![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() "Dit is zo'n typisch 'dank u Heer' moment." Dat riep een Amerikaanse priester uit toen hij 100.000 dollar bij elkaar wist te pokeren in een pokertoernooi in Los Angeles. Hij versloeg daarbij twee professionele pokeraars, zo bericht Katholiek Nederland vrijdag. De priester maakt nog kans op een miljoen dollar.
De pastor van de St. Michael's Church in Garden State, een plaats in de Amerikaanse staat South Carolina wil de ton aan prijzengeld besteden aan een nieuw kerkgebouw van zijn parochie. De pastoor doet mee aan een pokertoernooi waarin professionals tegen amateurs spelen. De priester gokte onder meer tegen Daniel Negreanu, die vier keer de wereldtitel binnensleepte. De jonge pastoor hield tijdens het gokspel de rozenkrans vast. Hij vindt dat 'gematigd' gokken niet in strijd is met het katholieke geloof. "De Katholieke Kerk leert dat er moreel gezien niets mis is met een gokje of een kansspel." http://frontpage.fok.nl/nieuws/11942...ij-elkaar.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "gematigd gokken"? Als je aan dat soort toernooien meedoet is daar niks gematigds aan, en een priester act veranderd daar niks aan. Of je bent heilig, of je bent het niet.
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() halleluja!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Die pastoor moet toch dringend eens de Kerkelijke veroordelingen van het gokspel nalezen. Zeker wanneer het over zo'n bedragen gaat.
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ah, die zullen ze binnen 300 jaar de patroonheilige van de gokverslaafden maken he'.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Phil Helmuth is 11 maal wereldkampioen, diegenen die poker een gokspel vinden mogen me iemand tonen die 11 maal de lotto heeft gewonnen. Een gokspel is een spel waarvan je de uitkomst niet kan beinvloeden. De uitslag van de lotto kan ik niet beinvloeden, de uitslag van een pokerspel wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ton 1 cent-euromuntjes = 1.000.000g/2,3g = 434.783 muntjes = 4.347,83€
Een ton 2 euromunten = 1.000.000g/8,5g = 117.647 munten = 235.294€ ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heeft 'm toch al een appartementje voor, he. Nu nog pokeren voor een toren erbij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kim dingeske daar, de tennisspeelster, die speelt voor enorm veel geld, is ze dan aan het gokken? Ik denk het niet. Als Kim wereldkampioen tennis wordt en het jaar daarop niet betekend dit dan dat tennis een gokspel is? Ik denk het niet. En uiteraard kan je na 11 maal wereldkampioen zijn de volgende wereldseries verlieren, maakt het dat tot een gokspel? Alvast niet volgens de betreffende wetgeving. En blutspelen kan al helemaal niet op de wereldseries van poker, men speelt er namelijk tornooipoker. Als je chips op zijn lig je eruit. En die chips hebben geen geldwaarde. Er zijn prijzen te winnen voor de mensen die bij de eerste in de rangschikking aankomen, net zoals bij tennis en schaken en noem maar op. Niemand bij zijn volle verstand zal schaken of tennis een gokspel noemen om dat er geldprijzen te winnen zijn, poker is dat ook niet. Het is niet omdat iemand geld verliest dat hij aan het gokken is. Stel we spelen een schaakspel u en ik, de winnaar krijgt van de verliezer een pint. Is schaken dan een gokspel? Ik denk het niet. En als we nu schaken voor 5 eurocent, een dertigste van wat een pint kost ongeveer, is schaken dan plots wel een gokspel? Ik denk het niet, de beste schaker zal winnen, eender waarvoor we spelen. Snooker gezien? Darts? Allemaal met enorme geldprijzen, en toch is dat niet gokken want de beste speler wint. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liever niks van poker kennen, dan mezelf de schulden in te gokken
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij poker kan je de uitslag wel beinvloeden, poker is dus geen gokspel. Uiteraard, als je niets kent van poker kan het goed zijn dat je je inzet verliest omdat je er niets van kent, maar uw onbekwaamheid in het pokeren maakt er nog geen gokspel van. Dat werkt zo met schaken en snooker en tennis ook zo, als je het niet kent dan zal je verliezen. Ik denk evenwel niet dat er iemand zo dom zal zijn van snooker een gokspel te noemen, of tennis, of schaken. Voor geld spelen is niet noodzakelijk gokken. De lotto is puur gokspel, er zijn dus wel wat gokkers in Belgie. Verbieden dan maar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graag!!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is zoals tegen 420yb zeggen dat euromillions ook gokken is ![]() Maar hey, ge doet maar ze, mij maakt het niks uit. Maar als ik uw theorie over gokken lees: dan denk ik: op die manier is niks gokken, dus het is gewoon een omweggetje om het goed te praten. bij poker en de lotto kun je de uitslag evenveel beïnvloeden: Lotto: 42 balletjes Poker: 52 kaarten Ma soit, da's mijnen theorie ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euromillions is gokken want je kan de uitslag niet beinvloeden. Poker is geen gokspel want je kan de uitslag wel beinvloeden. Ik zeg nergens dat er geen gokspellen zijn, de lotto is daar een mooi voorbeeld van, je kan de uitslag niet beinvloeden dus is het een gokspel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Lotto: ge betaald voor uw 6 cijferkes (of ge doet gewoonweg nie mee), en je hoopt dat ze vallen Poker: ge krijgt 2 kaarten, en ge zet al dan niet in. bij de turn, river en flop ook nog eens bij elk apart (bluffen of nie) Wa is het verschil?
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ook met toernooien ka je je blut spelen Xeno, de prijzen komen tenslotte uit inschijfgeld, en grote prijzen betekent veel inleg. Professionele pokeraars raken geregeld aan of dichtbij de grond.
![]() |