![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() bron
Een licht puntje in deze steeds conservatievere tijden. Stel je voor dat die man was veroordeeld voor doodslag. Hij deed aan pijnbestrijding met een hoeveelheid morfine die normaal niet dodelijk is. Pijnbestrijding zorgt voor bijna 1/4 van de overlijdens. Het gaat dan om de keuze tussen het leven wat verkorten of liggen creperen van de pijn. Onbegrijpelijk dat dat rusthuis daarvoor klacht wou indienen. Gewoon even informeren naar de hoeveelheid toegdiende morfine (10 �* 20 mg) had kunnen volstaan ipv die toegewijde dokter voor het gerecht te slepen. Als ik die arts was zou ik een forse schadevergoeding eisen. Langs de andere kant is het dan wel weer goed dat een rusthuis een oogje in het zeil houd natuurlijk maar overleg had een proces kunnen voorkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hoe een medisch lager geschoold personeelslid van een rusthuis een arts het leven zuur kan maken. Maar heel de zaak is ook een verwijzing naar de gebrekkige wetten rond pijnverzachters en medische toezicht daarop. En 20mg morfine is niet dodelijk voor een redelijk gezond persoon, maar kan wel de dood veroorzaken bij een hartpatiënt. Zonder kennis van het volledige medische dossier van de patiënten is het dus niet uit te maken of hier een juridische of medische fout is gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ach laat die dokters toch doen met hun morfine bij hooglijdende terminalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() tijd dat rusthuizen hun sociale functie vervullen en niet louter azen op de pensioentjes van diegene die bij hen zijn opgenomen.
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |