Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2009, 00:17   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard Democratie op zijn Bloks !

Eens een knuppel in het hoenderhok gooien.

Ben na weken nog eens op bezoek geweest op het forum politicsinfo. Forum in het vet gezet om de vraag te stellen wat een forum is , en/of dit staat voor 'vrijheid van mening'.

Wat lees ik onderaan ?

Forum permissies

Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Definitieve ban, omdat ik de verhaaltjes van het Mormel en haar poedel in twijfel trok. Vooraf geen tijdelijke ban, zelfs geen verwittiging.

Dit om duidelijk te maken wat democratie bij het VB betekent...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 07:21   #2
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Het ligt allemaal nogal "gevoelig" sinds enkele dagen.
De VB'erkes zijn op driftkoers geraakt en kunnen zich niet meer weren, ze zijn bang......
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 08:44   #3
BlueThunder
Banneling

Standaard

De laatste stuiptrekkingen van de oude Vlaamschen Leeuw die heeft verloren...
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 10:19   #4
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Het ligt allemaal nogal "gevoelig" sinds enkele dagen.
De VB'erkes zijn op driftkoers geraakt en kunnen zich niet meer weren, ze zijn bang......
Heb je het over de partijtop of over de kleine garnalen ?
Dat er de voorbije weken geen eendracht aan de top was, is duidelijk.
Dat dit in de pers uitgevochten werd, is jammer.

Zo denkt de basis erover.
Moet de basis dan in hetzelfde vervallen en ook naar de pers lopen of zijn eigen mening over interne kwesties op forums gaan gooien ? Niemand aan de basis heeft om het conflict tussen populaire en intern geliefde kopstukken gevraagd, dus waarom zou de basis daarin moeten meegaan ? Velen hebben intern vragen bij wat gebeurt maar houden dat intern, zoals het hoort.

Ik gun buitenstaanders of ramptoeristen alvast dit plezier niet en communiceer enkel met mensen die het goed voor hebben met de partij, niet met zij die zich verkneukelen in de toestand en niet het beste met de partij voor hebben. Die hebben daar ook geen zaken mee. Dit is ook geen schrik of niet durven reageren op alles en nog wat in zevertopics, maar gewoon loyauteit aan je partij. En ik vind loyauteit geen vies woord.

Verdeeldheid aan de top betekent daarom niet dat er in de provincies of regio's ook verdeeldheid moet zijn. Dit is een zaak van het Partijbestuur en Partijraad, niet van de partij in de lagere regionen.

Iedere buitenstaander heeft uiteraard het recht om topics te openen zoveel hij wil, daarvoor dienen dit soort forums.
Oud 3 december 2009, 10:56   #5
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Heb je het over de partijtop of over de kleine garnalen ?
Dat er de voorbije weken geen eendracht aan de top was, is duidelijk.
Dat dit in de pers uitgevochten werd, is jammer.

Zo denkt de basis erover.
Moet de basis dan in hetzelfde vervallen en ook naar de pers lopen of zijn eigen mening over interne kwesties op forums gaan gooien ? Niemand aan de basis heeft om het conflict tussen populaire en intern geliefde kopstukken gevraagd, dus waarom zou de basis daarin moeten meegaan ? Velen hebben intern vragen bij wat gebeurt maar houden dat intern, zoals het hoort.

Ik gun buitenstaanders of ramptoeristen alvast dit plezier niet en communiceer enkel met mensen die het goed voor hebben met de partij, niet met zij die zich verkneukelen in de toestand en niet het beste met de partij voor hebben. Die hebben daar ook geen zaken mee. Dit is ook geen schrik of niet durven reageren op alles en nog wat in zevertopics, maar gewoon loyauteit aan je partij. En ik vind loyauteit geen vies woord.

Verdeeldheid aan de top betekent daarom niet dat er in de provincies of regio's ook verdeeldheid moet zijn. Dit is een zaak van het Partijbestuur en Partijraad, niet van de partij in de lagere regionen.

Iedere buitenstaander heeft uiteraard het recht om topics te openen zoveel hij wil, daarvoor dienen dit soort forums.
Ik ga hier met één zin op reageren.
"Doe een ander niet aan, wat jezelf niet aangedaan wil worden".

Om daarmee ff on-topic te komen, Lucien heeft hiermee meer dan een punt wat betreft Pi.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 11:24   #6
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Definitieve ban, omdat ik de verhaaltjes van het Mormel en haar poedel in twijfel trok. Vooraf geen tijdelijke ban, zelfs geen verwittiging.

Ik denk dat zelfs het VB meer fairness aan de dag legt dan onze vriend Blauwvoet.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 11:28   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eens een knuppel in het hoenderhok gooien.

Ben na weken nog eens op bezoek geweest op het forum politicsinfo. Forum in het vet gezet om de vraag te stellen wat een forum is , en/of dit staat voor 'vrijheid van mening'.

Wat lees ik onderaan ?

