Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2009, 15:38   #1
BlueThunder
Banneling

Standaard Geen vrouwen aan de TOP bij VLAAMS BELANG

VB-partijbestuur met Morel als ondervoorzitter weggestemd

De partijraad van het Vlaams Belang heeft het nieuwe partijbestuur, met Marie-Rose Morel als ondervoorzitter, nipt weggestemd. Voorzitter Bruno Valkeniers, die als voorzitter werd bevestigd, kreeg de opdracht om tegen de volgende vergadering in november naast een nieuwe bestuursploeg ook een strategie voor te leggen voor de komende maanden en jaren.

source : HLN

Ach Marie-Roske, wat een onmensen

Laatst gewijzigd door BlueThunder : 24 oktober 2009 om 15:38.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 15:40   #2
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Ook juist op De Standaard-website gelezen. Wel onduidelijk wat er juist achter zit.
De stemming is wel een teken dat
1/het Vlaams Belang intern wel niet zo ondemocratisch is als de tegenstanders beweren
2/er grote ruzie broeit: de stemming was 47 tegen 49
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 15:47   #3
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

En waaruit blijkt dat dit uit vrouwonvriendelijkheid is gebeurd? BlueThunder blijft de kemels maar opstapelen...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 17:08   #4
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

[quote=BlueThunder;4406403]VB-partijbestuur met Morel als ondervoorzitter weggestemd

De partijraad van het Vlaams Belang heeft het nieuwe partijbestuur, met Marie-Rose Morel als ondervoorzitter, nipt weggestemd. Voorzitter Bruno Valkeniers, die als voorzitter werd bevestigd, kreeg de opdracht om tegen de volgende vergadering in november naast een nieuwe bestuursploeg ook een strategie voor te leggen voor de komende maanden en jaren.

Ach Marie-Roske, wat een onmensen [/QUOTE]
je kent haar persoonlijk?

Laatst gewijzigd door globalmedia : 24 oktober 2009 om 17:23.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 17:13   #5
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

In dat wegstemde partijbestuur zitten ook mannen, is de partijraad van het VB dan tegen mannen .
Sommige mensen hebben toch rare denkkronkels.

Als SPa-rood Carolinetje weg willen zijn ze dan ook anti-vrouw aan de top. Serieus blijven aub.
Oud 24 oktober 2009, 17:26   #6
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
In dat wegstemde partijbestuur zitten ook mannen, is de partijraad van het VB dan tegen mannen .
Sommige mensen hebben toch rare denkkronkels.

Als SPa-rood Carolinetje weg willen zijn ze dan ook anti-vrouw aan de top. Serieus blijven aub.
Nee hoor, want Karolien is een halve vent! Dat is dus de ideale mix!
Oud 24 oktober 2009, 17:32   #7
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

Met alle respect voor de moed waarmee MRM haar ziekte overwint ben ik geen fan van haar en is zij in mijn ogen geen aanwinst voor Vlaams Belang. Eén van de redenen is het feit dat zij over haar eigen partij zeer negatief kan doen in de pers. De vuile was hou je binnen!! Ook hoorde ik haar eens bezig in het Vlaams Parlement en in mijn ogen, in debatten en het vraaguurtje kan ze nog niet aan de hielen van Filip De Winter.
Oud 24 oktober 2009, 18:06   #8
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sundancer Bekijk bericht
Met alle respect voor de moed waarmee MRM haar ziekte overwint ben ik geen fan van haar en is zij in mijn ogen geen aanwinst voor Vlaams Belang. Eén van de redenen is het feit dat zij over haar eigen partij zeer negatief kan doen in de pers. De vuile was hou je binnen!! Ook hoorde ik haar eens bezig in het Vlaams Parlement en in mijn ogen, in debatten en het vraaguurtje kan ze nog niet aan de hielen van Filip De Winter.
de nieuwe salon en huiskamer profilering van het vb heeft het dus niet gehaald
Oud 25 oktober 2009, 11:46   #9
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Kan iemand mij nu eens vertellen waarover de discussie werkelijk gaat? Al dat gedoe rond Morel is zever. Waarover het werkelijk gaat is de inhoud en de visie van de partij.

Wanneer ik over de jaren heen de werking van het Vlaams Blok vergelijk met het Vlaams Belang, dan valt het op dat het discours van Vlaams Nationalisme uitermate veranderd is in een discours dat anti-Islam geworden is. Ik zou graag willen hebben dat het Vlaams Belang opnieuw Vlaamse belangen gaat steunen en wat minder zit te kappen op symbolen. De reden waarom zoveel vreemdelingen hier binnen gekomen zijn is, dat creaturen zoals een Onkelinx, Mouraux,... alles uit handen geven om hen hier te lokken en te vestigen. Kunt gij nu de vreemdelingen verwijten dat zij aannemen wij wij hen zo rijkelijk in handen stoppen?

De vijand is niet de moslim, maar wel de politieke creaturen die ons land daarmee overstelpen, zonder enige vorm van integratie, compensatie,...

