![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Bron uit De Standaard
In België waren er in 2008 13.000 klachten bij eCops, het meldpunt van de overheid voor computercriminaliteit, over inbreuken op het internet. Volgens Symantec is er meer kans dat iemand slachtoffer wordt van computercriminaliteit (1 op 31), dan dat er bij hem wordt ingebroken of dat hij een auto-ongeval meemaakt (1 op 3.000). Wie is er al ooit slachtoffer geweest en hoe?
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 28 september 2009 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog nooit, maar een goeie internet hygiëne en een goeie bescherming die regelmatig updated word is een noodzaak.
Ook, Nigeriaanse oplichters en soortgenoten krijgen van mij steevast een 0 op request.
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() Er zijn hier zeker mensen die al opgelicht zijn. (1 op 31) Waar kan je trouwens meer uitleg vinden over de wetgeving op het Internet in België? Wat mag en wat niet mag?
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Mails van welke ik niet weet wie ze stuurt, doe ik bijna nooit open.
Onlangs begonnen ze me te spammen met een zogezegd DHL mailadres. Dat moet je mij eens uitleggen. Ik bestel op het Internet een pakje en dat wordt met DHL opgestuurd. EEn goede 2 weken later krijg ik bijna elke dag een mail in mijn mailbox, van zogezegd DHL, dat ik een pakketje ben vergeten open te halen. door onderzoek heb ik gemerkt dat wanneer je de mail opent en het zogezegd bestand opent dat je moet invullen besmet is. Ik begrijp virussen en scams, maar hoe komen spammers te weten dat ik bij DHL een pakket heb besteld? Of berust dit allemaal op toeval? (juiste maatschappij, juiste periode,...???)
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 28 september 2009 om 17:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik krijg regelmatig berichten dat mijn paypal account hernieuwing nodig heeft, of dat er problemen zijn vastgesteld etc etc... ik heb geen paypal account...
![]() |