Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2009, 11:06   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Euh ??? Rezultaten polisiekontrol in Brussel !!

Zelf eerst lezen: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=JE2GTLB9

Natuurlijk geef ik de titel: Politie houdt wagen vol asbest tegen

Maar dat is niet wat ik onder jullie ogen wou brengen. Zelfs al is dit een goede zaak natuurlijk, want dat zootje ging ergens gesluikstort worden ...

Het is het volgende waarbij ik me afvraag: hoe draait dat hier nog in dit (on)land:

Citaat:
De politie controleerde in totaal 56wagens en zeven daarvan bleken te zwaar beladen. Negen bestuurders waren niet verzekerd en twee reden rond terwijl hun rijbewijs was ingetrokken.
Op 56 auto's dus,

negen gasten niet verzekerd (heb daar maar eens een ongeval mee, ge zult uwe pére nogal zien ...)

en twee die hun rijbewijs was ingetrokken (die gaan nog eens zo rap als die onverzekerden een vruchtmisdrijf plegen ...).

Dat is niet goed hé.

Dat stinkt.

Daar moet iets ernstiger aan gedaan worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 11:21   #2
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Misschien is de politie toch niet zo inefficient als sommigen wel denken en doen ze aan selectief tegenhouden.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 11:38   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Italie, moet uw verzekeringsvignet voorhangen op een zichtbare plaats,

Houden ze u tegen en is uw verzekering niet in orde, dan wordt het voertuig in beslag genomen.

Op de honderdduizenden kilometers die ik al met verschillende voertuigen door Europa heb afgelegd, heeft een flik (en het was dan nog een boswachter) nog maar 1 keer gevraagd of hij in mijn koffer mocht kijken. (terreinwagen zwaar geladen, ze dachten dat ik everzwijnen of ander wild was gaan stropen. ) Toen ik de koffer opendeed, heeft heel vluchtig gekeken, er stak geen gewei uit en en er druppelde ook geen bloed uit de koffer, dus t was ok zeker...

ik wil maar zeggen, als ik hier nu een lijk, wapens, dope, een ontvoerd kind, wat dan ook in mijn koffer stop dan voer ik dat naar gelijk waar in Europa (shengen landen) zonder dat er ook maar iemand gaat vragen wat er in mijne koffer zit. Het enige wat je niet mag doen is een accident tegenkomen, of wegrijden van controles, ... gewoon stoppen, braaf papieren afgeven en zorgen dat uw voertuig in orde is.

Vorige week heb ik ze er in zwitserland ook nog 1 uit zien pikken, 3 venten in een buske is nu eenmaal verdacht zeker... (Precies of die terroristen weten niet, dat ze proper opgekleed in een A klasse merk, met een madam naast hun zo goed als geen risico op controle lopen. )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 11:46   #4
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelf eerst lezen: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=JE2GTLB9

Natuurlijk geef ik de titel: Politie houdt wagen vol asbest tegen

Maar dat is niet wat ik onder jullie ogen wou brengen. Zelfs al is dit een goede zaak natuurlijk, want dat zootje ging ergens gesluikstort worden ...

Het is het volgende waarbij ik me afvraag: hoe draait dat hier nog in dit (on)land:

Op 56 auto's dus,

negen gasten niet verzekerd (heb daar maar eens een ongeval mee, ge zult uwe pére nogal zien ...)

en twee die hun rijbewijs was ingetrokken (die gaan nog eens zo rap als die onverzekerden een vruchtmisdrijf plegen ...).

Dat is niet goed hé.

Dat stinkt.

Daar moet iets ernstiger aan gedaan worden.
Hey man, this is Belgium remember!
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 11:55   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Houden ze u tegen en is uw verzekering niet in orde, dan wordt het voertuig in beslag genomen.
In Engeland doen ze het nòg straffer: als de politie je daar betrapt wordt met een onverzekerd voertuig, wordt het ding niet alleen in beslag genomen; het wordt gewoon geplet als je niet binnen de twee weken het bewijs van verzekering kan voorleggen: http://www.ukmotorists.com/no%20insurance.asp
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 12:16   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat een vreselijk ouderwets sisteem.

Doet me denken aan de oude tijd hier bij ons, dat je nog een takspapiertje aan je voorruit moest plakken.
Dat bestaat al desennia niet meer en is vervangen door het sisteem: zolang gij uw nummerplaat niet binnenbrengt, zult gij rijtaks betalen, en als gij niet tijdig betaalt, dan krijgt ge een dure deurwaarder achter uw sjokkedijzen.

Al klachten gehoord van niet innen van verkeersbelasting??

Iets soortgelijks is perfekt mogelijk voor niet verzekerden.

Het volstaat dat de verzekeringsmaatschappij verplicht wordt aan uwe wijkagent te sinjaleren dat de premie niet tijdig betaald is en dat zij geen offisiëel bericht van een 'nieuwe' verzekeringsmaatschappij in hun dossier hebben ter ontlasting van hun verantwoordelijkheid.
Voor mijn part moet de verzekeringsmaatschappij vanaf die verwittiging nog drie maanden haar verzekeringsverplichting voldoen.

