![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Hellow,
Aangezien veel mensen tegen de monarchie zijn en "onze" koning willen zien verdwijnen heb ik miss een oplossing . Aangezien de koning op zich een "cultuur" is ( onstaan van belgie en heel dieje zever errond ) , kunnen we deze brave man zijn politieke beslissingen totaal afnemen maar zijn dotatie laten verder storten . Zijn gronden zijn dan de staat . Zijn dotatie kunnen we verlagen en alleen de koning heeft er recht op . Geen miljoenen meer naar fabiola en dergelijke . Zijn dotatie zal tevens ook verminderd worden . Aangezien cultuurprojecten geld krijgen ( en meer soms dan de koning ) vind ik dat eigenlijk geen slecht idee . De man kan werk zoeken , huisje kopen , investeren ( het rolt toch terug naar de staat ) De "echte" koning is weg ( geen bemoeienis meer , eedaflegging in parlement , ... ) en voor de mensen die koningsgezind zijn hebben hun "koning" nog . Misschien ben ik niet de eerste die daar mee afkomt maar het is toch een middenweg om iedereen wat tevree te stellen ? We kunnen deze man toch onmogelijk op straat zetten en alles afnemen ? Natuurlijk gaan er nog mensen zijn die dan zullen kappen op het geld die hij krijgt van de staat maar de dotatie kan na een aantal jaar verminderd worden of gestopt worden . Laatst gewijzigd door Busse87 : 3 juni 2009 om 21:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() onafhankelijkheid uitroepen en de koning is ook weg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() Over die onafhankelijkheid heb ik mijn twijfels . Hoe gaan we Belgie total ontledigen , een volledige nieuwe grondwet maken en de bijhorende wetten en een regering opstarten ?? Gaan de landen ons erkennen ? Hoe gaan we alles splitsen ? Wat gaan de walen doen ? Daar kruipt tijd in , jaren zelfs , en zeker nu met de crisis kunnen er veel bedrijven ons land verlaten omdat ze er niet mee akkoord zijn dat ze in Vlaanderen gevestigd zijn en meer zullen moeten betalen ?? Want een republiek/confederatie opstarten zal niet goedkoop zijn . En wat met de schulden ?? En ik kan nog tientallen vragen stellen daarover .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
als confederatie onder de vleugels van de Nederlandse grondwet. bedrijven blijven, jobs blijven, mss de EU weg (nog minder kosten), versterking economie, geld zat om de overgenomen belgische staatsschuld af te betalen Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2009 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Wedden van wel?
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zit Sn00pydoe om nog een beetje Fabiola te schofferen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() En belangrijker: waar zit die gast met zijn kruisboog?
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() Elke werkloze krijgt steun , dus waaom zou de koning geen "steun" mogen krijgen ?
En over die confederatie : Ik geloof best dat wij dan meer zullen doorwegen op sommige zakens , en een betere economie zullen hebben maar uit de EU stappen is onmogelijk . Zonder de EU lag dit land in puin met onze frank . En wij niet alleen . Wat de EU doet keur ik ook niet goed . En Nederland gaat zomaar even onze schulden afbetalen ? De nederlanders zullen het graag horen . Willen de nederlanders ons ?? Willen de vlamingen het ?? Aangezien in een democratie het volk het voor te "zeggen" heeft is het misschien beter om een referendum op te starten . Zomaar , in het wilde weg . Maar ik denk persoonlijk dat veel mensen neen zullen stemmen . Belgie zal nog wel even blijven bestaan . Ik geloof er zelfs in dat we nog eerder zullen dood gaan dan Belgie verdwijnt . Niemand gaat die job willen opnemen om hier de boel op te kuisen . Onmogelijk ook . Protest dat je gaat krijgen van Europa . Brussel ?? Hoe gaan we dat aanpakken ?? Aan de EU geven ?? Toevoegen aan ons en al die franstaligen zullen daarmee akkoord gaan ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Omdat hij al heel zijn leven een dotatie krijgt die een veelvoud is van een werkloosheidsuitkering. Den Albert heeft echt geen geld tekort hoor.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 3 juni 2009 om 21:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() beste Busse,
in een confederatie met Nederland bepaalt Vlaanderen nog altijd haar eigen toekomst en kunnen we de staatsschuld afbetalen zonder problemen aangezien er geen bijkomende kosten zijn zoals ambassades ed. de franstaligen hebben niets te zeggen dan de EU die zal ook wel vertrekken (geen probleem mee) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() afzetten hoeft niet , gewoon droogleggen en hij zal vanzelf wel ophoepelen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Pensioen geven gelijk aan dat waar de president recht op zal hebben, meeste eigendommen van de Koninklijke Schenking opkopen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Prins Filip wil Geert Noels als kabinetchef
03/06/2009 08:00 Als prins Filip de troon bestijgt dan wil hij Geert Noels, tot vorige week hoofdeconoom bij Petercam, als kabinetschef aantrekken. Dat zegt VTM-journaliste Kathy Pauwels naar aanleiding haar nieuwe boek over het koningshuis. Daarin schrijft ze verder dat de kroonprins een 'tandemgevoel' met zijn vader mist. Dat meldt De Standaard vandaag. Grote grutten! Het feit dat Filip koning van België zal worden begint steeds meer en meer van amusant naar verontrustend te schuiven. Ik betrap er mijzelf op dat ik vermoedt dat zijn aantreden zo rond december 2012 zal zijn (tip: maya's) http://www.trends.be/nl/economie/men...binetchef.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eventuele functies die het staatshoofd nu uit voert (ceremoniele functies of het aan stellen van een formateur na de verkiezingen) kan gerust uitgevoerd worden door de eerste minister of de parlementsvoorzitter. Zwitserland heeft ook geen formeel staatshoofd en ik denk niet dat ze zo'n figuur missen... De koninglijke schenking op kopen? Gewoon nationaliseren. De familie Van Saksen-Coburg-Gotha mag gerust in het land blijven (verbanning is al even middeleeuws als het koningsschap zelf), maar dan als gewone burgers zonder koninklijke titels. Hun privébezit mogen ze houden, maar de "koninklijke schenking" (kasteel van Laken, paleis van Brussel, Belvedere, Opgrimbie, enz...) moet gewoon staatseigendom worden.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De koninklijke schenking is eigendom van de staat, maar ze moet wel 'vruchten' leveren aan de koninklijke familie.
Nu, eenmaal de koning afgezet, is er geen koninklijke familie meer en hebben Albert en co geen rechten meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Er zijn geen argumenten tegen het afzetten van de koning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 4 juni 2009 om 12:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |