Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2009, 11:58   #1
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Christian De Coninck (politie Brussel): "Iedereen kan binnen op EU-top!"

"...het enige wat je hiervoor hoeft te doen is een auto met zwaailicht gebruiken en een badge na te maken!" Neen, dit is geen grap, dit heeft de man zelf gezegd. On-be-grij-pe-lijk.

Ziezo, terroristen over heel de wereld, nu weet u het hoe simpel het is.

In plaats van zwaar beschaamd te zijn over het eigen falen, en te onderzoeken hoe dit in de toekomst vermeden kan worden, zegt Christian De Coninck (hoofd politie Brussel) doodleuk dat er geen(!!) fouten zijn gemaakt "omdat de indringers blauwe zwaailichten hadden en pasjes hadden nagemaakt".

De wereld op z'n kop. Is het niet net DAT dat de politie moet controleren!?

Proficiat Christian De Coninck, door deze reactie zet u de gehele Brusselse politie nog maar eens (zwaar) voor schut. Nog meer dan de Greenpeace-actievoerders het al deden. Moest ik minister van Binnenlandse Zaken zijn, dan vloog deze man meteen buiten.

Van deredactie.be:

Citaat:
"Als we gedacht hadden dat iemand zo stupide zou zijn om dergelijke gevaarlijke toestanden uit te halen, was het waarschijnlijk niet gebeurd." Dat heeft Christian De Coninck van de Brusselse politie gezegd na de inbraak van elf Greenpeace-militanten op de EU-top gisteravond.

Volgens hem zijn er niet echt tekortkomingen in de veiligheid rond de top. "Als mensen zwaar materiaal gebruiken om wagens van de politie na te bouwen en valse toegangsbadges te maken, dan kan natuurlijk iedereen binnen", aldus De Coninck.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 11 december 2009 om 12:00.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 12:25   #2
skaldis
Banneling

Standaard

Zo zie je maar hoe overroepen dat terrorisme wel is.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 12:34   #3
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

ZALIGE actie van Greenpeace

Laatst gewijzigd door toccata : 11 december 2009 om 12:34.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 12:37   #4
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik moet zeggen dat ik altijd streng gecontroleerd wordt, ook al ken ik een flink aantal van de bewakers.

Maar als je je natuurlijk zélf voordoet als een bewaker - quid custodiet ipsos custodes... Dat is iets dat onverholpen blijft.
Oud 11 december 2009, 12:37   #5
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Niet dat ik het objectief steun maar ik moet wel zeggen dat ik ermee gelachen heb. De beveiliging laat duidelijk te wensen over, dat is hiermee vooral bewezen... De internationale pers stond erbij en berichtte er uitvoerig over... dusja, we moeten toegeven: 't was een geslaagde actie. En neen, ik ben geen 'greenpeace-fanaat'.
Oud 11 december 2009, 12:38   #6
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik altijd streng gecontroleerd wordt, ook al ken ik een flink aantal van de bewakers.

Maar als je je natuurlijk zélf voordoet als een bewaker - quid custodiet ipsos custodes... Dat is iets dat onverholpen blijft.

Zou niet mogen zijn. Alhoewel ik ook moet zeggen dat er jammer genoeg nog hier en daar wat schort aan de organisatie.
Oud 11 december 2009, 12:41   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Zou niet mogen zijn. Alhoewel ik ook moet zeggen dat er jammer genoeg nog hier en daar wat schort aan de organisatie.
Normaal gezien vallen EU-gebouwen trouwens buiten politiejurisdictie. Als de Brusselse politie hier bijvoorbeeld binnen wilt, dan bestaat daar een procedure voor.
Oud 11 december 2009, 12:53   #8
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Moesten ze die actie in de VS hebben gedaan dan was de kans groot dat ze een paar bonen hadden gegeten vooraleer ze de kans hadden gehad om hun spandoek te ontvouwen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 12:55   #9
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tja niets is zo nefast voor veiligheidsdiensten/militairen als een gewenning aan routine en procedures. Greenpeace heeft daar op ingespeeld.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 13:15   #10
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
"...het enige wat je hiervoor hoeft te doen is een auto met zwaailicht gebruiken en een badge na te maken!" Neen, dit is geen grap, dit heeft de man zelf gezegd. On-be-grij-pe-lijk.

Ziezo, terroristen over heel de wereld, nu weet u het hoe simpel het is.

In plaats van zwaar beschaamd te zijn over het eigen falen, en te onderzoeken hoe dit in de toekomst vermeden kan worden, zegt Christian De Coninck (hoofd politie Brussel) doodleuk dat er geen(!!) fouten zijn gemaakt "omdat de indringers blauwe zwaailichten hadden en pasjes hadden nagemaakt".

De wereld op z'n kop. Is het niet net DAT dat de politie moet controleren!?

Proficiat Christian De Coninck, door deze reactie zet u de gehele Brusselse politie nog maar eens (zwaar) voor schut. Nog meer dan de Greenpeace-actievoerders het al deden. Moest ik minister van Binnenlandse Zaken zijn, dan vloog deze man meteen buiten.

Van deredactie.be:

Terroristen hebben er helemaal geen baat bij Europese Instellingen aan te vallen. Instellingen, die de helft van hun tijd en geld in de landbouw steken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 13:27   #11
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Moesten ze die actie in de VS hebben gedaan dan was de kans groot dat ze een paar bonen hadden gegeten vooraleer ze de kans hadden gehad om hun spandoek te ontvouwen.
Ah ja? Wat was dat ook weer met dat ongenodigde koppel dat een paar weken terug op een receptie bij Obama hem de hand kon drukken?
Oud 11 december 2009, 13:30   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tja niets is zo nefast voor veiligheidsdiensten/militairen als een gewenning aan routine en procedures. Greenpeace heeft daar op ingespeeld.
Inderdaad, ...

en normaal gezien zijn de maatregelen daar vrij streng, zonder badge komt ge er daar niet in, of het is onder begeleiding zelfde als andere belangrijke gebouwen in Brussel, sommige daarvan zijn zelf beter beveiligd als de commisie gebouwen, maar da ga ik hier nu nie aan uwe neus hangen natuurlijk

Langs een andere kant heb ik op strategisch belangrijke installaties rondgelopen, zonder dat er mij ook maar ooit iemand iets gevraagd heeft, (dankzij mijn werk kwam ik wel eens op plaatsen waar normaal gezien niemand kans heeft te komen. ) als technieker kunt ge dikwijls zonder problemen overal binnen wandelen nekeer als ge door de hoofdpoort zijt.

Mensen stellen u zelf geen vragen,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 13:38   #13
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan zouden bewakers elkaar moeten controleren en als je bewaker bent , dan ga je toch geen collega wantrouwen zeker? Goed om buiten te vliegen wegens "oncollegiale en asociale houding"

Zo een flic een andere flic zou doen stoppen en zijn papieren vragen is't hek toch van de dam?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 13:40   #14
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Terroristen hebben er helemaal geen baat bij Europese Instellingen aan te vallen. Instellingen, die de helft van hun tijd en geld in de landbouw steken.
Greenpeace-actievoerders zijn toch linkse terroristen, volgens de blokkers en NSA-ers?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 13:44   #15
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Greenpeace-actievoerders zijn toch linkse terroristen, volgens de blokkers en NSA-ers?
Mwa... ik vind Greenpeace een goede zaak. Zij verdedigen anderen slechts. Zul je niet vaak horen van een liberaal, maar ik vind dat ecologisten vrij moeten zijn hetzelfde geweld te gebruiken als dat, wat hun opponenten gebruiken.

NSA kan de boom in.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 13:53   #16
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Het is eenninside job vann de NWO zeg ik U ! een uitnodiging aan diverse terreurorganisaties om nu eens spektaculair op te treden. Greenpeace is hierbij ontmaskerd als handlanger van het internationale terrorisme !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 14:02   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mij zijn dat vooral inconsequenten die niet echt weten wat ze willen.

ALF dat zijn eco terroristen... maar groene peace,...

Zagen over Co2, maar ondertussen de lucht verpesten met een 3 a 4 tal schepen, die een beetje nutteloos over de oceaanen rondzwerven. De big bosses die ondertussen goed leven van de subsidies en het gestorte geld van een grote groep naieve burgers. Ondertussen nog wat neuten over CO2, en dan de oplossing voor dat probleem blokkeren door te neuten over kernenergie...

Ik ben er zeker van dat als de zee vol molens staat ze daar ook over gaan lullen, of als er in elke auto 10 batterijen steken, ze daar ook over gaan zeiken.

Dat ze met al die poen die ze daar krijgen, eens met een zinnig alternatief afkomen he, ze hebben wetenschappers die voor hen werken (al dan niet vrijwillig, )

Kortom die gasten moeten echt eens gaan weten wat ze willen en daar dan maar eens het debat mee aangaan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 14:54   #18
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Proficiat met je obsessie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 15:04   #19
Alan DF
Vreemdeling

Standaard

Ik kwam niet meer bij toen ik het interview hoorde.

dat iemand die het woord mag voeren voor de politie zulke onzin mag uitkramen is veelzeggend.

Stel je voor dat die auto volgeladen zat met explosieven.
Alan DF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 15:53   #20
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ach, bij Obama en co. hebben ze toch ook "partycrashers"?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be