![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.377
|
![]() https://insideevs.com/reviews/395038...40-mile-range/
Citaat:
dus ze hebben er 'toevallig' de porsche uitgepikt... en hé je kan dus zonder moeite248miles rijden ipv 200miles ??? wel de meeste fabrikanten mogen gewoon zichzelf een EPA rating geven, want ze hebben geen tijd om ze allemaal te controleren... Zo kan ik het ook natuurlijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 75.968
|
![]() Dat verbruik hangt uiteraard sterk af van de omstandigheden. Op verlaten Amerikaanse highways aan 120 per uur rijden is zowat het minst belastende wat je kan doen.
Bij mijn dagelijkse ritjes met koude start, druk dorpsverkeer, volle steenwegen en diverse rode lichten verbruik ik ongeveer 2,5 liter meer dan aan 120 per uur overdag van Leuven naar Hasselt rijden.
__________________
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 januari 2020 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
|
![]() Citaat:
(in die amateuristische test) Dat kan je toch met elke EV ff beter dan het officieel EPA rijbereik rijden. Maar EPA rekent wel de laadverliezen mee in het verbruik. Zij deden dat al NIET. Citaat:
Of elke wagen naargelang optie meer of minder. Snap jij het verschil dan niet? ![]() Jij snapt toch hopelijk de lange optielijst van Porsche? Edit: heb jij die link eigenlijk wel begrijpend gelezen? Probeer eens. Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 15:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Die "test" van de fabriek is aan Max 90 kmh met alle voordelen zoals smalle banden en noem maar op. Fake tot en met. Net zo fake als een lez.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.377
|
![]() Citaat:
dus EPA moet voor Tesla pakweg 4 modellen met 2 batterijpacks met 2 banden 18' of 19' banden testen, of zeg maar 16 combinaties.... En daar hebben ze zelfs geen tijd voor, ze pikken er één uit, en de rest is OK... dat zijn precies geen 50.000 modellen die ze moeten testen hé... ze moeten er welgeteld 16testen en dan slagen ze erin om er 2 te testen... en de rest geloven ze op woord van eer van de fabrikant. Je hebt dan van al de fabrikanten zoals Mazda, een gamma 10 modellen - 3 motoren - automaat/manueel - 2 type banden... dus in totaal voor Mazda moeten ze 120 modellen testen, en hé als ze daar idd 10 van testen kunnen ze een betrouwbaar beeld van ophangen voor de de fabrikant
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 28 januari 2020 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
|
![]() Waarom amateuristisch?
1. helemaal geen city-test - enkel highway gereden mooi vlotjes meezwemmen in het verkeer aan ~ 120 kmh (112 kmh - 128 kmh). Dus ook af en toe in het zog van andere voertuigen. de Taycan geraakt namelijk 5% verder op de offic. EPA-highway-test (71 mpge) tov de city-test (68 mpge), EPA city-testcyclussen geldt voor 55% van het rijbereik pakweg minstens de helft van 5% in het voordeel. 2. topografie: van Atlanta naar Daytona Beach was 1000 ft of 305 meter hoogteverschil in het voordeel. 3. windrichting tijdens de lange rit? weten we niet, kan dus ook nog in het voordeel zijn. 4. temperatuur? redelijk ideaal want gereden in zuid-USA weliswaar wat kouder als normaal maar eens de temperatuur rond 60°F of 15-17° Celcius is amper verwarming en wslk helenaal geen airco aan. Het rijbereik was plots >7% beter toen het warmer werd en het stopte met regenen. 5. Reden vooral in de range-mode, dus bij die stand zullen amper stroomverlies door verwarming of airco gebruikt hebben. 4+5 : in het voordeel tov extremere EPA-cyclussen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.377
|
![]() Dus volgens Micele:
als een Porsche met lederen zetels of met skibak, zou de EPA voor elke combinatie van uitrusting een EPA test moeten doen ? Bané toch: het gaat globaal over 'motor - banden - versnellingsbak - carosserie' en thats it... die EPA valt gewoon van zijn voetstuk, is een 'typisch amerikaans uitgekocht' spel |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.377
|
![]() Citaat:
als ik van Bxl naar de kust rij, dan rij je gewoon altijd tegen wind, en die tegen wind zorgt dat je meer verbruikt, die 100 meter niveauverschil haal je helemaal niet genoeg energie uit om daar ook maar één significant voordeel te doen..ocharme misschien ga je 1km winnen.. De aerodynamica en de wind zal veel belangrijker zijn in dit geval dan het niveauverschil |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Jij bent helemaal zot geworden. Jij hebt geen enkel flauw bewijs met je prullink die je sowieso niet begrijpt. EPA testen zijn voor elk merk en hun respectievelijk model identiek. Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 16:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.377
|
![]() bané fabriek mag gewoon zelf een getal op plakken, doe de test tien keer, en geef de beste test
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
|
![]() Citaat:
EPA neemt er af en toe een wagen uit, lees toch eens wat er staat! ![]() Opvallend is ook het feit dat de EPA zelf de bereikcijfers heeft verstrekt, en dat is meestal niet zo. Veel mensen realiseren zich niet dat de fabrikant de bereiktests uitvoert en de EPA de bereikbeoordeling en de gegevens verstrekt om er een back-up van te maken. De EPA heeft de keuze om die gegevens te accepteren en te publiceren, of om vervolgens hun eigen interne tests uit te voeren. In het geval van de Taycan besloot de EPA om hun eigen bereikcertificering te doen, en die cijfers kwamen veel lager uit dan wat Porsche had verwacht. De EPA voert alleen eigen testen uit voor ongeveer 10% - 15% van de EV's die momenteel op de markt zijn, de bereikcijfers voor de resterende 85% - 90% werden verstrekt door de fabrikant. De EPA heeft gewoon niet de middelen om elke auto te testen, dus kiezen ze er willekeurig een paar voor intern testen en vertrouwen ze voor de rest op de gegevens van de fabrikant. Toch is de Taycan niet de meest efficiënte EV op de markt. Volgens de EPA is het zelfs de minst efficiënte. Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 17:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
|
![]() Citaat:
Je weet toch nog dat Porsche sjoemeldiesels in de USA verkocht heeft? https://www.caranddriver.com/news/a2...cheating-fine/ En nu wilden ze weer sjoemelen met hun rijbereik (zie EPA-draad) Zei maar zeker dat ze elke EV van de VW Groep gaan controleren. Elk groot bakkes Tesla-killer uit D zal gecheckt worden, eigen bult. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.377
|
![]() Citaat:
Als die dan aanhaalt dat de methode EPA meestal steunt op de 'optimalisatie vande fabriek' en niet op hun eigen test, zegt mij dan dat 90% een optimistisch cijfer heeft en 10%een cijfer gemeten door EPA Als je dan beweert dat ze het selektief toepassen zoals jij nu hier van de toren roept, is het helemaal hilarisch dan is credibiliteit van de cijfer gewoon nUL, want 90% heeft een optimistisch af fabriek cijfer en 10% moet het stellen met een slecht cijfer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
|
![]() Citaat:
![]() Wil je de link? Vertaald uit welt.de in post # 28: Citaat:
Als jij een geloofwaardige bron vindt die beweert van niet mag je die altijd geven. ![]() In uw draadstarter accepteert die journalist eigenlijk de EPA cijfers. Logisch niet? Dat hij zich daarbij wat interessant wil maken is voor paul op te jagen. lol Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 19:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
|
![]() vervolg c/p een hoop mogelijke stroomverbruikers die niet standaard zijn bij Taycan Turbo en S, indien (deels) electrisch gestuurd en ook het meergewicht, ook indien men bredere minder aerodynamische velgen neemt ook verbruiksverhogend.
Porsche geeft namelijk WLTP ranges op van 381 – 450 km voor zijn Turbo. Ergens moet dat 69 km verschil zitten nietwaar Paul? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 20:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Uiteindelijk gewoon theoretisch onbelast vermogen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
|
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
|
![]() Audi e tron - enkel bestellingen vanaf december 2019- krijgt 25 km meer rijbereik (WLTP)
Helaas niet voor de reeds geleverde e trons... Citaat:
Dat weet enkel paul want die gaat die fake link vinden, het US-complot. ![]() Audi e tron kan nog een stukje meer range winnen staat in deze duidelijkere US-link, ook idem via het koelsysteem en optimalisatie regeneratief remmen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 23:28. |
||
![]() |
![]() |