Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2009, 20:40   #1
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard Canvas-Panorama : hoe illegalen uitwijzing ontlopen

Schokkend hoe met allemiddelen de uitwijzing wordt voorkomen en uiteindelijk er toch aan papieren wordt geraakt, hoe valse contracten worden verkocht, hoe advocaten met naam en voornaam talloze procedures inroepen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 20:42   #2
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

This is Belgium.
Niemand had iets anders verwacht.
Alleen de naievelingen die nog steeds denken dat alles rozegeur en maneschijn is.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 20:59   #3
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Wel schokkend hoe met boerenbedrog gepleegd wordt op grote schaal !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 23:05   #4
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

kheb de bewuste aflevering nog niet gezien maar kan het mij levendig voorstellen, is inderdaad schandalig...
Moest je al eens weten hoeveel schijnhuwelijken er hier in België gebeuren, een aanbod van meer dan 3000€ om met een buitenlandse te trouwen is echt niet uitzonderlijk...
Zo heb ik ook weet van een Russische die hier van het ocmw trekt maar in haar thuisland wel nog een huis als eigendom heeft, en regelmatig eens heen en weer reist...ze zal ook wel niet de enigste zijn zeker...
Turken die hier geboren zijn en bijna geen Nederlands kunnen, natuurlijk al jaren aan den dop...

Maar ons eigen volk laten we stikken...

Laatst gewijzigd door NoTuma : 20 december 2009 om 23:06.
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 11:29   #5
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat schandalig was; die minister Whatelet! Hoe kun je nu dingen beweren waarvan de documentaire juist aantoond dat dit wel gebeurt, mensen die steeds nieuwe aanvragen doen op basis van al of niet verzonnen argumenten; waardoor de dienst vreemdelingen opnieuw het dossier moet onderzoeken!
Volgens Whatelet niets aan de hand; vreemdelingendienst kon het kaf van koren scheiden terwijl de docu juist aantoonde van niet!
De wet rammelt dus aan alle kanten; je kunt advocaten en mensen niet verwijten dit te gebruiken, wel de minister die zo arrogant is dat hij die realiteit totaal ontkent, dus grofweg staat te liegen.

Bovendien gaven illegalen toe dat de handel in valse contracten vooral gebeurt door allochtone ondernemers die zo grof geld verdienen; en uitlegden hoe je inspectie omzeilt.

Dat kun je zo verbeteren die inspectie; misschien eens werk van maken? Hier ligt het probleem niet bij illegalen maar bij het beleid zelf, wat uitwijst maar geen controle uitoefent, amper repatrieert, onbeperkt aantal aanvragen goedkeurt,daar kun je wat aan doen!

Laatst gewijzigd door alice : 21 december 2009 om 11:29.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 11:37   #6
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat schandalig was; die minister Whatelet! Hoe kun je nu dingen beweren waarvan de documentaire juist aantoond dat dit wel gebeurt, mensen die steeds nieuwe aanvragen doen op basis van al of niet verzonnen argumenten; waardoor de dienst vreemdelingen opnieuw het dossier moet onderzoeken!
Volgens Whatelet niets aan de hand; vreemdelingendienst kon het kaf van koren scheiden terwijl de docu juist aantoonde van niet!
De wet rammelt dus aan alle kanten; je kunt advocaten en mensen niet verwijten dit te gebruiken, wel de minister die zo arrogant is dat hij die realiteit totaal ontkent, dus grofweg staat te liegen.

Bovendien gaven illegalen toe dat de handel in valse contracten vooral gebeurt door allochtone ondernemers die zo grof geld verdienen; en uitlegden hoe je inspectie omzeilt.

Dat kun je zo verbeteren die inspectie; misschien eens werk van maken? Hier ligt het probleem niet bij illegalen maar bij het beleid zelf, wat uitwijst maar geen controle uitoefent, amper repatrieert, onbeperkt aantal aanvragen goedkeurt,daar kun je wat aan doen!
Juist Alice, maar dat er niet of weinig gerepatrieerd wordt hebben we te danken aan het niet meer opsluiten van families met kinderen - 18 in het kader van die repatriëring.
Je weet toch dat de publieke opinie in België inclusief de media het toch zo verschrikkelijk vind dat gezinnen opgesloten worden...........wel als je dat niet doet kan je ook niet repatriëren.