Forum permissies

Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Die mensen van dat forum die zullen u kennen zeker?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 12:28   #8
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik denk dat zelfs het VB meer fairness aan de dag legt dan onze vriend Blauwvoet.
Ik zal u één voorbeeldje geven.
Ik opende er in het verleden een topic met als titel " 1 jaar LDD" in 'politiek en actualiteit'
Blauwvoet sloot ze prompt met de mededeling : "geen berichten plaatsen zonder een eigen toevoeging"

Oeps! ik was gewoon vergeten eronder te plaatsen...en nog vele jaren zullen volgen..bijvoorbeeld.

Later zijn er nog veel meer berichten geplaatst zonder commentaar door anderen , maar ja, men kan niet alles zien hé...krijg je dan als uitleg.

Maar dat was niet het 'ergste'
Kort daarop werd het bericht naar 'persmededelingen" verplaatst om het kort daarna dan weer in de "prullenbak" te gooien.

Ik heb tot smeekens toe ( per PM) gevraagd waar dat nu weer goed voor was.
Hoewel ik er men hand voor durf afkappen, bleef hij herhalen dat dit niet gebeurt was, en dat ik spoken zag.
Van Dina kreeg ik zelfs een antwoord dat moderators zich niet moeten verantwoorden, en dat ze nog minder in discussie moeten gaan omtrent hun handelen op het forum.

Ook dat is 'democratie' van de VB moderatoren daar.

Laatst gewijzigd door De Prof : 3 december 2009 om 12:29.
Oud 3 december 2009, 12:40   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ik opende er in het verleden een topic met als titel " 1 jaar LDD" in 'politiek en actualiteit'
Blauwvoet sloot ze prompt met de mededeling : "geen berichten plaatsen zonder een eigen toevoeging"

Oeps! ik was gewoon vergeten eronder te plaatsen...en nog vele jaren zullen volgen..bijvoorbeeld.

Later zijn er nog veel meer berichten geplaatst zonder commentaar door anderen , maar ja, men kan niet alles zien hé...krijg je dan als uitleg.

Kort daarop werd het bericht naar 'persmededelingen" verplaatst om het kort daarna dan weer in de "prullenbak" te gooien.

Hoewel ik er men hand voor durf afkappen, bleef hij herhalen dat dit niet gebeurt was, en dat ik spoken zag.
Van Dina kreeg ik zelfs een antwoord dat moderators zich niet moeten verantwoorden, en dat ze nog minder in discussie moeten gaan omtrent hun handelen op het forum.

Ja, als ik het zo lees dan is u groot onrecht aangedaan.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 12:46   #10
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, als ik het zo lees dan is u groot onrecht aangedaan.
Het gaat om het "principe"
Oud 3 december 2009, 12:52   #11
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Klopt de stelling dat politicsinfo een "parallel" forum is maw dat degenen die hier gevand zijn uit redenen van "te rechts" (guderian eva..) nu daar zitten te forummen en vv ?
Bestaat er ook een forum voor forummers die "te links" zijn en uit die redenen hier buitenvlogen ?

Enkele jaartjes geleden nam ik eens een kijkje op politicsinfo.. ik vond daar eigenlijk weinig discussie terug - veleer een instemmend gegrom met rechtsextreem anti-establishment : is dat nog altijd zo ?

In het algemeen is het spijtig dat men zelfs op dit forum blijkbaar de kunst niet verstaat om akkoord te gaan over het feit dat men niet akkoord gaat....

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 12:57   #12
Minister-President

Standaard

Om maar één voorbeeld te geven van het waarom van die grenzeloze onverdraagzaamheid: Inquisitie -moderator Dina staat voor een zekere Nadine ..., VB-gemeenteraadslid ergens in Vlaams Brabant.
De rest zal in dezelfde lijn liggen...
Oud 3 december 2009, 13:00   #13
abou Anis
Minister-President

Standaard

Wat waren eigenlijk precies de ideologische/politieke meningsverschillen waardoor u het VB hebt verlaten?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 13:02   #14
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht

Het probleem van PI is inderdaad de partijdigheid van de moderatie. Het reglement is voor iedereen hetzelfde, alleen wordt het door de "rechters" van dienst, en dan met name Blauwvoet, niet voor elke beklaagde met dezelfde gestrengheid toegepast. Ik heb daar in het verleden genoeg voor gewaarschuwd. Op die manier ondermijnt de moderatie haar eigen gezag en moet ze niet verbaasd zijn dat sommigen dat gezag niet meer aanvaarden. Maar Kristofke wist het beter en liet betijen. Ook de kritiek die onlangs in het Kletshoekje verscheen is inmiddels een stille dood gestorven.

Ik heb er indertijd eigenhandig voor geijverd dat er tenminste één niet-VB'er tot de moderatie zou toetreden. Kristofke wou daartoe een verkiezing organiseren. Slecht idee, maar blijkbaar wou hij dat per se op die manier doen - op een forum met 80% VB'ers! - en ik ben toen zo onnozel geweest mij kandidaat te stellen. Verloren uiteraard.

