![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar ben ik sinds een paar maanden mee bezig.
Zijn er hier nog gitaristen die al eens in die tuning spelen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben al blij als ik er in Een Aap Die Geen Bananen Eet een beetje deftige klanken uit krijg, dus nee, alternatieve stemmingen zijn niet aan mij besteed.
Correctie; Ooit wel eens (wegens het coveren van Helmet-nummers) geprobeerd me uit de slag te slaan in drop-D tuning (DADGBE) maar dat was niet echt mijn ding. Bleek na een uurtje... Nee, ik ben ne vastgeroeste EADGBE gitarist.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gebruik alleen andere tunings als ik daar een gitaar apart voor gebruik, meestal keer ik snel terug naar de standaardtuning.
Wat ik wel doe is stemmen naar D of C#. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over wat zijn jullie bezig??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() verkiezinge
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat bolleke wol het heeft over schunnige woordjes typen in een rekenmachine.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() klopt
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over verschillende manieren om uw gitaar te stemmen.
Een voorbeeld van de "DADGAD" tuning waarover de OP het heeft vindt je terug in het Zeppelin nummer Kasjmir. http://www.youtube.com/watch?v=hAzdgU_kpGo Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 augustus 2012 om 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burger
|
![]() Volgens mij zijn enkele Sixteen Horsepower nummers in dadgad. Ik speel laatste tijd zelf graag in cgcgce#.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén van m'n gitaren is in Open D mineur (D A D F A D) gestemd, de andere staan in de standaard-stemming.
Ik ben van plan nog andere 'open'-stemmingen (D A D F# A D, E G# B E B E en E A C# E A E bijvoorbeeld) uit te proberen, maar dat zal wellicht niet meer voor vandaag zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() aaah, het gaat hier over tussentaal!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |