Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2009, 06:21   #1
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard Europese immigratie en Turkije.

Bij het OCMW van Antwerpen kloppen steeds meer Spanjaarden van Marokkaanse origine aan. Het gaat vaak om mensen die in Spanje moeilijk aan werk raken of ontslagen zijn met de economische crisis.

De Spanjaarden hopen in België werk te vinden of te genieten van een betere werkloosheidsregeling.

"In Europa geldt vrij verkeer van werknemers en goederen. Die mensen proberen hier een arbeidscontract te versieren. Wij weten ook dat sommigen contracten kopen om zich hier te kunnen vestigen of een contract verwerven van korte duur zodat ze nadien kunnen stempelen", legt OCMW-voorzitster Monica De Coninck (SP.A) uit.

In een aantal gevallen zijn de mensen die vanuit Spanje komen Marokkaanse asielzoekers. Zij zouden in Spanje een premie krijgen om terug te keren naar hun thuisland, maar belanden uiteindelijk in ons land.

bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...W_asielzoekers

Laat dit nu net zijn waar het Vlaams Belang al jaar en dag voor waarschuwt mocht Turkije met zijn 60 miljoen inwoners bij Europa komen. De voorwaarden om van ons sociaal vangnet te kunnen genieten worden worden uitgepluist en vervolgens uitgebuit. En de Europese wetgeving staat dergelijke praktijken toe. Waar de Europese wetgeving (lees: iedere Europeaan mag zich vrij en om het even waar binnen Europa verplaatsen en zich vestigen) niet over spreekt, is wie dat allemaal gaat betalen.

Ik vrees ervoor dat wij onze duur betaalde sociale zekerheid, waar onze voorvaderen hard voor streden, zullen moeten gaan afbouwen. Want als bijvoorbeeld de Turken net zo gaan doen als nu de Marokkaanse Spanjaarden, wordt het systeem onbetaalbaar.

En er is niks, maar dan ook absoluut niks, dat er enigszins zou kunnen op wijzen, dat de Turken dat niet zouden doen. Integendeel. Het is precies omwille van de Europese welvaart dat zij bij Europa willen horen.

Wie kan nu nog zeggen dat hij, wat het Vlaams Belang voorspelt ivm de toetreding van Turkije, niet had zien aankomen? Zijn mensen tegenwoordig zo bang om voor racist te worden uitgescholden, dat zij de Belgische sociale zekerheid liever laten failliet gaan aan Turken en Marrokkanen dan wel op tijd gepaste maatregelen te nemen?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 oktober 2009 om 06:22.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 09:58   #2
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Bij het OCMW van Antwerpen kloppen steeds meer Spanjaarden van Marokkaanse origine aan. Het gaat vaak om mensen die in Spanje moeilijk aan werk raken of ontslagen zijn met de economische crisis.

De Spanjaarden hopen in België werk te vinden of te genieten van een betere werkloosheidsregeling.

"In Europa geldt vrij verkeer van werknemers en goederen. Die mensen proberen hier een arbeidscontract te versieren. Wij weten ook dat sommigen contracten kopen om zich hier te kunnen vestigen of een contract verwerven van korte duur zodat ze nadien kunnen stempelen", legt OCMW-voorzitster Monica De Coninck (SP.A) uit.

In een aantal gevallen zijn de mensen die vanuit Spanje komen Marokkaanse asielzoekers. Zij zouden in Spanje een premie krijgen om terug te keren naar hun thuisland, maar belanden uiteindelijk in ons land.

bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...W_asielzoekers

Laat dit nu net zijn waar het Vlaams Belang al jaar en dag voor waarschuwt mocht Turkije met zijn 60 miljoen inwoners bij Europa komen. De voorwaarden om van ons sociaal vangnet te kunnen genieten worden worden uitgepluist en vervolgens uitgebuit. En de Europese wetgeving staat dergelijke praktijken toe. Waar de Europese wetgeving (lees: iedere Europeaan mag zich vrij en om het even waar binnen Europa verplaatsen en zich vestigen) niet over spreekt, is wie dat allemaal gaat betalen.

Ik vrees ervoor dat wij onze duur betaalde sociale zekerheid, waar onze voorvaderen hard voor streden, zullen moeten gaan afbouwen. Want als bijvoorbeeld de Turken net zo gaan doen als nu de Marokkaanse Spanjaarden, wordt het systeem onbetaalbaar.

En er is niks, maar dan ook absoluut niks, dat er enigszins zou kunnen op wijzen, dat de Turken dat niet zouden doen. Integendeel. Het is precies omwille van de Europese welvaart dat zij bij Europa willen horen.

Wie kan nu nog zeggen dat hij, wat het Vlaams Belang voorspelt ivm de toetreding van Turkije, niet had zien aankomen? Zijn mensen tegenwoordig zo bang om voor racist te worden uitgescholden, dat zij de Belgische sociale zekerheid liever laten failliet gaan aan Turken en Marrokkanen dan wel op tijd gepaste maatregelen te nemen?

Paulus.
Ik denk niet dat de Turken voor minder " slim " als die Spaanse en andere Marrokkanen willen aanzien worden. Dus : als Turkije bij de E.U. komt, bereid je voor op een ongeziene en ongehoorde invasie .
Ondertussen zou men er goed aan doen dit nieuw Marokkanen-probleem op te lossen.
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 10:35   #3
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gewoon onbegrijpelijk hoe ieder zinnig mens zoiets niet al lang kon voorspellen!
En toch loopt het nog vol met lieden, niet enkel op dit forum, die denken dat ze die problemen als sneeuw voor de zon zullen doen verdwijnen door overal de woordjes "racist, VBer, allusies aan de kampen en Hitler enz enz op te plakken!
Eigenlijk hallucinant..Is er een psychiater in de zaal?
In sommige landen laat men bommen tussen de mensen ontploffen om zijn gelijk en macht te bewijzen. Hier hebben we echt ook onze zelfmoordcommando's met hun multiculdroompjes!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 22:42   #4
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Er wordt voorspeld dat Turkije in 2050 een van de rijkste landen ter wereld zal zijn. Ik geloof niet dat er veel Turken naar Europa zullen komen. Ik geloof dat er juist veel Europeanen naar Turkije zullen migreren. Er zijn 150 miljoen arme oost Europeanen erbij gekomen bij de EU. Zitten ze allemaal hier? Ik dacht het niet. Het gemiddelde inkomen van Turkije bedraagt nu al 13.000 dollar. Tegen de tijd dat Turkije bij de EU komt zal dat dichter bij 20.000 dollar liggen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 00:00   #5
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Er wordt voorspeld dat Turkije in 2050 een van de rijkste landen ter wereld zal zijn. Ik geloof niet dat er veel Turken naar Europa zullen komen. Ik geloof dat er juist veel Europeanen naar Turkije zullen migreren. Er zijn 150 miljoen arme oost Europeanen erbij gekomen bij de EU. Zitten ze allemaal hier? Ik dacht het niet. Het gemiddelde inkomen van Turkije bedraagt nu al 13.000 dollar. Tegen de tijd dat Turkije bij de EU komt zal dat dichter bij 20.000 dollar liggen.
Het zou best kunnen dat Turkije in 2050 één der rijkste landen geworden is. Zeker als ze bij de E.U. komen binnenkort. Dan hebben ze in 2050 ruimschoots tijd gehad om heel Europa leeg te melken.
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 17:53   #6
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dus mogen we verwachten dat straks de meeste Turken terug naar hun eigen land zullen migreren omdat het daar even goed of nog beter zal zijn dan hier? Geloof je dat zelf?
Trouwens, de migranten-problemen gaan niet specifiek over de Turken, dacht ik! Er is een andere groep die vééél meer onze voeten uithangt! Kunnen die straks ook naar Turkijë verhuizen... maar daar zullen ze ze wel aanpakken zeker als ze dezelfde streken verkopen die ze hier doen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 20:19   #7
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorlopig zijn ze de Polen nog niet voorbij...
Oud 14 oktober 2009, 20:30   #8
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Turken in Belgie en Nederland zijn dan ook geen referentie voor de Turken in Turkije... dus ik geloof je
Oud 14 oktober 2009, 21:17   #9
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kun je eens een linkje geven naar waar dat voorspeld wordt?

