![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik begrijp niet wat er over immigratie enzo valt te discussieren. Ik zou graag hebben dat we gewoon gastvrij zijn, niet achterdochtig of angstig. Ik denk dat het mooier is als we immigranten helpen.
Trouwens: ik ben net verhuisd naar Leuven. Dat was voor mij geen probleem, dus is het niet meer dan rechtvaardig als het voor niemand een probleem zou zijn. Als ik hier mag komen wonen, mag a priori iedereen dat. Dus ik pleit voor open grenzen. Net zo open als de grenzen rond Leuven. Probleem is dan wel dat er een grote stroom van immigranten kan zijn, wantvele mensen leven in moeilijkere omstandigheden. Als we dat niet willen, is er maar één oplossing: meer hulp aan de landen van herkomst, zodat ze het ginder ook goed hebben. Wij in Belgie hebben toch veel geld dat we uitgeven aan luxe. we kunnen dat beter wegschenken zodat mensen in het zuiden een beter bestaan hebben. Dan nemen we twee motieven weg om naar hier te migreren: -hun armoede (want ze zijn niet meer arm) -onze luxeconsumptie en overvloed (want wij consumeren enkel nog voor onze basisbehoeften) Hier een stukje van het Deep Ecologisch en Ethisch Project (DEEP). Citaat:
Laatst gewijzigd door Deepeco : 22 oktober 2009 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ben het niet met je eens, er moet niet meer hulp gaan want dat komt al te vaak terecht bij corrupte mensen. Er is een structurele oplossing nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je moet dat geld niet geven aan corrupte mensen. En structurele oplossingen vereisen ook vaak geld. Toegegeven, in het verleden hebben we veel fouten gemaakt in de ontsikkelingssamenwerking, maar het zou immoreel zijn om daarom alle OS af te wijzen. We kunnen leren uit het verleden, en er zijn ook veel goeie projecten in OS die dus wel werken aan structurele oplossingen. Dus ik denk dat het onze ethische plicht is om te zoeken naar goede vormen van OS en die dan ook (financieel of anders) te steunen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het enige dat wij Belgen steeds te horen krijgen is dat we maar geld moeten geven of wegschenken.
Wij moeten daar verdorie ook eke dag voor werken he! Later zal ik mogen toekomen met een miezierig pensioentje en wie gaat er dan geld aan mij geven? Juist...niemand! Ge kunt verdomme gans u leven gaan werken en bijdragen aan de sociale zekerheid en op het einde van de rit bedanken ze u met een pensioentje van 750-800 euro (als we chance hebben dat dat binnen 35 jaar nog zoveel is). En het is door volk zoals u dat al het geld van de hardwerkende mens wordt opgesoupeerd door al die profiteurs die hier komen binnenstromen. Ik kan verdorie beter stoppen met RSZ te betalen en dat geld mooi opzij zetten, dan heb ik tenminste een mooi bedrag om mijnen oude dag te slijten. Laatst gewijzigd door Mcnab : 23 oktober 2009 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus qua geld geen probleem, en qua werk: ik doe heel veel vrijwilligerswerk: rode kruis, vogelopvangcentrum (erg vuil werk) en vele andere organisaties voor het goede doel (ben betrokken bij een 20-tal organisaties). Trouwens, bij dat vrijwilligerswerk komen ook veel onkosten, en die betaal ik zelf (zitten ook in de 500 euro) Dus ik denk dat we wat meer altruistisch moeten doen en dat we moeten werken om anderen (kwetsbaren) te dienen. En als u twijfelt aan die migranten (of ze al dan niet profiteren), dan kan u misschien helpen bij organisaties die werken met migranten en asielzoekers. Dan kan u die migranten helpen zodat ze kunnen werken en zich niet meer de profiteur hoeven te voelen. Onderwijs voor migranten, bijvoorbeeld, zodat ze betere kansen maken op de arbeidsmarkt. Tot slot maakt u overhaaste veralgemeningen ("hardwerkende mens" versus "profiteurs die hier komen binnenstromen". Alsof u insinueert dat alle immigranten profiteurs zijn.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u allemaal doet is erg fijn, maar lost niet op dat veel migranten geld kosten inplaats van bijdragen, de hoge cijfers in werkloosheid, schooluitval, oververtegenwoordiging in gevangenissen en vluchthuizen wijzen toch op problemen die niet verdwijnen met nog meer dienstbaarheid alleen. U begint over onderwijs, kunt u me zeggen op welke wijze dit kinderen van migranten discrimineert of minder kansen biedt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik vind het knap van u dat u zich inzet voor uw medemens.
Maar ik geef ook al maandelijks aan goede doelen, ik betaal nl. RSZ ![]() Spijtig dat men zo ondoordocht omspringt met dat geld. Sterker nog, u zou de grenzen helemaal openzetten zodat het hier zou binnenstromen met mensen zonder diploma en die onze taal niet ééns spreken. Weet u wat het resultaat zou zijn? Armoede alom in Belgie, verloedering, criminialteit, aanslagen enz enz ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ja, we zetten de grenzen open en we helpen de zwakkeren zo goed als we kunnen. Ja, we zullen daar hard voor werken en de kwetsbaren dienen. We zullen niet werken voor onze luxepleziertjes, geen toeristische vliegtuigreizen en privezwembaden en dure wagens en noem maar op. Sober leven, en de meest kwetsbaren dienen. We moeten die zwakkeren helpen met onderwijs en kennis enzo, en de opgeleiden dan terugsturen naar hun land om daar hun landgenoten te gaan helpen en ondertussen steunen we hen financieel opdat ze het in hun land evengoed zouden hebben als wij hier. Je moet een beetje denken zoals artsen zonder grenzen: die zetten alles op alles om zoveel mogelijk mensen te helpen. Wie, waar en hoe speelt geen rol: het zijn mensen, en die verdienen hulp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Volgens mij ben jij een beetje naïef.
Eens die hier binnen zijn krijg je ze niet meer buiten. En als het verhaal de ronde gaat dat ze hier allemaal een uitkering krijgen zit binnen de kortste keren België barstensvol en is er dankzij u voor niemand nog uitkeringen of sociale zekerheid. Prachtig idee dat je daar hebt man, hopelijk heb jij in de politiek het nooit voor het beslissen want jouw denkwijze betekend de ondergang van België. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() officieel wel. Voor de rest een goedkoop klein kotje en bij vriendin.
Citaat:
Verwarming zet ik nooit op (zelfs niet in winter), ik gebruik geen warm water om me te wassen, en qua elektriciteit ben ik ook heel zuinig (spaarlampen, geen overbodige verlichting of elektrische toestellen, enkel een zuinige laptop) En voor de rest geen auto en geen (verre) reizen en heel weinig kleren en andere spullen kopen. Mijn restafval: heb sinds januari nog steeds geen zak vol. Kotprijs (woning) is ongeveer 250 euro. Dan nog ongeveer 150 euro voeding (bio en fair trade) en 100 euro mobiliteit (vooral voor acties te doen). Zelfs met een duurdere woonst zou het me nog goed lukken om rond te komen. Citaat:
Hoger criminaliteitcijfer komt oa door werkloosheid, werkloosheid komt oa door schooluitval, dus onderwijs voor migranten is heel belangrijk. Laatst gewijzigd door Deepeco : 23 oktober 2009 om 14:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U leeft dus op de kap van de ouders van uw vriendin of uw vriendin die het kot financieren? De sociale zekerheid gooien we dan uiteraard overboord vanwege niet betaalbaar meer? U droomt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() het heeft niets met naiviteit te maken, maar wel met ethiek. We moeten minder hebzuchtig zijn.
