Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2010, 14:30   #1
Sus Iratus
Banneling

Standaard Nederlanders zeer tevreden, behalve... over de multicul

Vandaag publiceerde één of andere Europese Commissie een onderzoek naar de mate van tevredenheid van de inwoners van de lidstaten van de E.U. En wat blijkt?

Citaat:
BRUSSEL - Nederlanders behoren tot de meest tevreden Europeanen. Alleen de Zweden en Denen zijn nog meer tevreden, zo blijkt uit een onderzoek dat de Europese Commissie dinsdag heeft gepresenteerd.

(...)

Alleen als gevraagd wordt naar integratie met andere culturen en religies behoort Nederland tot de drie meest ontevreden EU-landen. Van de 27 EU-landen zijn alleen Oostenrijkers en Hongaren nog negatiever over het samenleven met andere culturen en geloven.

hele artikel
De Nederlandse bevolking is dus grosso modo dat hele gedwongen multiculturele experiment flink beu. Ik vraag me af hoe de cijfers voor België zijn.
Heeft iemand een directe link naar dat onderzoek?

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 2 februari 2010 om 14:30.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 14:36   #2
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Vandaag publiceerde één of andere Europese Commissie een onderzoek naar de mate van tevredenheid van de inwoners van de lidstaten van de E.U. En wat blijkt?

De Nederlandse bevolking is dus grosso modo dat hele gedwongen multiculturele experiment flink beu. Ik vraag me af hoe de cijfers voor België zijn.
Dus de Nederlanders kunnen volmaakt gelukkig kunnen worden als de mohammedanen hen terugsturen naar hun eigen land? Volgens de koran is dat, geloof ik, de hel - een overweging waard.
Oud 2 februari 2010, 14:57   #3
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dus de Nederlanders kunnen volmaakt gelukkig kunnen worden als de mohammedanen hen terugsturen naar hun eigen land? Volgens de koran is dat, geloof ik, de hel - een overweging waard.
Aangezien Nederlanders reeds in Nederland wonen, lijkt mij het omgekeerde (= mohammedanen terug naar Mohammedanië) eerder van toepassing.
Oud 2 februari 2010, 16:50   #4
grimbergen
Banneling

Standaard

Ik ben Belg en ben het zat. Ben de islam beu.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 17:44   #5
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Criminele allochtonen bij de tweede overtreding het land uitzetten, lijkt mij een goede oplossing voor het probleem. Zo blijven alle goedbedoelende allochtonen over, en zeg nu zelf, daar hebben Nederlanders echt geen probleem mee.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 19:12   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Vandaag voor de tweede keer een geweldadige dag in een Nederlands ziekenhuis.

HARDERWIJK, zaterdag
Voor de zoveelste keer in korte tijd is ziekenhuispersoneel ernstig bedreigd door familieleden van een binnengebrachte Marokkaanse patiënt. Gisternacht waren verpleegkundigen van het Sint Jansdalziekenhuis in Harderwijk aan de beurt.
Net als bij recente wantoestanden in het Sint Radboudziekenhuis Nijmegen en het Lievensbergziekenhuis in Bergen op Zoom liep de situatie in Harderwijk volkomen uit de hand. De politie moest ingrijpen toen een dode man met de ambulance werd binnengebracht op de afdeling Spoedeisende Hulp en de Marokkaanse familie toegang eiste tot zijn lichaam. Aangezien het er volgens de politie alle schijn van had dat de man een niet-natuurlijke dood was gestorven en er onderzoek naar de doodsoorzaak moest worden verricht, nam de politie het lijk in beslag. Bronnen in het ziekenhuis melden dat het om een drugsdode ging.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 19:46   #7
Sus Iratus
Banneling

Standaard

zelfde onderwerp, andere krant:

Citaat:
Aangezien het er volgens de politie alle schijn van had dat de man een niet-natuurlijke dood was gestorven en er onderzoek naar de doodsoorzaak moest worden verricht, nam de politie het lijk in beslag. Bronnen in het ziekenhuis melden dat het om een drugsdode ging.

Geen aangifte

Toen de familie geen toegang tot het lichaam kreeg, bedreigden ze het zorgpersoneel. De medewerkers werden dusdanig geïntimideerd, dat ze geen aangifte durven doen.

Het Sint Jansdalziekenhuis deed evenmin aangifte. "Op dit moment zijn we de feiten aan het uitzoeken", aldus een woordvoerster. Volgens een ziekenhuismedewerker zijn dit soort incidenten 'schering en inslag'. "En elke keer moet het worden stilgehouden."

hele artikel
Oud 13 februari 2010, 19:49   #8
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat Nederlanders meer bewijs nodig hebben om te weten dat het in de Marokkaanse gemeenschap goed mis is. Een grondige heropvoeding van die jeugd en een betrokkenere instelling van die volwassenen is nodig.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 23:55   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Volgens een ziekenhuismedewerker zijn dit soort incidenten 'schering en inslag'. "En elke keer moet het worden stilgehouden."
De gekende tactiek dus, wat niet weet niet deert.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 12:50   #10
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Ik ben Belg en ben het zat. Ben de islam beu.
Wat met de belgen die de uwe beu zijn?

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 14 februari 2010 om 12:51.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 13:42   #11
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Wat met de belgen die de uwe beu zijn?
De uwe? Wat is dat volgens jou? Die bedreigingen gebeuren hier ook; ga eens praten met welzijnswerkers!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 17:31   #12
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik denk niet dat Nederlanders meer bewijs nodig hebben om te weten dat het in de Marokkaanse gemeenschap goed mis is. Een grondige heropvoeding van die jeugd en een betrokkenere instelling van die volwassenen is nodig.
Een aantal Nederlanders, Belgen en West-Europeanen wel, I'm afraid.
Kijk maar is naar het krampachtige gewauwel sinds jaar en dag door veel parlementariërs.
Het beleid t.a.v. deze gemeenschap verandert nauwelijks.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 17:36   #13
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Milaan afgelopen nacht:

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 17:48   #14
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Kan men iemand verplichten om naar een ziekenhuis te gaan ? Ik dacht het niet:
laat die man thuis en stel een overlijdensakte op of voer hem af naar een politiemortuarium om een post mortem onderzoek te doen.

Veel van die moeilijke Marokkaanse families zouden in Marokko even moeilijk zijn dacht ik.

Veel problemen die er zijn hebben op zich geen enkele multiculturele grond, maar men sleurt dat er dan wel te pas en te onpas bij.

Als een familielid zwaar ziek of gewond is en om medische redenen apart verzorging krijgt onstaat er altijd spanning of men nu allochtoon of autochtoon is. De aanvallen op ambulances in "probleembuurten" die een Tv verslag haalden hebben dikwijls als inhoud geen tegenstelling Marokkaans/autochtoon maar gewoon een atmosfeer van wantrouwen tegen de ambulance als vertegenwoordiger van een overheid.

In de dagdagelijkse realiteit komener eigenlijk uitzonderlijk weinig probleemsituaties voor

& ik kom echt niet uitsluitend in welstellende monoculturele buurten !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 18:06   #15
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Milaan afgelopen nacht:

Het is jammer dat Italië geen vreemdelingenlegioen heeft, zoals Frankrijk. Daar zit immers genoeg gespuis tussen dat in eigen land al genoeg op de kerfstok heeft en er er geen problemen mee zal hebben dit soort menselijk drek van de straten te vegen.
Oud 14 februari 2010, 18:18   #16
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Veel problemen die er zijn hebben op zich geen enkele multiculturele grond, maar men sleurt dat er dan wel te pas en te onpas bij.

Sommigen denken daar toch anders over.

Citaat:
Marokkaanse cultuur
Volgens PvdA-stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch is het bedreigen en beledigen van hulpverleners in Marokko onderdeel van hun cultuur.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 18:43   #17
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marokkaanse cultuur
Volgens PvdA-stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch is het bedreigen en beledigen van hulpverleners in Marokko onderdeel van hun cultuur.
Die man kletst uit zijn nek.
Ambulances in Marokko zijn geprivatiseerd. Daar moet je eerst betalen voordat ze wat gaan doen. En je gaat je niet misdragen tegen iemand die je net geld hebt gegeven om wat te doen.
Citaat:
Dat stadsdeelvoorzitter Marcouch dit incident uitlegt als een cultureel probleem van Marokkanen, is krankzinnig. Zijn argument is dat in Marokko ambulancebroeders ook vaak klappen krijgen. Ik zal de verschillen tussen de Marokkaanse en Nederlandse ambulancediensten achterwege laten, maar ik weet wel één ding: als je in Marokko een ambulance nodig hebt, mag je van geluk spreken als deze komt en moet je betalen voor de brandstof als je vervoerd wordt. Als je niet ter plekke kunt betalen, heb je gewoon dikke pech. Ik denk dat in zo’n situatie zelfs Marcouch agressief zou worden.
Broeders, ga woede zelf te lijf
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 08:40   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is jammer dat Italië geen vreemdelingenlegioen heeft, zoals Frankrijk. Daar zit immers genoeg gespuis tussen dat in eigen land al genoeg op de kerfstok heeft en er er geen problemen mee zal hebben dit soort menselijk drek van de straten te vegen.
Ze hebben de Alpini, dat is de commando afdeling van t Italiaans leger, Dat zijn geen legionairs, maar ze zijn wel straffer getraind als de rest.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be