Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2002, 19:44   #1
Ex'er
Vreemdeling

Standaard

Mijn baas betaald in totaal 120.000 Bef /maand voor mij als werknemer aan loon en lasten. Bruto is dit 60.000 BEF. Ik krijg daarvan via het sociaal secretariaat 40.000 Bef nettoals loon. (=992 Euro)

Alles wat ik koop betaal ik 1/5 aan de staat. Dus houdt ik nog 32.000 netto over ruw geschat.

Ik moet wonen. Kopen is goedkoper op termijn dan huren. Ik betaal een huis af. Lening 3.000.000= 25.000BEF/mnd op 20jr. Jaarlijks betaal ik 30.000 KI. 30.000/12=
2500 BEF/mnd

120.000-40.000= 80000 BEF aan sociale lasten. Daar kan je al heel wat mee doen... Maar waarom moet ik steeds meer en meer peperdure verzekeringen aangaan? Een hospitalisatie verzekering zou al moeten gedekt zijn. Maar geraak eens ziek... Je bent geruineerd.
Een hospitalisatieverzekering=12000/jr =
1000/mnd

Om dit alles op te halen moet ik hard werken. Zonder vervoer geraak ik niet op mijn werk. Ik verkies een wagen, het openbaar vervoer is pakweg een 30% goekoper maar brengt mij niet tot mijn bestemming in 1 keer. Ik moet verschillende overstappen doen. Wat me aan 1h30 zou kosten ipv 30min per rit. Een wagen dus: 400.000 BEF aanschaf. Gaat 5jr mee zonder onkosten. 5j=60m=
6666 BEF/mnd
Ik rij ongeveer 35km van men werk enkel. Dit zal ongeveer een gemiddelde afstand zijn voor de doorsnee actieve belg. Ik tank 4 x maand aan 1600 BEF=
6400 BEF/mnd.
Ik betaal 14000 BEF/jr taks om de baan op te mogen.
1166 Bef/mnd
Om de baan op te mogen ben ik verplicht een verzekering te nemen wettelijk. 22000 BEF/jr. Want ik ben jong en risico geval maar heb wel nog nooit maar 1 schrammetje gemaakt.
1833 BEF/mnd

Hoe is het dan mogelijk dat ik op het einde van de rit nog eens jaarlijks 10000 Bef belastingen betaal omdat ik teveel verdien??? 10000/12=
833 BEF/mnd

Even een optel of eerder een aftrek sommetje:
32000
-25000
- 2500
- 1000
- 6666
- 6400
- 1166
- 1833
- 833
---------
- 13398fr(- 332,12 Euro !!!) tekort

Beste ministers, ik leg elke maand 13398 fr bij uit mijn eigen zak. En als ik niet kan sparen, waar gaat dat eindigen?

Oja, ik moet nog eten en gekleed worden. En ieder gezond denkend mens weet dat je met deze berekening snel honger en dun gekleed door het leven gaat. Dan kunnen ze met de vinger je nawijzen... Ga maar eens gaan winkelen. Met 5000 Bef/mnd kom je niet ver. Tenzij ik een paria bestaan leidt en niet buiten komt en alle dagen boterhammen met koffie eet.

Ik denk dat ik maar op de dop en daarna op OCMW ga staan, want als je deze cijfers bekijkt is de conclusie snel gemaakt. Trouwens ze houden het toch van mijn loon, juist om deze redenen, dus zou ik er maar ook het volle recht op hebben... Statistisch gezien ben ik een sociaal geval, volgens deze cijfers. En ik ben nog bij de gelukkigen. Want ik verdien nog niet het minimum.

Waar haalt de mens steeds de moed nog. Telkens je een beetje zou kunnen verdienen of sparen wordt je van alles weer beroofd.
Ex'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 14:20   #2
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

En wat wilt U schrappen we de belastingen te verminderen?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 14:52   #3
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
En wat wilt U schrappen we de belastingen te verminderen?
1)Belastingen innen op een correcte wijze...
Dit wil zeggen : IEDEREEN betaalt belastingen al naar gelang zijn REEEL inkomen.

2)Misbruiken tegengaan : er valt nog enorm veel geld te rapen op meerdere niveau's.