Citaat:
Hoe, dat is hier toch ook zo.
't Was tenminste toch zo bij onze gebuur zijne kleine die zijn brommerke niet verzekerd was . Amai, ferm boet aan zijn teelballen.

Citaat:
ik wil maar zeggen, als ik hier nu een lijk, wapens, dope, een ontvoerd kind, wat dan ook in mijn koffer stop dan voer ik dat naar gelijk waar in Europa (shengen landen) zonder dat er ook maar iemand gaat vragen wat er in mijne koffer zit. Het enige wat je niet mag doen is een accident tegenkomen, of wegrijden van controles, ... gewoon stoppen, braaf papieren afgeven en zorgen dat uw voertuig in orde is.
Zeg, daar worden nu toch niet dagelijks mensen vermoord en hun lijken vervoerd, kinderen ontvoerd .... we moeten nu niet gaan zweven hé (sebiet gaan de mensen met achtervolgingswaanzin weer het doembeeld van big brother zien)

maar blijkbaar wel veel onverzekerd rondgereden, en niks aangetrokken van ingetrokken rijbewijzen.
En vruchtmisdrijven natuurlijk.

criminal sister in plaats van big brother

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 21 oktober 2009, 12:25   #7
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

ik vind dat ze niet-verzekerden moesten afschieten.

en de rest ook.
Oud 21 oktober 2009, 12:48   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een vreselijk ouderwets sisteem.

Doet me denken aan de oude tijd hier bij ons, dat je nog een takspapiertje aan je voorruit moest plakken.
Dat bestaat al desennia niet meer en is vervangen door het sisteem: zolang gij uw nummerplaat niet binnenbrengt, zult gij rijtaks betalen, en als gij niet tijdig betaalt, dan krijgt ge een dure deurwaarder achter uw sjokkedijzen.

Al klachten gehoord van niet innen van verkeersbelasting??

Iets soortgelijks is perfekt mogelijk voor niet verzekerden.

Het volstaat dat de verzekeringsmaatschappij verplicht wordt aan uwe wijkagent te sinjaleren dat de premie niet tijdig betaald is en dat zij geen offisiëel bericht van een 'nieuwe' verzekeringsmaatschappij in hun dossier hebben ter ontlasting van hun verantwoordelijkheid.
Voor mijn part moet de verzekeringsmaatschappij vanaf die verwittiging nog drie maanden haar verzekeringsverplichting voldoen.

Hoe, dat is hier toch ook zo.
't Was tenminste toch zo bij onze gebuur zijne kleine die zijn brommerke niet verzekerd was . Amai, ferm boet aan zijn teelballen.

Zeg, daar worden nu toch niet dagelijks mensen vermoord en hun lijken vervoerd, kinderen ontvoerd .... we moeten nu niet gaan zweven hé (sebiet gaan de mensen met achtervolgingswaanzin weer het doembeeld van big brother zien)

maar blijkbaar wel veel onverzekerd rondgereden, en niks aangetrokken van ingetrokken rijbewijzen.
En vruchtmisdrijven natuurlijk.

criminal sister in plaats van big brother

Toch rijden er blijkbaar veel niet verzekerden rond, ... blijkbaar zit er dan toch ergens een foutje in dat systeem van geen plaat, binnenbrengen taksen blijven betalen. etc....

Als u uw verzerking niet betaald is uw voertuig niet meer verzekerd, u blijft uw plaat behouden, u kan dus rondrijden en aangezien er niks aan de buitenkant van uw voertuig zichtbaar is, kan de arm van de wet dus alleen controleren door u tegen te houden en u te controleren. Zelf als ze uw plaat checken zien ze alleen maar of die niet geschrapt staat, of gestolen is etc...

Als er een agent over straat loopt en hij gaat geparkeerde auto`s checken kan hij direct zien of het voertuig verzekerd is of niet. In duitsland kunnen ze ook uw schouwing controleren op die manier, als het keuringszegel niet aan uw plaat hangt, hebde ook prijs.
Oud 21 oktober 2009, 12:52   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

komt er gewoon op neer dat er veel te weinig gecontroleerd wordt.

Vodka acties hetzelfde, rond nieuwjaar staan ze daar weer...

Terwijl er elke dag van de week camionetjes rondrijden met gasten die al nen halven bak bier uit hebben. vertegenwoordigers goe gaan boefen met een halve fles wijn uit, truckers al dan niet uit het oostblok met al dan niet eigen stooksels achter de kiezen en bompa die vanuit cafe de reisduif met ne goeie duvel of 5 in zijn gilet in zijn bakske terug naar de boema tuft....

de laatste jaren doen ze ook af en toe controles overdag, niet meer dan terecht overigens.
Oud 21 oktober 2009, 13:39   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch rijden er blijkbaar veel niet verzekerden rond, ... blijkbaar zit er dan toch ergens een foutje in dat systeem van geen plaat, binnenbrengen taksen blijven betalen. etc....