Nota: Intussen heb ik al wat meer info op http://forum.politics.be/showpost.ph...11&postcount=1

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 25 oktober 2009 om 11:50.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 12:04   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Stoken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
VB-partijbestuur met Morel als ondervoorzitter weggestemd

Ach Marie-Roske, wat een onmensen
Thundertje gaat weer vuurtje stoken....
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 12:11   #11
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Wie wil er nu straatvechters in salon en huiskamer?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 12:25   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wie wil er nu straatvechters in salon en huiskamer?
Is het filozofisch verantwoord om voor te stellen hen te eutanazeren?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 12:38   #13
BlueThunder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
vuurtje stoken ? is de actualiteit en de feiten, mijn kritiek blijft niet beperkt tot één partij , maar tot de politiek in het algemeen.... de tijd dat we ons mondje moesten toe houden is al lang voorbij
Oud 25 oktober 2009, 12:42   #14
BlueThunder
Banneling

Standaard

en over de realiteit gesproken :

Dewinter en Annemans ondermijnen gezag Bruno Valkeniers

Bronnen binnen het Vlaams Belang voorspellen het einde van het voorzitterschap van Bruno Valkeniers. Gerolf Annemans, de man die Valkeniers’ kandidatuur er destijds doordrukte, laat hem vallen en kiest voor het kamp-Dewinter. Die laatste vuurt nu al wekenlang de ene kanonskogel na de andere af op zijn voorzitter. Zo wond Anke Van dermeersch er op haar website geen doekjes om: ’De partij heeft dringend nood aan leiderschap, mensen die een visie omzetten in actie.’

http://www.werktitel.be/2009/10/dewi...no-valkeniers/
Oud 25 oktober 2009, 12:44   #15
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
*kuch* Marlientje *kuch*

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 12:50   #16
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Bronnen binnen het Vlaams Belang voorspellen het einde van het voorzitterschap van Bruno Valkeniers. Gerolf Annemans, de man die Valkeniers’ kandidatuur er destijds doordrukte, laat hem vallen en kiest voor het kamp-Dewinter. Die laatste vuurt nu al wekenlang de ene kanonskogel na de andere af op zijn voorzitter. Zo wond Anke Van dermeersch er op haar website geen doekjes om: ’De partij heeft dringend nood aan leiderschap, mensen die een visie omzetten in actie.’

Tom Cochez

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 17:31   #17
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet moeilijk: Valkeniers is binnengehaald door Dewinter en Annemans tegen Vanhecke. Maar wat we nu zien is dat Valkeniers Morel en Vanhecke steunen.

Dat kinderachtig gedoe verpest de sfeer binnen die partij sinds 2006.
Anke Vandermeersch heeft gelijk, het is tijd voor nieuw en krachtdadig leiderschap en dat kan alleen maar door iemand die niet uit beide kampen komt. Jammer dat Bert Eriksson dood is. Hij zou een zeer goed leider geweest zijn voor het Vlaams Belang.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 25 oktober 2009 om 17:34.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 18:32   #18
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Niet moeilijk: Valkeniers is binnengehaald door Dewinter en Annemans tegen Vanhecke. Maar wat we nu zien is dat Valkeniers Morel en Vanhecke steunen.

Dat kinderachtig gedoe verpest de sfeer binnen die partij sinds 2006.
Anke Vandermeersch heeft gelijk, het is tijd voor nieuw en krachtdadig leiderschap en dat kan alleen maar door iemand die niet uit beide kampen komt. Jammer dat Bert Eriksson dood is. Hij zou een zeer goed leider geweest zijn voor het Vlaams Belang.
Hoewel ik geen fan ben van Valkeniers ben ik blij dat hij de kant koos van Vanhecke en morel.
Toen ik Frank Vanhecke zag op ter Zake (hij moest commentaar geven op de BNP ). was dit een hele verademing.
Die man straalt kennis uit, hij kan uit zijn woorden komen, komt verstaanbaar over en laat zich niet de kast opjagen.

Valkeniers was een goed bedrijfsleider, daar twijfel ik niet aan, maar hij heeft het niet om de partij te leiden.

Bert Eriksson zal ook zijn troeven gehad hebben, maar hij zou niet de man van de toekomst zijn, de partij moet vooruit en dat kan imo niet met de lijn Dewinter.
Oud 25 oktober 2009, 19:15   #19
Hansemansje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
de partij moet vooruit en dat kan imo niet met de lijn Dewinter.
Volgens mij is de clan-Dewinter net de toekomst. Als het VB gaat verruimen komt het in hetzelfde vaarwater terecht van LDD en N-VA. Dan geef je dus als het ware je radicale rechterzijde op om die in te ruilen voor mensen waar ook N-VA en LDD achter zit en ga je nog dieper zakken.
Hansemansje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 19:21   #20
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hansemansje Bekijk bericht
Volgens mij is de clan-Dewinter net de toekomst. Als het VB gaat verruimen komt het in hetzelfde vaarwater terecht van LDD en N-VA. Dan geef je dus als het ware je radicale rechterzijde op om die in te ruilen voor mensen waar ook N-VA en LDD achter zit en ga je nog dieper zakken.
En hoeveel % denk je dat die rechterzijde je zal opbrengen . Het niveau van 1991?

Trouwens een hard standpunt innemen mbt Immigratie, islamisme en terrorisme en natuurlijk onafhankelijkheid, kan op een andere manier gezegd worden dan "de pocket van Mohammed".
Ik heb in 2009 zoals gewoonlijk nog op het belang gestemd, maar hoe langer hoe meer twijfel ik voor mijn stem in 2011, vooral dan als FDW (de man heb ik al meerdere malen ontmoet en ik vind hem een aangenaam man voor een praatje) zijn lijn kan doordrukken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be