![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Annemans: "Partij mag desnoods gematigd worden"
![]() ![]() Gerolf Annemans, fractieleider van het Vlaams Belang in de Kamer, roept zijn partijleden op om het debat over de toekomst van de partij niet op personen toe te spitsen en het debat binnenkamers te voeren. De partij moet zich volgens hem flexibel aanpassen aan de realiteit, en mag zich desnoods een gematigd profiel aanmeten, zolang elk vogeltje kan zingen zoals het gebekt is. http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...d-worden.dhtml Hoe zal de harde kern of achterban daarop reageren... zien ze de soft versie met assepoester Morelle en ex-voorzitterVan Hecke zitten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een harde (Dewinter) en een zachte (Alleman) strekking. Dus dat het succes feitelijk de fusie van die twee is. Trouwens als je wilt negotieren bvb, moet je altijd een partij hebben die akkoord is, en een partij die soft is.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 27 oktober 2009 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb Annemans steeds een goed politicus gevonden, en ik weet dat hij al jaren aan het vechten is om het VB gematigder te krijgen.
Maar de harde kern rond Dewinter en Van Hecke laten zich niet zomaar 'opzijschuiven'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er dan zo extreem aan de standpunten van Dewinter en Van Hecke ? In welke mate verschilt het discours van Annemans met dat van hen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het VB al lang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Wie beweert dat Annemans op enigerlei wijze een gematigder vleugel van het Vlaams Blok vertegenwoordigt dwaalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie dwaalt zijn diegenen die "discours" verwarren met "doelstellingen". Wat VB wil is veel stemmen halen op gelijk welke manier : indien het kan door "vogeltjes te laten zingen zoals ze gebekt zijn", indien het moet door een strikte partijdiscipline...
"Wij zijn een democratische partij" is momenteel een mooi adagio dat beter overkomt dan uniformen met laarzen. Misschien is de "harde kern" benauwd door het idee dat er te veel softies op de partij zullen afkomen en men het idee van een "democratische partij" ernstig zal nemen ?
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar voor mij moet het helemaal geen softe bedoening worden zolang je ziet dat NVA ers, Tsjeeven en nu blijkbaar ook belangers hun ziel dreigen te verkopen aan l`etat belge, om een ministerpostje of andere lucratieve post, kan het voor mij niet rechts, straf en radicaal genoeg zijn eerlijk gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 27 oktober 2009 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Het verbaast mij dat ze aan de top er niet in slagen om de kritiek te stoppen. Zodra de ene zwijgt, begint de andere.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
oh, doet u maar hoor, ik heb er ook geen probleem mee een racist genoemd te worden, dat woord is zodanig uitgehold, dat het hoegenaamd geen betekenis meer heeft. Extreme situaties, kunnen enkel opgelost worden met extreme maatregelen. Diegene die het hebben laten verroten zijn genoeg gewaarschuwd, ze moeten dan ook niet komen janken, als er technieken of voorstellen nodig zijn om het boeltje op te lossen die niet echt PC zijn of voor sommige naieve pacifisten als onortodox zouden overkomen. ik ben het soort mens dat geen tijd verspeelt aan halfslachtige oplossingen, als u dat extremisme wil noemen, mij best ik noem dat realisme, maar die perceptie is voor iedereen anders natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar mijn punt was dat het verkeerd is de racist Dewinter tegenover de niet-racist Annemans te plaatsen. Ze zijn het alletwee. Aan zowat alle belangrijke racistische documenten van het Vlaams Blok heeft Annemans meegeschreven. Van een aantal was hij zelfs de hoofdauteur. Het beruchte 70-puntenplan van Dewinter was in hoofdzaak niet meer dan een synthese van een hoop voorgaande teksten waarvan een groot deel dus Annemans als (mede-)auteur hadden. Heel die discussie over wie van de nationale mandatarissen/bestuurders van het Vlaams Blok er al dan niet gematigder zou zijn is een valse discussie. Het zijn allemaal fascisten. Vandaag is het 'de moslim' en 'de waal' en als dat niet meer genoeg opbrengt zullen ze dat morgen door iets anders vervangen. Maar aan de essentie van hun partij zullen ze niets veranderen. Het zal een fascistische organisatie blijven die nationalisme, racisme, antisyndicalisme als voornaamste inrijpoorten zal blijven gebruiken om zijn ideeëngoed te verspreiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, ik meen niet dat ik u beschuldigd heb van Belgicist te zijn. Dat is uiteraard een zware beschuldiging die ik u niet ten laste leg. Citaat:
Het 70-puntenplan? Dat is wel heel lang geleden he? Citaat:
Oh, ze zijn tegen godsdienstwaanzinnigen, wat een fascisten zeg! En het spreekt toch maar vanzelf dat goedmenende burgers tegen het Belgische anti-Vlaamse syndicalisme zijn. Zeg, en die Lucas van der Taelen? Ook fascist? |
|||
![]() |
![]() |