![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Welke partij zou uw stem op dit moment krijgen? | |||
CD&V|N-VA |
![]() ![]() ![]() |
27 | 24,55% |
Groen! |
![]() ![]() ![]() |
5 | 4,55% |
SP.A - Spirit |
![]() ![]() ![]() |
8 | 7,27% |
Vlaams Blok |
![]() ![]() ![]() |
54 | 49,09% |
VLD (-Vivant) |
![]() ![]() ![]() |
5 | 4,55% |
Andere partij |
![]() ![]() ![]() |
11 | 10,00% |
Aantal stemmers: 110. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Recente verwikkelingen (BHV, proces vzw's Vlaams Blok,...) veranderen het stemgedrag van het forum misschien. Daarom deze poll.
Enkel partijen die zetelen in het Vlaams Parlement werden opgenomen in de poll (buiten UF). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BUB NATUURLIJK
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het Vlaams Kartek CD&V/N-VA is en blijft het beste alternatief voor de huidige on-regering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() CD&V/N-VA
Ik denk dat er zeker op dit forum geen bekeringen zullen zijn, hier zullen de mensen toch allemaal al min of meer politiek geëngageerd zijn. Een goeie tip in verband met mensen die verklaren dat ze altijd als militant deze of gene partij hebben gesteund, maar nu uit onvrede Blokker zijn: Kijk eens na of ze écht wel lid zijn geweest van die partij zoals ze beweren. Zo is er een geval bekend van een man die naar HLN en het Nieuwsblad een lezersbrief schreef om te verklaren dat hij zijn lidkaart van de N-VA verscheurd had wegens het "verraad" van de N-VA door een kartel voor "postjes". U kan natuurlijk al raden dat een litanie volgde waarom alleen het Vlaams Blok nog Vlaams-nationalistisch was en waarom alle Vlaams-nationalisten op het Vlaams Blok moesten stemmen. Klein probleempje echter: De man was nooit N-VA lid geweest, dus had niet eens een lidkaart om zogenaamd te verscheuren! Het was een Vlaams Blokker die zich als (ex)-N-VA'er voordeed! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Vlaams Blok, de enige partij die het regime op de zenuwen werkt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Jammer van die kiesdrempel.
De christendemocraten verdienen het grootste wantrouwen van de kiezer. Ze hebben de laatste 40 jaar bijna 9 keer op 10 de leiding van de regeringen gehad die ons met de nu quasi onoplosbare samenlevingsproblemen hebben opgezadeld. Als je zo'n Eyskens op TV bezig hoort zie je meteen wie de échte verantwoordelijken voor de ellende van vandaag zijn en ontgaat je alle lust om op die partij te stemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() U stemt toch ook?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Lol Vlaams Blok 51 %...Hmmm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Nu meer dan ooit : Belgie Barst Europees stem ik wel n-va, dat is nu eenmaal een ander iets, en daar steun ik ze wel voor 100% (behalve misschien met hun idee om een europese rechtbank te laten beslissen wie er aan politiek mag doen ![]() En ik ben écht lid geweest, 2 jaar lang. Maar ik was sowieso niet van plan lid te blijven. Hun standpunt tav directe democratie vind ik ronduit verkeerd.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Geef mij maar N-VA: klein, radikaal en tegendraards!
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() 76 stemmen...
![]() Is ni echt ne vette hé... Bestaat er nergens nen officiële poll waar iedereen zijn stem kan uitbrengen? Soort van voorverkiezing? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() De tendens verrast mij niet. Kunnen we misschien een echte poll afwachten ? Ik dacht dat die er begin Mei zou moeten komen ?
![]() |
#19 |
|
![]() Ik weet alleszins dat na de afkondiging vh Vlaams Kartel de uitbouw van NVA een flinke knauw heeft gekregen - tenminste in ( Zuid ) Vlaams-Brabant. Of dat in West- en Oost-Vlaanderen ook zo is, weet ik niet. Ik zou bvb op gemeentelijk vlak voor NVA gestemd hebben bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen. Maar nu dat nva cd&v op zijn Vlaamse kant depanneert en er een Vlaams imago aan verleent, kan de nva wat mij betreft de pot op: cd&v is nog steeds de partij vd JL Dehaenes, Eyskens, Reynders'. Nog steeds een partij van franskiljons, nobiljons en UNITARISTEN. Uiteraard is CD&V de aangewezen partij voor een sterke Vlaams-Nationalistische partij, maar dan moet ze er wel (electoraal) schrik voor hebben en moet die partij DUS onafhankelijk zijn. Het weze zo, dit kartel gaat stemmen opleveren, maar dan wel stemmen die verloren zijn voor de Vlaamse Zaak. Vera Dua is tenminste politiek EERLIJKER. Geert Bourgeois een totentrekker die bewezen heeft op zijn plaats te zijn bij de tjseven. Spijtig allemaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [size=7]voor de vrije meningsuiting
10 op 10 ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |