Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2009, 22:39   #1
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard gastvrijheid

ik begrijp niet wat er over immigratie enzo valt te discussieren. Ik zou graag hebben dat we gewoon gastvrij zijn, niet achterdochtig of angstig. Ik denk dat het mooier is als we immigranten helpen.
Trouwens: ik ben net verhuisd naar Leuven. Dat was voor mij geen probleem, dus is het niet meer dan rechtvaardig als het voor niemand een probleem zou zijn. Als ik hier mag komen wonen, mag a priori iedereen dat.
Dus ik pleit voor open grenzen. Net zo open als de grenzen rond Leuven.
Probleem is dan wel dat er een grote stroom van immigranten kan zijn, wantvele mensen leven in moeilijkere omstandigheden. Als we dat niet willen, is er maar één oplossing: meer hulp aan de landen van herkomst, zodat ze het ginder ook goed hebben. Wij in Belgie hebben toch veel geld dat we uitgeven aan luxe. we kunnen dat beter wegschenken zodat mensen in het zuiden een beter bestaan hebben. Dan nemen we twee motieven weg om naar hier te migreren:
-hun armoede (want ze zijn niet meer arm)
-onze luxeconsumptie en overvloed (want wij consumeren enkel nog voor onze basisbehoeften)

Hier een stukje van het Deep Ecologisch en Ethisch Project (DEEP).
Citaat:
Migratie
Kijken we naar een land als België, dan zien we dat in 2003 de bevolking steeg met ongeveer 50.000. De natuurlijke aangroei (geboortes min sterfgevallen) bedroeg slechts 5000, de overige 45.000 mensen waren immigranten. Sommige mensen die vinden dat Vlaanderen met zijn 440 inwoners/km² te dichtbevolkt is, pleiten daarom voor een immigratiestop. DEEP vindt dat idee onethisch.

Ten eerste kijkt DEEP altijd vanuit een mondiaal perspectief: immigratie gaat altijd gepaard met emigratie. Met andere woorden, de bevolking mag hier wel stijgen, in het herkomstland daalt ze. Het zou egoïstisch zijn om enkel te kijken naar de bevolkingsdichtheid hier bij ons. Migratie is daarom zeker toegelaten, zolang het maar niet richting ecologisch kwetsbare, zeldzame of waardevolle (soortenrijke) gebieden is.

Ten tweede vormen immigranten een kwetsbare bevolkingsgroep, en dienen ze daarom bescherming te krijgen. Het biocentrisch altruïsme impliceert een grote gastvrijheid om de rechten van migranten te respecteren. Asielzoekers, politieke vluchtelingen, economische migranten, al die mensen hebben een gegronde reden om naar de ‘beloofde landen’ te verhuizen, want anders zouden ze er niet zoveel voor over hebben. Die beloofde landen zijn moreel verplicht deze mensen uit hun ellende te helpen. Naast deze solidariteit en dit altruïsme gaat het hier ook om gelijkwaardigheid en rechtvaardigheid. Als wij naar de stad mogen trekken op zoek naar beter werk, dan heeft elke mens op aarde ook dat recht. Als wij op elke legale plaats in ons land mogen gaan wonen, dan heeft iedere wereldburger ook dat recht. Als wij nooit ‘illegaal’ zijn in ons land, dan mag een immigrant – met of zonder papieren – ook niet het label ‘illegaal’ opgekleefd krijgen. Rijke landen zoals België worden pas ‘groots’ in moreel opzicht indien ze massaal zwakkeren helpen, volledig gastvrij en dienstbaar zijn naar migranten toe en een open houding aannemen in een vreedzame dialoog met de andere bevolkingsgroepen. Dat moet kunnen zonder een verlies aan eigen belangrijke culturele waarden. Dit wil zeggen dat DEEP pleit voor een gelijke behandeling zonder discriminatie. We steunen de strijd tegen gesloten asielcentra. We moeten werken aan actieve verdraagzaamheid in een multiculturele samenleving, waar wederzijds respect voor eigenheid en andersheid wel degelijk denkbaar is.

De moeilijke uitdaging is echter dat er miljoenen mensen zijn die dienen geholpen te worden. Zij hebben het recht op opvang, onderdak, betere economische kansen,… De opvangcapaciteit (het lokale draagvlak) van de rijke landen is daarentegen beperkt, er zijn grenzen aan de immigratie. Hoe kunnen we op een ethisch verantwoorde wijze de migratie doen dalen? Twee strategieën moeten we volgen.

1) Een verhoging van de ontwikkelingssamenwerking en de levensstandaard in de arme landen. Eén van de oorzaken van migratie is de armoede in de herkomstlanden. Een ecologisch verantwoord ontwikkelingsbeleid zorgt ervoor dat de mensen het ginder goed genoeg hebben zodat ze niet gedwongen zijn te migreren.
2) Strijd tegen overconsumptie. De kloof tussen arm en rijk moeten we dichten, maar niet door iedereen eenzelfde luxueuze levensstandaard zoals hier in het rijke Noorden te geven. De enige ecologisch rechtvaardige oplossing impliceert dat we onze overconsumptie moeten bestrijden. Zo zou er eveneens meer geld vrij kunnen komen voor ontwikkelingssamenwerking.
Enkel door de luxueuze pleziertjes en de overconsumptie te bestrijden, worden de basisrechten van elke wereldburger gerespecteerd, terwijl er toch geen situaties gecreëerd worden die onhoudbaar (door massale immigratie) of onrechtvaardig (door een immigratiestop en een beleid van gesloten grenzen) zijn.
De volledige tekst van DEEP is te vinden op www.biocentrisme.net

Laatst gewijzigd door Deepeco : 22 oktober 2009 om 22:41.
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 22:49   #2
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ben het niet met je eens, er moet niet meer hulp gaan want dat komt al te vaak terecht bij corrupte mensen. Er is een structurele oplossing nodig.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 22:54   #3
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ben het niet met je eens, er moet niet meer hulp gaan want dat komt al te vaak terecht bij corrupte mensen. Er is een structurele oplossing nodig.
Je moet dat geld niet geven aan corrupte mensen. En structurele oplossingen vereisen ook vaak geld. Toegegeven, in het verleden hebben we veel fouten gemaakt in de ontsikkelingssamenwerking, maar het zou immoreel zijn om daarom alle OS af te wijzen. We kunnen leren uit het verleden, en er zijn ook veel goeie projecten in OS die dus wel werken aan structurele oplossingen. Dus ik denk dat het onze ethische plicht is om te zoeken naar goede vormen van OS en die dan ook (financieel of anders) te steunen.
Oud 23 oktober 2009, 09:46   #4
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het enige dat wij Belgen steeds te horen krijgen is dat we maar geld moeten geven of wegschenken.
Wij moeten daar verdorie ook eke dag voor werken he!
Later zal ik mogen toekomen met een miezierig pensioentje en wie gaat er dan geld aan mij geven? Juist...niemand!
Ge kunt verdomme gans u leven gaan werken en bijdragen aan de sociale zekerheid en op het einde van de rit bedanken ze u met een pensioentje van 750-800 euro (als we chance hebben dat dat binnen 35 jaar nog zoveel is).
En het is door volk zoals u dat al het geld van de hardwerkende mens wordt opgesoupeerd door al die profiteurs die hier komen binnenstromen.

Ik kan verdorie beter stoppen met RSZ te betalen en dat geld mooi opzij zetten, dan heb ik tenminste een mooi bedrag om mijnen oude dag te slijten.

Laatst gewijzigd door Mcnab : 23 oktober 2009 om 09:47.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 10:12   #5
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Het enige dat wij Belgen steeds te horen krijgen is dat we maar geld moeten geven of wegschenken.
Wij moeten daar verdorie ook eke dag voor werken he!
Later zal ik mogen toekomen met een miezierig pensioentje en wie gaat er dan geld aan mij geven? Juist...niemand!
Ge kunt verdomme gans u leven gaan werken en bijdragen aan de sociale zekerheid en op het einde van de rit bedanken ze u met een pensioentje van 750-800 euro (als we chance hebben dat dat binnen 35 jaar nog zoveel is).
En het is door volk zoals u dat al het geld van de hardwerkende mens wordt opgesoupeerd door al die profiteurs die hier komen binnenstromen.

Ik kan verdorie beter stoppen met RSZ te betalen en dat geld mooi opzij zetten, dan heb ik tenminste een mooi bedrag om mijnen oude dag te slijten.
ik weet niet hoe hard u werkt en hoeveel u verdient, maar ik denk dat de meeste Belgen niet mogen klagen, dat we veel te rijk zijn. Kijk naar mij: ik verdien 1300 euro per maand, en dat vind ik ontzettend veel. Ik probeer minstens 10% (sommige maanden meer dan 20%) weg te schenken aan organisaties (heb net aan m'n 140ste organisatie geschonken). Verder consumeer ik weinig (al bij al toch iets van een 500 euro/maand schat ik, en ik koop alle eten biologisch enzo), en de rest (meer dan de helft) spaar ik.
Dus qua geld geen probleem, en qua werk: ik doe heel veel vrijwilligerswerk: rode kruis, vogelopvangcentrum (erg vuil werk) en vele andere organisaties voor het goede doel (ben betrokken bij een 20-tal organisaties). Trouwens, bij dat vrijwilligerswerk komen ook veel onkosten, en die betaal ik zelf (zitten ook in de 500 euro)
Dus ik denk dat we wat meer altruistisch moeten doen en dat we moeten werken om anderen (kwetsbaren) te dienen.

En als u twijfelt aan die migranten (of ze al dan niet profiteren), dan kan u misschien helpen bij organisaties die werken met migranten en asielzoekers. Dan kan u die migranten helpen zodat ze kunnen werken en zich niet meer de profiteur hoeven te voelen. Onderwijs voor migranten, bijvoorbeeld, zodat ze betere kansen maken op de arbeidsmarkt.
Tot slot maakt u overhaaste veralgemeningen ("hardwerkende mens" versus "profiteurs die hier komen binnenstromen". Alsof u insinueert dat alle immigranten profiteurs zijn.)
Oud 23 oktober 2009, 10:33   #6
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
ik weet niet hoe hard u werkt en hoeveel u verdient, maar ik denk dat de meeste Belgen niet mogen klagen, dat we veel te rijk zijn. Kijk naar mij: ik verdien 1300 euro per maand, en dat vind ik ontzettend veel. Ik probeer minstens 10% (sommige maanden meer dan 20%) weg te schenken aan organisaties (heb net aan m'n 140ste organisatie geschonken). Verder consumeer ik weinig (al bij al toch iets van een 500 euro/maand schat ik, en ik koop alle eten biologisch enzo), en de rest (meer dan de helft) spaar ik.
Dus qua geld geen probleem, en qua werk: ik doe heel veel vrijwilligerswerk: rode kruis, vogelopvangcentrum (erg vuil werk) en vele andere organisaties voor het goede doel (ben betrokken bij een 20-tal organisaties). Trouwens, bij dat vrijwilligerswerk komen ook veel onkosten, en die betaal ik zelf (zitten ook in de 500 euro)
Dus ik denk dat we wat meer altruistisch moeten doen en dat we moeten werken om anderen (kwetsbaren) te dienen.

En als u twijfelt aan die migranten (of ze al dan niet profiteren), dan kan u misschien helpen bij organisaties die werken met migranten en asielzoekers. Dan kan u die migranten helpen zodat ze kunnen werken en zich niet meer de profiteur hoeven te voelen. Onderwijs voor migranten, bijvoorbeeld, zodat ze betere kansen maken op de arbeidsmarkt.
Tot slot maakt u overhaaste veralgemeningen ("hardwerkende mens" versus "profiteurs die hier komen binnenstromen". Alsof u insinueert dat alle immigranten profiteurs zijn.)
Woont u nog thuis? Als u de helft spaart, waavan betaald u dan huur, gas en electriciteit?
Wat u allemaal doet is erg fijn, maar lost niet op dat veel migranten geld kosten inplaats van bijdragen, de hoge cijfers in werkloosheid, schooluitval, oververtegenwoordiging in gevangenissen en vluchthuizen wijzen toch op problemen die niet verdwijnen met nog meer dienstbaarheid alleen.
U begint over onderwijs, kunt u me zeggen op welke wijze dit kinderen van migranten discrimineert of minder kansen biedt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 10:35   #7
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik vind het knap van u dat u zich inzet voor uw medemens.
Maar ik geef ook al maandelijks aan goede doelen, ik betaal nl. RSZ

Spijtig dat men zo ondoordocht omspringt met dat geld.
Sterker nog, u zou de grenzen helemaal openzetten zodat het hier zou binnenstromen met mensen zonder diploma en die onze taal niet ééns spreken.
Weet u wat het resultaat zou zijn? Armoede alom in Belgie, verloedering, criminialteit, aanslagen enz enz
Oud 23 oktober 2009, 11:06   #8
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vind het knap van u dat u zich inzet voor uw medemens.
Maar ik geef ook al maandelijks aan goede doelen, ik betaal nl. RSZ

