Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2009, 01:51   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Dievenbende duikt overal op.

Dievenbende duikt overal op.

Opgelet wat u nog doet als u aan het rijden bent. Dieven hebben er iets op gevonden om u al rijdend te bestelen. U merkt het pas veel later en u bent veel geld kwijt, zeer veel zelfs.

Een voorbeeldje, een nietsvermoedende chauffeur reed met zijn karretje 61 km per uur op een stil wegentje ergens op de buiten. Hij kan zich zelfs niet meer herinneren waar en wanneer juist. Zo stiekem gaan ze te werk.
Het duurde wel een jaar of misschien langer alvorens hij besefte dat iemand hem aan het bestelen was. Ongemerkt…stil en geniepig ging de truc met het geld door.

Tot hij plots met een deurwaarder dan nog te horen kreeg dat zijn rekening zo goed als gepluimd was met handtekeningen en stempels en namen die hij niet kende of nooit gezien of gehoord had en een heleboel verklaringen en nr’s van artikels dat hij niet kent en allemaal zulke zaken.
Het is een machtige bende met vertakkingen tot in de allerhoogste regionen, je staat er absoluut machteloos tegen als je ze tegen hebt. Niemand helpt je, niemand heeft goede raad en niemand durft er iets tegen te doen. Zelfs de politie niet. Iedereen wijst naar je als dader in plaats als slachtoffer, zo geoefend en strak georganiseerd zijn ze.

Als je ergens voorbij rijd waar ze verstopt zitten nemen ze een foto van je auto. Met de gegevens van je nr plaat gaan ze via de div uw gegevens opvragen en voor je het weet zet er een rechter zijn handtekening onder en sturen ze u een aangebrande rekening van 760 euro, want ondertussen hacken ze nog eens de computer van de auto keuring ook en zien ze op uw privé gegevens dat normaal gesproken dus strikt persoonlijk is omdat het privé zaken zijn, dat uw keuring ook “toevallig” verlopen was.

Zo gladjes doen ze dat. Er is geen ontkomen aan.
Ze zitten over gans België verspreid dus let op, vooral in de Vlaanderen. Echte smeerlappen zijn het.
Oud 5 december 2009, 02:05   #2
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Opgelet wat u nog doet als u aan het rijden bent. Dieven hebben er iets op gevonden om u al rijdend te bestelen. U merkt het pas veel later en u bent veel geld kwijt, zeer veel zelfs.

Een voorbeeldje, een nietsvermoedende chauffeur reed met zijn karretje 61 km per uur op een stil wegentje ergens op de buiten. Hij kan zich zelfs niet meer herinneren waar en wanneer juist. Zo stiekem gaan ze te werk.
Het duurde wel een jaar of misschien langer alvorens hij besefte dat iemand hem aan het bestelen was. Ongemerkt…stil en geniepig ging de truc met het geld door.

Tot hij plots met een deurwaarder dan nog te horen kreeg dat zijn rekening zo goed als gepluimd was met handtekeningen en stempels en namen die hij niet kende of nooit gezien of gehoord had en een heleboel verklaringen en nr’s van artikels dat hij niet kent en allemaal zulke zaken. Het is een machtige bende met vertakkingen tot in de allerhoogste regionen, je staat er absoluut machteloos tegen als je ze tegen hebt. Niemand helpt je, niemand heeft goede raad en niemand durft er iets tegen te doen. Zelfs de politie niet. Iedereen wijst naar je als dader in plaats als slachtoffer, zo geoefend en strak georganiseerd zijn ze.

Als je ergens voorbij rijd waar ze verstopt zitten nemen ze een foto van je auto. Met de gegevens van je nr plaat gaan ze via de div uw gegevens opvragen en voor je het weet zet er een rechter zijn handtekening onder en sturen ze u een aangebrande rekening van 760 euro, want ondertussen hacken ze nog eens de computer van de auto keuring ook en zien ze op uw privé gegevens dat normaal gesproken dus strikt persoonlijk is omdat het privé zaken zijn, dat uw keuring ook “toevallig” verlopen was.

Ze zitten over gans België verspreid dus let op, vooral in de Vlaanderen. Echte smeerlappen zijn het.
Zozo, die kerel controleerde dus nooit de stand van zijn bankrekening....

erg ongeloofwaardig....

Enne mijn beste langs de DIV kunnen ze helemaal niets opvragen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 02:18   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zozo, die kerel controleerde dus nooit de stand van zijn bankrekening....

erg ongeloofwaardig....

Enne mijn beste langs de DIV kunnen ze helemaal niets opvragen...
Erg hé hoe geslepen die mannen te werk gaan?

Niemand kan ze pakken.
Maar ze pakken iedereen.

Hoe komen ze dan aan al uw gegevens volgens u?

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 december 2009 om 02:19.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 02:22   #4
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Erg hé hoe geslepen die mannen te werk gaan?

Niemand kan ze pakken.
Maar ze pakken iedereen.

Hoe komen ze dan aan al uw gegevens volgens u?
Dream on...

het DIV geeft géén gegevens vrij op vraag van particulieren mijn beste...

Check it out...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 02:27   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dream on...

Check it out...

Ik kan dat niet hé, ik ben geen lid van die organisatie.
Oud 5 december 2009, 06:11   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Zucht. Mambo, het lijkt erop dat je sarcastisch stukje zijn doel mist.

