![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Bon, het is zover. Na maanden intensieve therapie, verschillende (geslaagde) reanimatiepogingen, en liters tranen van bittere ontgoocheling is mijn terminale computer eindelijk overgestoken naar gene zijde. Terug naar het grootmoederbord, de eeuwige chipvelden, of waar dan ook.
Hoewel het verdriet nog vers is (mijn God, hij is nog niet eens koud!), moet ik nu op zoek naar een andere computer. Ik haat computerwinkels en die slinkse bedriegers die eerbare mensen nutteloze en prijzige extraatjes aanbevelen, dus dacht ik hier een eerlijk man te vinden. Dit zijn mijn vereisten: - Niet duurder dan 400 euro. - Moederbord met toch een beetje ruimte voor eventuele uitbreidingen. - Ik wil een beetje kunnen gamen. Niet veel, en geen overdreven zware spelletjes, maar ik wil toch nieuwe games op medium settings kunnen spelen (ik wacht op Left4Dead 2...) - Kwaliteit. Ik wil er toch 4-5 jaar mee doen. Kan iemand me helpen? Hier zullen wel een paar IT'ers of gewoon liefhebbers zitten, zeker? ![]()
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Die 400 Euro is dat met of zonder videokaart?
Anders eens kijken bij een winkel als Wallabie : http://www.wallabie.be/?page=system&view=pc Vanaf 299 Euro, maar zeer basic. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is dat gamen dat de boel in't 100 gooit.
Anders kom je al goed uit de bus voor €250. Mini PC's zoals een gehypte Asus EEEbox. Die doet alles wat ik nodig heb. Vlot internet gebruik, textverwerking, films kijken, en het occassionele oude spelletje. En dat voor een milieu- en budgetvriendelijk verbruik van 75% minder dan een klassieke PC. Het grote nadeel is wel de kleine, stille behuizing die geen upgrades toelaat. (26DB is echt wel stil)
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() http://www.vdhsoft.be/
est tem ble Hebben ook tweedehands en geven je precies wat je wilt. Eerste bij de nieuwe, Intel Core 2 Duo E7400 s775 - (Tower only) 457,00
![]() |
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() om op middellange tot lange termijn te gamen moet je toch minstens een 512mb kaart hebben, liefst 1gb.
je kunt die ook vervangen, maar ik heb nog nooit een grafische kaart vervangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is eigenlijk een fluitje van een cent. Wel nadien niet vergeten ze aan te sluiten op de voeding, of ze is binnen een paar minuten doorgebrand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Geforce 8800GTS (320mb). Is een directx 10 kaart. Ook nog 4 latjes van elk 1 gb RAM. 't Zijn van die latjes met elk een aparte metalen behuizing.
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 8 november 2009 om 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Misschien. Maar ik vraag niet veel. Genoeg ruimte op het moederbord om er een iets grotere grafische kaart in te kunnen steken, beperkt kunnen gamen, en het systeem moet over 4 jaar nog functioneren. Pas op, ik bedoel niet dat ik er over 4 jaar nog mee moet kunnen gamen (voor een systeem dat dat kan zal je er noch met 400, noch met 4000 euro komen denk ik).
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Vreemdeling
|
![]() Ziet er een geweldige deal uit. Maar is't betrouwbaar?
Citaat:
我們這麼大聲 和 ! 語無倫次 Laatst gewijzigd door Crazy B : 8 november 2009 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Protip: koopt u een duurdere pc, die gaat langer mee en geeft u meer gameplezier.
Met eentje van 400 euro gaat ge over een jaar weer willen upgraden.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Liever geen duurdere meer. En dat gamen komt pas op de tweede plaats (een uurtje of twee elk weekend). Voor de rest heb ik enkel office en een browser nodig.