Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2004, 21:56   #1
Ben Patriot
Burger

Standaard

Wie kan ons hier meer opheldering of informatie verschaffen over een naar mijn mening te korte uitleg bij een overigens hele mooie foto die ik een week geleden in het gratis openbaar vervoer krantje METRO van maandag 26 04 2004 aantrof :

Wat trof ik aan??

Wel een foto met de volgende kop erboven :

Moren opnieuw verslagen

en onder de foto een korte uitleg van de foto:

Een soldaat van het christelijke leger wordt geconfronteerd met binnenvallende Moren.
Hij en de Moren spelen de historische verdediging na van de stad Alcoi in Spanje. Met deze festiviteit vieren de bewoners van de stad de overwinning van de christelijke strijders op de Moren.

Ben Patriot :
Hopelijk zitten er hier op dit forum ook wel eens Europese nationalisten met een Spaanse achtergrond, of anders mensen met contacten of interesse aldaar, die dit nog nader kunnen verklaren.
Op de foto is een christelijke strijder van de achterkant te zien, met een soort van ridderhelm met soort van engelenvleugels aan z´n helm,
die opgesteld staat tegenover een meute Moren (DUS MOSLIMS!)
gekleed in traditionele islamitische kledij, en vaandels waarop daarop een symbool waarvan ik van nature al de rillingen van over m´n lijf krijg, te weten gele vijfpuntige ster op groene achtergrond , vergelijkbaar met de hedendaagse Marokkaanse groene ster op rode achtergrond.

Dus nogmaals graag meer info. van kenners over deze materie.
Lijkt me hoogst interessant, zeker tegen de achtergrond van de huidige ontwikkelingen, die parallell lijken te gaan lopen met eeuwen terug.
Ben Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2004, 22:11   #2
Kitten
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Patriot
Op de foto is een christelijke strijder van de achterkant te zien, met een soort van ridderhelm met soort van engelenvleugels aan z´n helm,
die opgesteld staat tegenover een meute Moren (DUS MOSLIMS!)
gekleed in traditionele islamitische kledij, en vaandels waarop daarop een symbool waarvan ik van nature al de rillingen van over m´n lijf krijg, te weten gele vijfpuntige ster op groene achtergrond , vergelijkbaar met de hedendaagse Marokkaanse groene ster op rode achtergrond.
Bangschijter?
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be