![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Aan allen die beweren dat er werk is voor iedereen deze vraag:
Waar vind ik dat werk dan? Ik heb al allerlei interimjobkes gedaan de laatste maanden maar een vaste job naar mijn capaciteiten vinden, dat lijkt maar niet te lukken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien dat er niet zo zou zijn, zou je heel eenvoudig werk kunnen vinden: gewoon je looneisen laten zakken. Opgelost. Volgende?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Opgelost? Welk deel van je post bevat dan precies de oplossing, want die heb ik gemist. Als je bedoelt dat ik mijn looneisen moet laten zakken, kan ik je vertellen dat die helemaal niet zo hoog zijn, ik verwacht gewoon een minimum om mee te overleven terwijl ik mijn graduaatsopleiding afwerk (concreet zo'n 1200 netto).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In kaffee-taal gesteld: als een werkgever iemand vast aanwerft, dan heeft hij best 25.000 € opzij staan, want als het tegenslaagt en hij moet hem afdanken wegens ekonomische resessie of wat dan ook, dat heeft het het spek aan zijn kloten.
Even wat moeilijker: hoe gemakkelijker het is om iemand af te danken, hoe minder risikovol het is om iemand aan te werven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door audrey : 25 oktober 2009 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Wat zijn jouw capaciteiten ? Is daar momenteel vraag naar ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() ja zeg, ik ga hier geen cv plaatsen he. Ik kan alleen maar zeggen dat ik al een jaar ervaring heb in een administratieve functie, maar voor die functies werven ze tegenwoordig enkel nog mensen met een diploma hoger onderwijs aan, terwijl ik die job net zo goed zou kunnen uitvoeren. Frustrerend is het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel je eens voor dat je met iedereen zou moeten trouwen waar je eens mee afspreekt. Welk effect zou dit hebben op het aantal afspraakjes in de samenleving? Op een vergelijkbare wijze is het reguleren van ontslagwetgeving geen goede zaak voor zij die niet de kwaliteiten hebben om direct een wetgever te vinden. De 'trouwregulering' zal niet super veel effect hebben op enorm knappe en intelligente en toffe mensen, maar al de rest zal grote problemen hebben. Analoog... je kan zelf de redenering wel afmaken.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier zal de threadstarter vet mee zijn ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() In de horeca en de zorgsector schrééuwen ze om werkvolk. Daar al eens geprobeerd?
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat je na een eerste afspraakje zou moeten beslissen of je een proefperiode wil met die persoon. Als je er na het eerste afspraakje nog niet goed uit bent, kan je wel nog een tweede afspraakje vast leggen voor je een beslissing neemt met wie je een proefperiode wil. Komt er echt niemand naar je zin, dan kan er nog altijd de brui aangeven. Na die proefperiode (6 maand, een redelijke termijn om iemand te leren kennen) kan je beslissen om te trouwen, of een relatie van bepaalde duur aan te gaan (die je erna weer kunt verlengen als je wil en als de ander dat ook nog wil). Welk effect zou dat hebben op het aantal afspraakjes in de samenleving? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu wordt het huwelijk al herleid tot een contract van onbepaalde duur!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs redelijk presies, namelijk zoals in de (toenmalige) huurwetgeving de gewoonte was: opzegbaar voor beide partijen na 3, 6 en 9 jaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blij dat je weer inhoudelijk reageert.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar of dit impliceert of er werk is voor iedereen, zal sterk afhangen van, én iemands eisen, én iemands capaciteiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het volstaat, een beetje te zoeken. Laatst gewijzigd door eno2 : 26 oktober 2009 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |