Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2004, 13:49   #1
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

8) Al geruime tijd kopieer ik sommige van mijn CD's om in de auto lekkere muziek te hebben.
MAAR ... Nu zou ik graag mijn platencollectie op CD's branden, zodat ik deze lp's en singles niet meer hoef te spelen...Jammer genoeg zijn het er een duizendtal... ... VEEL WERK VOOR DE BOEG.

Nu , heeft er iemand dit al eens gedaan ??? Want hoe sluit ik nu mijn platendraaiers aan mijn computer aan ?

Als er iemand wat meer info heeft of weet hoe dit wordt gedaan...
xal er een pint voor geven....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 13:51   #2
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Hier kan je waarschijnlijk met je vragen terecht:

www.muziekodroom.be en misschien ook www.poppunt.be
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 14:05   #3
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

erm... Nix over platen opnemen....

Maar toch heel erg bedankt.....Met wat verderlinken ben ik ergens anders aangeraakt :
HEB KAARTEN VOOR ANDRE HAZES....

Daar zijn we ook blij mee..... Bier en smartlappen...
Nu nog in Amsterdam geraken met de vrienden....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 14:08   #4
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
erm... Nix over platen opnemen....

Maar toch heel erg bedankt.....Met wat verderlinken ben ik ergens anders aangeraakt :
HEB KAARTEN VOOR ANDRE HAZES....

Daar zijn we ook blij mee..... Bier en smartlappen...
Nu nog in Amsterdam geraken met de vrienden....
Je moet hen gewoon eens bellen bij de Muziekodroom.
op internet kan je inderdaad niet meteen een antwoord vinden op je vraag.

Alvast proficiat met je kaartjes voor Andre Hazes. Of moet ik je eerder condoleren?
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 16:01   #5
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
8) Al geruime tijd kopieer ik sommige van mijn CD's om in de auto lekkere muziek te hebben.
MAAR ... Nu zou ik graag mijn platencollectie op CD's branden, zodat ik deze lp's en singles niet meer hoef te spelen...Jammer genoeg zijn het er een duizendtal... ... VEEL WERK VOOR DE BOEG.

Nu , heeft er iemand dit al eens gedaan ??? Want hoe sluit ik nu mijn platendraaiers aan mijn computer aan ?

Ik heb het al meer gedaan. Je moet de output van je platenspeler eerst over een versterker laten passeren. Op de output van je versterker zet je een tulpkabel (zo'n rode en witte stekker en 1 stereomicrofoonstekker) die je aansluit op je geluidskaart. Enfin, vraag eens bij uw plaatselijke audiowinkel, daar hebben ze dat normaal wel.
Daar neem je het geluid gewoon op met een programma als Cool Edit (sinds kort van naam veranderd en ongeloofelijk duur geworden).
Er zijn zo verschillende programma's, ik ken ze lang niet allemaal. Een gratis programma is bvb audacity (met uiteraard veel minder opties dan Cool Edit). Je neemt op naar een Wav-bestand, dat je daarna in stukken kapt. En dan gewoon met bvb Nero Burning Rom een audio-cd van maken.
Soms kan je het in tracks kappen automatisch laten doen (bij bvb Cool Edit). Het is vaak het ding waar het meest tijd in kruipt.
Als je een slechte platenspeler hebt kan je met veel geluidsprogramma's vaak de storende LP-geluidjes eruit halen (kraken en poppen), ik heb dat nooit nodig gehad.
Oud 2 mei 2004, 20:12   #6
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:

Voor de softwarekant: kijk eens rond op Tucows, ik ben daar eens programmatjes tegengekomen die speciaal gemaakt zijn om casettes en LP's op CD over te zetten.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 22:19   #7
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Indien je een ingang hebt op je geluidskaart die het signaal van je platenspeler aankan is het niet moeilijk meer indien dit niet het geval is, kun je volgens mij dit enkel oplossen door via een simpel mengpaneeltje je lp signaal door te sturen naar je ingang van je geluidskaart en dan is het weer gewoon opnemen met 1 of ander software tooltje.

Maarja, ik ben niet zeker of dit de beste manier is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be