![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ga een huisje verhuren ( dat zonder beerput voor de k&k lezers ) , er kwam iemand aan mijn deur die ik al lang ken , heeft voor de gemeente gewerkt en was daar buiten gesmeten had ik gehoord , een risicogeval .
Maar nee zei die gast , ik sta op medisch pensioen en hij toonde mij zijn inkomensbriefje , 1.300 Euro en oneffen met vermelding medisch pensioen , inderdaad , het loon van een gemeentearbeider . De zaak zat zo , die gast pakte veel pillen , zoop erop los , en at least was hij zo vet geworden dat hij letterlijk niet meer in de gemeentecamionette kon , en ze zouden hem op ziekentrok gezet hebben . Dat medisch pensioen zou inhouden , op den ziekentrok tot u pensioen , ge krijgt evenveel of u loon , en de jaren tot u pensioen worden meegeteld als werkjaren , dus meer pensioen . Volstrekt ongeloofwaardig , maar zijn collega's van de gemeente bevestigen dat verhaal . Ik geloof er echter geen bal van , hij is nu gezinshoofd met vrouw en kind ten laste , volgens mij krijgt hij ziekentrok tot aan zijn pensioen als gezinshoofd , en als alleenstaande zou hij op een 800 terugvallen . Point is dat dat medisch pensioen wel degelijk bestaat maar er is geen duiding op het net . Wie weet meer ![]()
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Bestaat wel, ken enkele dertigers die meer dan 1600-1700 euro trekken via die formule, maar het fijne weet ik er niet van, de controle vinden wel plaats waar controles en evaluaties voor gehandicapten gebeuren ( NMBS, Post, zeelui.... ) twee van mijn huurders hebben zo een inkomen, maar ik weet nu niet of dit wel een soort pensioen is, maar het is wel voor onbepaalde tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Anderzijds , je werkt in de openbare sektor , ge zuipt u halfdood en je behoudt je wedde . Daar zit toch geen logica in ![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Van wat ie me toen vertelt heeft tellen zijn afgekeurde jaren op medisch pensioen wel degelijk als werkjaren en hij zag pensioen helemaal zitten ![]()
![]() |