Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2009, 11:33   #1
skaldis
Banneling

Standaard Eerste vluchtelingenkamp opgezet te Brussel.

bron

Na een sloppenwijk in Gent nu een vluchtelingen-tentenkamp te Brussel. Deels symbolisch, echter ook reeds nodig. Het begin van het einde. We kunnen niet iedereen binnen nemen, we kunnen echter ook niet iedereen buiten houden (zelfs niet indien we tilt slaan, muren optrekken en een bewapeningsprogramma opstarten om al wie probeert onze grens te overschreiden neer te knallen en waarbij we dan zelf omkomen van de honger).
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 11:52   #2
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Misschien kunnen we stoppen met het sponsoren van NGO's en hun bijhorend personeel, dewelke hier op de kap van menselijk leed en onder het mom van een "hulp"organisatie een vet-belegde boterham verdienen,(wie helpt eigenlijk wie?) en dat geld rechtstreeks investeren in potentiële vluchtelingen ter plekke om ze daar te houden en kansen te bieden. Als je bedenkt dat een groot deel van het binnenkomende geld in dergelijke organisaties dient om werkingskosten te dekken, zeg maar personeel te betalen, geeft dat toch enkele zure oprispingen mbt het zoekgeraakte altruïsme....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 13:29   #3
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Waarom moeten ze in tenten wonen? Zijn er dan geen goedwillende mensen die graag een paar asielzoekers huisvesten op hun zolder?
In de oorlog waren er mensen die Joden aan onderdak hielpen. (en dat was bovendien met gevaar voor eigen leven en dat van hun gezin). Zijn dat soort mensen er tegenwoordig niet meer?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 13:31   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

en ik die dacht dat asiel & migratie 1 van de gelukte werven was van Van Rompuy...
Oud 18 november 2009, 13:32   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

buiten die keren dat ik door de school verplicht werd heb ik nog nooit van die ngo's gesponserd. Als ik mensen of dieren wil helpen, dan doe ik dat zo wel. Ah ik zou liegen een paar keer iemand gesteund die effectief zelf naar Afrika gaat en daar serieus werk doet. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt die linkse asiel maffia te gaan steunen.

Ik vraag me trouwens af waarom ze geen tentje op le roi zijn domein gezet hebben, dat zou pas inpakt hebben, kunnen we meteen ook zien hoe verdraagzaam hij is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 13:36   #6
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Misschien kunnen we stoppen met het sponsoren van NGO's en hun bijhorend personeel, dewelke hier op de kap van menselijk leed en onder het mom van een "hulp"organisatie een vet-belegde boterham verdienen,(wie helpt eigenlijk wie?) en dat geld rechtstreeks investeren in potentiële vluchtelingen ter plekke om ze daar te houden en kansen te bieden. Als je bedenkt dat een groot deel van het binnenkomende geld in dergelijke organisaties dient om werkingskosten te dekken, zeg maar personeel te betalen, geeft dat toch enkele zure oprispingen mbt het zoekgeraakte altruïsme....
En als de staat rechtstreeks investeert gaat ze daar niemand voor moeten betalen zeker?
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 13:43   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
En als de staat rechtstreeks investeert gaat ze daar niemand voor moeten betalen zeker?

Nu profiteert er een log ambtenaren apparaat van en die NGO's van, die mogen gene winst maken dus werkingskosten die de pan uitswingen zijn heel normaal.

Als er van uw gift van 100 euro 15 euro in de handen van de sukkelaars komen, (in de vorm van effectieve hulp) denk ik dat ge content moogt zijn.

Al de rest blijft plakken aan de pollen van allerhande "belang"hebbenden.
Oud 18 november 2009, 13:46   #8
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nu profiteert er een log ambtenaren apparaat van en die NGO's van, die mogen gene winst maken dus werkingskosten die de pan uitswingen zijn heel normaal.

Als er van uw gift van 100 euro 15 euro in de handen van de sukkelaars komen, (in de vorm van effectieve hulp) denk ik dat ge content moogt zijn.

Al de rest blijft plakken aan de pollen van allerhande "belang"hebbenden.
En u denkt werkelijk dat de Belgische overheid dat beter kan? Bij mijn weten zijn ze daar ook niet befaamd om hun efficiëntie.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 14:11   #9
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
toch wel, dezelfde van nu maar er zal zonder twijfel meer toekomen bij diegenen waarvoor het eigenlijk bedoeld is.

Enkele jaren geleden, 't was nog voor de €, had 11.11.11 met hun campagne 120.000.000 bfr kunnen ophalen. Helaas, 80.000.000 ging naar "werkingskosten".....met dat geld had men veel meer "goed" kunnen doen dan de zakken van de organisatie te vullen.
Oud 18 november 2009, 14:12   #10
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En u denkt werkelijk dat de Belgische overheid dat beter kan? Bij mijn weten zijn ze daar ook niet befaamd om hun efficiëntie.
WIE zijn we dan eigenlijk aan 't helpen.....
Oud 18 november 2009, 14:25   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Absoluut niet, die houden zich ook bezig met pure verspilling.

Geen hulp is de beste hulp,

De enige hulp die er zou mogen bestaan zijn eerlijke leningen en that's it.
Oud 18 november 2009, 14:38   #12
Randa
Burgemeester

Standaard

11.11.11 neen dank u, ik betaal niet om Jos Geysels de kans te geven gans de wereld rond te reizen,
ik selecteer, en alleen deze die mijn vlaamse overtuiging geen geweld aandoen, krijgen steun, en die zijn er genoeg, tenslotte ben ik maar een arme gepensioneerde.

Artsen zonder vacantie, (niet artsen zonder grenzen) eigen missionarissen uit de parochie, die gebruiken het geld zonder kosten aan te rekenen, kan men gemakkelijk controleren. en voor de rest geef ik Herr Flick volledig gelijk
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 15:32   #13
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Maximum 20% procent van de ingezamelde gelden voor NGO's gaat naar werkingskosten. Dat is ook wettelijk vastgelegd. De meeste NGO's zoals OxfamSolidariteit bijvb, doen nog beter en besteden maar 11% aan eigen werkingskosten. Elk jaar geven NGO's omvangrijke jaarrapporten uit over hun boekhouding die iedereen kan inkijken. Wat kunnen ze nog meer doen om flagrante leugens zoals deze hierboven te ontkrachten?
Je doet er zeer goed aan NGO's te steunen die dmv samenwerkingsverbanden met lokale organisaties in 3wereldlanden de plaatselijke levensomstandigheden verbeteren. Oxfam, Vredeseilanden, 11.11.11., ...
Oud 18 november 2009, 17:06   #14
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Waarom moeten ze in tenten wonen? Zijn er dan geen goedwillende mensen die graag een paar asielzoekers huisvesten op hun zolder?
In de oorlog waren er mensen die Joden aan onderdak hielpen. (en dat was bovendien met gevaar voor eigen leven en dat van hun gezin). Zijn dat soort mensen er tegenwoordig niet meer?
Onder andere omdat het volgens een woordvoerder van een NGO (VRT-nieuws 18/11 om 13 uur) Onveilig is om in Brussel rond te dolen.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 18 november 2009 om 17:07.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 17:23   #15
BlueThunder
Banneling

Standaard

Al die vastgoedspeculanten, leegstaande gebouwen, lege sociale woning,... gewoon noodwetten stemmen, in beslag nemen zoals in den oorlog.
Straks wordt het ijskoud, zag net op mijn land meeuwen, wat een voorteken is... al is het maar voor de kinderen.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 17:32   #16
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
buiten die keren dat ik door de school verplicht werd heb ik nog nooit van die ngo's gesponserd. Als ik mensen of dieren wil helpen, dan doe ik dat zo wel. Ah ik zou liegen een paar keer iemand gesteund die effectief zelf naar Afrika gaat en daar serieus werk doet. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt die linkse asiel maffia te gaan steunen.

Ik vraag me trouwens af waarom ze geen tentje op le roi zijn domein gezet hebben, dat zou pas inpakt hebben, kunnen we meteen ook zien hoe verdraagzaam hij is.

duh ??????? zelfs dan niet !!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 18:51   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Al die vastgoedspeculanten, leegstaande gebouwen, lege sociale woning,... gewoon noodwetten stemmen, in beslag nemen zoals in den oorlog.
Straks wordt het ijskoud, zag net op mijn land meeuwen, wat een voorteken is... al is het maar voor de kinderen.
Ja, waarom denk er buiten Thunder hier niemand aan de kinderen!?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:05   #18
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
In 1946 kregen ze daar al spijt van....
Israël gaat WEER uitbreiden.
Ik heb het nu wel over de mentaliteit van die "mensen".

Toch doe ik nu nog mijn hoed af voor die hulpverleners tijdens de oorlog.

En intussen mag u van mij het goede voorbeeld geven.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:09   #19
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo is dat.

En die ngo's > 99% waardeloos.
Vooral de mentaliteit en dat zie je nooit op TV.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:15   #20
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Vluchtelingenkampen? Is't oorlog?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be