![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Wat mij opvalt in de vele topics op dit forum, er lopen minder en minder Belgen rond en Vlaams nationalisten zijn niet langer meer fascisten of nazi’s.
Even toelichten, zowat 3 jaar geleden was ik ook bezig op diverse politieke fora via internet. Als 3 jaar geleden ik of iemand anders wat “te” Vlaams was, dan sprongen daar meteen “Belgische” mensen op om een nazi stempel op u te stampen. In amper 2 jaar tijd is dat veranderd. Af en toe lees ik dit nog van een enkeling , maar daar blijft het ook bij. Blijkbaar is men in 2 jaar tijd anders gaan denken in Vlaanderen. In Walloniê ligt dat uiteraard anders. En zo ook in de krant “la libre belgique” die door alle buitenlandse ambassades gelezen wordt…….. Zou dat ook veranderen met de tijd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Het is ook moeilijk om iemand consequent nazi te blijven noemen wanneer die, afgezien van het communautaire, misschien een heleboel standpunten heeft waarin de desbetreffende Belgicist zich goed kan vinden.
Omgekeerd hetzelfde: ik geen Belgisch gezinde zijn, maar dat sluit niet uit dat ik het over andere onderwerpen perfect eens kan zijn met mijn communautaire tegenstanders. Eens ge dat beseft, worden stempels ineens nogal banaal.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Het heeft eerder te maken met het feit dat pseudo "linkse intellectuelen" alla Marc Reynebeau en Yves Desmet, van de termen fascisme en nazisme holle woorden hebben gemaakt. Het valt trouwens op dat die laatste steeds minder in de media komt, sinds mensen als BDW nogal actief zijn in de media.
Het misbruiken van deze termen om andere politieke stromingen te beschadigen heeft hiervoor gezorgd. Het gevaar is dat hierdoor strekkingen die echt uit zijn op dictoriale maatregelingen, steeds gemakkelijker vrijspel krijgen. Voorbeeld hiervan is het steeds verder oprukken van Big Brother toestanden. Laatst gewijzigd door giserke : 25 november 2009 om 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Vooral aan N-VA hebben we dit te danken. Deze partij durft de confrontatie aan te gaan met Franstaligen en valt niet alles aan wat niet in hun kraam past, zonder daarbij één van hun Vlaamse eisen te verwerpen. Daardoor is er een nieuw soort flaminganten opgestaan die door middel van dialoog zaken trachten te bereiken in tegenstelling tot vroeger toen men alles dacht op te lossen door met een Vlaamse Leeuw te zwaaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() Toch is het zo dat wij Vlamingen vroeger met 50.000 aan de Ijzertoren stonden te zingen en België Barst te roepen, terwijl ondertussen gedrochten als faciliteitengemeenten geboren werden. Ondertussen is dat pure Vlaamse Nationalisme ver weg, maar laten Vlaamse politici zich niet meer de wet dicteren door franstaligen.
Laatst gewijzigd door hallenaar : 26 november 2009 om 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vooral aan het feit dat zo'n 95% van dit forum Vlaams-nationalist is...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Partijlid
|
![]() Als men regelmatig Le Soir en La Libre Belgique leest en vooral de lezers commentaar is er bij onze zuiderburen nog niet veel veranderd.
Hierbij een bijdragen in La Libre Belgique van vandaag Comme d'habitude, ce pignouf ne sait qu'éructer des grossièretés et une haine sans doute aiguillonnée par la rage impuissante, au point qu'on n'en devine que l'odeur nauséabonde qui ne sort pas d'une bouche, mais bien un bon mètre en dessous ! En tout cas, il ne sait que dénigrer, mais lui et son parti n'ont que des programmes de démolition, jamais de construction de quoi que ce soit. En 1933, on a vu un individu de sinistre mémoire afficher un tel comportement hargneux envers tout ce qui ne rentrait pas dans le moule de SA pensée ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Het idee dat alle Vlaams-nationalisten als nazi's en fascisten werden of worden weggezet, is totaal uit de lucht gegrepen. Het is een nogal bedenkelijke poging van sommige lieden om hun tegenstanders te kunnen wegzetten als gratuite schelders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Als ik eens terugkijk nog altijd: "Ja en dat islaminstinct zit er ingebakken in die geitenbrains van moslims" " Ik zou eens willen dat er zo iemand zijn knappe moslimavriendin slachtoffer wordt van eerwraak." ... Echter denk ik dat er een deel wel beseffen dat een flmingant niet perse zo hoeft te zijn. De NVA heeft duidelijk gemaakt dat dit een valabel standpunt is.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. Of kan u me verklaren waarom ze eerst de splitsing BHV hebben gestemd en er nu over willen "onderhandelen"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
* Veel kiezers hebben nog altijd heimwee naar de tijd dat conflicten met de blote vuist werden beslecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() De mythe dat alle Vlaams-nationalisten fascisten genoemd worden door links is in het leven geroepen door die Vlaams-nationalisten die dat label ten volle verdienen.
(Net zoals er een partij is waarvan de mandatarissen/leden ooit 'mestkevers' genoemd werden gretig begon te verkondigen dat dat sloeg op al haar kiezers.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |