Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 januari 2020, 14:53   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.377
Standaard epa range: wat een fake gedoe...

https://insideevs.com/reviews/395038...40-mile-range/

Citaat:
The EPA only does their own testing for about 10% - 15% of the EVs on the market today, the range figures for the remaining 85% - 90% were provided by the manufacturer. The EPA just doesn't have the resources to test every car, so they randomly pick some to test internally and rely on the provided manufacturer's data for the rest.


dus ze hebben er 'toevallig' de porsche uitgepikt... en hé je kan dus zonder moeite248miles rijden ipv 200miles ???

wel de meeste fabrikanten mogen gewoon zichzelf een EPA rating geven, want ze hebben geen tijd om ze allemaal te controleren... Zo kan ik het ook natuurlijk
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 15:21   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 75.968
Standaard

Dat verbruik hangt uiteraard sterk af van de omstandigheden. Op verlaten Amerikaanse highways aan 120 per uur rijden is zowat het minst belastende wat je kan doen.

Bij mijn dagelijkse ritjes met koude start, druk dorpsverkeer, volle steenwegen en diverse rode lichten verbruik ik ongeveer 2,5 liter meer dan aan 120 per uur overdag van Leuven naar Hasselt rijden.
__________________
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322
‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 januari 2020 om 15:22.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 15:28   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
https://insideevs.com/reviews/395038...40-mile-range/



dus ze hebben er 'toevallig' de porsche uitgepikt... en hé je kan dus zonder moeite248miles rijden ipv 200miles ???

wel de meeste fabrikanten mogen gewoon zichzelf een EPA rating geven,
En hoeveel verbruikt die Porsche Taycan nu echt, inclusief laadverliezen?
(in die amateuristische test)

Dat kan je toch met elke EV ff beter dan het officieel EPA rijbereik rijden.

Maar EPA rekent wel de laadverliezen mee in het verbruik. Zij deden dat al NIET.

Citaat:
want ze hebben geen tijd om ze allemaal te controleren... Zo kan ik het ook natuurlijk
Natuurlijk controleren ze elk model, maar niet elke aparte wagen van dat model. Want dan moeten ze er pakweg 50.000 testen ofzo?
Of elke wagen naargelang optie meer of minder.

Snap jij het verschil dan niet?
Jij snapt toch hopelijk de lange optielijst van Porsche?

Edit: heb jij die link eigenlijk wel begrijpend gelezen? Probeer eens.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 15:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 16:01   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat verbruik hangt uiteraard sterk af van de omstandigheden. Op verlaten Amerikaanse highways aan 120 per uur rijden is zowat het minst belastende wat je kan doen.

Bij mijn dagelijkse ritjes met koude start, druk dorpsverkeer, volle steenwegen en diverse rode lichten verbruik ik ongeveer 2,5 liter meer dan aan 120 per uur overdag van Leuven naar Hasselt rijden.
Idd.
Die "test" van de fabriek is aan Max 90 kmh met alle voordelen zoals smalle banden en noem maar op.

Fake tot en met.
Net zo fake als een lez.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 16:13   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En hoeveel verbruikt die Porsche Taycan nu echt, inclusief laadverliezen?
(in die amateuristische test)

Dat kan je toch met elke EV ff beter dan het officieel EPA rijbereik rijden.

Maar EPA rekent wel de laadverliezen mee in het verbruik. Zij deden dat al NIET.


Natuurlijk controleren ze elk model, maar niet elke aparte wagen van dat model. Want dan moeten ze er pakweg 50.000 testen ofzo?
Of elke wagen naargelang optie meer of minder.

Snap jij het verschil dan niet?
Jij snapt toch hopelijk de lange optielijst van Porsche?

Edit: heb jij die link eigenlijk wel begrijpend gelezen? Probeer eens.
amai kun je nog meer zeveren:
dus EPA moet voor Tesla pakweg 4 modellen met 2 batterijpacks met 2 banden 18' of 19' banden testen, of zeg maar 16 combinaties.... En daar hebben ze zelfs geen tijd voor, ze pikken er één uit, en de rest is OK...

dat zijn precies geen 50.000 modellen die ze moeten testen hé... ze moeten er welgeteld 16testen en dan slagen ze erin om er 2 te testen... en de rest geloven ze op woord van eer van de fabrikant.

