Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2009, 05:02   #1
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard Duitse regering sabelt Opel Antwerpen neer

De Duitse regering verhoogt de druk op de Europese Commissie om in te
stemmen met de sluiting van Opel Antwerpen. In een ontwerp van schrijven aan
de Commissie argumenteert Berlijn dat de fabriek in Antwerpen 'volgens
eensluidende meningen economisch niet leefbaar is'. Dat meldt de Duitse krant
Der Spiegel op haar website.

Nog volgens het ontwerp van antwoord zouden de productiekosten in
Antwerpen met 2.818 dollar per voertuig 70 dollar hoger liggen dan Bochum.
De bewering dat Antwerpen efficiënter is, is voor Berlijn dan ook onbegrijpelijk.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 07:20   #2
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
De Duitse regering verhoogt de druk op de Europese Commissie om in te
stemmen met de sluiting van Opel Antwerpen. In een ontwerp van schrijven aan
de Commissie argumenteert Berlijn dat de fabriek in Antwerpen 'volgens
eensluidende meningen economisch niet leefbaar is'. Dat meldt de Duitse krant
Der Spiegel op haar website.

Nog volgens het ontwerp van antwoord zouden de productiekosten in
Antwerpen met 2.818 dollar per voertuig 70 dollar hoger liggen dan Bochum.
De bewering dat Antwerpen efficiënter is, is voor Berlijn dan ook onbegrijpelijk.
De kost per wagen is afhankelijk van meerdere factoren.

- Efficiëntie.
- Toeleveringen (bedrijven die dichtbij liggen of veraf is een hemelsgroot verschil).
- Plaatselijke belastingen.
- Energieprijs.
- Logistieke mogelijkheden.
- Bedrijfsinfrastructuur.
- Type wagen.
- Aantal te bouwen wagens (zeker in koudere periodes kan dit een rol spelen naar energieverbruik toe).
- .......
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 07:40   #3
Cisalpina
Gouverneur
 
Cisalpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 1.174
Standaard

ze hebben wel lef, die Duitsers.
__________________
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 07:59   #4
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Blijkbaar zijn de exacte cijfers nogal voor interpretatie vatbaar.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 08:08   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Blijkbaar zijn de exacte cijfers nogal voor interpretatie vatbaar.
ze kunnen maar op één manier die dossier vlottrekken, Opel antwerpen het volta platform, en zoals indertijd de technology 'enclaves' de 'groene golf enclave's maken
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 10:06   #6
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
ze hebben wel lef, die Duitsers.
Vind je? Als dat de naakte feiten zijn, waarom zouden ze die dan niet mogen zeggen of wat heeft dat dan enigszins met lef te maken?

Natuurlijk proberen de Belgen Opel Antwerpen te redden, maar ik vind het eerder van lef getuigen (misplaatst weliswaar ) te stellen dat de fabrieken in Duitsland openblijven louter omwille van de staatssteun die Duitsland geeft terwijl België evenveel steun geeft per werknemer. Een mooi staaltje van goede oude Belgische hypocrisie.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 10:10   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Vind je? Als dat de naakte feiten zijn, waarom zouden ze die dan niet mogen zeggen of wat heeft dat dan enigszins met lef te maken?

Natuurlijk proberen de Belgen Opel Antwerpen te redden, maar ik vind het eerder van lef getuigen (misplaatst weliswaar ) te stellen dat de fabrieken in Duitsland openblijven louter omwille van de staatssteun die Duitsland geeft terwijl België evenveel steun geeft per werknemer. Een mooi staaltje van goede oude Belgische hypocrisie.
Die Duitsers, die durven eigen volk eerst stellen zeg! Wat een lef hebben die mensen, weten die dan niet dat dit hier verboden is?

Ik vind dat de socialisten moeten optreden, een voorbeeld stellen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 13:57   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.716
Standaard

Indien het,als puntje bij paaltje komt,daarover gaat,om Opel-fabrieken open- of dicht te doen,dan is dat tevens het einde van de EU in huidge vorm,en was het "referendumsucces gisteren in ierland gewoon het zenuwachtig fluiten snachts bij de kerkhofmuur....


Cynish;Als je moet kiezen voor wie normale EU-regels wel of niet moeten gelden dan dump je de kleintjes,om het kiespubliek in de grote lidstaten er in te houden.....

EU-commissaris Mevrouw Croes heeft hier een erg warm dossiertje op haar tafel....

De EU kan best zonder die kleine amateurlandjes (zoals Belgiekske)....DAT is de boodschap van Berlijn die ik nu ontvang ,het gaat eenvoudigweg niet meer over Opels....


We zien hier mogelijk het gevolg aankomen van het feit dat geen enkele EU-politicus verkozen is op EU-schaal.

Ik had eigenlijk gedacht dat het bijhouden van een "schroevendraaierfabriek" als Opel Antwerpen,maar evengoed enkele Duitse fabrieken, in de auto-sector zoals hij is,niet langer te verantwoorden was....maar...kijk eens aan...economische motieven spelen niet eens.Duitse schroevendraaierfabrieken eerst!...

