Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2009, 16:56   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard kunnen we eens besparenop Privacy commissie;..?

Als ik nu een commissie ken die systematisch tekent voor technologische achterstand, immobilisme, administratieve overregelmentering, en volksverklakkerij, dan is het deze commissie;..

http://www.standaard.be/artikel/deta...9&word=privacy

Hun laatste spook is de RFID chip... Man toch, waar halen ze het allemaal uit, je zou dus stel u voor als u een boekje moet kopen met een rfid chip ingeplakt, dan moet je aleloia die chip desactiveren... Stel u voor dat men via dat boek zou weten van wow, daar loopt nog een harry potter rond.. He een Dave Brown lezer eet graag pralines... etc

man man toch...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 14:33   #2
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat de privacycommissie goed haar werk doet. Indirect houden ze ook de gestage en nutteloze verzadiging van de ether tegen.

Qua gezondheid is het ook nog altijd niet duidelijk of al die electrosmog wel zo gezond is.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 november 2009 om 14:34.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 16:04   #3
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Als iemand mij een verstopt zendertje meegeeft waarmee mijn locatie kan worden getraceerd dan zou ik dat toch willen weten.

Zou je het leuk vinden dat je een paar schoenen koopt en dat er zonder je medeweten een zendertje in zit waardoor men kan volgen waar je met die schoenen naartoegaat?
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 16:12   #4
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als ik nu een commissie ken die systematisch tekent voor technologische achterstand, immobilisme, administratieve overregelmentering, en volksverklakkerij, dan is het deze commissie;..

http://www.standaard.be/artikel/deta...9&word=privacy

Hun laatste spook is de RFID chip... Man toch, waar halen ze het allemaal uit, je zou dus stel u voor als u een boekje moet kopen met een rfid chip ingeplakt, dan moet je aleloia die chip desactiveren... Stel u voor dat men via dat boek zou weten van wow, daar loopt nog een harry potter rond.. He een Dave Brown lezer eet graag pralines... etc

man man toch...
Wat als dat boek bijvoorbeeld een kookboek voor diabetespatienten is? Zou jij graag hebben dat wildvreemden van je diabetes afweten?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 16:35   #5
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Wat als dat boek bijvoorbeeld een kookboek voor diabetespatienten is? Zou jij graag hebben dat wildvreemden van je diabetes afweten?
Verzekeringen zullen graag weten welke pillen je elke dag nodig hebt, en hoe veel keer je naar de dokter moet, en hoeveel keer je al onder het mes gezeten hebt.

Laatst gewijzigd door giserke : 29 november 2009 om 16:36.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 18:33   #6
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Er zijn firma's die graag veel geld willen betalen om het gedrag van de mensen te kennen.
Winkelketens passen de truc met de klantekaart toe, als je voor zoveel koopt krijg je punten. Voor zoveel punten krijg je dit of krijg je dat. Ondertussen kennen ze je koopgedrag en kunnen ze de reclame die ze je toesturen persoonlijk maken voor jouw.
Oud 29 november 2009, 20:21   #7
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Er zijn firma's die graag veel geld willen betalen om het gedrag van de mensen te kennen.
Winkelketens passen de truc met de klantekaart toe, als je voor zoveel koopt krijg je punten. Voor zoveel punten krijg je dit of krijg je dat. Ondertussen kennen ze je koopgedrag en kunnen ze de reclame die ze je toesturen persoonlijk maken voor jouw.
Zolang je zelf kunt bepalen welke persoonsgegevens je vrij geeft, geen probleem.
Wanneer de overheid allerlei maatregelingen invoerd, waardoor je geen controle meer hebt op uw persoonsgegegevens, wordt dit een andere zaak.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 13:12   #8
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Als iemand mij een verstopt zendertje meegeeft waarmee mijn locatie kan worden getraceerd dan zou ik dat toch willen weten.

Zou je het leuk vinden dat je een paar schoenen koopt en dat er zonder je medeweten een zendertje in zit waardoor men kan volgen waar je met die schoenen naartoegaat?
Vooraleeer hier allemaal te lullen moet je wel wetenhoe een RFID werkt...

Kijk gewoon naar die kledijwinkels en hun beveiligingssysteem ... Je moet dus op een bepaalde plaats lopen, en op dat moment wordt dat signaal opgepikt..

Kijk dat is een CHIP zonder batterij die op een bepaalde frequentie reageert, en een signaal uitzendt. Dit signaal gaat 1-2meter ver... dus traceren waar iemand zit ??? Noway. Een verstopt zendertje ??? Noway...

Je zou maar iemand kunnen traceren waar hij zit, als je dus overal van die 'poorten' moeten zetten zoals in de kledijwinkels... Je zou ze dan moeten verbinden met een centrale computer, en zo zou je kunnen bijhouden waar iemand rondhangt...

Dus technologisch 100% zot... wat die commissie daar nu zit te orakelen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 13:28   #9
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht

laat dan voortaan je GSM maar alvast thuis ...........
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be