![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
Het lijkt erop dat het multinationale kapitaal besloten heeft dat Opel Antwerpen zal moeten sluiten. Voor de Vlaams-Socialistische Beweging (V-SB) toont dit nogmaals de ongeloofwaardigheid aan van het streven van de Vlaamse politieke elite om de werkgelegenheid in Vlaanderen te verzekeren door het scheppen van een 'klimaat' dat het voor multinationale ondernemingen aantrekkelijk zou moeten maken om hier te investeren. Zo wordt Vlaanderen gereduceerd tot speelbal voor de eisen van het multinationale patronaat, en wordt de weg stelselmatig vrijgemaakt voor een afbraak van de sociale verworvenheden.
De V-SB ziet geen reden waarom Vlaanderen niet zou kunnen overgaan tot een nationalisatie of socialisatie van Opel Antwerpen. Dit mag evenwel niet betekenen dat er eindeloos gemeenschapsgeld moet worden gestoken in verouder(en)de en milieuonvriendelijke technologie. Er mag niet, zoals het Belgische patronaat dat eertijds met Wallonië gedaan heeft, nagelaten worden om te investeren in een reconversie naar een modernere en duurzamere economie. De V-SB is dan ook voorstander van een overschakeling naar een productie van wagens voor het openbaar vervoer en milieuvriendelijkere auto's - een idee dat reeds enige tijd geleden ook door Herwig Jorissen (ABVV-Metaal) geopperd werd. Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
|
|
|