Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet er een VN vredesmacht komen in Israel?
Ja 17 65,38%
Nee 9 34,62%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2004, 10:08   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Ik heb in mijn leven nog nooit meegemaakt dat er vrede is in dat gebied. Het moet eenmaal afgelopen zijn met het geweld daar. Volgens mij is de enige oplossing voor het conflict een VN vredesmacht in de regio.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 10:20   #2
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

het wordt tijd, hoog tijd
Oud 3 mei 2004, 10:28   #3
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Met Belgische Para's zeker? ij hebben de resultaten gezien en Kofi Annan die nu schuld bekent van de VN-vredesmacht over de genocide in Rwanda.

Trouwens die waren daar tot in 1967 en WIE heeft ze niet gewild? Kom dus nu niet klagen en zagen hé
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 10:48   #4
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik heb in mijn leven nog nooit meegemaakt dat er vrede is in dat gebied. Het moet eenmaal afgelopen zijn met het geweld daar. Volgens mij is de enige oplossing voor het conflict een VN vredesmacht in de regio.
Zoals die er was in egupte juist voor de oorlog van 67? Zoals die er was in libanon? Zoals die er nog steeds is op sommige grenzen?

De VN is machteloos tegen terrorisme en dus compleet nutteloos voor de situatie daar. Het enige wat de VN blauwhelmen daar kunnen doen is gevaar lopen geraakt te worden in het kruisvuur.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 10:59   #5
franke fritz
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagallemaal
Met Belgische Para's zeker? ij hebben de resultaten gezien en Kofi Annan die nu schuld bekent van de VN-vredesmacht over de genocide in Rwanda.

Trouwens die waren daar tot in 1967 en WIE heeft ze niet gewild? Kom dus nu niet klagen en zagen hé
dat wordt hier toch niet gesteld??? het gaat om een VN-vredesmacht en niet om belgische para's.
lees aub wat er staat of koop een bril
Oud 3 mei 2004, 11:05   #6
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz
dat wordt hier toch niet gesteld??? het gaat om een VN-vredesmacht en niet om belgische para's.
Er waren blauwhelmen daar, egypte vraagt of ze vriendelijk willen oprotten omdat ze israel willen aanvallen en dat doen die blauwhelmen die vertrekken zo vlug ze konden.

Ach ja die mannen zijn echt een oplossing in zo'n oorlog
Oud 3 mei 2004, 11:05   #7
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Een internationale vredesmacht zou misschien kunnen werken. Ik denk dat de Palestijnen hier trouwens al een aantal keer om gevraagd hebben, maar dat Israël dit niet wil toelaten.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 11:06   #8
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord , alleen zal de US hiervoor een veto uitbrengen tijdens een UN stemming...enige manier om het conflict te stoppen is met het buitengooien van Sharon , Bush en ja...inclusief Arafat ook...no more ..no less...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 11:08   #9
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Een internationale vredesmacht zou misschien kunnen werken. Ik denk dat de Palestijnen hier trouwens al een aantal keer om gevraagd hebben, maar dat Israël dit niet wil toelaten.
Natuurlijk niet , wat zou er gebeuren? Die vredesmacht zit vast aan verschrikkelijk veel regeltjes en procedures voor ze geweld mogen gebruiken.

Gevolg terwijl de terroristen/verzetstrijders lustig op israel aan het schieten zijn kunnen/willen die niks doen (welke belg gaat er zijn leven riskeren voor het israelische/palestijnse conflict) .

Gevolg israel zal zelf terugschieten met als gevolg dat elke vredesactivist en israel-hater op zijn achterste poten zal staan omdat israel de overeenkomsten schend

laat staan wat e rgebeurt als israel per ongeluk zijn soldaat van die vredesmacht raakt.
Oud 3 mei 2004, 11:21   #10
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Koop zelf eens een gazet of kijk eens naar het nieuws met je bril op. Die belgsiche para's waren daar voor de VN-vredesmacht!
Oud 3 mei 2004, 11:27   #11
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ze hebben gelijk! Het krioelt van VN-mensen in de gebeiden die er niets aan doen om de haatboeken in het onderwijs (met ons geld en in België gedrukt) te doen stoppen, noch de domantie van de terreurorganisaties op dezelfde plaatsen.

