Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2004, 11:15   #1
Top Dog
Banneling

Top Dog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen heropening spoorlijn Hasselt-Maastricht

Spoorlijn Hasselt-Lanaken-Maastricht wordt niet heropend wegens onrendabel. Dat blijkt uit een studie van de Vlaamse regering. De studie werd op 17 december 2003 afgerond, maar nooit publiek gemaakt.
Volgens Johan Vande Lanotte - als minister bevoegd voor de NMBS - is ze zelfs niet aan de NMBS bezorgd.

Op 14 december 2001 gaf de Vlaamse regering de Limburgse Reconversiemaatschappij LRM de opdracht om een studie te maken over de uitbouw van het spoorwegennet in Limburg. De heropening van passagierslijn Hasselt-Maastricht had hierin prioritair belang. Toenmalig minister-president Patrick Dewael (VLD) en minister-vice-president Steve Stevaert (sp.a) hebben zich in deze krant herhaaldelijk sterk gemaakt voor dit project, in het kader van de uitbouw van de tUL. Omdat sindsdien niets meer over de studie werd gehoord, en met de nakende nakende heropening van goederenlijn Lanaken-Maastricht,ondervroeg CD&V-kamerlid Liesbeth Van der Auwera minister Van de Lanotte.
“De openbare vervoersstudie werd op 17 december 2003 afgerond en overgemaakt aan haar opdrachtgever, de Vlaamse regering. Dit eindrapport werd nooit aan de NMBS bezorgd”, aldus Vande Lanotte. “Maar uit een tussenrapport bleek al dat maximum 250 personen (in de drukste rijrichting en tijdens de avondpiek) deze verbinding zouden gebruiken. Volgens de NMBS bevestigt dit vroegere studies waarin een onvoldoende potentieel werd aangetoond. Buiten de onderhandelingen over dit dossier tussen de NMBS en het Vlaamse gewest, bestaat bij de NMBS geen project voor de realisatie van deze spoorlijn.”
Van der Auwera is ontgoocheld: “Ik vind het straf dat noch Vande Lanotte, noch de NMBS een dossier hebben over spoorlijn 20. Ondanks herhaalde beloftes is Limburg een nieuwe illusie armer.”
Top Dog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 13:27   #2
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Hé Skill Effect, ik dacht dat ge der aan het werken waart? Alles voor niets blijkt nu
Oud 30 april 2004, 13:34   #3
Olivier
Banneling

Standaard

Citaat:
“Maar uit een tussenrapport bleek al dat maximum 250 personen (in de drukste rijrichting en tijdens de avondpiek) deze verbinding zouden gebruiken.
250 man is niet echt rendabel.
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 13:49   #4
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
Citaat:
“Maar uit een tussenrapport bleek al dat maximum 250 personen (in de drukste rijrichting en tijdens de avondpiek) deze verbinding zouden gebruiken.
Nee maar de reistijd zelf zou wel een stuk comfortabler worden, zelfs een luxe. Ik weet niet juist hoelang de treinrit nu duurt van Hasselt naar Maastricht maar ik weet wel dat het schandalig lang is.
Oud 30 april 2004, 14:12   #5
Olivier
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier

Nee maar de reistijd zelf zou wel een stuk comfortabler worden, zelfs een luxe. Ik weet niet juist hoelang de treinrit nu duurt van Hasselt naar Maastricht maar ik weet wel dat het schandalig lang is.
Zo werkt het helaas niet. Misschien zouden ze beter een snelbus systeem inleggen ? Hasselt - maastricht- hasselt.
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 15:05   #6
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Hé Skill Effect, ik dacht dat ge der aan het werken waart? Alles voor niets blijkt nu
Roep je mij?

Die studie bestond al veel langer, ik was er al van op de hoogte.
waarom denk je dat ze niet gepubliceerd is geweest en dat zelfs NMBS geen copie ervan heeft gekregen? Omdat het op geen ballen trekt!

Dat de beloftes luchtbellen waren had ik ook al lang door.

Geen nieuws aan de zon.
Wij hebben al plannen tot 2006 en verder! ze zijn nog niet van ons af!!!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be