![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() Alle gelegenheden zijn goed om de Vlamingen de multiculturele “samenleving” door de strot te duwen, zo blijkt deze week eens te meer. Nadat vorige edities van de Week van de Smaak als “gastland” Zwitserland, Frankrijk en Italië hadden - waar gezien de gemengdheid van onze Europese keukens wat voor te zeggen viel -, werd dit jaar door de organisatoren gekozen voor … Turkije.
Burgemeesters over het hele land “vergastten”afgelopen weekend de Vlaamse deelnemers aan de Week van de Smaak op baklava, pita, raki, meze, thee en andere producten van de Turkse keuken. De inkleding van het geheel, met Turkse bazaars, Turkse feesten, Turkse boeken en tentoonstellingen en allerlei “multiculturele ambiance” sprak voor zich. Nu heeft Voorpost niets tegen een uitgebreide kennismaking met de keukens van de wereld, in tegendeel, maar is en blijft van oordeel dat het in Vlaanderen zinniger zou zijn de uitheemse bevolking kennis te laten maken met onze cultuur, met onze gewoontes, met onze waarden en normen, en … met onze keuken. Turkije - zoals de organisatoren van de Week van de Smaak dat doen – bovendien aanduiden als “een land waar oost en west elkaar ontmoeten” en “vergeten” er bij te vertellen dat de “ontmoetingen” vooral plaatsvonden door Turkse invallen in Europa en tegenwoordig door massale Turkse emigratie naar Europa, terwijl van het “westen” in Turkije alleen nog het toerisme overgebleven is, dat is … appels met peren vergelijken. Daarom voerde Voorpost dit weekend actie in Aalst, Mortsel en Gent. Actievoerders namen, met een spandoek “Stop de multiculturele waanzin”, plaats aan de ingang van de zaaltjes waar de burgemeesters hun Turkse kookkunsten toonden. De militanten verdeelden er aan de bijzonder weinig talrijk opgekomen bezoekers (wat ons alleen maar verheugt) pamfletjes én Vlaamse versnaperingen. Johan Vanslambrouck Voorzitter Voorpost Luc Vermeulen Actieleider Björn Roose Persverantwoordelijke Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Respect voor deze mensen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er werd niemand opgepakt.
Er zijn geen gewonden gevallen. Noch werden er agenten in elkaar geslagen. Dat zal voor u wel bijzonder geestig zijn mag ik aannemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Wat bijzonder geestig is voor mij is het enorm pathetische discours dat in het persbericht staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie kan voorpost een lijstje bezorgen van "uitheemse" gerechten die in de loop der tijden in "onze keuken" geïntegreerd geraakt zijn ?
Aardappelen, spaghetti, rijst.... Ikzelf maak altijd een brunch voor mijn naaste familie op mijn verjaardag.. zo hadden we al een "iers" ontbijt & "noordduitse specialiteiten"... Maar ja : ik ben ten slotte een "allochtoon van de 2de generatie" U ook ?
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Er moet hun iets in het verkeerde keelgat geschoten zijn
![]()
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Zolang ze zich maar kunnen bezighouden.
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Smakeloze actie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Doe zo voort, Voorpost! Als dit het zwaartepunt is van de Vlaamse strijd, dan gaat België nog een bijzonder lange toekomst tegemoet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorpost blijkt toch steeds weer akties te vinden die de linksen enige stress aan de hand doet.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 november 2009 om 17:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ga niet graag naar een cirkus, clowns stresseren me vreselijk .
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorpost (= het vroegere Were Di) is zo'n extreemrechts ultra-nationalistisch Vlaams clubje dat blijven steken is bij "Tinneke van Heule" en A.Preudhomme. Ik zag ze een paar jaar terug (samen met de NSV) eens "aan het werk" in Antwerpen...............Zieligheid tot de tiende macht.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Stress? Integendeel. Ik juich dit soort onzin oprecht toe. Of geloof jij echt dat links en centrum Vlaanderen (75% van de bevolking dus) wakker ligt van het feit dat Turkije het gastland is van de Week van de Smaak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie liggen niet wakker van Turken, Marokkanen of Moslims. Waar wel van wakker wordt gelegen is het separatisme dat het vaderland bedreigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks, heb ik ook niet beweerd. Wel dat Voorpost in die periode van Preudhomme is blijven steken.