![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() 18 december is de internationale dag van de migrant. Er werden al heel wat zaken gerealiseerd om de rechten van migrantenkinderen te beschermen sinds de totstandkoming van het internationaal humaniatair recht met het Verdrag betreffende de Status van Vluchtelingen (1951) tot het Verdrag voor de Rechten van het Kind (1989) waarvan we net nog de 20ste verjaardag vierden.
Ondanks de vooruitgang die geboekt is, houdt UNICEF België er aan te herinneren dat nog niet alle rechten van alle kinderen volledig gerespecteerd worden, ook niet in België. Non-discriminatie: dit principe geldt voor alle kinderen, ook de migrantenkinderen. Het is dus onaanvaardbaar dat families met kinderen en niet-begeleide minderjarige vreemdelingen op straat leven, zonder onderdak, in omstandigheden volledig in strijd met de kinderrechten. De creatie van nieuwe opvangplaatsen voor asielzoekers en de hoop dat de opvangproblemen van asielzoekers tegen het jaareinde, begin 2010 opgelost zouden zijn, is goed nieuws. Maar toch kunnen kinderrechten niet wachten tot na de feesten voor we een oplossing vinden voor de overbelasting van de opvangcentra. Het is vandaag dat we de kinderen niet meer willen zien buiten slapen. UNICEF België staat erop dat alle families met kinderen en niet-begeleide minderjarigen, of ze nu asielaanvrager zijn of niet, dringend opgevangen worden. Zo'n situatie kan niet blijven duren! Het is onze gezamenlijke verantwoordelijkheid de rechten van alle kinderen te doen respecteren. UNICEF België vraagt dus dat de overheid haar verantwoordelijkheden opneemt voor de bescherming van migrantenkinderen. ---------------------------------------- Philippe HENON Press Officer UNICEF België [email protected] www.unicef.be Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Moeten wij dan opdraaien voor die mensen die gewoon naar België komen omdat ze hier beter af zijn dan in hun eigen land??
Asielzoekers zijn , dacht ik mensen die omwille van hun eigen veiligheid in eigen land niet kunnen blijven. Ik begrijp niet dat zoals op TV Roemenen, dus Europeanen, aangezien worden als asielzoekers en dus onderdak en voeding moeten krijgen. Moeten wij dan iedereen opvangen? Kinderen die op straat slapen bij deze koude, is inderdaad een schand, maar de ouders zijn in de eerste plaats de schuldigen en in dit geval kan men zelfs spreken van kindermishandeling!!! Als we zo verder doen, kunnen dus binnenkort ook Fransen, Duitsers....naar België komen om hier onze sociale zekerheid te plunderen!! Waarom kunnen Europeanen niet gewoon in België een huis huren en werken?? Ik dacht dat dat wettelijk geen probleem was, maar zo maar hier komen en kost en inwoon eisen, dat gaat wat te ver: Belgiê is vol!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben oprecht UITERST trots op mijn medemens!
Dat velen na het lezen van de krant te hulp zijn geschoten om de arme kinderen en mensen een riem onder het hart te steken. Ik was echt fier op onze maatschappij! Oprecht de waarheid! Dat is wat ik bedoel, je verantwoordelijkheid opnemen en niet wachten tot de overheid in actie schiet. Echt waar, BRAVO