3)Het beschikbare geld gebruiken waar het nodig is. Dit wil zeggen efficiënt besteden.
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 16:20   #4
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Denkt U niet dat men dat nu al probeert? Of vinden de politici het leuk belastingkjes te innen?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 1 november 2002, 16:29   #5
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, volgens mij probeert men nu al zijn best te doen. Alleen komt een ommezwaai er niet op 1 2 3.
En is het geen goede stap vooruit, men probeert toch al alle forfetaire belastingen af te schaffen. Deze zijn uiteindelijk toch de meest oneerlijke, want inkomensonafhankelijk.

en misschien eventjes muggenziften:

Citaat:
Alles wat ik koop betaal ik 1/5 aan de staat. Dus houdt ik nog 32.000 netto over ruw geschat.
In de daarop volgende berekening houdt u er geen rekening mee dat u reeds een percentage van 20% heb afgetrokken van uw beschikbare loon, en reeel dus een stuk van uw inkomen niet meeteld.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het eenvoudig is om de dag van vandaag rond te komen hoor, voor een gewoon mens is de huur van woning en afbetaling van wagen reeds een zware kost en ik volg je voor 100% als je zegt dat belastingen dan zwaar kunnen aankomen. Daarvoor ken ik maar 1 oplossing, een gans jaar door de belastingen incalculeren.
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 20:04   #6
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Ooh, ik heb een oplossing, gewoon gaan stempelen hé mensen, geven wij daarom? Hoe redeneert de gemiddelde sos?

Alles kopen, wat er valt te kopen -> geld op? Ooh, we hebben het OCMW nog en desnoods bekeren we ons tot cristenen en dan krijgen we daar ook nog wat geld van

Thomas :o
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 20:30   #7
Ex'er
Vreemdeling

Standaard

Merel, wat ik bedoel met 1/5 is dat je op alles wat je koopt, uitgezonderd eten (6%) nog eens 21% bovenop betaald. Grofweg gerekend komt dit op 32000 BEF.

Thomas, ik ben blij dat je de boodschap begrepen hebt.

Of politici het leuk vinden belastingskes te innen? Wel laat ons het zo stellen, dat politici hun job graag doen. En niet dag in dag uit lopen te sakkeren, van waar zijn we hier mee bezig. Ze weten maar al te goed wat ze doen. Kijk maar eens naar het nieuws, met een niet al-te-paranoia oog en lees eens tussen de lettertjes. Miljarden langs daar miljarden langs hier. Moest ik op zo een wijze mijn huishouden runnen waren we allang failliet, maar gelukkig zijn er de Belgskes die braafjes betalen.

Even mijn frustraties vervolgen... Om dan nog maar te zwijgen van erfenissen van vader op zoon. Wat komt een derde (de staat) daar tussen om ineens het grote deel op te eisen. Alles waar je zo hard al voor gewerkt hebt je hele leven. Alles wat na deze sommetjes nog kan overblijven wordt op het einde ook weer ingepiekt. Legale diefstel kan je dit wel noemen.

Nu, kan er iemand zeggen, dat wat er tegenwoordig gebeurt verantwoord is? Geef mij dan maar het zonder medelijden-Amerikaans-systeem. Wanneer je hard werkt, heb je je geld en wat je er mee doet is jouw zaak. Hier 'denkt' de regering voor ons, als een goeie vader of moeder. Zij regelt onze zaakjes. Zo van: Geef uw spaarcentjes maar af, jij kan ze toch niet beheren. En ondertussen gaan ze eens goed gaan eten met uw spaarcentjes. Natuurlijk kan je gaan eten in het echte leven vervangen door kwistig spenderen links en rechts. Regering, AUB, noteer eens wat je uitgeeft, als een goeie vader en schrap wat niet nodig is. Je zal zien, alles komt in orde. En ja hoor, regeringsleiders, er valt nog genoeg te rapen daarna voor jullie. De meute blijft hard werken hoor.
Oud 1 november 2002, 21:07   #8
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ex'er
Nu, kan er iemand zeggen, dat wat er tegenwoordig gebeurt verantwoord is? Geef mij dan maar het zonder medelijden-Amerikaans-systeem. Wanneer je hard werkt, heb je je geld en wat je er mee doet is jouw zaak. Hier 'denkt' de regering voor ons, als een goeie vader of moeder. Zij regelt onze zaakjes. Zo van: Geef uw spaarcentjes maar af, jij kan ze toch niet beheren.
Ik zou toch niet graag aan de grond zitten in Amerika. Want dat mag je daar niet alleen figuurlijk maar ook letterlijk begrijpen als het zover is.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 21:44   #9
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Merel, wat ik bedoel met 1/5 is dat je op alles wat je koopt, uitgezonderd eten (6%) nog eens 21% bovenop betaald. Grofweg gerekend komt dit op 32000 BEF.
Ik weet wat je bedoelt hoor, alleen heb je er in de volgende berekening geen rekening mee gehouden en wordt dat dus dubbel meegeteld.

