Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2009, 16:31   #1
Egmond Codfried
Banneling

Standaard Nu reeds Turkse toestanden in de EU?

NU REEDS TURKSE TOESTANDEN IN DE EU?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Het blank zijn heeft niets met Albinisme te maken. Er zijn duidelijke raciale verschillen. Zo is er o.a. een verschil in schedelvorm en haarvorm. Egmond, Ik vind dat jij ondankbaar gedrag toont. Jij woont in dit land. Je maakt gebruik van de verschillende voorzieningen en profiteert van het hoge welvaartsniveau. Je probeert hier ook nog eens de inwoners van dit land belachelijk te maken. Had jij liever in Zimbabwe gewoont waar het gemiddelde inkomen $200 op jaarbasis bedraagt? Wees respectvol tegenover je medemens.
Door vragen te stellen over de origine van witten heb ik de Belgische identiteit beledigd, net zoals Dink vragen stelde over het lot van de Armeniers? Hij werd vervolgens op straat vermoord. Is dat wat wij mogen verwachten met de toetreding van Turkije tot de EU?

[De officiële lynching van Hrant Dink]

Citaat:
EU: Belediging Turkse identiteit uit strafwet
woensdag 12 juli 2006 17:02

Turkije moet van de Europese Commissie zo snel mogelijk stappen ondernemen om de aanklacht 'belediging van de Turkse identiteit' uit het strafrecht te verwijderen, anders komt het eventuele EU-lidmaatschap in gevaar.

Dat heeft Europees Commissaris van Uitbreiding Olli Rehn verklaard in een reactie op een uitspraak van het Turkse Hof van Cassatie. Gisteren veroordeelde de rechtbank de Turks-Armeense journalist Hrant Dink tot zes maanden gevangenisstraf.

Dink had in het tijdschrift Agos, dat hij zelf uitgeeft, geschreven dat 'massamoorden op de Armeniërs aan het begin van de vorige eeuw in veel landen erkend worden als een vorm van genocide'. Een belediging van de Turkse identiteit, zo oordeelde de rechter.

http://www.elsevier.nl/web/1083526/N...t-strafwet.htm

Citaat:
Schrijfster vervolgd voor beledigen Turkse identiteit
Van onze verslaggever Eric Outshoorn
Gepubliceerd op 20 september 2006 14:00, bijgewerkt op 17:08

AMSTERDAM - De Turkse schrijfster Elif Shafak staat morgen in Istanbul terecht wegens het beledigen van de Turkse identiteit. Bizar detail: ze is niet aangeklaagd om wat zij zelf heeft gezegd, maar om wat enkele romanpersonages beweren in haar boek The bastard of Istanbul...

Shafak, die zaterdag moeder werd, moet zich verantwoorden voor twee stukjes uit haar roman. In de ene passage wordt gesproken over de volkenmoord op de Armeniërs in de nadagen van het Ottomaanse Rijk. In een ander deel van het boek uit een personage zich uiterst kritisch over de Turkse nationale identiteit.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/...kse_identiteit

Citaat:
Home Alles Entertainment Raar Sport Internet Binnenland Buitenland Foto
Turkije traint ME NLDe Turkse politie gaat de Nederlandse mobiele eenheid trainen in het onder controle houden van mensenmassa's. Binnenkort vertrekt het eerste groepje ME'ers naar Istanbul voor een vijftiendaagse training. Dat meldt het Turkse dagblad Aksam vandaag.

De Turkse Mobiele Eenheid trainde eerder Duitse ME'ers. Zij hebben het geleerde recent in de praktijk gebracht bij rellen tussen neonazi's en linkse demonstranten in Hamburg. De Nederlandse politiemensen tekenen nu ook in op de 'wapenstokles', zoals Aksam het in haar artikel noemt. Elke drie maanden zullen er telkens vijf tot tien ME'ers naar Istanbul gaan om onderwezen te worden in de fijne kneepjes van het hanteren van de wapenstok. Hoeveel dat allemaal gaat kosten wordt niet gemeld.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...landse_me.html

Nog voordat Turkije lid is geworden van de EU begint zij haar verderfelijke invloed op onze vrijheden, het beetje dat er nog is, uit te oefenen. Onze leiders gaan al zover om de Nederlandse ME in Turkije te laten trainen.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 9 oktober 2009 om 16:34.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 16:43   #2
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom trouwen Marokkaanse en Turkse neven en nichten eigenlijk met elkaar?
http://weblogs.nrc.nl/expertdiscussi...jk-met-elkaar/

Het lijkt mij dan men door deze foto’s tot grote posters te maken en op scholen, in ziekenhuizen e.d. op te hangen het probleem zich vanzelf zal oplossen. Of zou dit weer en belediging zijn van de Turkse identiteit en hun voorliefde voor incestueuze neef/nicht huwelijken?
Oud 9 oktober 2009, 16:51   #3
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Hier hebben we dus een zwarte die uit frustratie over de ongeldigheid van zn historische speculaties zijn tegenstanders niet enkel racisme maar ook moorddadigheid verwijt, daarbij gebruik makend van een vermeende aversie van diezelfde tegenstanders voor Turkse invloeden in Europa, terwijl hij zich zelf in discriminatoire termen over Turken uitlaat.

Maar geef hem gelijk, want anders ben je zoals een moordenaar!

Méér dan één vijs los...
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 16:51   #4
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Vergis je niet Kivanc Tatlitug is de mooiste witte man op de wereld. Wat niets veranderd aan het feit dat witten, net als alle andere witte levensvormen begonnen als albino’s. Bij ons aller neven de gorilla is de witte vorm een zeldzame albino. Kivanc is echter gemengd met een donker fenotype waardoor hij als een blonde man met blauwe inplaats van rode ogen, oogt. Hoewel sommige foto’s donker haar tonen. Met deze posting probeer ik geen witten te beledigen, want albino's zijn gewone mensen die geen of weinig melanine kunnen aanmaken, net als veel gewone witten vandaag.
Oud 9 oktober 2009, 16:52   #5
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Kwaad over je strafpunten?
Eigen schuld, dikken bult.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 17:00   #6
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je hebt dus geen problemen met de ME die door de Turken wordt getraind? Bij mijn laatste bezoek aan Istanbul, twee jaar eerder, was er weer een plein totaal afgeladen met bewapende troepen en zwarte bussen, en niemand die ik vroeg op het plein, of in winkels in de burrt kon mij zeggen wat er aan de hand was. Ik zag grote angst in hun ogen. Hoewel ik altijd voor het Turkse volk zal opnemen, heb ik een afkeer van mensenschendende regiems.
Oud 12 oktober 2009, 15:27   #7
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:

De nogal grandioze nick; filosoof, wekt bepaalde verwachtingen bij mij op. Helaas serveer je ons slechts de meest banale opmerkingen. Waarom?
Oud 12 oktober 2009, 16:58   #8
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Oud 12 oktober 2009, 18:24   #9
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft hij strafpunten? Turkse Nederlanders heeft hem zeker aangegeven, aan dit topic te zien?
Oud 15 oktober 2009, 16:51   #10
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...c2/Vulva_2.jpg

Oud 19 oktober 2009, 14:11   #11
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Yivli minaret
http://17.media.tumblr.com/Cu3a65V2b...bKmOo1_400.jpg

Mosul, Al Hadbaa
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be