Je hebt dan van al de fabrikanten zoals Mazda, een gamma

10 modellen - 3 motoren - automaat/manueel - 2 type banden...

dus in totaal voor Mazda moeten ze 120 modellen testen, en hé als ze daar idd 10 van testen kunnen ze een betrouwbaar beeld van ophangen voor de de fabrikant

Laatst gewijzigd door brother paul : 28 januari 2020 om 16:15.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 16:43   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
Standaard

Waarom amateuristisch?

1. helemaal geen city-test - enkel highway gereden mooi vlotjes meezwemmen in het verkeer aan ~ 120 kmh (112 kmh - 128 kmh). Dus ook af en toe in het zog van andere voertuigen.
de Taycan geraakt namelijk 5% verder op de offic. EPA-highway-test (71 mpge) tov de city-test (68 mpge), EPA city-testcyclussen geldt voor 55% van het rijbereik

pakweg minstens de helft van 5% in het voordeel.


2. topografie: van Atlanta naar Daytona Beach was 1000 ft of 305 meter hoogteverschil in het voordeel.

3. windrichting tijdens de lange rit? weten we niet, kan dus ook nog in het voordeel zijn.

4. temperatuur? redelijk ideaal want gereden in zuid-USA weliswaar wat kouder als normaal maar eens de temperatuur rond 60°F of 15-17° Celcius is amper verwarming en wslk helenaal geen airco aan. Het rijbereik was plots >7% beter toen het warmer werd en het stopte met regenen.
5. Reden vooral in de range-mode, dus bij die stand zullen amper stroomverlies door verwarming of airco gebruikt hebben. 4+5 : in het voordeel tov extremere EPA-cyclussen.

Citaat:
I wanted to see just how far a Taycan Turbo would go if driven "responsibly" on a long trip. By responsibly, I mean keeping up with the flow of traffic, not gunning it too much but definitely not hypermiling. Basically, what kind of range the average Taycan Turbo owner should expect to get on a long trip if they behaved.

As we drove south to Daytona Beach, the rain lessened and the temperatures rose up into the 60's, and that helped us achieve better consumption figures. We drove between 70 mph and 80 mph the vast majority of the time, but we did push the Taycan up over 100 mph a few times, we just couldn't help ourselves. We set the car in Range mode for most of the trip, although we did switch to the power-hungry Sport and Sport Plus modes for a while.

So why the huge discrepancy? I honestly don't know. I've driven pretty much all of the EVs available today, and I usually agree with the EPA range rating. EV range is a moving target; there are a lot of factors that influence how far any EV can go. We already talked about battery temperature and weather conditions like rain we experienced above. Topography is another. We did lose 1,000 ft of elevation from Atlanta to Daytona Beach so that was helpful, but not really enough to make that much of a difference over a 436-mile drive.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 16:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 16:47   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.377
Standaard

Dus volgens Micele:
als een Porsche met lederen zetels of met skibak, zou de EPA voor elke combinatie van uitrusting een EPA test moeten doen ?

Bané toch: het gaat globaal over 'motor - banden - versnellingsbak - carosserie' en thats it...

die EPA valt gewoon van zijn voetstuk, is een 'typisch amerikaans uitgekocht' spel
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 16:49   #8
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom amateuristisch?

1. helemaal geen city-test - enkel highway gereden mooi vlotjes meezwemmen in het verkeer aan ~ 120 kmh (112 kmh - 128 kmh). Dus ook af en toe in het zog van andere voertuigen.
de Taycan geraakt namelijk 5% verder op de offic. EPA-highway-test (71 mpge) tov de city-test (68 mpge), EPA city-testcyclussen geldt voor 55% van het rijbereik

pakweg minstens de helft van 5% in het voordeel.


2. topografie: van Atlanta naar Daytona Beach was 1000 ft of 305 meter hoogteverschil in het voordeel.

3. windrichting tijdens de lange rit? weten we niet, kan dus ook nog in het voordeel zijn.

4. temperatuur? redelijk ideaal want gereden in zuid-USA weliswaar wat kouder als normaal maar eens de temperatuur rond 60°F of 15-17° Celcius is amper verwarming en wslk helenaal geen airco aan. Het rijbereik was plots >7% beter toen het warmer werd en het stopte met regenen.
5. Reden vooral in de range-mode, dus bij die stand zullen amper stroomverlies door verwarming of airco gebruikt hebben. 4 +5 : in het voordeel tov extremere EPA-cyclussen.
ah get real:
als ik van Bxl naar de kust rij, dan rij je gewoon altijd tegen wind, en die tegen wind zorgt dat je meer verbruikt, die 100 meter niveauverschil haal je helemaal niet genoeg energie uit om daar ook maar één significant voordeel te doen..ocharme misschien ga je 1km winnen.. De aerodynamica en de wind zal veel belangrijker zijn in dit geval dan het niveauverschil
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 16:51   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus volgens Micele:
als een Porsche met lederen zetels of met skibak, zou de EPA voor elke combinatie van uitrusting een EPA test moeten doen ?
Dus volgens uw onnozele praat dan wel?

Citaat:
Bané toch: het gaat globaal over 'motor - banden - versnellingsbak - carosserie' en thats it...
En de officiele EPA test neemt zelfs de Porsche Taycan met standaarduitrusting.

Citaat:
die EPA valt gewoon van zijn voetstuk, is een 'typisch amerikaans uitgekocht' spel
Een samenzwering

Jij bent helemaal zot geworden. Jij hebt geen enkel flauw bewijs met je prullink die je sowieso niet begrijpt.

EPA testen zijn voor elk merk en hun respectievelijk model identiek.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 16:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 16:54   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Jij bent helemaal zot geworden. Jij hebt geen enkel flauw bewijs met je prullink die je sowieso niet begrijpt.

EPA testen zijn voor elk merk en hun respectievelijk model identiek.
bané fabriek mag gewoon zelf een getal op plakken, doe de test tien keer, en geef de beste test
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 16:56   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
bané fabriek mag gewoon zelf een getal op plakken, doe de test tien keer, en geef de beste test
In uw link staat dat EPA die Porsche Taycan Turbo op 201 miles EPA range getest heeft, wat ben je toch aan het liegen?

EPA neemt er af en toe een wagen uit, lees toch eens wat er staat!

Opvallend is ook het feit dat de EPA zelf de bereikcijfers heeft verstrekt, en dat is meestal niet zo. Veel mensen realiseren zich niet dat de fabrikant de bereiktests uitvoert en de EPA de bereikbeoordeling en de gegevens verstrekt om er een back-up van te maken. De EPA heeft de keuze om die gegevens te accepteren en te publiceren, of om vervolgens hun eigen interne tests uit te voeren. In het geval van de Taycan besloot de EPA om hun eigen bereikcertificering te doen, en die cijfers kwamen veel lager uit dan wat Porsche had verwacht.

De EPA voert alleen eigen testen uit voor ongeveer 10% - 15% van de EV's die momenteel op de markt zijn, de bereikcijfers voor de resterende 85% - 90% werden verstrekt door de fabrikant. De EPA heeft gewoon niet de middelen om elke auto te testen, dus kiezen ze er willekeurig een paar voor intern testen en vertrouwen ze voor de rest op de gegevens van de fabrikant.

Toch is de Taycan niet de meest efficiënte EV op de markt. Volgens de EPA is het zelfs de minst efficiënte.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 17:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 17:09   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat verbruik hangt uiteraard sterk af van de omstandigheden. Op verlaten Amerikaanse highways aan 120 per uur rijden is zowat het minst belastende wat je kan doen.

Bij mijn dagelijkse ritjes met koude start, druk dorpsverkeer, volle steenwegen en diverse rode lichten verbruik ik ongeveer 2,5 liter meer dan aan 120 per uur overdag van Leuven naar Hasselt rijden.
Paul begrijpt dat niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dus ze hebben er 'toevallig' de porsche uitgepikt... en hé je kan dus zonder moeite248miles rijden ipv 200miles ???
Waarom zou dat niet kunnen als je mss wat wind mee en meestal bergaf rijdt en meestal tussen 112 en 128 kmh en enkel snelweg bij 16° Celcius in range mode?


Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 17:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 18:39   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dus ze hebben er 'toevallig' de porsche uitgepikt...
Tja jij moogt de dieselgate al vergeten zijn, maar EPA doet dat niet.

Je weet toch nog dat Porsche sjoemeldiesels in de USA verkocht heeft?
https://www.caranddriver.com/news/a2...cheating-fine/

En nu wilden ze weer sjoemelen met hun rijbereik (zie EPA-draad)

Zei maar zeker dat ze elke EV van de VW Groep gaan controleren.

Elk groot bakkes Tesla-killer uit D zal gecheckt worden, eigen bult.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 18:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 18:57   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja jij moogt de dieselgate al vergeten zijn, maar EPA doet dat niet.

Je weet toch nog dat Porsche sjoemeldiesels in de USA verkocht heeft?
https://www.caranddriver.com/news/a2...cheating-fine/

En nu wilden ze weer sjoemelen met hun rijbereik (zie EPA-draad)

Zei maar zeker dat ze elke EV van de VW Groep gaan controleren.

Elk groot bakkes Tesla-killer uit D zal gecheckt worden, eigen bult.
als de eerste de beste chauvinistische journalist die een traditie hebbenom alle verbruikcijfers te vermorzelen en te overtreffen en het in de titel zet dat hij het al te gortig vindt, zegt mij genoeg.
Als die dan aanhaalt dat de methode EPA meestal steunt op de 'optimalisatie vande fabriek' en niet op hun eigen test, zegt mij dan dat 90% een optimistisch cijfer heeft en 10%een cijfer gemeten door EPA
Als je dan beweert dat ze het selektief toepassen zoals jij nu hier van de toren roept, is het helemaal hilarisch dan is credibiliteit van de cijfer gewoon nUL, want 90% heeft een optimistisch af fabriek cijfer en 10% moet het stellen met een slecht cijfer
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 19:33   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
als de eerste de beste chauvinistische journalist die een traditie hebbenom alle verbruikcijfers te vermorzelen en te overtreffen en het in de titel zet dat hij het al te gortig vindt, zegt mij genoeg.
Als die dan aanhaalt dat de methode EPA meestal steunt op de 'optimalisatie vande fabriek' en niet op hun eigen test, zegt mij dan dat 90% een optimistisch cijfer heeft en 10%een cijfer gemeten door EPA
Als je dan beweert dat ze het selektief toepassen zoals jij nu hier van de toren roept, is het helemaal hilarisch dan is credibiliteit van de cijfer gewoon nUL, want 90% heeft een optimistisch af fabriek cijfer en 10% moet het stellen met een slecht cijfer
Je leest niet wat er staat. Porsche heeft zelf in het kleingedrukte toegegeven dat ze hun range testen deden zonder optimale verwarming of airconditioning en altijd ook in range mode. Dus alle mogelijke stroomverbuikers zo-veel-mogelijk-af-ge-zet. Maakt tot 80 km verschil volgens Porsche specs, en tot 72 km verschil bij de Turbo S. Wat was het verschil in uw draadstarter?

Wil je de link? Vertaald uit welt.de in post # 28:
Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=28

Voor de Taycan-modellen specificeert Porsche zelfs in zijn catalogus alleen een reeks reeksen, die werd bepaald na de WLTP-cyclus. Volgens de Taycan Turbo tussen 381 en 450 kilometer met een enkele lading. Volgens Porsche is het bereik voor de Taycan Turbo S 388 tot 412 kilometer.

De fabrikant uit Zuffenhausen toont echter een andere bereikwaarde voor Europa: Porsche beschrijft deze waarde als "bereik (lange afstand)" en legt in de kleine lettertjes uit dat het een waarde is die wordt gemeten volgens WLTP, die echter ook zogenaamde secundaire consumenten zoals er wordt rekening gehouden met het airconditioningsysteem.

Onder deze omstandigheden, volgens Porsche, haalt de Taycan Turbo slechts 370 kilometer, de Turbo S zelfs slechts 340 kilometer. Hier is het verschil met de Amerikaanse meting niet erg groot.

De EPA-test van de Amerikanen wordt als iets realistischer beschouwd dan de nieuwe Europese WLTP-cyclus. Het is echter ook van toepassing op de waarden die hiermee worden bepaald dat ze nog steeds aanzienlijk kunnen verschillen van het werkelijke bereik, wanneer verwarming en ventilatie in de winter actief zijn.
EPA is wereldwijd aanvaard als de geloofwaardigste verbruikstest.

Als jij een geloofwaardige bron vindt die beweert van niet mag je die altijd geven.

