Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2009, 21:05   #1
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard Medisch pensioen ?

Ik ga een huisje verhuren ( dat zonder beerput voor de k&k lezers ) , er kwam iemand aan mijn deur die ik al lang ken , heeft voor de gemeente gewerkt en was daar buiten gesmeten had ik gehoord , een risicogeval .
Maar nee zei die gast , ik sta op medisch pensioen en hij toonde mij zijn inkomensbriefje , 1.300 Euro en oneffen met vermelding medisch pensioen , inderdaad , het loon van een gemeentearbeider .
De zaak zat zo , die gast pakte veel pillen , zoop erop los , en at least was hij zo vet geworden dat hij letterlijk niet meer in de gemeentecamionette kon , en ze zouden hem op ziekentrok gezet hebben .
Dat medisch pensioen zou inhouden , op den ziekentrok tot u pensioen , ge krijgt evenveel of u loon , en de jaren tot u pensioen worden meegeteld als werkjaren , dus meer pensioen .
Volstrekt ongeloofwaardig , maar zijn collega's van de gemeente bevestigen dat verhaal .
Ik geloof er echter geen bal van , hij is nu gezinshoofd met vrouw en kind ten laste , volgens mij krijgt hij ziekentrok tot aan zijn pensioen als gezinshoofd , en als alleenstaande zou hij op een 800 terugvallen .
Point is dat dat medisch pensioen wel degelijk bestaat maar er is geen duiding op het net .
Wie weet meer
Oud 4 november 2009, 21:31   #2
BlueThunder
Banneling

Standaard

Bestaat wel, ken enkele dertigers die meer dan 1600-1700 euro trekken via die formule, maar het fijne weet ik er niet van, de controle vinden wel plaats waar controles en evaluaties voor gehandicapten gebeuren ( NMBS, Post, zeelui.... ) twee van mijn huurders hebben zo een inkomen, maar ik weet nu niet of dit wel een soort pensioen is, maar het is wel voor onbepaalde tijd.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 01:56   #3
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Bestaat wel, ken enkele dertigers die meer dan 1600-1700 euro trekken via die formule, maar het fijne weet ik er niet van, de controle vinden wel plaats waar controles en evaluaties voor gehandicapten gebeuren ( NMBS, Post, zeelui.... ) twee van mijn huurders hebben zo een inkomen, maar ik weet nu niet of dit wel een soort pensioen is, maar het is wel voor onbepaalde tijd.
Hoe zou dat dan in elkaar zitten , stel , je werkt in de privé , arbeidsongeval , en je valt op termijn terug op een 800 Euro als alleenstaande .
Anderzijds , je werkt in de openbare sektor , ge zuipt u halfdood en je behoudt je wedde .
Daar zit toch geen logica in
Oud 5 november 2009, 02:56   #4
vervreemdebelg
Partijlid

vervreemdebelg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Ik ga een huisje verhuren ( dat zonder beerput voor de k&k lezers ) , er kwam iemand aan mijn deur die ik al lang ken , heeft voor de gemeente gewerkt en was daar buiten gesmeten had ik gehoord , een risicogeval .
Maar nee zei die gast , ik sta op medisch pensioen en hij toonde mij zijn inkomensbriefje , 1.300 Euro en oneffen met vermelding medisch pensioen , inderdaad , het loon van een gemeentearbeider .
De zaak zat zo , die gast pakte veel pillen , zoop erop los , en at least was hij zo vet geworden dat hij letterlijk niet meer in de gemeentecamionette kon , en ze zouden hem op ziekentrok gezet hebben .
Dat medisch pensioen zou inhouden , op den ziekentrok tot u pensioen , ge krijgt evenveel of u loon , en de jaren tot u pensioen worden meegeteld als werkjaren , dus meer pensioen .
Volstrekt ongeloofwaardig , maar zijn collega's van de gemeente bevestigen dat verhaal .
Ik geloof er echter geen bal van , hij is nu gezinshoofd met vrouw en kind ten laste , volgens mij krijgt hij ziekentrok tot aan zijn pensioen als gezinshoofd , en als alleenstaande zou hij op een 800 terugvallen .
Point is dat dat medisch pensioen wel degelijk bestaat maar er is geen duiding op het net .
Wie weet meer
Ik kende een landgenoot die medisch pensioen van de NMBS heeft. Hij was afgekeurd voor gelijkaardige redenen als die van jouw verhaal. Hij kreeg zijn geld elke maand op de bank. Rond de 1800 Euro. Woont in een mooi huisje van de woningbouwvereniging bij onze noorderburen al sinds ie afgekeurd werd.
Van wat ie me toen vertelt heeft tellen zijn afgekeurde jaren op medisch pensioen wel degelijk als werkjaren en hij zag pensioen helemaal zitten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be