Spijtig dat men zo ondoordocht omspringt met dat geld.
Sterker nog, u zou de grenzen helemaal openzetten zodat het hier zou binnenstromen met mensen zonder diploma en die onze taal niet ééns spreken.
Weet u wat het resultaat zou zijn? Armoede alom in Belgie, verloedering, criminialteit, aanslagen enz enz
kom op nou, niet lui en egoistisch doen, he!
ja, we zetten de grenzen open en we helpen de zwakkeren zo goed als we kunnen. Ja, we zullen daar hard voor werken en de kwetsbaren dienen. We zullen niet werken voor onze luxepleziertjes, geen toeristische vliegtuigreizen en privezwembaden en dure wagens en noem maar op. Sober leven, en de meest kwetsbaren dienen. We moeten die zwakkeren helpen met onderwijs en kennis enzo, en de opgeleiden dan terugsturen naar hun land om daar hun landgenoten te gaan helpen en ondertussen steunen we hen financieel opdat ze het in hun land evengoed zouden hebben als wij hier.
Je moet een beetje denken zoals artsen zonder grenzen: die zetten alles op alles om zoveel mogelijk mensen te helpen. Wie, waar en hoe speelt geen rol: het zijn mensen, en die verdienen hulp.
Oud 23 oktober 2009, 11:20   #9
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Volgens mij ben jij een beetje naïef.
Eens die hier binnen zijn krijg je ze niet meer buiten.
En als het verhaal de ronde gaat dat ze hier allemaal een uitkering krijgen zit binnen de kortste keren België barstensvol en is er dankzij u voor niemand nog uitkeringen of sociale zekerheid.

Prachtig idee dat je daar hebt man, hopelijk heb jij in de politiek het nooit voor het beslissen want jouw denkwijze betekend de ondergang van België.
Oud 23 oktober 2009, 13:02   #10
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, we zetten de grenzen open en we helpen de zwakkeren zo goed als we kunnen. Ja, we zullen daar hard voor werken en de kwetsbaren dienen. We zullen niet werken voor onze luxepleziertjes, geen toeristische vliegtuigreizen en privezwembaden en dure wagens en noem maar op. Sober leven, en de meest kwetsbaren dienen. We moeten die zwakkeren helpen met onderwijs en kennis enzo, en de opgeleiden dan terugsturen naar hun land om daar hun landgenoten te gaan helpen en ondertussen steunen we hen financieel opdat ze het in hun land evengoed zouden hebben als wij hier.
Je moet een beetje denken zoals artsen zonder grenzen: die zetten alles op alles om zoveel mogelijk mensen te helpen. Wie, waar en hoe speelt geen rol: het zijn mensen, en die verdienen hulp.
Hallo? Antwoordt u ook even op mijn vragen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 13:58   #11
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Woont u nog thuis?
officieel wel. Voor de rest een goedkoop klein kotje en bij vriendin.

Citaat:
Als u de helft spaart, waavan betaald u dan huur, gas en electriciteit?
dat zit allemaal in kotprijs.
Verwarming zet ik nooit op (zelfs niet in winter), ik gebruik geen warm water om me te wassen, en qua elektriciteit ben ik ook heel zuinig (spaarlampen, geen overbodige verlichting of elektrische toestellen, enkel een zuinige laptop)
En voor de rest geen auto en geen (verre) reizen en heel weinig kleren en andere spullen kopen. Mijn restafval: heb sinds januari nog steeds geen zak vol.
Kotprijs (woning) is ongeveer 250 euro. Dan nog ongeveer 150 euro voeding (bio en fair trade) en 100 euro mobiliteit (vooral voor acties te doen).
Zelfs met een duurdere woonst zou het me nog goed lukken om rond te komen.

Citaat:
Wat u allemaal doet is erg fijn, maar lost niet op dat veel migranten geld kosten inplaats van bijdragen, de hoge cijfers in werkloosheid, schooluitval, oververtegenwoordiging in gevangenissen en vluchthuizen wijzen toch op problemen die niet verdwijnen met nog meer dienstbaarheid alleen.
U begint over onderwijs, kunt u me zeggen op welke wijze dit kinderen van migranten discrimineert of minder kansen biedt?
voor die kinderen moeten we extra moeite doen, want ze hebben al een taalachterstand. Onderwijs voor kansarmen zou ook gratis (of veel goedkoper) moeten zijn.
Hoger criminaliteitcijfer komt oa door werkloosheid, werkloosheid komt oa door schooluitval, dus onderwijs voor migranten is heel belangrijk.

Laatst gewijzigd door Deepeco : 23 oktober 2009 om 14:05.
Oud 23 oktober 2009, 14:11   #12
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus wij moeten gaan leven zoals een middeleeuwse monnik of nog soberder en werken om dan dat geld weg te schenken aan de ontwikkelingslanden zodat zij even goed kunnen leven als wij, zijnde het door u gepropageerde sobere bestaan? Dat hebben ze al of denkt u dat de immigranten en asielzoekers in hun land de armsten der armsten zijn?

U leeft dus op de kap van de ouders van uw vriendin of uw vriendin die het kot financieren?

De sociale zekerheid gooien we dan uiteraard overboord vanwege niet betaalbaar meer?

U droomt...
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 14:14   #13
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Volgens mij ben jij een beetje naïef.
het heeft niets met naiviteit te maken, maar wel met ethiek. We moeten minder hebzuchtig zijn.

Citaat:
Eens die hier binnen zijn krijg je ze niet meer buiten.
en dan? Ze mogen toch wonen waar ze willen? (als het maar niet in een natuurgebied is)
Trouwens, die willen misschien ook wel met gezin naar thuisland terugkeren.

Citaat:
En als het verhaal de ronde gaat dat ze hier allemaal een uitkering krijgen zit binnen de kortste keren België barstensvol en is er dankzij u voor niemand nog uitkeringen of sociale zekerheid.
Kijk: al wat we moeten doen is zoveel mogelijk mensen helpen. Tot het niet meer gaat. Maar momenteel hebben we nog veel potentieel om anderen te helpen. En die immigranten zetten we op termijn ook zoveel mogelijk aan om anderen te helpen (maar momenteel hebben zij onze hulp nodig). Niemand mag egoistisch en lui zijn.

Citaat:
Prachtig idee dat je daar hebt man, hopelijk heb jij in de politiek het nooit voor het beslissen want jouw denkwijze betekend de ondergang van België.
O ja? En momenteel is er een dreiging voor de ondergang van Leuven omdat wij Belgen de vrijheid hebben om allemaal naar leuven te verhuizen?
Nee, het wordt niet de ondergang van belgie of europa, het wordt de opgang van het zuiden. Want wij moeten het zuiden heel hard helpen. En dan blijven de mensen ginder, want dan hebben ze het ginder ook goed en kunnen ze in hun geboorteland bij hun familie blijven.
Oud 23 oktober 2009, 14:15   #14
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Hij wil er zelf een ontwikkelingsland van maken.
Oud 23 oktober 2009, 14:26   #15
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Dus wij moeten gaan leven zoals een middeleeuwse monnik of nog soberder en werken om dan dat geld weg te schenken aan de ontwikkelingslanden zodat zij even goed kunnen leven als wij, zijnde het door u gepropageerde sobere bestaan?
ongeveer, ja. Een vrijwillige eenvoud en dienst aan de zwakkeren. Echt leven zoals middeleeuwse monnik hoeft niet, want we kunnen gebruik maken van computers (zuinige laptops), ziekenhuizen, scholen,...
Leven zoals ik, zeg maar. Als iedereen zou leven volgens dezelfde principes als ik, dan zie ik al heeeeel veel problemen verdwijnen.

Citaat:
Dat hebben ze al of denkt u dat de immigranten en asielzoekers in hun land de armsten der armsten zijn?
nee. Die immigranten en asielzoekers kunnen dus hun landgenoten gaan helpen, maar dan moeten ze eerst wel opleidingen bij ons kunnen volgen.

Citaat:
U leeft dus op de kap van de ouders van uw vriendin of uw vriendin die het kot financieren?
bwa, ik weet niet. Mijn vriendin heeft niet echt kosten aan mij (behalve als ze op eten trakteert).
Kot enzo betaal ik zelf. Het punt was dat ik dan nog veel geld over heb voor goede doelen te steunen. Ik werk voor een beetje zelfonderhoud, en de rest is om anderen te helpen: met giften of met vrijwilligerswerk.
Zo moeilijk is dat niet. Maar het is wel de beste ethische keuze. (anders zou ik het niet doen)

Citaat:
De sociale zekerheid gooien we dan uiteraard overboord vanwege niet betaalbaar meer?
jawel, of ik nu geld geef aan artsen zonder grenzen of aan de overheid die dat gebruikt voor goede gezondheidszorg, dat maakt niet uit.

Citaat:
U droomt...
Hoezo? ik heb stevig bewijsmateriaal dat het mogelijk is om te leven volgens de principes van links biocetrisme en ecologische rechtvaardigheid. Want ik leef volgens die principes. Misschien denkt u dat ik niet besta en dat ik mezelf droom?
Oud 23 oktober 2009, 14:27   #16
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
het heeft niets met naiviteit te maken, maar wel met ethiek. We moeten minder hebzuchtig zijn.
Ik betwijfel het of zij evenveel ethiek hebben als jij hier predikt.

Citaat:
en dan? Ze mogen toch wonen waar ze willen? (als het maar niet in een natuurgebied is)
Trouwens, die willen misschien ook wel met gezin naar thuisland terugkeren.
Ze mogen wonen waar ze willen, als ze een meerwaarde voor de maatschappij beteken en geen afbraak eraan doen.
En neen, als ze hier een uitkering krijgen willen die niet terugkeren naar hun thuisland, volg jij de actualiteit niet? Dan halen ze juist gans hun familie naar hier.
Je zou goed zot moeten zijn om ginder 2maand te moeten gaan werken wat ze hier gratis en voor niks maandelijks op hun bankrekening gestort krijgen.

Citaat:
Kijk: al wat we moeten doen is zoveel mogelijk mensen helpen. Tot het niet meer gaat. Maar momenteel hebben we nog veel potentieel om anderen te helpen.
Vandaar dat de ocmw's aan het schreeuwen zijn voor hulp omdat ze verzuipen om mensen nog aan een woning te helpen of hun energiefacturen te kunnen betalen.
Vandaar dat we hoogstwaarschijnlijk binnen 30-40 jaar op zijn best nog een miezerig pensioentje zullen krijgen of erger geen pensioen meer.

Vandaar dat men nu containers moet aankopen om de asielzoekers in onder te brengen.
Wat wil je doen? Er een mega camping van maken ofzo?

Citaat:
En die immigranten zetten we op termijn ook zoveel mogelijk aan om anderen te helpen (maar momenteel hebben zij onze hulp nodig). Niemand mag egoistisch en lui zijn.
En laat dat nu net het probleem zijn met het merendeel van die mensen.

Citaat:
O ja? En momenteel is er een dreiging voor de ondergang van Leuven omdat wij Belgen de vrijheid hebben om allemaal naar leuven te verhuizen?
Hoe dom om een verhuis in eigen land naar Leuven te gaan vergelijken met de grenzen open te zetten voor de gehele wereld en hun allemaal nog ééns een uitkering te gaan geven.
Kom is uit je stulp man!

Citaat:
Nee, het wordt niet de ondergang van belgie of europa, het wordt de opgang van het zuiden. Want wij moeten het zuiden heel hard helpen. En dan blijven de mensen ginder, want dan hebben ze het ginder ook goed en kunnen ze in hun geboorteland bij hun familie blijven.
Dream on.
Ondanks de miljarden die in ontwikkelingshulp gestoken worden komen ze nog steeds geen poot vooruit.
En jij wil dat gaan oplossen door ze op jouw kot te laten wonen zeker
Oud 23 oktober 2009, 14:42   #17
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ongeveer, ja. Een vrijwillige eenvoud en dienst aan de zwakkeren. Echt leven zoals middeleeuwse monnik hoeft niet, want we kunnen gebruik maken van computers (zuinige laptops), ziekenhuizen, scholen,...
Leven zoals ik, zeg maar. Als iedereen zou leven volgens dezelfde principes als ik, dan zie ik al heeeeel veel problemen verdwijnen.

nee. Die immigranten en asielzoekers kunnen dus hun landgenoten gaan helpen, maar dan moeten ze eerst wel opleidingen bij ons kunnen volgen.

bwa, ik weet niet. Mijn vriendin heeft niet echt kosten aan mij (behalve als ze op eten trakteert).
Kot enzo betaal ik zelf. Het punt was dat ik dan nog veel geld over heb voor goede doelen te steunen. Ik werk voor een beetje zelfonderhoud, en de rest is om anderen te helpen: met giften of met vrijwilligerswerk.
Zo moeilijk is dat niet. Maar het is wel de beste ethische keuze. (anders zou ik het niet doen)

jawel, of ik nu geld geef aan artsen zonder grenzen of aan de overheid die dat gebruikt voor goede gezondheidszorg, dat maakt niet uit.