In uw draadstarter accepteert die journalist eigenlijk de EPA cijfers. Logisch niet? Dat hij zich daarbij wat interessant wil maken is voor paul op te jagen. lol

Citaat:
So why the huge discrepancy? I honestly don't know. I've driven pretty much all of the EVs available today, and I usually agree with the EPA range rating. EV range is a moving target; there are a lot of factors that influence how far any EV can go.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 19:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 20:33   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
Standaard

vervolg c/p een hoop mogelijke stroomverbruikers die niet standaard zijn bij Taycan Turbo en S, indien (deels) electrisch gestuurd en ook het meergewicht, ook indien men bredere minder aerodynamische velgen neemt ook verbruiksverhogend.

Porsche geeft namelijk WLTP ranges op van 381 – 450 km voor zijn Turbo.
Ergens moet dat 69 km verschil zitten nietwaar Paul?

Citaat:
Individuele uitrusting
Modelcode Modeljaar Voertuig Prijs
Y1AFC1 2020 Taycan Turbo 157.844,50 EUR

Opties Categorie Optiecode Individuele opties Prijs

Buitenkleur 0Q Wit 0,00 EUR

Binnenkleur AR Vollederen interieur Zwart 0,00 EUR

Aandrijflijn en chassis G1X Taycan versnellingsbak 0,00 EUR

GM3 Porsche Electric Sport Sound 544,50 EUR
1P7 Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) 3.581,60 EUR


0N5 Achterasbesturing incl. Power Steering Plus 2.553,10 EUR

1LX Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) met remklauwen in Zwart,
hoogglans Porsche Exclusive Manufaktur 7.405,20 EUR

Velgen 44I 21" Taycan Exclusive Design velgen met aeroblades in carbon Porsche Exclusive Manufaktur 7.598,80 EUR

Comfort- en rijhulpsystemen KA6 Surround View 1.548,80 EUR

P4S Porsche InnoDrive incl. Adaptive Cruise Assist 3.351,70 EUR

9R1 Nachtzichtassistent 2.420,00 EUR


VC2 HomeLink® (garagedeuropener) 314,60 EUR

79J Lane Change Assist 847,00 EUR

4F2 Comfort Access 1.197,90 EUR

Binnenuitrusting Q1J Adaptatieve sportstoelen (18-way) met Comfort geheugenpakket 0,00 EUR

2ZC Verwarmbaar multifunctioneel stuurwiel
(in comb. met Lederen interieur) 290,40 EUR


Audio en Communicatie JH1 Passenger Display 1.125,30 EUR

9VJ Burmester® High-End Surround Sound System 5.009,40 EUR


E-Performance 2W9 Electric Charging Cover 689,70 EUR

KM2 DC On-Board Charger van 150 kW 459,80 EUR

9M3 Warmtepomp 847,00 EUR

QW5 Porsche Intelligent Range Manager 314,60 EUR

NW5 Porsche Mobile Charger Connect incl. Home Energy Manager 1.778,70 EUR


76H Porsche Charging Cable (Mode 3) 326,70 EUR

NJ1 Wall box voor Porsche Universal-Charger (AC) 459,80 EUR

Totaal voertuig en originele opties 200.509,10 EUR
De standaard airco zet ik er ook compleet bij maar die wordt wel uitgeschakeld in de WLTP test, lol.

Citaat:
Airconditioning & beglazing

• Automatische airconditioning met 2-zoneregeling en met afzonderlijke temperatuur- en ventilatorinstellingen voor
bestuurder en voorpassagier, uitgebreide voetruimtetemperatuurregeling, automatische recirculatiemodus inclusief
luchtkwaliteitssensor en ventilatiecontrole via de PCM
• Klimaatregeling bij stilstand incl. pré-conditionering van de batterij
• Thermisch isolerende beglazing
• Pollen- en roetfilter met actieve koolstoffilter

Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 20:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 21:32   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Uiteindelijk gewoon theoretisch onbelast vermogen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 22:34   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
Standaard

EPA rijbereik na 3-4 jaar evolutie:

https://www.wikiwand.com/en/Battery_electric_vehicle



Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 22:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 23:06   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
Standaard

Audi e tron - enkel bestellingen vanaf december 2019- krijgt 25 km meer rijbereik (WLTP)

Helaas niet voor de reeds geleverde e trons...

Citaat:
https://www.vroom.be/nl/nieuws/audi-...ijbereik-22558

AUDI E-TRON KRIJGT MEER RIJBEREIK

Door aanpassingen aan hard- en software geraken de modellen van de Audi e-tronfamilie een beetje verder op een volle lading.

Bert Troubleyn 28/11/2019

Audi heeft bij de lancering van zijn e-tron Sportback de aandrijflijn van zijn elektrische SUV’s nog eens grondig onder de loep genomen en ontdekt dat er ruimte was voor verbetering. Door aanpassingen aan de hard- en software stijgt het WLTP-rijbereik met ongeveer 25 kilometer. Zo geraakt de e-tron 55 quattro voortaan 436 kilometer ver volgens de vrij realistische meetcyclus. De grootste verbetering komt van de manier waarop beide elektromotoren worden gecombineerd. De e-tron gebruikt asynchroonmotoren met inductief magnetisme. In tegenstelling tot een synchroonmotor met permanente magneet betekent dit dat het magnetisch veld van de motor volledig kan worden uitgeschakeld. Daardoor geeft de motor ook nauwelijks weerstand. Tot op heden behield e-tron steeds een deel van het magnetische veld in de voorste motor, ook wanneer enkel de achtermotor voor de aandrijving werd gebruikt. Maar dat verandert dus met deze update.

Remmen

Daarnaast is ook naar de remmen gekeken. Wanneer je remt en dan het pedaal lost, duurt het even voor de blokjes volledig van de schijven loskomen. Dat heet restkoppel en het zorgt voor een licht meerverbruik. Audi heeft zijn remsysteem aangepast waardoor dit restkoppel ingrijpend kon worden verminderd. Tot slot zijn ook het temperatuurbeheer van de aandrijflijn en de regeneratiefunctie verbeterd. De wijzigingen worden per direct toegepast op alle e-trons die van de band lopen, maar kunnen niet in naverkoop worden ingebouwd in reeds geproduceerde auto’s. Het prijskaartje van de elektrische SUV verandert bovendien niet.
Wanneer het US-model die upgrades krijgt? (en de EPA moet passeren)
Dat weet enkel paul want die gaat die fake link vinden, het US-complot.

Audi e tron kan nog een stukje meer range winnen staat in deze duidelijkere US-link, ook idem via het koelsysteem en optimalisatie regeneratief remmen.

Citaat:
https://www.cnet.com/roadshow/news/a...ric-suv-range/

Audi E-Tron tweaks squeeze extra 15 miles of range from electric SUV

So far, Audi hasn't confirmed it's bringing the updates to the US, but it seems highly likely.

December 3, 2019 1:32 PM PST

The latest Audi E-Tron will take drivers an extra 15.5 miles, thanks to some engineering and software tweaks. Audi of Europe said last Friday the upgrades are all to improve efficiency, but there's something new for the aesthetics, too, in a new S Line exterior package.

The meat and potatoes of the upgrades reside in the wheel brake and electric motors. Audi said its engineers developed a new wheel brake that minimizes losses occurring where the brake caliper meets the brake disc. Changes to the motor system also see the rear motor power the car almost exclusively, cutting the front motor out of the electricity supply the vast majority of the time. Now, the front motor comes to life when the driver wants more power, and both motors will work in concert just as before. The updates simply keep things more frugal.

Usable range in the battery is up, too, and all of this will take the WLTP cycle range figure to a total of 271 miles. We often say how generous European testing standards are, and this apples-to-apples comparison will underscore it. In the US, the EPA rates the E-Tron to go 204 miles.

As for if these upgrades will come to America, an Audi representative said the company is "hopeful" before adding details haven't been finalized for the next model year.

If they do apply to the US model, the extra 15.5 miles will definitely shrink to reflect EPA testing practices as well.

Other tweaks to the E-Tron include improved regenerative braking and a more efficient cooling system with a pump that uses less power. Audi estimates the regen function accounts for 30 percent of the driving range.

The new S Line package keepshe exterior fresh. We don't know if there's an E-Tron with the sporty badge coming, but the S Line package looks the part with a more aggressive front fascia, a spoiler and a rear diffusor. S Line badges are also part of the package, of course. All trims get the buyer's choice of body color rather than a contrast finish.

European buyers will find the updates available now when ordering an E-Tron.

Originally published Dec. 3.
Update, Dec. 4: Adds comment from Audi.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 23:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be