Straks ga je nog vertellen dat ze eigenlijk bij Europa willen om Europa financieel te ondersteunen....

Komaan zeg.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 22:19   #10
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Voorlopig zijn ze de Polen nog niet voorbij...
Polen ontvangt dan ook al sinds 15 jaar EU subsidies en profiteert van een open grens.
Oud 14 oktober 2009, 22:24   #11
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kun je eens een linkje geven naar waar dat voorspeld wordt?

Straks ga je nog vertellen dat ze eigenlijk bij Europa willen om Europa financieel te ondersteunen....

Komaan zeg.

Paulus.
http://www.turkishforum.com.tr/en/co...world-by-2050/

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 14 oktober 2009 om 22:25.
Oud 14 oktober 2009, 22:26   #12
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

http://www.freshplaza.com/news_detail.asp?id=17646
Oud 14 oktober 2009, 22:29   #13
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, dan zijn ze dus per hoofd van de bevolking nog niet een van de rijkste landen ter wereld, maar wel een stuk hogerop ja.
Oud 14 oktober 2009, 22:34   #14
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

George Friedman voorspelt dat Turkije een supermacht wordt in 2050.

http://www.youtube.com/watch?v=PmcfxVEwt0I

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 14 oktober 2009 om 22:35.
Oud 14 oktober 2009, 23:31   #15
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
George Friedman voorspelt dat Turkije een supermacht wordt in 2050.

http://www.youtube.com/watch?v=PmcfxVEwt0I
Er is zelfs iemand die beweert dat Turkije een grote speler zal worden in de Derde Wereldoorlog. Lees en huiver!

http://www.newstatesman.com/north-america/2009/08/power-china-world-japan-poland

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 14 oktober 2009 om 23:31.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 23:42   #16
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Er is zelfs iemand die beweert dat Turkije een grote speler zal worden in de Derde Wereldoorlog. Lees en huiver!

http://www.newstatesman.com/north-america/2009/08/power-china-world-japan-poland
Het gaat om dezelfde persoon.
Oud 15 oktober 2009, 00:03   #17
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het gaat om dezelfde persoon.
Da's toevallig.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 00:11   #18
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Da's toevallig.
De wereld is klein
Oud 22 oktober 2009, 08:13   #19
Fakkel
Banneling

Standaard

Citaat:

De Turken in het oog houden zou alleszins nuttig zijn. Dat ze hun leger niet al te machtig maken...Per slot van rekening waren ze de bondgenoten van de nazi's & japanners, in ieder geval het voor deze laatsten goed ging...En wat wreedheid betreft hebben ze voor deze volkeren niet onder te doen , de genocide der Armeniërs is er om ons daar aan te herinneren.
Fakkel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 10:45   #20
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zijn mensen tegenwoordig zo bang om voor racist te worden uitgescholden, dat zij de Belgische sociale zekerheid liever laten failliet gaan aan Turken en Marrokkanen dan wel op tijd gepaste maatregelen te nemen?
Met gemiddeld 1,7 kind per vrouw, een witte elite die het land leegsteelt, nauwelijks controles op die sociale uitkeringen, en een economie die vastloopt door gebrek aan besluitvorming is elke sociale zekerheid ten dode opgeschreven. (voor deze vier factoren zijn Turken volgens mij niet verantwoordelijk)

Het feit dat we hier veel nieuwe immigranten mogen verwelkomen is in feite de enige positieve factor voor wat betreft het behoud van in ieder geval een uitgeklede basisversie van sociale zekerheid.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 oktober 2009 om 10:46.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be