Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2009, 19:18   #1
BlueThunder
Banneling

Standaard Antwerpen : Marokkaanse gezinnen leven in bittere armoede

"Marokkaanse gezinnen in Antwerpen kunnen moeilijk menswaardig leven"
Marokkaanse gezinnen in Antwerpen moeten het maandelijks zien te rooien met gemiddeld 1.476,2 euro, wat een pak minder is dan de 1.954,8 euro die volgens de Hogeschool Kempen nodig is om menswaardig te leven. Dat klaagt Samenlevingsopbouw Antwerpen stad donderdag aan in een persbericht over Arm in Arm, een project dat allochtone armoede onder de loep neemt.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ig-leven.dhtml

al die regeringen, graaien, bankiers, advocaten dokters,... die schatten verdienen, terwijl armen in bittere armoede moeten leven... wanneer gaat er eens iets gebeuren ? weg met de SP.A , nood aan echte sociale partijen voor de gewone man in de straat !
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 19:20   #2
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Zou er een verband zijn?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 19:26   #3
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Als ze eens een van beide landstalen zouden leren en van hun lui gat zouden afkomen en gaan werken zouden ze misschien minder in de armoede zitten.

Ze sterven niet van honger, dus hun uitkering is meer dan hoog genoeg.
Oud 15 oktober 2009, 19:29   #4
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Misschien wat minder kinderen en meer werken kan helpen. Trouwens, mijn ouders hebben een pensioen dat veel minder is ondanks 40 jaar hard gewerkt te hebben.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 19:30   #5
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Waarom zouden ze?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 20:20   #6
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Belgische gezinnen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Als ze eens een van beide landstalen zouden leren en van hun lui gat zouden afkomen en gaan werken zouden ze misschien minder in de armoede zitten.

Ook Belgische gezinnen leven in armoede.
Inderdaad: dat ze beginnen met één v.d. talen te leren.
Hun uitkering is "laag" maar genoeg (om niets te doen).
Tussen (): méér dan 65 % v.d. gevangenen zijn buitenlanders waaronder relatief veel marokkanen

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 20:30   #7
Randa
Burgemeester

Standaard

als het hier toch zo slecht is waarom blijven ze hier dan, ik denk dat ze altijd nog meer krijgen hier, dan in Marokko, en ze genieten van zoveel meer dan onze eigen mensen,
zoals voedsel pakketen, gratis gezondheids zorg, tandverzorging, enz
terwijl wij alles dubbel en dik kunnen betalen,
en niet veel meer trekken en gans ons leven gewerkt hebben en per maand meer belasting en RMZ betaalden, dan wat we nu trekken als vroegere loontrekker
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 20:32   #8
Randa
Burgemeester

Standaard

verdomme wij hebben ook geen 1945 € per maand, was het maar waar.
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 20:34   #9
MIBRGU
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Marokkaanse gezinnen in Antwerpen moeten het maandelijks zien te rooien met gemiddeld 1.476,2 euro, wat een pak minder is dan de 1.954,8 euro die volgens de Hogeschool Kempen nodig is om menswaardig te leven. Dat klaagt Samenlevingsopbouw Antwerpen stad donderdag aan in een persbericht over Arm in Arm, een project dat allochtone armoede onder de loep neemt.

al die regeringen, graaien, bankiers, advocaten dokters,... die schatten verdienen, terwijl armen in bittere armoede moeten leven... wanneer gaat er eens iets gebeuren ? weg met de SP.A , nood aan echte sociale partijen voor de gewone man in de straat !
Sorry hoor, maar ik draai elke dag mijn botten af en ik hou netto 1900 a 2000 euro over al naargelang hoeveel dagen de maand telt. Wil je soms beweren dat de werkende minder moet krijgen dan de luie kloot. Ik heb ook nog 3 kinderen groot te krijgen en een huis af te betalen.

Laatst gewijzigd door MIBRGU : 15 oktober 2009 om 20:34.
MIBRGU is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 20:42   #10
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht

Dank om te bevestigen wat ik al langer over je posts denk.
Ik kon nog twijfelen, nu niet meer.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 oktober 2009 om 20:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 20:45   #11
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Misschien wat minder kinderen en meer werken kan helpen. Trouwens, mijn ouders hebben een pensioen dat veel minder is ondanks 40 jaar hard gewerkt te hebben.
Zelfstandigen?
Oud 15 oktober 2009, 20:49   #12
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Ze verdienen daarbij meestal nog int zwart en genieten van tal van voordelen! Belgen doen zoiets niet!!
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 20:49   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard ???

Citaat:

Grote theorie !!! Wat IS dat: "menswaardig leven" ???
Dat die farizeeërs uit de Hogeschool Kempen eerst eens uit hun ivoren toren komen. Ze kunnen van AARLEN TOT ZEEBRUGGE Belgen vinden (en véél !!!) die minder dan 1945 € inkomen hebben.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 20:53   #14
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marokkaanse gezinnen in Antwerpen moeten het maandelijks zien te rooien met gemiddeld 1.476,2 euro
Te gek om los te lopen. Krijgen die zo veel ? Hoe durven die dan nog te klagen terwijl zo veel mensen nog niet eens dat bedrag verdienen om te gaan werken en zoveel gepensioneerden die hun hele leven hebben afgedragen aan het systeem het ook met veel minder moeten doen, maar ja dat zijn maar 'oude Belgen' nietwaar, die tellen niet meer mee. Ongelooflijk, en dit allemaal dank zij de zogenaamde 'verdraagzamen' onder ons.