Hoezo? ik heb stevig bewijsmateriaal dat het mogelijk is om te leven volgens de principes van links biocetrisme en ecologische rechtvaardigheid. Want ik leef volgens die principes. Misschien denkt u dat ik niet besta en dat ik mezelf droom?

Mensen die verkondigen dat iedereen zou moeten leven zoals zij, zijn doorgaans zeer gevaarlijke mensen met een totaal gebrek aan respect voor de anderen. Dat terzijde.

Ik werk en heb als mens het recht mij te ontplooien zoals ik dat wil, net zoals ik het recht heb mijn idee te hebben over goed en kwaad, zolang ik mij aan de wetten van mijn land houd. Ik heb helemaal geen zin om mijn levensstandaard waar ik voor heb gewerkt af te zwakken of op te geven voor migranten of asielzoekers, nog minder heb ik zin mezelf en de rest van mijn land te laten veroordelen tot de bedelstaf, want daar zal uw voorstel onherroepelijk toe leiden.
Het is een utopie te denken dat het nog maar enigsinds mogelijk zou zijn eender wie toe te laten tot het grondgebied. Wie gaat die woonst betalen, de medische kosten ed. want hoemeer gegadigden hoe duurder uiteraard.
Wie geeft enige garantie dat de situatie dan in de derde wereld er ook maar enigsinds op vooruit zal gaan? Ontwikkelingssamenwerking op grote schaal is een totale mislukking geweest. De Afrikaanse landouw heeft stilgelegen door de voedselhulp. Het is uiteraard makkelijker een zakje graan af te halen dan hetzelf te telen. Dat afgehaalde graan is goedkoper dan het geteelde dus de hardwerkende boer is nogmaals de cigaar.
Denkt U nu echt dat alle immigranten en asielzoekers die arme nobele sukkelaars zijn die u van hen maakt? Denkt U nu echt dat zij allen met alleen goede bedoelingen naar hier zijn gekomen.
Gaat U hen verplichten te werken hier? Met welk werk?

Ik steun mensen in mijn omgeving en doelen die ik ken. Maar daar stopt het en ik ben er zeker geen slechter mens door.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 14:55   #18
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het mooier is als we immigranten helpen.

We hebben op dit Forum toch al veel mee mogen maken, maar qua naiviteit bent u hier absoluut een kampioen.

Mijn stelling is overigens dat immigranten hier vooral naar toe moeten komen om "ons" te helpen (ipv andersom).
En dat is ook een hele goede reden om sterk voor immigratie te zijn.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 15:38   #19
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Als hij nu eens flink wat harder zou werken en in een groot huis zou gaan wonen, dan kon hij al snel een tiental sukkels onderdak, kost en inwoon geven? als de vier miljard sukkelaars op deze wereld dan toch naar hier moeten komen is dat een schoon voorbeeld.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 15:59   #20
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik begrijp niet wat er over immigratie enzo valt te discussieren. Ik zou graag hebben dat we gewoon gastvrij zijn, niet achterdochtig of angstig. Ik denk dat het mooier is als we immigranten helpen.
Trouwens: ik ben net verhuisd naar Leuven. Dat was voor mij geen probleem, dus is het niet meer dan rechtvaardig als het voor niemand een probleem zou zijn. Als ik hier mag komen wonen, mag a priori iedereen dat.
Dus ik pleit voor open grenzen. Net zo open als de grenzen rond Leuven.
Probleem is dan wel dat er een grote stroom van immigranten kan zijn, wantvele mensen leven in moeilijkere omstandigheden. Als we dat niet willen, is er maar één oplossing: meer hulp aan de landen van herkomst, zodat ze het ginder ook goed hebben. Wij in Belgie hebben toch veel geld dat we uitgeven aan luxe. we kunnen dat beter wegschenken zodat mensen in het zuiden een beter bestaan hebben. Dan nemen we twee motieven weg om naar hier te migreren:
Ontwikkelingshulp helpt niet. Dat is al afdoende bewezen. Al die mensen hiernaartoe halen helpt die mensen niet, en het helpt ons niet. We zijn bovendien al zo overbevolkt. De regel moet zijn: Niet meer mensen erin dan er bij komen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be