Dit is trouwens een van de redenen waarom onze open opvangstructuur overvol is.
Oud 21 december 2009, 11:51   #7
RitterVongreim
Banneling

Standaard

Kun je die mensen dat verwijten dat ze kost wat kost hier willen blijven?? Nee toch!

De migratie is een niet te stoppen evolutie als gevolg van de oneerlijke wereldhandel en het feit dat het Westen parasiteerd op de rest van de wereld.

Als voor dat probleem een oplossing is kan er over indijking van de migratie gesproken worden, anders is het een verloren zaak!
RitterVongreim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 12:03   #8
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RitterVongreim Bekijk bericht
Kun je die mensen dat verwijten dat ze kost wat kost hier willen blijven?? Nee toch!

De migratie is een niet te stoppen evolutie als gevolg van de oneerlijke wereldhandel en het feit dat het Westen parasiteerd op de rest van de wereld.

Als voor dat probleem een oplossing is kan er over indijking van de migratie gesproken worden, anders is het een verloren zaak!
Tuurlijk, dat in Marokko ondanks de enorme bedragen die migratie hen opbrengt niets voor burgers gebeurt is onze schuld!Turkije hetzelfde!

Laatst gewijzigd door alice : 21 december 2009 om 12:04.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 12:08   #9
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Omgekeerde wereld.
Het westen is nu eenmaal productiever dan de zogenaamde arme landen.
Maar moeten wij daar voor opdraaien ? Is het geen beter idee om de dictators, die meestal alle centen naar zichzelf schuiven, af te knallen of minstens op non-actief te zetten ?
Maar als u persé België als het OCMW van de wereld wil zien, heb ik daar alle begrip voor. Het zijn inderdaad schrijnende dingen die we te horen/zien krijgen.
Maar besef dat er ook dichterbij mensen in bittere armoede moeten leven.
Blijkbaar is dat van secundair belang.
Oud 21 december 2009, 12:27   #10
RitterVongreim
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Omgekeerde wereld.
Het westen is nu eenmaal productiever dan de zogenaamde arme landen.
Maar moeten wij daar voor opdraaien ? Is het geen beter idee om de dictators, die meestal alle centen naar zichzelf schuiven, af te knallen of minstens op non-actief te zetten ?
Maar als u persé België als het OCMW van de wereld wil zien, heb ik daar alle begrip voor. Het zijn inderdaad schrijnende dingen die we te horen/zien krijgen.
Maar besef dat er ook dichterbij mensen in bittere armoede moeten leven.
Blijkbaar is dat van secundair belang.
Geloven jullie nu echt dat wij HARDER WERKEN dan bv. mensen in een derde wereldland??
Dat zijn praatjes van nonkel coloniaal!!!

België is een van de landen waar de mensen het minst werken!

Als de doorsnee Vlaming zou moeten werken in de omstandigheden waarin bv. een Afrikaan (in de sector van pakweg wegenbouw) zou hij al snel afgevoerd moeten worden naar het ziekenhuis...

Decenia lang hebben we die landen uitgezogen, quasi niks geinvesteerd, tenzij het voor ons eigen belang was, de lokale bevolking verstoken van onderwijs... om van de gruwelijke misdaden nog maar te zwijgen!

De massale migratie is daar een rechtstreeks gevolg van!
Wanbeleid daar, JA, door figuren door ons op de troon gezet, met als doel.... ja, pakken, pakken, pakken!

Als de oorzaak niet aangepakt gaat worden kunnen jullie nog lang blijven dromen over repatriëring, razzia's ect....
Ook het groeiend fundamentalisme is hier een rechtstreeks gevolg van!
Oud 21 december 2009, 13:02   #11
Doa
Banneling

Standaard

tis blijkbaar de mode voor moraalriddertjes zoals RitterVongreim om neer te kijken op de gewone belg en de migranten te verheerlijken
zou je niet beter bij die mensen gaan wonen?
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 13:06   #12
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Ik ken autochtonen die werken en zonder verwarming leven.