Even een optel of eerder een aftrek sommetje:
32000
- 2500
- 1000
- 6666
- 6400
- 1166
- 1833
- 833
---------
11602 BEF (287,6 Euro !!!)

eigenlijk vertrek je dus van 40000 bef en hou je dan 19602 bef over. ruim 19000 frank is niet zo heel veel (een spaarzaam leventje is aangewezen), maar toch liever dat dan een leefloon als je het mij vraagt, in jouw geval heb je na een periode van 20 �* 30 jaar een eigen woning, leefloners niet en daar zit dan ook het verschil.
Ik kies dus niet voor het leefloon, en ben een gemiddelde sos!!!

Wat niet wegneemt dat ik voor 100% akkoord ga met wat je verteld, alleen khou het zelf eerder bij de grijswaarden.
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2002, 00:35   #10
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Nu, kan er iemand zeggen, dat wat er tegenwoordig gebeurt verantwoord is? Geef mij dan maar het zonder medelijden-Amerikaans-systeem. Wanneer je hard werkt, heb je je geld en wat je er mee doet is jouw zaak. Hier 'denkt' de regering voor ons, als een goeie vader of moeder. Zij regelt onze zaakjes. Zo van: Geef uw spaarcentjes maar af, jij kan ze toch niet beheren.
Ik zou toch niet graag aan de grond zitten in Amerika. Want dat mag je daar niet alleen figuurlijk maar ook letterlijk begrijpen als het zover is.
Goed gezegd, Darwin. Als je daar ziek valt, ben je een grote sukkelaar. De gezondheidszorg is daar veel minder goed dan hier. Hier protesteren ze al als je niet meer terugtrekt voor de kinesist. Maar ginder is het veel erger. Als je daar op jonge leeftijd zwaar ziek valt, hoe kan je dan gaan werken om een ziekteverzekering te kunnen betalen? Bovendien, diegenen die wel werk hebben, betalen zich blauw aan de ziekteverzekering. En dan zijn er nog die mensen die hun pensioenfonds kwijt zijn door de fraude bij Enron.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2002, 14:27   #11
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of politici het leuk vinden belastingskes te innen? Wel laat ons het zo stellen, dat politici hun job graag doen. En niet dag in dag uit lopen te sakkeren, van waar zijn we hier mee bezig. Ze weten maar al te goed wat ze doen. Kijk maar eens naar het nieuws, met een niet al-te-paranoia oog en lees eens tussen de lettertjes. Miljarden langs daar miljarden langs hier. Moest ik op zo een wijze mijn huishouden runnen waren we allang failliet, maar gelukkig zijn er de Belgskes die braafjes betalen.

Even mijn frustraties vervolgen... Om dan nog maar te zwijgen van erfenissen van vader op zoon. Wat komt een derde (de staat) daar tussen om ineens het grote deel op te eisen. Alles waar je zo hard al voor gewerkt hebt je hele leven. Alles wat na deze sommetjes nog kan overblijven wordt op het einde ook weer ingepiekt. Legale diefstel kan je dit wel noemen.

Nu, kan er iemand zeggen, dat wat er tegenwoordig gebeurt verantwoord is? Geef mij dan maar het zonder medelijden-Amerikaans-systeem. Wanneer je hard werkt, heb je je geld en wat je er mee doet is jouw zaak. Hier 'denkt' de regering voor ons, als een goeie vader of moeder. Zij regelt onze zaakjes. Zo van: Geef uw spaarcentjes maar af, jij kan ze toch niet beheren. En ondertussen gaan ze eens goed gaan eten met uw spaarcentjes. Natuurlijk kan je gaan eten in het echte leven vervangen door kwistig spenderen links en rechts. Regering, AUB, noteer eens wat je uitgeeft, als een goeie vader en schrap wat niet nodig is. Je zal zien, alles komt in orde. En ja hoor, regeringsleiders, er valt nog genoeg te rapen daarna voor jullie. De meute blijft hard werken hoor.
1) U stelt weinig voor om terug geld in de lade te brengen.
2) Naar een Amerikaans model evolueren is volgens mij het laatste wat Vlaanderen wil. Gisteren werd in de peiling van de VRT gevraagd naar wat kiezers het allerbelangrijkst vonden. Hier is de top 3:
1: sociale zekerheid
2: gezondheidszorg
3: werkgelegenheid

