Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2009, 17:47   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard De asielaanvragen swingen de pan uit!

http://www.standaard.be/artikel/deta...aved=1#reageer

"We hebben, onder meer met de regularisaties, de focus van de asielzoekers weer op België gericht", stelt Paul Wille (Open Vld) node vast. "Deze cijfers moeten voor de regering het signaal zijn om het huidige beleid grondig te gaan herevalueren." "Dit zijn normale cijfers", klinkt het bij de bevoegde staatssecretaris Wathelet. "We leven ermee."

... hoe is het in 's hemelsnaam mogelijk dat dat circus onbeschaamd blijft draaien? Hoe lang denken die stommeriken van politici dat het land zo verder kan? Enkel hun eigen zakken vullen en dat van vrienden en familie en de rest kan de pot op? Na ons, de zondvloed?
En als bijkomend spelletje zoveel mogelijk van die mensen naar Vlaanderen doorwijzen? Van een vorige groep heeft PS-er Courard of zo er meer dan 80% naar Vlaanderen gestuurd! Misschien kunnen we dit aftrekken van de twaalf miljard euro die deze arrogante franstalige schooiers elk jaar opstrijken op onze kosten?
"On est demandeur de rien" - wij vragen niets... zeggen ze dan.

Laatst gewijzigd door andev : 8 december 2009 om 17:54.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 18:53   #2
_Michelle_
Vreemdeling

Standaard

Ik denk dat veel mensen zich hetzelfde afvragen Andev. Mijn grootste vraag is vooral hoe het komt dat er dan nog een hoop idioten zijn die tenten optrekken omdat er te weinig opvangplaatsen zijn -wat niet mogelijk zo mogen zijn-, dat onze daklozen op straat moeten slapen en doodvriezen omwille van die -in veel gevallen- schooiers die naar hier afzakken, er dan nog sukkels zijn die gaan betogen omwille van het tekort aan opvang en, erger nog: dat veel van die hoopjes ellende op ocmw worden gezet. Amai mijn belastingen! Oh jee, de erfenis voor mijn kinderen!

Tja, de politiekers... Stem vooral op wie zich aan zijn beloften houdt zou ik zo zeggen, al zijn die tegenwoordig dun gezaaid. Spijtig genoeg stem je dan ook meteen op die partij, terwijl daar nog een hele hoop onbenullen tussen zitten.

Ga betogen, verzamel handtekeningen, sluit je aan bij een protestgroep, schilder je frustraties op je gevel, maak er een site over, ... Maar doe in alle geval �*ets. Ga niet achter al die dikke nekken aan die enkel commentaar geven en uiteindelijk niets doen! Hou me op de hoogte, ik zal je zeker trouw volgen.
_Michelle_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 17:25   #3
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _Michelle_ Bekijk bericht
Ik denk dat veel mensen zich hetzelfde afvragen Andev. Mijn grootste vraag is vooral hoe het komt dat er dan nog een hoop idioten zijn die tenten optrekken omdat er te weinig opvangplaatsen zijn -wat niet mogelijk zo mogen zijn-, dat onze daklozen op straat moeten slapen en doodvriezen omwille van die -in veel gevallen- schooiers die naar hier afzakken, er dan nog sukkels zijn die gaan betogen omwille van het tekort aan opvang en, erger nog: dat veel van die hoopjes ellende op ocmw worden gezet. Amai mijn belastingen! Oh jee, de erfenis voor mijn kinderen!

Tja, de politiekers... Stem vooral op wie zich aan zijn beloften houdt zou ik zo zeggen, al zijn die tegenwoordig dun gezaaid. Spijtig genoeg stem je dan ook meteen op die partij, terwijl daar nog een hele hoop onbenullen tussen zitten.

Ga betogen, verzamel handtekeningen, sluit je aan bij een protestgroep, schilder je frustraties op je gevel, maak er een site over, ... Maar doe in alle geval �*ets. Ga niet achter al die dikke nekken aan die enkel commentaar geven en uiteindelijk niets doen! Hou me op de hoogte, ik zal je zeker trouw volgen.
Als gepensioneerde enkeling zie ik me niet direct aan een betoging beginnen zoals Don Quichote en zijn windmolens! Het zijn de politiekers die moeten aangepakt worden via het stemhokje! Indien iedereen zoveel mogelijk bij vrienden en bekenden zijn/haar mening te kennen geeft over dit onderwerp en daar zijn/haar mening laat horen met de nodige uitleg erbij (heel belangrijk) is het echt niet moeilijk om bij bepaalde mensen hun ogen te laten opengaan, daar waar ze er zich vroeger niets van aantrokken wegens wat beters te doen! Zo ken ik er wel een paar die vroeger jaren met hun ogen en oren toe voor de SPa hebben gestemd maar die nu zeker zullen beginnen nadenken bij de volgende beurten! Je kunt dit een druppel op een hete plaat noemen, maar veel druppels koelen die plaat wel af!
We weten trouwens dat "betogingen" in ons landje zo goed als verloren moeite zijn. We hoeven het ingevoerd kiesvee toch niet na te doen en nu en dan straten gaan open breken en andersmans bezittingen aan diggelen te slaan!
Het valt me op hoe de meeste mensen een hekel hebben aan dat hele multiculgedoe en zijn gevolgen, waar je ook komt eigenlijk, en dan na de verkiezingen te merken dat alles blijft zoals het was... Fraude? Manipulatie waarbij de verliezers weer de rol van de winnaars krijgen? Cordon sanitaire rond meer dingen dan het VB???
Ik vrees dat we zullen moeten wachten op Europa om stilaan orde op zaken te stellen! Door ons speciaal drieledig landje zijn er niet veel mogelijkheden voor verandering, vrees ik. Wat de ene groep probeert zal de andere weer teniet doen! Kijk maar naar de naturalisatie en andere spelletjes van de francofonen op de kosten van de Vlamingen! Er zijn nog andere redenen die meespelen in dit landje...
Voor wat het multiculdebacle betreft, de kan gaat te water tot hij breekt.
Maar het zal eerder van Europa moeten komen, niet van ons zootje politiekers...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 14:54   #4
_Michelle_
Vreemdeling

Standaard

Andev, we weten ondertussen allemaal al dat het stemhokje niet zoveel meer uitmaakt. Het Belang wordt uitgesloten, een hele hoop houdt zich niet aan zijn beloften, bij de spa amuseren ze zich met ministers uit te sluiten, om nog maar te zwijgen van al die corrupte pipo's die er rondlopen.

Je zult wel héél veel druppels nodig hebben om deze plaat af te koelen, de centrumpartijen worden immers langs alle kanten gesteund en voorgetrokken, denk maar aan de media.

Betogen is voor mij niet gelijk aan vernieling zaaien, je kan het op je eigen manier invullen. Zet de weldenkende linkse maatschappij een hak en sluit je aan bij een politieke partij/beweging? Ledenwervers of aanverwanten zijn altijd nodig, om welke vzw/partij/... het ook gaat.

En tja, Europa. Daar geloof ik eigenlijk al lang niet meer in. Een democratisch Europa waar België/Vlaanderen evenveel macht zal hebben als Frankrijk of Duitsland, dat zie ik nooit gebeuren, integendeel.
Naar mijn idee is Europa niet langer een continent, maar een land. We zijn ondertussen één volk, moeten ons voor een groot deel aan dezelfde regels houden, moeten samen onze problemen oplossen, moeten samen al ons geld op tafel leggen om een leger op pad te sturen of moeten een gezamelijk (hoe kan dat nu?) standpunt innemen ivm buitenlandse of 'binneneuropese' kwesties. Ik ga eerlijk gezegd liever een tijd terug dan langer deel uit te moeten maken van deze poppenkast.
Europa amuseert zich met derdewereldlanden voor te bereiden om zich bij de EU aan te sluiten en laat het ook nog eens toe dat Amerika zich met de hele zaak moeit! Zij lijken mij de allerlaatsten die de kans moeten krijgen hier iets te veranderen.

Geef een ander het goede voorbeeld en verkondig je boodschap. Alleen die waar ze zelf in gelooft is de juiste, succes
_Michelle_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be