Starten van nul en niks meegekregen van thuis, zelfs geen auto.

Maar belastingen betalen doen ze flink hoor.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 13:09   #13
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geloven jullie nu echt dat wij HARDER WERKEN dan bv. mensen in een derde wereldland??
Dat zijn praatjes van nonkel coloniaal!!!

België is een van de landen waar de mensen het minst werken!

Als de doorsnee Vlaming zou moeten werken in de omstandigheden waarin bv. een Afrikaan (in de sector van pakweg wegenbouw) zou hij al snel afgevoerd moeten worden naar het ziekenhuis...

Decenia lang hebben we die landen uitgezogen, quasi niks geinvesteerd, tenzij het voor ons eigen belang was, de lokale bevolking verstoken van onderwijs... om van de gruwelijke misdaden nog maar te zwijgen!

De massale migratie is daar een rechtstreeks gevolg van!
Wanbeleid daar, JA, door figuren door ons op de troon gezet, met als doel.... ja, pakken, pakken, pakken!

Als de oorzaak niet aangepakt gaat worden kunnen jullie nog lang blijven dromen over repatriëring, razzia's ect....
Ook het groeiend fundamentalisme is hier een rechtstreeks gevolg van!
Spreek aub voor uzelf.
Ik werk 6 dagen op de week, 10 uur.
Ik ben deze week thuis. Ik neem dus 4 dagen op van 21 die ik krijg.
Oud 21 december 2009, 13:12   #14
RitterVongreim
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht

ONZIN!

Vooraleer je zonder verwarming komt te zitten ben je OF onwillig OF heel dom!

Vooraleer ze je gas afsluiten, moet je al heel erg doen.

Als je werkt betaal je taks evenveel voor autochtonen als allochtonen!

Eigen volk? Bestaat dat nog in deze steeds kleinder wordende wereld!
WAKE UP!!

Laatst gewijzigd door RitterVongreim : 21 december 2009 om 13:13.
Oud 21 december 2009, 13:16   #15
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
ONZIN!

Vooraleer je zonder verwarming komt te zitten ben je OF onwillig OF heel dom!

Vooraleer ze je gas afsluiten, moet je al heel erg doen.

Als je werkt betaal je taks evenveel voor autochtonen als allochtonen!

Eigen volk? Bestaat dat nog in deze steeds kleinder wordende wereld!
WAKE UP!!
GAs is niet afgesloten - woning met kachel en nog geen budget voor centrale verwarming kunnen opsparen door de afbetalingen en natuurlijk ook wel een heel heel klein beetje door de belastingsdruk.

Mensen hebben en willen geen schuld, daardoor de harde keuzes.

Ze willen gewoon een beetje vooruit in het leven.
Oud 21 december 2009, 13:21   #16
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht

Volledig mee eens.
Ik kon het ouderlijk huis verlaten met .... een wasmachine.
Nu kan ik er mee lachen maar toen hebben we zwarte sneeuw gezien.
Na jarenlang hard en veel werken hebben we een eigen huisje kunnen afbetalen.
Maar voor iedere steen die hier in steekt, heb ik gewerkt.
Ik ken genoeg mensen die klagen en zagen maar te tam zijn om een poot uit te steken. Correctie. Ze steken hem éénmaal uit per maand om hun vervangingsinkomen te ontvangen.
Anderzijds ook al dikke miserie gezien. Zware ziekte bij de twee partners. Dan valt de hemel naar beneden. Over die sukkelaars wordt niet gesproken.
Het staat véél socialer om een buitenlander te helpen.
Maar dat is nu eenmaal de kutmentaliteit van de doorsnee Belg.
'Kijk eens wat ik doe voor de arme negers ?'. Het lijkt bijna een statussymbool.
Hier een paar straten verder woont een oude vrouw die niet eens het geld heeft voor een zakje kolen. We helpen dat mens regelmatig verder. Nee, ik verdien geen medaille. Het is gewoon mijn Godverdomde plicht.
Maar dat kost moeite, nietwaar ?
Aan de zijlijn staan brullen op fora dat de asielzoekers moeten geholpen worden, kost véél minder moeite. Het het staat zo politiek correct.
Sorry. Laat me even gaan. Het gaat me soms een beetje te ver...
Oud 21 december 2009, 13:24   #17
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Volledig mee eens.
Ik kon het ouderlijk huis verlaten met .... een wasmachine.
Nu kan ik er mee lachen maar toen hebben we zwarte sneeuw gezien.
Na jarenlang hard en veel werken hebben we een eigen huisje kunnen afbetalen.
Maar voor iedere steen die hier in steekt, heb ik gewerkt.
Ik ken genoeg mensen die klagen en zagen maar te tam zijn om een poot uit te steken. Correctie. Ze steken hem éénmaal uit per maand om hun vervangingsinkomen te ontvangen.
Anderzijds ook al dikke miserie gezien. Zware ziekte bij de twee partners. Dan valt de hemel naar beneden. Over die sukkelaars wordt niet gesproken.
Het staat véél socialer om een buitenlander te helpen.
Maar dat is nu eenmaal de kutmentaliteit van de doorsnee Belg.
'Kijk eens wat ik doe voor de arme negers ?'. Het lijkt bijna een statussymbool.
Hier een paar straten verder woont een oude vrouw die niet eens het geld heeft voor een zakje kolen. We helpen dat mens regelmatig verder. Nee, ik verdien geen medaille. Het is gewoon mijn Godverdomde plicht.
Maar dat kost moeite, nietwaar ?
Aan de zijlijn staan brullen op fora dat de asielzoekers moeten geholpen worden, kost véél minder moeite. Het het staat zo politiek correct.
Sorry. Laat me even gaan. Het gaat me soms een beetje te ver...
als dat oud vrouwtje toevallig een wat bruinere kleur zou hebben, zou je ze dan ook helpen?
Oud 21 december 2009, 13:24   #18
Vette Pois(s)on

Standaard

@ Hurricane

Respect
Oud 21 december 2009, 13:27   #19
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als dat oud vrouwtje toevallig een wat bruinere kleur zou hebben, zou je ze dan ook helpen?
Eerlijk ? Ja.
Of denkt u dat ik Vlaams Nationalist geen hart bezit ?
Maar ik kan niet iedereen helpen. Dat is dus het probleem.
Ook op grotere schaal.
Trop is te veel.
Oud 21 december 2009, 13:53   #20
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Riiter jij bent degene die wakker moet worden. Ja, ze zijn en sommigen worden nog uitgebuit, maar denken dat al dat geld naar ons vloeit is zeer naïef, dan moet je eerder eens gaan kijken bij aandeelhouders van bepaalde kledingsmerken. Niet dat niets naar ons zal vloeien maar doe niet alsof we enkel een PC hebben door degene die uitgebuit worden.

De situatie ginder, evenzeer, kan je deels aan westerlingen toeschrijven maar dan ga je wel zeer kort door de bocht door al de mensen die de situatie ginder proberen te verbeteren te negeren en evenzeer de dictaturen en corruptie in ontwikkelingslanden te negeren die vaak liever oorlogje spelen dan een school te bouwen want een opgeleid volk zou een risico voor hun macht zijn. Houd je volk dom, sluit ze af van de buitenwereld en ze weten niet beter dan de situatie waarin ze leven.

De migratie is een gevolg van de hogere levensstandaard en stabiliteit hier en deze was er evenzeer voor het grootschalige kolonialisme (of kolonialisme in het algemeen) dus opnieuw, stop met te doen alsof al het kwaad de schuld is van die vuile, vuile westerlingen die tot in de eeuwigheid boete moeten doen voor de misdaden van enkelen waar de meesten van ons spreekwoordelijk nooit 1 cent van gezien hebben.

Migratie ga je nooit kunnen stoppen, denken dat de welvaart ooit ter wereld gelijk verdeeld kan zijn is gewoon onrealistisch. Ik hoop dat het ooit zal gebeuren maar ik zie het de komende eeuwen niet gebeuren. We kunnen natuurlijk wel de situatie zoveel mogelijk corrigeren, daarom moeten we investeren in onderwijs, stabiliteit,... ginder. We mogen wel niet zomaar voedsel, geld,... sturen maar doelgerichte projecten opzetten.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be