![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Europa word in de rest van de wereld aanzien als een aapje dat klakkeloos de normen en waarden overneemt van Amerika zonder nadenken en geen eigen ziel heeft. Daarenboven wou de us dat verder uitbreiden naar de rest van de wereld, dit met of zonder oorlog, coups, controle over gas, olie, etc.
Al goed dat dat niet geslikt word door anderen. En kweek je vijanden. Zo zal een nieuwe grootmacht geboren worden, China, die vele nieuwe vrienden gemaakt heeft ondertussen ipv vijanden. De dollar gaat verdwijnen sowieso, miss nog een jaar, miss 2, tot dan zal het aanmodderen blijven tot er een nieuwe universele munt komt, al dan niet een wereldmunt. Dat gaat voelbaar worden in de hele wereld buiten China en nog een paar andere landen, maar China komt er het beste uit. En het Westen zal dat niet kunnen stoppen, niet door olie, want naar verluid zijn ze al 35 jaar bezig met technologie om olie te vervangen. Zelfs niet door militaire macht of schulden. Waar het aan zal komen is het volgende: we moeten bekijken wie dat geld gaat beheren, dat is het volk zelf en niet de maffia die ons bedriegen en ons daarvoor nog extra geld vragen door bailouts. En andere triljoenen die van de aardbodem verdwijnen. Dat geld moet ingezet worden voor een betere wereld, voedsel voor iedereen ipv aan oorlogstuig en alle andere klinkklare onzin. Ook een betere economie is mogelijk en kan goed uitgedokterd worden. Er zijn nu eenmaal strontjobs die moeten gebeuren, zoals het vuil ophalen, laat die mensen wat minder werken zodat ze niet al te depressief, tegen hun zin gaan blijven werken. Wat betreft de verschillende godsdiensten etc, die mensen zijn al duizenden jaren desillusioneel, laat hen samenhokken, islam bij elkaar, joden bijeen, etc. Geef de Palestijnen elk 1 miljoen € om uit Israel te verdwijnen, laat hen hun tempel bouwen en laat hen allemaal de apocalypse beleven, met holografische beelden dan oid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stiglitz berekende dat de oorlog in Afghanistan 'het westen' uiteindelijk 3 triljoen dollar gekost heeft (al een triljoentje duurder dan de Irak investering), voldoende om de armoede van de 'wereld' mee 'op te lossen' schijnt het. Nu zit men op een punt waarop er te veel geïnvesteerd is in die oorlogen om nog terug te trekken. Ken je dat? Als je wacht op de bus maar hij komt niet?
Slechte investeringen, want laten we eerlijk zijn dat is deze oorlog, zorgen voor snellere omwentelingen. Ik hoop niet dat China de rol van de VS overneemt echter. Ik hoop dat de rol afgeschaft wordt. Het is zowiezo een zelfbenoemde rol. De politieagent ontpopte zich als bully, of hoe te veel macht niet gezond is. Ik vermoed dat het China evenzeer naar het hoofd zou kunnen stijgen, zo'n overdosis macht. Het zijn tenslotte ook maar mensen met een genetisch materiaal zeer maar dan ook zeer dicht aanleunend bij dat van de andere 'zelfbenoemde' (?) homo sapiens. Sorry voor de improvizatie. Het forum heeft me geleerd geen angst te hebben te schrijven (waarvoor dank), ondanks de sleet die er op mijn moedertaal 'gekropen is', en er zelfs plezier in te hebben, wat het kort en bondig zijn niet ten goede komt. (Wie is op wie gekropen?) Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 november 2009 om 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw schrijfsels zijn zeer vlot leesbaar, heel verstaanbaar en inhoudelijk van hoge kwaliteit. Always a pleasure to read 'm. Bovendien heb jij een engelengeduld met sommige individuen hier... well done. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Daar hebt u gelijk in, wil ook niet dat die rol door iemand anders word opgenomen.