Citaat:
Trouwens, die willen misschien ook wel met gezin naar thuisland terugkeren. Citaat:
Citaat:
Nee, het wordt niet de ondergang van belgie of europa, het wordt de opgang van het zuiden. Want wij moeten het zuiden heel hard helpen. En dan blijven de mensen ginder, want dan hebben ze het ginder ook goed en kunnen ze in hun geboorteland bij hun familie blijven. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hij wil er zelf een ontwikkelingsland van maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Leven zoals ik, zeg maar. Als iedereen zou leven volgens dezelfde principes als ik, dan zie ik al heeeeel veel problemen verdwijnen. Citaat:
Citaat:
Kot enzo betaal ik zelf. Het punt was dat ik dan nog veel geld over heb voor goede doelen te steunen. Ik werk voor een beetje zelfonderhoud, en de rest is om anderen te helpen: met giften of met vrijwilligerswerk. Zo moeilijk is dat niet. Maar het is wel de beste ethische keuze. (anders zou ik het niet doen) Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
En neen, als ze hier een uitkering krijgen willen die niet terugkeren naar hun thuisland, volg jij de actualiteit niet? Dan halen ze juist gans hun familie naar hier. Je zou goed zot moeten zijn om ginder 2maand te moeten gaan werken wat ze hier gratis en voor niks maandelijks op hun bankrekening gestort krijgen. Citaat:
Vandaar dat we hoogstwaarschijnlijk binnen 30-40 jaar op zijn best nog een miezerig pensioentje zullen krijgen of erger geen pensioen meer. Vandaar dat men nu containers moet aankopen om de asielzoekers in onder te brengen. Wat wil je doen? Er een mega camping van maken ofzo? Citaat:
Citaat:
Kom is uit je stulp man! Citaat:
Ondanks de miljarden die in ontwikkelingshulp gestoken worden komen ze nog steeds geen poot vooruit. En jij wil dat gaan oplossen door ze op jouw kot te laten wonen zeker ![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mensen die verkondigen dat iedereen zou moeten leven zoals zij, zijn doorgaans zeer gevaarlijke mensen met een totaal gebrek aan respect voor de anderen. Dat terzijde. Ik werk en heb als mens het recht mij te ontplooien zoals ik dat wil, net zoals ik het recht heb mijn idee te hebben over goed en kwaad, zolang ik mij aan de wetten van mijn land houd. Ik heb helemaal geen zin om mijn levensstandaard waar ik voor heb gewerkt af te zwakken of op te geven voor migranten of asielzoekers, nog minder heb ik zin mezelf en de rest van mijn land te laten veroordelen tot de bedelstaf, want daar zal uw voorstel onherroepelijk toe leiden. Het is een utopie te denken dat het nog maar enigsinds mogelijk zou zijn eender wie toe te laten tot het grondgebied. Wie gaat die woonst betalen, de medische kosten ed. want hoemeer gegadigden hoe duurder uiteraard. Wie geeft enige garantie dat de situatie dan in de derde wereld er ook maar enigsinds op vooruit zal gaan? Ontwikkelingssamenwerking op grote schaal is een totale mislukking geweest. De Afrikaanse landouw heeft stilgelegen door de voedselhulp. Het is uiteraard makkelijker een zakje graan af te halen dan hetzelf te telen. Dat afgehaalde graan is goedkoper dan het geteelde dus de hardwerkende boer is nogmaals de cigaar. Denkt U nu echt dat alle immigranten en asielzoekers die arme nobele sukkelaars zijn die u van hen maakt? Denkt U nu echt dat zij allen met alleen goede bedoelingen naar hier zijn gekomen. Gaat U hen verplichten te werken hier? Met welk werk? Ik steun mensen in mijn omgeving en doelen die ik ken. Maar daar stopt het en ik ben er zeker geen slechter mens door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben op dit Forum toch al veel mee mogen maken, maar qua naiviteit bent u hier absoluut een kampioen. Mijn stelling is overigens dat immigranten hier vooral naar toe moeten komen om "ons" te helpen (ipv andersom). En dat is ook een hele goede reden om sterk voor immigratie te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als hij nu eens flink wat harder zou werken en in een groot huis zou gaan wonen, dan kon hij al snel een tiental sukkels onderdak, kost en inwoon geven? als de vier miljard sukkelaars op deze wereld dan toch naar hier moeten komen is dat een schoon voorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |