![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Heb je al dode vogels gevonden ? | |||
Geen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 57,14% |
1 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
2-5 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 19,05% |
6-10 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ontelbare |
![]() ![]() ![]() |
4 | 19,05% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De Prof mag het dan wel leuk vinden dat het zo koud is , ik denk zoals steeds aan onze gevederde vrienden .
En die sterven ![]() Overal zie je dikke opgeblazen vogels , dat is niet door vet maar door hun pluimen die ze opzetten om hun lichaamswarmte vast te houden. Hoe dikker ze lijken hoe kouder ze het hebben en dat komt dan weer door een slechte fysieke conditie , dus hoe dikker de vogel hoe dichter de dood . Tijdens de eerste koudegolf een dode merel gevonden , nu een dode lijster en een half opgegeten tortelduif ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke week toch minstens een. gaande van een merel of lijster van mus tot patrijs.
En dat zijn alleen de modelletjes die we binnen vinden. Jaja, onze 8 jagertjes zijn actief bezig het bestand vliegende lawaaimakers uit te dunnen
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik jonger was dan ging ik nog jagen, dan vond ik gewoonlijk dode duiven nadat ik er met lood had opgeschoten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Twee Turkse Tortels vorige week.
![]() ![]() dit nog toevoegen : http://www.vogelbescherming.be/site/...ten&Itemid=105 Laatst gewijzigd door lantjes : 5 januari 2010 om 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wij voederen die beesten. Dus nee, geen dode vogels gevonden. En waarom zou dat goed zijn ? Wat is er slecht aan bonte spechten, groene spechten, vinkjes, merels, mussen, meesjes, etc....in uw tuin ?
Ik snap dus echt niet wat een mens tegen die beestjes kan hebben.....een tuin zonder zangvogels is maar niks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() natuurlijke selectie ... broodnodig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() Vogels voederen en de werking van zout, http://www.vwgdekulert.deurneweb.nl/ , http://www.vogelbescherming.be/site/...ten&Itemid=105
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() De laatste weken heb ik er toch wel een paar op m'n bord gevonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zout is zo natuurvernielend
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gezien ik een steenuilennestkast heb laten ophangen in mijn tuin deze truuk
Steenuilen zijn gevoelig voor harde winters . Gooi ik daar wat eten uit de dierenwinkel voor knaagdieren ( bedoeling is muizen te lokken ![]() En ja , zit er daar al eentje ![]()
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zullen het ook koud hebben.
![]() |
#12 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat die dooie duiven en Turkse tortels betreft, daar kan ik niet mee inzitten, er zijn er gewoon veel te veel. Ik zit veel meer in met de zangvogels die hier in de zomer de dood vinden. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs de ijsvogel heeft het koud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat is toch logisch! We zijn midden winter.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 januari 2010 om 17:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat is goed voor de jagers, dan schieten ze meer. Beesten blijven langer zitten voordat ze opvliegen + ze komen sneller af op lok apparaten en voeder.
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() enkel de kipjes aan 't spit hebben het warm dezer dagen.
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Nu sch**ten ze tenminste de auto's niet onder
![]()
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De ijsvogel heeft zijn naam dus wel gestolen .
Gevoelig voor harde winters , na 2 koude winters mag de soort als bijna uitgestorven beschouwd worden in Vlaanderen en ja , ook in Nederland . Veel ijsvogels zullen ze daar niet zien tijdens de elfstedentocht ![]()
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Deze week al gezien :
merels eksters kraaien duiven mussen koolmeesjes vinken zanglijster spreeuwen valk (die een duif aan het verslinden was) Deze laatste jaren komen er meer en meer vogels en meerdere soorten in onze tuin. Het natuurbeleid van de laatste jaren geeft duidelijk resultaat. |
![]() |
![]() |