Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2009, 08:24   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard 1miljard Euro zonnepanelen...

Citaat:
700 miljoen euro voor Vlaamse zonne-energie

ReageerMailShare / Save
De zon tekent in Vlaanderen al voor 22,5 procent van de groenestroomproductie en heeft daarmee wind en biomassa voorbijgestoken. Dat allemaal dankzij de enorme investeringen (zo'n 700 miljoen euro) in het voorbije jaar.
(belga) - Dat blijkt uit cijfers van de Vreg, de Vlaamse energieregulator, waarover De Standaard vrijdag bericht.

Sinds begin dit jaar is het aantal zonne-energie-installaties in Vlaanderen verviervoudigd. De Vreg verwacht dat nog voor eind 2009 de 50.000ste zonne-energie-installatie erkend zal worden.

Dat geeft aan dat de Vlaamse gezinnen en bedrijven dit jaar zwaar geïnvesteerd hebben in zonne-energie. De voorzitter van de Vreg, André Pictoel, schat de investering tot nog toe op 700 miljoen euro. Hij noemt het een voorzichtige schatting. Hij sluit niet uit dat over heel 2009 sprake zal zijn van een miljard euro.

De bedrijven nemen zonder twijfel het grootste deel van de investering voor hun rekening. Maar de financiële inspanning van de gezinnen is niet te onderschatten. Op basis van de tussen juni en november goedgekeurde installaties gaat het om 30 tot 45 miljoen euro.
Heeft iemand de cijfers van de windenergie
ik wou eens vergelijken als er 1miljard zonnepanelen gelegd worden en de productie x4 gaat, zijn er dus 1.25Miljard zonnepanelen in Belgie, en dit produceert dan 22% van de groene energie

Wat is de investering versus Biomassa
en wat is de investering versus Windenergie ?

Ik zoek hier dus de snelle statistiek wat is het rendement van windenergie, biomassa enz onnepanelen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 10:34   #2
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Ik zoek hier dus de snelle statistiek wat is het rendement van windenergie, biomassa enz onnepanelen

Hier kan je alles vinden.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 10:37   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

zwitser die boek ken ik bijna vanbuiten, ik zoek dus iets anders
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be