Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Nav het Arrest: Blok beter doodzwijgen?
JA, het VB is een criminele organisatie en criminaliteit moet bestreden worden 6 50,00%
NEEN, criminaliteit door Eigen Volk mag en moet aangemoedigd worden 6 50,00%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 3 mei 2004, 16:13   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Naar aanleiding van het arrest, heb ik voor mezelf besloten voorlopig aan geen discussies pro- of contra Blok meer deel te nemen. En deze topic is dan (hopelijk) voor lange tijd, de laatste keer dat ik nog over het Vlaams Blok schrijf.

Yves Desmet schreef op 12 mei 2001 in De Morgen 'Over mestkevers en fascisten':"Als het Blok doodzwijgen geen resultaat heeft en erop kappen evenmin, laten we er dan liever op kappen"

Me dunkt dat er eindelijk met dit arrest 'resultaat' werd bereikt, en doodzwijgen opnieuw de betere optie is.
Maar U hoeft het niet met me eens te zijn

Ook het webonderdeel 'De Nieuwe Hitlertjes' op mijn website, zal de komende weken/maanden drastisch veranderen. Een aantal items ga ik, om het met de woorden van Filip Dewinter te zeggen: "opbergen".

In de toekomst komen daar onderwerpen over de Nieuwe Orde bewegingen/organisaties of partijen van de 25 landen van de Europese Unie te staan zoals bvb Le Pen en Front National, Jorgen Haider en FPÖ, Republikaner Duitsland enz.
Oud 3 mei 2004, 17:40   #2
Attiladehun
Banneling

Standaard

Oef, vind ik een goeie beslissing, dat scheelt een pak zever op dit forum... 8)
Attiladehun is offline  
Oud 3 mei 2004, 20:03   #3
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Ik vul uwe poll niet in Piano, maar ik volg wel uw tactiek om het racistische Vlaams Blok dood te zwijgen. (Tenzij er relevantie is).

Vanaf nu spreek ik dan ook over de Racistische Vlaams Nationalisten. 8)
Dit mes snijdt langs twee kanten; de échte flaminganten blijven op deze manier buiten schot, én hun ogen gaan misschien open zodat ze meer én duidelijker afstand nemen van de Racistische Vlaams Nationalisten.(R.V.N.)
de metser is offline  
Oud 3 mei 2004, 20:06   #4
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Ik vul uwe poll niet in Piano, maar ik volg wel uw tactiek om het racistische Vlaams Blok dood te zwijgen. (Tenzij er relevantie is).
Dat is precies wat ik bedoel

Citaat:
Dit mes snijdt langs twee kanten; de échte flaminganten blijven op deze manier buiten schot, én hun ogen gaan misschien open zodat ze meer én duidelijker afstand nemen van de Racistische Vlaams Nationalisten.(R.V.N.)
R.V.N.? Goed idee, ik neem dat mee over
Oud 3 mei 2004, 20:34   #5
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Dat is precies wat ik bedoel

Citaat:
R.V.N.? Goed idee, ik neem dat mee over
Wij zitten nogal eens op één lijn hé sjoeke.
de metser is offline  
Oud 3 mei 2004, 22:48   #6
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ook de Poll niet ingevuld.
We zijn fout bezig met onze manier van bestrijden. En doodzwijgen gaat, als het al helpt, slechts heel langzaam helpen. Er is iets anders aan de hand.
Als ik in dit soort zaken één iemand moet gelijk geven dan is het Voltaire:

"Ik mag nog verafschuwen wat U zegt, maar ik zal het recht om het te mogen zeggen met mijn leven verdedigen ! "

De waanideeën binnen het VB en elders moeten eigenlijk anders bestreden worden, anders blijven ze onderhuids maar versterkt bestaan.
De goede manier zou de rede moeten zijn, maar dat is spijtig genoeg niet makkelijk. Misschien ook omdat het niet 100% om waanideeën gaat.

Nu dat de rechtspraak er is nu moet ze maar consequent toegepast worden totdat er genoeg mensen zijn die inzien dat deze ingeslagen weg niet de goede is en dat ze nog veel van Voltaire (en andere) te leren hebben.
Oud 3 mei 2004, 23:53   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
We zijn fout bezig met onze manier van bestrijden. En doodzwijgen gaat, als het al helpt, slechts heel langzaam helpen. Er is iets anders aan de hand.

"Ik mag nog verafschuwen wat U zegt, maar ik zal het recht om het te mogen zeggen met mijn leven verdedigen ! "

De waanideeën binnen het VB en elders moeten eigenlijk anders bestreden worden, anders blijven ze onderhuids maar versterkt bestaan.
Zo zie ik het ook.
Iedereen al zijn ideeën vrijelijk laten uiten.
De grootste onzin negeren en eens ferm mee lachen, en de gevaarlijke ideeën keihard counteren.
Geen sluipend gif laten woekeren.
Anders raakt 'de bodem verzuurd'.
Oud 4 mei 2004, 09:12   #8
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Na 13 juni zullen jullie het blok niet meer kunnen doodzwijgen, want dan zal het weeral maar eens een overwinning geboekt hebben en dit ten koste van de SP.a die zwaar zullen verliezen, want het enige wat de SP.a is hun regeringsperiode bewezen heeft is dat ze totaal niet kunnen regeren en hun kiezers negeren met telkens weer een verborgen agenda boven te halen.
Quicky is offline  
Oud 4 mei 2004, 09:32   #9
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De goede manier zou de rede moeten zijn, maar dat is spijtig genoeg niet makkelijk. Misschien ook omdat het niet 100% om waanideeën gaat.
Ik zie niet meer waanideeën bij het Blok dan bij andere partijen. een ideologie is een ideologie. En het is naar de ideologie dat je moet kijken, niet naar de verpakking. De SPA-ideologie is niet gelijk aan "Gratis". Er zit weldegelijk een filosofisch gedachtengoed achter ( bv Rawls ). De verpakking en de concrete stellingnames ( zoals in de kieswijzers gebruikt ) zijn er daarom vooral voor zij die niet echt zelf over de maatschappij nadenken en zich informeren.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 5 mei 2004, 00:30   #10
thePiano

Standaard

Citaat:

Nu dat de rechtspraak er is nu moet ze maar consequent toegepast worden totdat er genoeg mensen zijn die inzien dat deze ingeslagen weg niet de goede is en dat ze nog veel van Voltaire (en andere) te leren hebben.
Diezelfde Voltaire heeft ook gezegd: "Niet de geschiedenis herhaalt zich maar de mensen"
Oud 5 mei 2004, 09:47   #11
Tegendradigaard

Standaard

doe nu eens wat ge ging doen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 5 mei 2004, 11:20   #12
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Diezelfde Voltaire heeft ook gezegd: "Niet de geschiedenis herhaalt zich maar de mensen"
Des te meer reden dat jij geen schrik meer moet hebben voor een Vlaams Fascistisch Rijk waar Piano en gelijkdenkenden met de veewagen worden getransporteerd naar Hengelhoef alwaar de leegstaande bungalows werden heringericht tot gaskamers.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be