Kofi Annan heeft het falen van VN-troepenmachten zelfs toegegeven tijdens de Rwanda-cermonies (1 miljoen doden, danku VN!) en verleden eek Arafat op zijn donder gegeven dat hij iets moest doen tegen (en niet aan) het terrorisme!

De enige plaats ter wereld waar een VN troepenmacht vandaag iets concreet kan doen in de regio is in turkisch Koerdistan om de Koerden tegen de moorddadige acties van de Turkse staat te beschermen.
Oud 3 mei 2004, 11:28   #12
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Koop zelf eens een gazet of kijk eens naar het nieuws met je bril op. Die belgsiche para's waren daar voor de VN-vredesmacht!
Nou ja, als je daar mensen heen stuurt die getraint zijn om te vechten en om stoer te doen, dan kun je zulke dingen niet vermijden als er te weinig controle op hen is en de indruk wordt gewekt dat ze zomaar kunnen doen wat ze willen (kijk maar naar Irak).
Ik zie voorlopig nog niet meteen een oplossing voor het conflict daar...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 11:29   #13
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
Akkoord , alleen zal de US hiervoor een veto uitbrengen tijdens een UN stemming...enige manier om het conflict te stoppen is met het buitengooien van Sharon , Bush en ja...inclusief Arafat ook...no more ..no less...
Wat de eerste twee betreft, daar zijn verkiezingen voor, of erken jij geen democratie. Wat Fat Ara betreft, die vent is al lang over zijn termijn en zou beter opstappen en zijn vrouw in Parijs helpen de 100.000 Euro/maand van ons geld op te helpen.
Oud 3 mei 2004, 11:38   #14
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat de eerste twee betreft, daar zijn verkiezingen voor, of erken jij geen democratie. Wat Fat Ara betreft, die vent is al lang over zijn termijn en zou beter opstappen en zijn vrouw in Parijs helpen de 100.000 Euro/maand van ons geld op te helpen.
Wat eerste betreft lees eerst hoeveel maal de USA zijn vetorecht heeft gebruikt in de laatste decenia wat betreft het Israel fenomeen..wat betreft het tweede no comments..daar corruptie voor de drie kastaars hierbovenaan toch goed gekend is..dus niet maar één richting schieten aub
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 11:49   #15
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat eerste betreft lees eerst hoeveel maal de USA zijn vetorecht heeft gebruikt in de laatste decenia wat betreft het Israel fenomeen..wat betreft het tweede no comments..daar corruptie voor de drie kastaars hierbovenaan toch goed gekend is..dus niet maar één richting schieten aub
Ik neem gewoon feiten: in beide landen ordt dat verkiezingen beslist. En qua corruptie zou ik en jij als belg maar beter niet teveel over corruptie van politiekers in andere landen spreken. Denk dat wij het op dat gebied zeker niet slecht doen in Europa!
Oud 3 mei 2004, 12:35   #16
franke fritz
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
alsof ik dat niet weet...
de vraag was: is er vn-interventie nodig? of dat dat met belgische soldaten is maakt hier dus geen fluit uit. is de vn nodig? ja of neen.
of er ook belgische para's moeten deelnemen is dan maar iets voor een volgende poll.
Oud 3 mei 2004, 18:29   #17
Jozef Ostyn

Standaard

Er zal vrede zijn tussen Israeli's en Palestijnen wanneer beide zijden daar klaar voor zijn, en niet eerder, ook al gaat de hele VN collectief op zijn kop gaan staan.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2004, 12:55   #18
Kaal
Minister-President

Standaard

Een VN-macht of om het even welke macht is kompleet utopisch.

Amerika hoeft helemaal geen veto uit te brengen tegen een mogelijke VN-macht. De leden van de VN-veiligheidsraad zullen zo'n motie nooit durven indienen uit schrik dat ze die effectief zouden moeten uitvoeren.
Dat de voorstanders van dat idee hier maar eens komen vertellen hoeveel troepen ze denken dat men nodig zal hebben en welke landen die zullen leveren.

Er bestaat geen pasklare oplossing voor dat conflict maar iedereen blijft doen alsof.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be