3) Zou het door bovengenoemde niet kunnen dat de Vlamingen, doordat ze geen Amerikaans model willen, gewoon een staat willen die veel doet. En daarvoor ook de centjes nodig heeft?
4) Zou het niet kunnen dat U een beetje gefrustreerd bent hierdoor, en de schuld dan maar bij 'de politici' legt?
5) Als je in de VS genoeg werkt, dan geraak je er??? Vergeet het! Als je in de VS bvb. naar univ wilt gaan, moet je niet direct rekenen op een studiebeurs. Neen, als mamie en papie niet genoeg geld hebben, dan is de kans groot dat je mag gaan lenen. Als papie daarentegen al genoeg geld heeft...
6) ste·len

I {}
1 (iets) heimelijk wegnemen om zich wederrechtelijk toe te eigenen

we·der·´rech·te·lijk (bn.)

1 in strijd met het recht

Legale diefstal bestaat dus niet.
Oud 2 november 2002, 14:57   #12
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:

...
Ik heb die niet altijd zo rap door, maar ik had het deze keer wel rap door! De hard werkende mens verdiend 100.000. frank ( bij vb ) ( ik spreek nog over franken, mijn exuses daarvoor ) en binnekort betaalt die misschien 70.000. belastingen voor wie/wat? bejaarden, OCMW....

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2002, 16:25   #13
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ex'er :
Ge kunt natuurlijk discusieren over politieke systemen, maar het is en blijft een feit, dat in belgie elke arbeid voor 2/3 ten goede komt aan de gemeenschap, en voor 1/3 aan de persoon zelf (waarvan hij dan zelf al zijn kosten mag betalen, tenzij hij een sociaal geval is). De met veel tamtam aangekondigde belastingsverlaging van de regering zullen uiteindelijk maar peanuts zijn, zolang men essentieel niets wijzigd, en men is dat momenteel niet van plan.

Stefanie:
De enige manier om hier objectief over te spreken is de gemiddelde ouderdom van een amerikaan vergelijken met deze van een belg. Zijn hier grote verschillen in ?
Het is in elk geval een feit dat de meeste geneesmiddelen (deze zullen uiteindelijk uw gezondheid bepalen) van amerikaanse oorsprong zijn.
Nu amerika heeft enron gehad. Doch ook hierin was belgie voorloper met lernout en hauspie (en sabena...).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2002, 16:46   #14
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Ouderdom vergelijken objectief? U vergeet dat gemiddelde ouderdom afhangt van een groot aantal factoren. Moesten er bvb. meer Amerikanen roken, dan zouden ze minder lang leven. Maar als je dan kijkt naar de gebieden rond de Middelandse Zee, daar roken mensen meer als hier, maar leven ze niet noodzakelijk minder lang, door de olijfolie. En dan zijn er nog zaken als zelfmoord, milieuvervuiling, allerhande soorten kankers,... Kortom, het systeem van gezondheidszorg vergelijken op basis van de levensverwachting is heel onwetenschappelijk. Als je het over de gezondheidszorg wilt hebben, lees dan eens de rapporten na die om de zoveel tijd verschijnen en België steevast in de top 5 zetten!
Oud 2 november 2002, 20:24   #15
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wel S, denk dat ge ze beter zelf eens zou nalezen, dan zult ge merken dat dat levensverwachting, hier het voornaamste kriteria uitmaakt.
Beter dan belgie waren: noorwegen, australie, canada en zweden. Direkt na belgie kwamen: amerika en nederland.
Hetgeen Stefanie neerschrijft, heeft dan ook geen enkele objectieve, wetenschappelijke waarde, en is eerder het product van een politieke mening (die zeer dikwijls subjectief zijn).
Oud 2 november 2002, 20:35   #16
Stefanie
Minister-President

Standaard

Bob, aan die gemiddelde ouderdom heb ik geen boodschap. Ik heb het over drama's die gebeuren wanneer die mensen in Amerika hun medicijnen en de rekening van de dokter niet kunnen betalen. Het is de realiteit. Een paar jaar geleden las ik op het internet over Amerikanen die in Mexico bij de oogarts en tandarts gaan. In Amerika is het te duur. Dat gaat over persoonlijke drama's. De Amerikanen in dat artikel hadden geluk dat ze in Mexico terecht konden. Maar niet alle Amerikanen kunnen naar daar als ze ziek zijn. Eerlijk gezegd vind ik dat van die gemiddelden nogal onnozel. Het spijt me dat ik 't moet zeggen. Als jij je medicijnen niet kan betalen, wat hèb je dan aan die cijfers? Niks toch? Als je regelmatig bij de dokter moet voor iets, dan heb je daar toch geen boodschap aan??? Je wilt gewoon beter worden.
Oud 2 november 2002, 20:39   #17
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Wel S, denk dat ge ze beter zelf eens zou nalezen, dan zult ge merken dat dat levensverwachting, hier het voornaamste kriteria uitmaakt.
Beter dan belgie waren: noorwegen, australie, canada en zweden. Direkt na belgie kwamen: amerika en nederland.
Hetgeen Stefanie neerschrijft, heeft dan ook geen enkele objectieve, wetenschappelijke waarde, en is eerder het product van een politieke mening (die zeer dikwijls subjectief zijn).

Wat een onzin! Wat een onzin! Het is echt schaamtelijk. Naar de dokter gaan en pillen slikken is in Amerika gewoon duurder dan bij ons. Dat is gewoon zo. Heel objectief. Zij die het kunnen betalen, nemen natuurlijk een verzekering, maar zij die geen werk hebben staan daar.
Oud 2 november 2002, 23:21   #18
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jamaar Stefanie, iets klopt er toch niet. Uiteindelijk gaat ge een wanbeleid op gezondheidsgebied in de levensverwachting terugvinden.
Als iemand geen geld heeft om medicijnen te betalen, dan sterft hij vroeger dan normaal, en daalt de levensverwachting. De levensverwachting is wel degelijk een maat voor de kwaliteit van de gezondheidszorg (een veel betere maat dan politiek gekleurde informatie).
Om het bij belgie te houden. Ik ken een persoon, 80 jaar, die elk jaar het ziekenhuis induikeld voor een paar weken, om telkens weer dezelfde (dure) onderzoeken te ondergaan, met telkens hetzelfde resultaat "nu weten we wat ge mankeerd, het is den ouderdom". Dit kost geld, en heeft geen enkele zin. En onze persoon, die den topic begonnen is, betaald dit mee.
Oud 2 november 2002, 23:49   #19
Stefanie
Minister-President

Standaard

Het is wel zo dat de dokters te gemakkelijk pillen voorschrijven, soms ook wanneer het niet nodig is. Da's commercie. Dat gaat om geld verdienen en niet in de eerste plaats om de gezondheid van de patient. In de VS is het wel degelijk zo dat arme mensen daar minder goede medische zorg krijgen dan de rijken. En daar gaat het in deze discussie om. Misschien dat de meesten wel het geluk hebben dat ze een degelijke medische zorg krijgen. Maar het is niet omdat die armen die het niet kunnen betalen in de minderheid zijn, dat het voor die mensen persoonlijk niet erg en onrechtvaardig is. Ik weet niet hoeveel arme mensen er daar precies zijn en het is mijn land niet. Maar het bestaat daar. En één patient die de medicijnen of het doktersbezoek niet kan betalen wanneer het nodig is, is er één te veel. Het is misschien niet altijd mogelijk om die mensen te helpen, dat weet ik niet, maar in principe is het onaanvaardbaar. Zelfs al gaat het maar om één zieke die 't niet kan betalen.
Oud 4 november 2002, 10:36   #20
Ex'er
Vreemdeling

Standaard

Beste mensen,

Het doet me deugd dat de staat en de media jullie goed gebrainwashed heeft. Uit het feit waarop jullie lieve landje zo verdedigen en proberen oplossingen te zoeken bij problemen die eigenlijk voor jullie 'niet begrijpelijk' zijn. Gewoon omdat het jullie zaken niet zijn en de politiek liever haar molentje laat draaien zoals het is.

Nu kunnen jullie wel zeggen dat je het zo goed hebt. Tuurlijk er is TV tuurlijk er is verwarming, tuurlijk we rijden rond en tuurlijk... we mogen kiezen. Ahah ! Maar ten koste van wat? Als je het België van nu vergelijkt met het België ten tijde van Daens, zit er toch niet veel verschil op. Los van het feit dat we luxe hebben dus. Met luxe kan je het volk goed kalm houden. Het BMW syndroom zoals Verhofstad het zo mooi omschrijft. (ik heb hier weer wat gezegd)

Kijk, in Amerika verdienen jullie 80000 ipv 40000 op de 120000 die een werkgever betaald. Nu, als een gezond mens daar niet kan met
rond komen dan schort er iets aan die mensen niet aan het systeem. Hier gaan ze er van uit, dat je zowiezo niet je geld kan beheren, ontnemen je alles en dan zeggen ze er bovenop nog eens een verzekering te nemen. Voor wat in feite de staat al zou moeten gezorgd hebben.

Wat jullie hier zien van Amerika is wat CNN en persagentschappen vrij geven aan het volk. Kijk maar eens naar Telefacts en je begrijpt wat ik bedoel. Als je zoiets vergelijkt met VRT voorheen (niet het huidige Koppen) dan is alles al serieus gekleurd en zo werkt dat 10x erger vanuit Amerika. Denkt u dat men reklame filmpjes gaat uitzenden van "Ik ben gelukkig in Amerika, ik werk hard en leef gelukkig !" (alles doorspekt met een melig muziekje) Tuurlijk niet. Geen kat die daar naar kijkt. Dat verkoopt niet. Dat haalt de krant niet. Enkel de armoede zien we hier in Europa. Geloof me, ook in Amerika zijn er tegenstanders van het systeem.

Het feit is dat veel mensen moedig zijn en hun kop hoog houden. Iedere dag gaan werken. Thuis komen, tv kijken. Misschien nog buiten komen, met mensen discussiëren. Misschien nog actief zijn in een vereninging. Allemaal heel moedig. En trots dat we zijn. Als we maar een mening hebben. Maar de werkelijkheid ligt dikwijls anders. Ik vertoef dikwijls in verschillende kringen. Tussen politici, lokaal. Tussen de arbeiders. Tussen de zelfstandigen. Tussen de rijkeren. Tussen de armeren. Ik heb het geluk overal te komen, en dat heeft mijn ogen al serieus doen opengaan. De kleine man is al jaloers op zijn gebuur die net een iets grotere wagen heeft kunnen kopen dan de zijne. De "rijkere" botsen om macht met smerige plannetjes. Waarom allemaal? Gelieve de ogen eens open te doen!
Vraag tegenwoordig maar eens aan de zelfstandigen hou vlot het systeem draait. Ze kunnen je direct een paar oplossingen geven. Want om zelfstandig te zijn is het helemaal niet lachen. Maar dat is een andere topic.

Inderdaad, in de medische wereld betaal je je blauw om dat veel dokters het systeem misbruiken. Zij kennen het, u niet. Dat is niet de schuld van de staat. Frank VDB is goed bezig volgens mij. Maar dit is maar 1 aspect.

S. even replikeren: Als ik de schuld niet bij de politici mag leggen, waar moet ik ze dan leggen, bij mezelf, zoals sommigen hier durven beweren? Ik dacht het niet. Ik werk hard, ik doe hard mijn best om in het systeem te passen. En ik ben nog nooit 1 voet buiten de wet getreden. Mijn bericht, wel dit zijn enkel mijn vaststellingen die ik jullie mede deel. Even peilen of jullie het ook zo vinden...
Tuurlijk biedt ik niet direct oplossingen aan. Daarvoor dit forum hier en vraag ik jullie mening. Trouwens er zijn wel degelijk oplossingen. Maar dan zal het systeem grondig door elkaar moeten geschud worden. Om niet te zeggen vanaf nul opnieuw opgebouwd moeten worden. Niet zoals er nu gebeurt hier en daar een pleister op de wonde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be