Ook moet er een nieuwe un komen, bvb met noord en zuid amerika, eurpa, azie, al dan niet ook gesplitst, afrika enz met elk hun vetorecht. En niet waarbij de ene denkt daar boven te gaan mogen staan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Thanks Straddle. Ik merkte juist dat het schrijven voor mijn website in wording iets gemakkelijker verloopt tegenwoordig. Ik had het meer dan een half jaar opgegeven omdat het beschrijven van mijn eigen 'artistiek' werk me niet licht valt. Het is alsof door het beschrijven ervan het magische voor een deel ongedaan gemaakt wordt, en toch kan je de essentie ervan niet in woorden vatten. Het rechter en partij gevoel zorgt voor stroeve taal.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 november 2009 om 23:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ja want China is zo fantastisch. Censuur, geen vrijheid van meningsuiting, hypervervuiling en voor de grote meerderheid schrijnende armoede. Ik kan zien waarom de linksen dit een paradijs vinden.
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ben je nog altijd boos omdat je belastingen moet betalen?
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had net mijn vriend uit China aan de lijn en hij verzekerde me dat ze in China niet wakker liggen van de natte dromen van de zeikstraals & Cº afkomstig uit een zakdoekje dat zich België noemt - ook verzekerde die vriend me dat er in China niet flauw gedaan wordt over de strapatsen van relifanaten dixit de islamitische Oeigoeren en de Dalai Lama aanhangers die zich Tibetanen noemen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() China is inderdaad een machtsblok waar rekening mee gehouden moet worden...
Het grootste leger op aarde, en vrij goed bewapend, ... met de meest vervuilende industrie in een economie die zich het snelst ontwikkeld... Een gevaarlijke mix, vooral omdat ze niet kijken op een dooie meer of minder en hun botten vegen aan mensenrechten of gelijk welke andere conventie, als die niet in hun kraam past. Klakkeloos copyeren van westerse technologie, waar de dure veiligheidsfeatures afgegooid zijn. (Hou nu mijn hart al vast voor Volvo ) en op die manier onze markt overspoelen met goeiekopen bucht. ik probeer geen made in PRC producten te kopen , maar dat wordt moeilijker en moeilijker. Hou uw oogskes maar goed open voor de Chinezen, in Afrika zijn ze ondertussen al goe bezig, nog eens dunnekes over te doen wat in de jaren 50 - 70 al gedaan is door west europa en de USSR. Wees maar gerust dat als de VS geen polies meer mag spelen van de globe, de chinezen die rol zonder problemen zullen over nemen, als ze zien dat daar iets mee te verdienen is. kan ook zijn dat ze de grens weer dichtdoen. Op dat vlak zijn de chinezen immers onvoorspelbaar. in de middeleeuwen, was er immers een grote chinese ontdekkingsreiziger, die er even plots als hij mee begonnen is weer is gestopt. Toen reeds had de geschiedenis zoals we die nu kennen volledig kunnen veranderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Het was de volgende keizer die achteraf de boel terug afsloot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() ²
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Gezien het onderwijsniveau (voor diegenen die het zich kunnen permiteren) in de VS is de kans groot dat zij die naar China zouden willen vluchten in Texas stranden en daar verbaasd zijn over hoezeer die Chinezen op Brazilianen lijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burgemeester
|
![]() Ik ben niet van mening dat het Westen heeft gefaald. Een fout gemaakt ja, maar ik zou het niet "falen" willen noemen. We zijn ook maar mensen, en die maken fouten. Het Westen is nog altijd de grootste beschaving ter wereld. Wij hebben 70% van het wereldkapitaal in handen, en evenveel kernwapens. Wij hebben dus de macht. Maar die macht moeten we vooral als Europa verantwoordelijk leren gebruiken en met respect.
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Beschaafde primaten dan ofzo? Democratien omverwerpen om eigen visie op te dringen. Uw kinderen in een vleesmolen sturen voor leugens. Enz, enz.
Amerika is in feite bankroet. En wat gaat ge doen met uw kernwapens? De wereld nuken? Het Westers beschaafd denken in actie! ha! Denk niet dat het westen aan evenveel soldaten kan geraken die bereid zijn te vechten laat staan te sterven. Europa is een voetveeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|