Laatst gewijzigd door kelt : 4 oktober 2009 om 14:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 14:52   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Duitse schroevendraaierfabrieken eerst!...
En zo denken alle naties uiteindelijk. Als je privatizeert zou het dus goed zijn dat die private eigenaars enigszins een verantwoordelijkheid naar het 'volk' toe hebben, anders snij je uiteindelijk in eigen vlees als natie. Als België dit niet kan en Duitsland wel dan is het hypocriet de Duitsers met de vinger te wijzen. Het is jammer Europese naties hierover te zien vechten. Ligt de oorzaak uiteindelijk niet in de VS van dit probleem?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 oktober 2009 om 14:53.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 15:01   #10
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
De Duitse regering verhoogt de druk op de Europese Commissie om in te
stemmen met de sluiting van Opel Antwerpen. In een ontwerp van schrijven aan
de Commissie argumenteert Berlijn dat de fabriek in Antwerpen 'volgens
eensluidende meningen economisch niet leefbaar is'. Dat meldt de Duitse krant
Der Spiegel op haar website.

Nog volgens het ontwerp van antwoord zouden de productiekosten in
Antwerpen met 2.818 dollar per voertuig 70 dollar hoger liggen dan Bochum.
De bewering dat Antwerpen efficiënter is, is voor Berlijn dan ook onbegrijpelijk.
Als het Hollanders waren geweest, dan waren de rapen gaar en dan waren de boycotten al begonnen.
Het kan verkeren bij onze zuiderburen.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 15:02   #11
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

volgens de spanjolen is zaragossa de meest efficiente fabriek
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 15:03   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
volgens de spanjolen is zaragossa de meest efficiente fabriek
Volgens Will Tura is dat een hele fijne stad ook.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 15:49   #13
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.148
Standaard

Terug naar ....1940 ?De genen zitten er nog ingebakken, niet met tanks,maar met met politiek nu.En Duitsland beslist.....Weeral.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 20:53   #14
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Volgens Will Tura is dat een hele fijne stad ook.
Denk nog eens na Henri....

Het begint met Jimmy
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 20:59   #15
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Terug naar ....1940 ?De genen zitten er nog ingebakken, niet met tanks,maar met met politiek nu.En Duitsland beslist.....Weeral.
Zit waarheid in.
Weet je waarom?

Ze hebben al twee wereldoorlogen gestart en meegemaakt.
Een Duitser investeert niet meer in bijv. een eigen woning....
Eerder in auto's. Duitsland is dan ook eerder een autoland
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 21:01   #16
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Als het Hollanders waren geweest, dan waren de rapen gaar en dan waren de boycotten al begonnen.
Het kan verkeren bij onze zuiderburen.
Zei eigenlijk een Nederlander
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 21:06   #17
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En zo denken alle naties uiteindelijk. Als je privatiseert zou het dus goed zijn dat die private eigenaars enigszins een verantwoordelijkheid naar het 'volk' toe hebben, anders snij je uiteindelijk in eigen vlees als natie. Als België dit niet kan en Duitsland wel dan is het hypocriet de Duitsers met de vinger te wijzen. Het is jammer Europese naties hierover te zien vechten. Ligt de oorzaak uiteindelijk niet in de VS van dit probleem?
Zij verleggen die verantwoordelijkheid he
Nokia "lag" ook in Bochum in Duitsland en nu? In Roemenië.
Terwijl Nokia van oorsprong Fins is niet?
Duitsland had ook geïnvesteerd in Nokia.....
Hoeveel euro's hebben wij al in Ford-Genk gestoken??
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 06:59   #18
F.Lurk
Gouverneur
 
F.Lurk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 1.263
Standaard

Toch logisch dat er teruggeplooid wordt op hun eigen nationale belangen als er crisis is? Het zoveelste bewijs dat internationalisme in de sociale strijd niet deugt. De arbeiders van hier moeten zelf het heft in handen nemen en die fabriek in eigendom nemen, best via een overheidsbedrijf waar dez arbeiders mee in het beheer zitten en waar men zelf goedkope auto's voor ons land gaat maken, onder een nieuwe merknaam.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 09:03   #19
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Toch logisch dat er teruggeplooid wordt op hun eigen nationale belangen als er crisis is? Het zoveelste bewijs dat internationalisme in de sociale strijd niet deugt. De arbeiders van hier moeten zelf het heft in handen nemen en die fabriek in eigendom nemen, best via een overheidsbedrijf waar dez arbeiders mee in het beheer zitten en waar men zelf goedkope auto's voor ons land gaat maken, onder een nieuwe merknaam.
Lada?

Nee, maar inderdaad, zoiets heb ik ook al dikwijls gedacht. Als al die arbeiders samen een bedrag je op tafel leggen nemen ze de fabriek over en zijn ze met zen allen aandeelhouder. Een aantal jaar geleden bracht Volga op het autosalon een pracht wagen als prototype en zocht men een Europese fabrikant om de wagen in productie te nemen. Ik had hem gegarandeerd gekocht maar er is toen geen fabrikant gevonden wat ook niet verwonderlijk is. De wagen kon moeiteloos naast een jaguar staan maar van prijs was er geen vergelijk mogelijk. Bekijk even de 3111.
http://images.google.be/imgres?imgur...3Dall%26um%3D1

Laatst gewijzigd door Garry : 5 oktober 2009 om 09:13.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 09:17   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Zit waarheid in.
Weet je waarom?

Ze hebben al twee wereldoorlogen gestart en meegemaakt.
Een Duitser investeert niet meer in bijv. een eigen woning....
Eerder in auto's. Duitsland is dan ook eerder een autoland
Maar ze wonen in betonnen kazernes.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be