![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Naar aanleiding van de zaak Yanina Wickmayer vind ik het gepast om het systeem van de Belgische "aangetekende schrijvens" eens grondig aan te klagen. Ik spreek uit persoonlijke ervaring. Ik neem aan dat het voor onze wereldniveau-sporters een stukske ingewikkelder is ....
a. Doorheen de glaspartij van mijn bureau zie ik mijn postbode op bromfiets rond 08 u (zoals dagelijks) heftig afremmen en zijn/haar zakje ledigen in mijn reglementaire brievenbus. b. Terwijl hij/zij alweer opsnort naar de volgende brievenbus (in een race tegen de tijd) begeef ik mij alras naar mijn letterbox en vind er, naast veel overbodige reclameshit, natgeregende gazetten en dito brieven, ook een rood briefje dat mij duidelijk maakt dat men "vruchteloos heeft aangebeld voor het afleveren van een aangetekende zending". [Aangebeld !!?? c. Het briefje vermeldt dat ik vanaf de volgende dag 10 u terecht kan in 'uw postkantoor' om de zending op te halen. Het is amper 8u10 maar vandaag kan ik dus niks meer regelen. d. Ik ben de rest van de week uithuizig. Op zaterdag, in de vooravond, spoed ik mij (2x4 km diesel en aanhorige CO2-uitstoot) naar mijn obligate postpunt in de lokale Delhaize : heel klantvriendelijke en gedienstige mensen. Openingsuren van 08u tot 20u. Niks op aan te merken. e. 18u30 : "Mijnheer, ik vind het zo spijtig, maar om deze aangetekende zending voor uw bvba af te halen heeft u een bewijs nodig dat u wel degelijk de zaakvoerder bent". f. "Mevrouw, da's geen probleem, ik heb het bij me : het uittreksel uit het Staatsblad" g. "Sorry mijnheer, maar dat mogen wij, als Postpunt, niet aanvaarden op last van De Post. Uw aangetekend schrijven ligt hier inderdaad, maar De Post eist dat u eerst een legitimatiebewijs afhaalt in een officiëel postkantoor". h. Uiteraard is dat 'Officieel Postkantoor' op dat ogenblik al uren dicht. Als het vandaag al zou open geweest zijn ! (roll) i. De volgende vrijdag, na mijn laatste vergadering, maar gelukkig in eigen streek, ijl ik tegen 120 km/u naar mijn officieel postkantoor in de stad (km + CO2). 15u10. Ondergrondse parking. Betalend. Nog 20 minuten. En dan een nummerke trekken. Nog 8 nummers te gaan. j. Een bevend oud vrouwke voor 2 postzegels. Een bode van de fiscus met 17 aangetekende zendingen. Een charmeur die een klapke komt doen met dat mokkel achter het glas. Schaterlach. Een paar gepensioneerden die komen "trekken". Een vriendin van de vriendin van de collega van datzelfde mokkel. Met veel roddelnieuws. Een pakket dat teveel weegt en in aparte postpakketten moet gestoken worden. k. 15 minuten later. Eindelijk ! l. "Mijnheer, dat kost u 9 EUR. Met dit kaartje kan u uw aangetekende zendingen tot eind december afhalen in uw postpunt" . We zijn half oktober. m. (terug in de Delhaize) "Mevrouw, ik heb eindelijk dat legitimatiekaartje. En hier het briefje voor de aangetekende zending." n. "Sorry mijnheer, die aangetekende zending is alweer weg naar het officiële postkantoor. U zal het daar moeten afhalen. Maar ik vrees dat u pas maandag zal kunnen gaan ..." KAFKA ! Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 8 november 2009 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ja, privatiseringen he. 't Zal er niet op verbeteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
djeez. dat is het misschien net eh. dan moeten ze bellen eh. in een vorige woning hadden we een brievenbus in de voordeur, de voordeur kwam meteen uit in de living. Ik zat eens op m'n gemakske in de zetel 's ochtends, naast de voordeur, toen de postbode zo'n kaartje binnenstak. zonder eerst te bellen. ik doe dus open, roep hem terug. beweerde ie dat m'n bel nie werkte. heb ik hem even gedemonstreerd dat die prima werkte. hij ging bijna beginnen strijden ![]() 'k heb uiteindelijk wel nog m'n aangetekende zending gekregen. niks schuld van de privatisering. niks 'ge moet maar opendoen als ze bellen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
die mannen vinden het zo tof om een hele dag met die post rond te leuren? zijn verslaafd aan aangetekende brieven? serieus blijven hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Inderdaad, de tijd dat de facteurs tijd hadden om hun job deftig te doen en wat sociale contacten te onderhouden ligt ver achter ons. Voor 10 Euro per uur mogen ze rondcrossen gelijk zotten. De ene na de andere nieuweling bij De Post geeft er de brui aan. Dank u wel liberalen ! Dank u wel "Europa" !
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Briefkes steken is blijkbaar de mode geworden, ik heb identiek hetzelfde meegemaakt: postman doet niet de moeite om aan te bellen.
Privatiseren de handel ! Nu meteen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of een volmacht geven aan iemand die deze aangetekende brieven altijd kan ontvangen. Malisse heeft TWEE uren uitleg gehad.... zegt hem niks over he. Die twee hebben last van de combinatie nonchalance en dom zijn. En dat kan ik ook zeggen over de hele entourage van deze twee. "Haar moeder is voor de tweede keer gestorven", zegt Goossens. Goossens moest zich schamen, dat vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Hokee... één telefoontje naar de postmeester en 't is opgelost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
We moeten 'de Post voorbereiden op de komende concurrentieslag'. We moeten "marktconform" of "marktperformant" werken. Georoute I en II zijn daarvoor door de strot van de postiers geramd. En de puinhoop daarvan zien we nu.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan gaan we lachen.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]()
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Als de job zo georganiseerd wordt dat het onmogelijk correct gedaan kan worden, ontslaan ze nooit het management.