Als u uw verzerking niet betaald is uw voertuig niet meer verzekerd, u blijft uw plaat behouden, u kan dus rondrijden en aangezien er niks aan de buitenkant van uw voertuig zichtbaar is, kan de arm van de wet dus alleen controleren door u tegen te houden en u te controleren. Zelf als ze uw plaat checken zien ze alleen maar of die niet geschrapt staat, of gestolen is etc...

Als er een agent over straat loopt en hij gaat geparkeerde auto`s checken kan hij direct zien of het voertuig verzekerd is of niet. In duitsland kunnen ze ook uw schouwing controleren op die manier, als het keuringszegel niet aan uw plaat hangt, hebde ook prijs.

Ge verwart twee zakes: de rijtaks aan de ene kant, en de verzekering aan de andere kant.

En volgens mij kan een flik niet zien in zijn kompjoeter of ge verzekerd zijt of niet. Ge moet maar één keer 'bewijzen' aan de staatskompjoeter, dat ge een verzekering hebt, en dat is door het plakbriefje op het roze formulier waarmee ge uw plaat aanvraagt. Daarom moet ge bij kontrol van de polies uw groene verzekeringspapiertje laten zien.

Oud 21 oktober 2009, 14:55   #11
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

er wordt meer dan genoeg gecontroleerd. Uiteraard bij de verkeerde mensen; ik mag bijvoorbeeld altijd naar de kant en er wordt altijd in de koffer gekeken. Mijn wagen is dan ook een rommelboeltje en mij haar te lang naar blauwe normen.
Echt crapuul wordt met rust gelaten, als je erover nadenkt, zoals op alle domeinen in dit land.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 15:12   #12
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
er wordt meer dan genoeg gecontroleerd. Uiteraard bij de verkeerde mensen; ik mag bijvoorbeeld altijd naar de kant en er wordt altijd in de koffer gekeken. Mijn wagen is dan ook een rommelboeltje en mij haar te lang naar blauwe normen.
Echt crapuul wordt met rust gelaten, als je erover nadenkt, zoals op alle domeinen in dit land.
Die controles zijn puur sfeerschepperij...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 15:14   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge verwart twee zakes: de rijtaks aan de ene kant, en de verzekering aan de andere kant.

En volgens mij kan een flik niet zien in zijn kompjoeter of ge verzekerd zijt of niet. Ge moet maar één keer 'bewijzen' aan de staatskompjoeter, dat ge een verzekering hebt, en dat is door het plakbriefje op het roze formulier waarmee ge uw plaat aanvraagt. Daarom moet ge bij kontrol van de polies uw groene verzekeringspapiertje laten zien.

Ik verwar niks dat is het hem juist, ne flik kan nie zien in zijn kompjoeter of ge verzekerd zijt.

En ge moet inderdaad da groen formulierke dan laten zien bij controle, maar als er een formulierke voor uw ruit plakt, kan men u ook controleren als ge niet in uw voertuig zit.

Een flik in de stad kan op zijne velo zo honderden voertuigen per dag controleren zonder ook maar iemand te moeten lastig vallen.
Oud 21 oktober 2009, 19:57   #14

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo'n vignet is zo na te maken.
Citaat:
Vlug wegwezen dus als ze je laten stoppen.
Citaat:
Op de honderdduizenden kilometers die ik al met verschillende voertuigen door Europa heb afgelegd, heeft een flik (en het was dan nog een boswachter) nog maar 1 keer gevraagd of hij in mijn koffer mocht kijken. (terreinwagen zwaar geladen, ze dachten dat ik everzwijnen of ander wild was gaan stropen. ) Toen ik de koffer opendeed, heeft heel vluchtig gekeken, er stak geen gewei uit en en er druppelde ook geen bloed uit de koffer, dus t was ok zeker...

Klopt ... ik heb op de 34 jaar dat ik met een auto rij nog nooit mijn koffer moeten openen en ik denk dat ik de laatste 25 jaar nog nooit een controle heb gehad. Ik heb zo goed als nog nooit mijne gordel gedragen (tenzij op reis). Soms (heel zelden) komt er wel eens zo'n polieskar naast mij gereden maar zelfs dan nog zien ze het niet dat ik hem niet draag.

Citaat:
Vorige week heb ik ze er in zwitserland ook nog 1 uit zien pikken, 3 venten in een buske is nu eenmaal verdacht zeker... (Precies of die terroristen weten niet, dat ze proper opgekleed in een A klasse merk, met een madam naast hun zo goed als geen risico op controle lopen. )
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 19:58   #15

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
In Engeland doen ze het nòg straffer: als de politie je daar betrapt wordt met een onverzekerd voertuig, wordt het ding niet alleen in beslag genomen; het wordt gewoon geplet als je niet binnen de twee weken het bewijs van verzekering kan voorleggen: http://www.ukmotorists.com/no%20insurance.asp
Is gegarandeerd vluchtmisdrijf als men die laat stoppen dus.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be