Ik ga de verrassing niet verkwisten. Maar ik weet welke bende je bedoeld .
Oud 5 december 2009, 09:20   #7

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tot hij plots met een deurwaarder dan nog te horen kreeg dat zijn rekening zo goed als gepluimd was met handtekeningen en stempels en namen die hij niet kende of nooit gezien of gehoord had en een heleboel verklaringen en nr’s van artikels dat hij niet kent en allemaal zulke zaken.
Het is een machtige bende met vertakkingen tot in de allerhoogste regionen, je staat er absoluut machteloos tegen als je ze tegen hebt. Niemand helpt je, niemand heeft goede raad en niemand durft er iets tegen te doen. Zelfs de politie niet. Iedereen wijst naar je als dader in plaats als slachtoffer, zo geoefend en strak georganiseerd zijn ze.

hmmm ... lijkt me nogal ver gezocht. Je hebt toevallig geen snelkoppeling zeker om dit artikel te staven? Of hebben ze die snelkoppeling ook gesaboteerd?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 10:16   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
hmmm ... lijkt me nogal ver gezocht. Je hebt toevallig geen snelkoppeling zeker om dit artikel te staven? Of hebben ze die snelkoppeling ook gesaboteerd?
Het is allemaal bijna zo goed als oncontroleerbaar en op officiële papieren. Mensen die slachtoffers zijn voelen zich daders en durven niet reageren uit schrik voor nog meer represailles.
Ik zei het al, tot in de hoogste regionen gaat het.
Er zijn gevallen bekend van mensen die dat niet pikten dat ze nadien gekidnapt en gegijzeld werden zelfs. Zo extreem ver gaat het.
Oud 5 december 2009, 10:21   #9
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een voorbeeldje, een nietsvermoedende chauffeur reed met zijn karretje 61 km per uur op een stil wegentje ergens op de buiten. Hij kan zich zelfs niet meer herinneren waar en wanneer juist.
...

twee cruciale zinnetjes.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 10:34   #10

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is allemaal bijna zo goed als oncontroleerbaar en op officiële papieren. Mensen die slachtoffers zijn voelen zich daders en durven niet reageren uit schrik voor nog meer represailles.
Ik zei het al, tot in de hoogste regionen gaat het.
Er zijn gevallen bekend van mensen die dat niet pikten dat ze nadien gekidnapt en gegijzeld werden zelfs. Zo extreem ver gaat het.
Jaja ... er is trouwens een leeftijdsmarge dus pas vanaf 67 slaan ze toe.
(Op voorwaarde dat de pensioenleeftijd 60 is weliswaar ...)

Laatst gewijzigd door Karma : 5 december 2009 om 10:36.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 10:57   #11
MakingProgress
Schepen

MakingProgress's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... een stil wegentje ergens op de buiten. Hij kan zich zelfs niet meer herinneren waar en wanneer juist...
Typisch.
Ze weten niet meer waar, maar het was ZEKER buiten het dorp.
MakingProgress is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 10:58   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het stopt niet alleen met de auto hoor, die bende heeft vertakkingen in alle dingen die de burger maar enigzins een vrijheidsgevoel kunnen geven.
Oud 5 december 2009, 11:01   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MakingProgress Bekijk bericht
Typisch.
Ze weten niet meer waar, maar het was ZEKER buiten het dorp.
Wie zal het zeggen?
Als ze niet weten waar en hoe of waarom?
Oud 5 december 2009, 11:06   #14
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ik durf daar niks op te zeggen.... kweetnie waarmee ze mijn baas chanteren, maar gezien de bedragen dat die moet betalen, moet het iets serieus zijn...

En ze hebben mij ook al zitten chanteren van te betalen voor die datum of anders... , gelukkig bleef het nog via post
Oud 5 december 2009, 11:06   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik durf daar niks op te zeggen.... kweetnie waarmee ze mijn baas chanteren, maar gezien de bedragen dat die moet betalen, moet het iets serieus zijn...

En ze hebben mij ook al zitten chanteren van te betalen voor die datum of anders... , gelukkig bleef het nog via post
aha zie je wel?

Niemand die je helpt hé?
Oud 5 december 2009, 11:08   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het stopt niet alleen met de auto hoor, die bende heeft vertakkingen in alle dingen die de burger maar enigzins een vrijheidsgevoel kunnen geven.
Jaja dat heb ik ook al gehoord.

Waar is de politie als je ze nodig hebt?
Oud 5 december 2009, 11:17   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja dat heb ik ook al gehoord.

Waar is de politie als je ze nodig hebt?
Eigenlijk, als ik er over nadenk, het lijkt er wel op dat die burgerbeschermers moedwillig klachten negeren of zelfs in de doofpot stoppen.
Oud 5 december 2009, 11:37   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk, als ik er over nadenk, het lijkt er wel op dat die burgerbeschermers moedwillig klachten negeren of zelfs in de doofpot stoppen.
Toch in vele gevallen.
Je moet je maar eens gaan beklagen, veel kans dat je problemen krijgt.
Oud 5 december 2009, 19:30   #19
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dream on...

Check it out...
DIV is volledig ingepalmd door die bende, er is geen ontsnappen aan.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 00:22   #20
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Zucht. Mambo, het lijkt erop dat je sarcastisch stukje zijn doel mist.

Ik ga de verrassing niet verkwisten. Maar ik weet welke bende je bedoeld .
Ik denk dat ik die dievenbende ook ken. Verdomde smeerlappen inderdaad, als het degenen zijn waaraan ik denk.
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be