![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ... Zo blijkt uit een onderzoek van Testaankoop.
Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...subsection=217 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe moeten we het aanpakken om dit probleem om te lossen? Welke regelgeving/wetgeving is er bijvoorbeeld anders in Nederland? Hoe komt het dat de operatoren deze buitensporige tarieven kunnen blijven aanrekenen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet je bij ons eens een iPhone willen kopen.
Dat is bij ons pas duur, vroeger verscholen ze zich achter het feit dat koppelverkoop bij ons niet toegelaten was, sinds de wet gewijzigd is hoor je Mobistar niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Monopolie positie, he, en ongetwijfeld ook dealtjes onder mekaar, al is dat moeilijk te controleren natuurlijk wat mij vooral verbaast is, dat Vodafone in nederland pakken goedkoper is dan Proximus, proximus dat uiteindelijk ook gelieerd is met datzelfde Vodafone, natuurlijk onder de vleugel van belgastom
Groot probleem is natuurlijk ook nog altijd de zogenaamde internconnectiekost die operatoren aan elkaar moeten betalen, Base en Mobistar hebben wel hun eigen masten, maar ze moeten voor het fix netwerk, wel bijna volledig over de infrastructuur van Belgacom, zelf om hun masten met elkaar te verbinden moeten ze met een kabel operator werken en dan heb je de keuze uit alweer maar enkele spelers waarvan belgacom bijna overal kan leveren en de andere operatoren in die branch enkel op bepaalde locaties waar ze zelf fiber of andere high speed kabel in de grond hebben zitten. en dat kost ook weer geld natuurlijk. En telco`s zijn gewoon sowiezo maffiose firma`s dat besef komt pas als ge met die rotzakken te maken krijgt. Zowel in den belziek als in het buitenland, decenia lang monopolist geweest, en nu er andere spelers op de markt komen en firma`s zelf zaken beginnen doen waar ze vroeger een telco voor nodig hadden, heb ik de indruk dat het nog erger wordt. Ben al een paar weken bezig die gangsters nog een servicke af te snoepen. Wat we zelf doen, doen we beter en we hebben er tenminste controle over, en het is bovendien duizenden euro`s goedkoper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met abonnement, betaal je dacht ik iets van een 200 en hang je vast aan een abonnement dat schandalig duur is. Overigens ben ik nog steeds niet overtuigd van het nut van een internettelefoon, als ik wil surfen zet ik mijn netbook open in mijn hotelkamer, vliegveld of station en ga je via WiFi dat is uiteindelijk goedkoper en dan kunt ge tenminste zien wat ge doet. Voor email is dat iets anders, maar dan zijn er interessantere toestellen op de markt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat daar spotgoedkoop. http://www.t-mobile.nl/iphone/abonne...2_abonnementen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat doen we hier verkeerd in BE? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat onbeperkt internet is natuurlijk wel relatief goedkoop. alleen worden al die internetabonnementen wel duur op den duur, eentje voor thuis, eentje voor de GSM ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De providers die er gewoon in slagen "de kost" zo hoog te houden... U kan ook morgen niet zomaar even provider gaan spelen... onze frequenties zijn gereguleerd. Het BIPT moet u nummers toekennen , frequenties etc... u krijgt die niet zomaar, u moet langs de belgische staat passeren, kassa kassa. (zie veiling van GPRS frequenties jaren geleden... ) Voor alles bouwverguningen en millieuverguningen nodig en een overheid die u hierin liever de duvel aandoet dan helpt. Kabels trekken , kan ook niet zomaar, u mag zomaar geen datakabels in de grond leggen enz... Dus wat u ook doet, Belgacom en de staat is daar om aan de kassa te trekken, nog eens kassa, kassa. Uiteindelijk betaal je dat, hoe dat in Nederland gereguleerd wordt weet ik niet precies, maar volgens mij is de markt daar volledig vrij gemaakt http://www.ispam.nl/archives/6847/ne...kt-van-europa/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |