![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() Na een unaniem positief advies van de sociale partners over een wetsvoorstel van sp.a-senator Myriam Vanlerberghe dat 10 dagen zorgverlof creëert voor ouders waarvan hun kind in het ziekenhuis moet verblijven, had minister Milquet enkele maanden geleden aangekondigd dat ze dit wetsvoorstel snel zou overnemen door een wijziging van een koninklijk besluit. De maatregel zou in eerste instantie volgens Milquet ten laatste in oktober 2009 in werking treden. Die timing blijkt na een nieuwe vraag in het parlement aan Milquet niet meer haalbaar. Vanlerberghe wil “dat dit uitstel geen afstel betekent.”
In juli had senator Vanlerberghe nog aan de minister gevraagd wanneer de maatregel in werking zou treden. Minister Milquet heeft toen geantwoord: “ ten laatste in oktober.” “Toen ik gisteren echter naar de stand van zaken vroeg, bleek tot mijn verbazing echter dat de maatregel nu pas tegen het einde van het jaar zou in werking treden,” reageert Myriam Vanlerberghe. Het uitstel is volgens de minister te wijten aan het feit dat ze het aangepaste koninklijk besluit ook nog eens wil voorleggen aan de sociale partners. “Daar heb ik geen probleem mee, maar ik wil wel dat dit uitstel geen afstel betekent. De mensen hebben het moeilijk om hun werk met een gezinsleven te combineren. Zeker als hun kinderen dan nog eens ziek worden. Ik roep de sociale partners en de minister dan ook op om met spoed de procedure af te werken, zodat de maatregel zo snel mogelijk en liefst voor het einde van het jaar in werking kan treden,” zo besluit sp.a-senator Vanlerberghe. Voor meer info: Myriam Vanlerberghe Bron: politics.be