Citaat:
Apenland

Onder Marokkanen in Marokko en in Spanje wordt stevig gelachen met België”, zegt de insider nog. “In dat apenland kan en mag alles, luidt het."
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...eren-ze-2.aspx

Laatst gewijzigd door smiley : 15 oktober 2009 om 20:56.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 20:54   #15
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIBRGU Bekijk bericht
Sorry hoor, maar ik draai elke dag mijn botten af en ik hou netto 1900 a 2000 euro over al naargelang hoeveel dagen de maand telt. Wil je soms beweren dat de werkende minder moet krijgen dan de luie kloot. Ik heb ook nog 3 kinderen groot te krijgen en een huis af te betalen.
Niemand heeft je gevraagd drie kinderen op de wereld te zetten en een huis op afbetaling te kopen. Volgens mij ben je niet tevreden met de keuzes die je daar gemaakt hebt. Waarom anders klagen? De uitdrukking "mijn botten afdraaien" verraadt dat je niet tevreden bent over je luizenbestaan.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 15 oktober 2009 om 20:56.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 20:56   #16
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Waarschijnlijk trots op eigen leed.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 20:56   #17
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zelfstandigen?
Ja. Die mensen hebben toch ook recht op een beetje fatsoenlijk pensioen? Er klopt iets niet. Zij die niet werken en bijgevolg niets bijdragen krijgen meer dan zij die hun kl*ten jarenlang afdraaien en ervoor betaald hebben.
Geef die Marokkanen een serieuze vertrekpremie ipv ze jarenlang hier te onderhouden.
Oud 15 oktober 2009, 20:57   #18
Luddo
Minister

Standaard

Ik hou op de pc een soort boekhouding bij van mijn uitgaven.
Ik ben alleenstaande (Ik kan de vaste kosten dus niet delen!) en woon in een sociale woning (twee onder één dak) mét tuin, die mijn eigendom is en nu is afbetaald. Ik heb geen auto, maar wel een ellentrieke velo. Ik rij "veurniet" met de Lijn wegens "ouwepee". Voor verwarming gebruik ik nu aardgas. Drie jaar geleden heb ik nieuwe ramen met hoogisolerend glas laten steken. Ik kook altijd zelf en vind van mezelf dat ik goed eet. Ik heb een relatief dure hobby. Grote aankopen (nieuwe boiler/nieuwe CV-hoogrendementsaardgasketel) tel ik niet mee maar wel kleinere aankopen (fritketel/potten en pannen, tuinmaterialen...), kledij, dokterskosten en onderhoudsproducten. Ik stel geen hoge eisen aan kledij. Ik koop al wat ik nodig heb en laat netjes in de winkel liggen wat ik niet nodig heb!
Ik rond de cijfers af naar boven.
In 2007 bedroeg mijn leefkost gemiddeld 600 € per maand. Daarin zit gemiddeld 100 € voor voeding en drank (Ik ben wel geen zuipschuit en ik rook niet), 230 € voor wat ik noem "Amusement en cadeaus", en bijna 200 € voor verwarming, elektriciteit, water... en alle verzekeringen.
In 2008 was het gemiddeld 700 € per maand omdat ik een nogal dure reis van 1000 € heb gemaakt en wegens een operatie de doktersrekening nogal aan de hoge kant lag.
Dit jaar, in 2009 ziet het er naar uit dat het weer ongeveer 600 € gemiddeld per maand zal zijn!

Oordeel zelf!
Oud 15 oktober 2009, 20:57   #19
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Niemand heeft je gevraagd drie kinderen op de wereld te zetten en een huis op afbetaling te kopen. Volgens mij ben je niet tevreden met de keuzes die je daar gemaakt hebt. Waarom anders klagen? De uitdrukking "mijn botten afdraaien" verraadt dat je niet tevreden bent over je luizenbestaan.
Je bent dus ook voor het afschaffen van kindergeld? Bravo.
Oud 15 oktober 2009, 21:03   #20
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Te gek om los te lopen. Krijgen die zo veel ? Hoe durven die dan nog te klagen terwijl zo veel mensen nog niet eens dat bedrag verdienen om te gaan werken en zoveel gepensioneerden die hun hele leven hebben afgedragen aan het systeem het ook met veel minder moeten doen, maar ja dat zijn maar 'oude Belgen' nietwaar, die tellen niet meer mee. Ongelooflijk, en dit allemaal dank zij de zogenaamde 'verdraagzamen' onder ons.
Je moet geen gezinsinkomen mét kinderen vergelijken met een persoonlijk inkomen zonder kinderen, hé...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be