En nu ga ik eens uit de biecht klappen, zie. Kristofke had werkelijk gehoopt dat er één VB'er en één niet-VB'er zou verkozen worden. Ik weet dat omdat we toen nog on "speaking terms" waren. Dat pakte uiteraard anders uit. Onder luid protest van de VB'ers toen, waaronder de tweede verkozene Truder, die toegaf louter deel te nemen om mijn kandidatuur te dwarsbomen, en niet de minste intentie had om het forum te modereren, besloot Kristofke toen de nummer drie (ik) alsnog aan te werven, ofschoon er officieel maar twee plaatsen waren. Daarmee verkrachtte hij zijn eigen reglement, maar het toonde alleszins aan dat hij toen nog geen VB-forum in gedachten had.

Toen ik mijn functie "misbruikte" om een aantal fraudeurs onder de kiezers bekend te maken - verschillende VB'ers hadden hun dubbelnicks ingezet om te stemmen - werd ik ontslagen. Toegegeven: ik ben toen nogal eigengereid te werk gegaan. Sindsdien is er echter geen enkele serieuze poging ondernomen om de moderatie te diversifiëren. Dina werd eerst geflankeerd door Condor en vervolgens werd met veel tromgeroffel Blauwvoet aangebracht als "versterking" (het forum was blijkbaar nog niet VB-fähig genoeg). Kristofke zelf was inmiddels steeds meer naar het VB gaan overhellen. Onze vriend Blauwvoet hoeft vandaag zelfs niet meer te overleggen met de anderen om iemand te bannen: hij heeft "carte blanche" gekregen, ongetwijfeld vanwege zijn uitzonderlijke verdiensten aan het VB.
Oud 3 december 2009, 13:03   #15
Minister-President

Standaard

Heb het nog eens opgezocht: Nadine Motten uit Beersel is dat konijn dat geen enkele discussie durft aangaan met andersgezinden...
Oud 3 december 2009, 13:08   #16
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Wat waren eigenlijk precies de ideologische/politieke meningsverschillen waardoor u het VB hebt verlaten?
Zal er niet veel woorden meer aan vuilmaken, heb het op dit forum al tientallen malen uitgelegd. Toch twee zaken uit beleefdheid.
1-Gevallen idool Frankieboy zei altijd (in intieme kring uiteraard) dat programma en ideologie voor idioten is.
2-Wat helpen ideeën en goede wil als de partijtop meer stinkt dan rotte vis ?
Geef daar eens een antwoord op. Of liever niet, dit is off-topic, net als uw vraag.
Oud 3 december 2009, 13:15   #17
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Om maar één voorbeeld te geven van het waarom van die grenzeloze onverdraagzaamheid: Inquisitie -moderator Dina staat voor een zekere Nadine ..., VB-gemeenteraadslid ergens in Vlaams Brabant.
De rest zal in dezelfde lijn liggen...
Blauwvoet stond op een lokale VB-lijst in 2006. Raakte niet verkozen.
Oud 3 december 2009, 13:17   #18
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zal er niet veel woorden meer aan vuilmaken, heb het op dit forum al tientallen malen uitgelegd. Toch twee zaken uit beleefdheid.
1-Gevallen idool Frankieboy zei altijd (in intieme kring uiteraard) dat programma en ideologie voor idioten is.
2-Wat helpen ideeën en goede wil als de partijtop meer stinkt dan rotte vis ?
Geef daar eens een antwoord op. Of liever niet, dit is off-topic, net als uw vraag.
Mijn welgemeende excuses voor het stellen van een off topic vraag. Ik was trouwens ook al content geweest met een verwijzing naar een van die tientallen posts waar u het over heeft.

Laatst gewijzigd door abou Anis : 3 december 2009 om 13:20.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 13:19   #19
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Heb het nog eens opgezocht: Nadine Motten uit Beersel is dat konijn dat geen enkele discussie durft aangaan met andersgezinden...
Ik heb geen slechte ervaringen met Dina. Volgens mij is ze een goede moderator. Het gaat me in de eerste plaats om de onevenwichtige samenstelling van het moderatortriumviraat, de onfortuinlijke keuzes van Kristofke en het schandelijke gedrag van Blauwvoet.
Oud 3 december 2009, 13:29   #20
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik heb geen slechte ervaringen met Dina. Volgens mij is ze een goede moderator. Het gaat me in de eerste plaats om de onevenwichtige samenstelling van het moderatortriumviraat, de onfortuinlijke keuzes van Kristofke en het schandelijke gedrag van Blauwvoet.
Klopt wat u schrijft, ik ook niet echt. Zij is er niettemin mee akkoord dat
nagenoeg alle andersdenkenden van het forum gezwierd worden, inclusief het schenden van de eigen regels en reglementen. Wat rest is een klein clubje dat geilt op het eigen groot gelijk.

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 3 december 2009 om 13:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be