Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2004, 20:39   #1
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Het yankeeleger is in opspraak gekomen wegens mishandeling en foltering van Iraakse gevangenen. Een yankee-TVzender heeft beelden getoond waarop te zien is hoe de GI's Iraki's mishandelen en lachend hun sadistische praktijken laten fotograferen. De zaak zorgt voor ernstige beroering in yankeeland, een aantal legerofficieren zijn ondertussen al geschorst en men onderzoekt de zaak verder. De brengers van de "Blijde Boodschap" dat Irak democratisch zou worden met respect voor de mensenrechten, blijken zich nu zelf over te geven aan beestachtige praktijken.
Eerder was ook al het zionistisch bezettingsleger van de piratenstaat Israël voor de zoveelste keer in opspraak gekomen wegens het gebruiken van Palestijnse kinderen als gijzelaars op hun voertuigen zodat de Palestijnen hun niet zouden aanvallen.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 20:48   #2
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Palestijnse kinderen. Aangezien je blijkbaar niet goed op de hoogte bent wat daar gebeurt en zo maar weer eens antisemitsiche leugens uitgalmt moety ik je echt bedanken dat ik dit als antwoord kan plaatsen.
Ik wou het juist doen en nu geef je mij ook de plaats. Bedankt hoor.

http://www.pmw.org.il/new/ASK%20FOR%20DEATH.htm

echt een aanrader om te begrijpen wat daar gebeurd en op die site staat er nog meer van wat ze daar uitsteken. Zo zijn wij voorbereid voor het hier ook begint.
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 22:31   #3
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagallemaal
Palestijnse kinderen. Aangezien je blijkbaar niet goed op de hoogte bent wat daar gebeurt en zo maar weer eens antisemitsiche leugens uitgalmt moety ik je echt bedanken dat ik dit als antwoord kan plaatsen.
De beelden van een Palestijnskind die door Israëlische soldaten voor de voorruit van een legerjeep geplaatst werd zijn enkele dagen geleden de wereld rond gegaan en werden ook in ons land uitgezonden. Maar u weet het uiteraard véél beter.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 22:37   #4
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
De zaak zorgt voor ernstige beroering in yankeeland
in yankeeland zorgt dat tenminste nog voor beroering.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 22:42   #5
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Citaat:
De zaak zorgt voor ernstige beroering in yankeeland
nagel op de kop... Guderian beschikt blijkbaar niet over de intellectuele capaciteit om individuele daden te onderscheiden van een algemeen beleid...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 23:36   #6
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Palestijnse kinderen. Aangezien je blijkbaar niet goed op de hoogte bent wat daar gebeurt en zo maar weer eens antisemitisiche leugens uitgalmt moet ik je echt bedanken dat ik dit als antwoord kan plaatsen.
De beelden van een Palestijnskind die door Israëlische soldaten voor de voorruit van een legerjeep geplaatst werd zijn enkele dagen geleden de wereld rond gegaan en werden ook in ons land uitgezonden. Maar u weet het uiteraard véél beter.
Neen, jij bent de wijsheid in persona, misschein zelfs de wijskan

vooral dat van Apr 29, 2004 21:39:
Citaat:
zoveelste keer in opspraak gekomen wegens het gebruiken van Palestijnse kinderen als gijzelaars op hun voertuigen zodat de Palestijnen hun niet zouden aanvallen.
naar Apr 29, 2004 23:31 (dus minder dan twee uur later)
Citaat:
De beelden van één Palestijnskind die door Israëlische soldaten voor de voorruit van één legerjeep geplaatst werd
Werk jij soms voor de VRT teletekst
Je komt in ieder geval even geloofwaardig over

en ga nu eens naar die site kijken en shut op you BS!
Oud 29 april 2004, 23:39   #7
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
nagel op de kop... Guderian beschikt blijkbaar niet over de intellectuele capaciteit om individuele daden te onderscheiden van een algemeen beleid...
lees dan eens wat ik als antwoord geschreven heb. In minder dan 2 uur het bewijs dat zolang ontbrak op deze site over de intellectuele capaciteit van Guderian. en niet meer uit het ongerijmde
Oud 30 april 2004, 06:08   #8
Artesia
Vreemdeling

Standaard

Gelukkig zijn gevangenissen in Islamitische landen paradijzen voor eigen volk en buitenlanders
wanneer krijgen we daar foto's van te zien?
of is dat ongewenst op de rode zender?
Artesia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 08:58   #9
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Stick to the point!

Een van de "argumenten" van de us voor de oorlog en bezetting van
Irak was het "bevrijden" van de arme irakezen van Saddam,
een gruwelijke dictator die zijn tegenstanders folterde en en masse
ombrengt.

Wat zien we nu?
De amerikaanse bezetters brengen en masse hun tegenstanders
om en folteren diegenen die ze verdenken.
(vooral de glimlach op de gezichten van die GI's is afschuwelijk).

Remember 'animal farm' van George Orwell?

Citaat:
"Twelve voices were shouting in anger, and they were all alike. No question, now, what had happened to the faces of the pigs. The creatures outside looked from pig to man, and from man to pig, and from pig to man again; but it was already impossible to say which was which.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 09:04   #10
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Zijn de beelden van de 3 japanners die met het mes op de keel bedreigd worden door de meesten hier al vergeten? Of de executie die gefilmd is geworden waarbij de italiaan door de nek word geschoten.

Geef mij maar naakt poseren bij enkele lachende amerikanen. Niet dat ik het goedkeur maar men zwijgt bij de ene misdaad en keurt de andere af omdat het amerikanen zijn.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 09:42   #11
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het yankeeleger is in opspraak gekomen wegens mishandeling en foltering van Iraakse gevangenen. Een yankee-TVzender heeft beelden getoond waarop te zien is hoe de GI's Iraki's mishandelen en lachend hun sadistische praktijken laten fotograferen. De zaak zorgt voor ernstige beroering in yankeeland, een aantal legerofficieren zijn ondertussen al geschorst en men onderzoekt de zaak verder. De brengers van de "Blijde Boodschap" dat Irak democratisch zou worden met respect voor de mensenrechten, blijken zich nu zelf over te geven aan beestachtige praktijken.
Eerder was ook al het zionistisch bezettingsleger van de piratenstaat Israël voor de zoveelste keer in opspraak gekomen wegens het gebruiken van Palestijnse kinderen als gijzelaars op hun voertuigen zodat de Palestijnen hun niet zouden aanvallen.
Guderian, ik heb van jou al heel intelligente zaken gelezen. Maar hier merk ik toch een gebrek aan genuanceerd inzicht.

Ben jij het gedrag van onze eigen Para's in Somalië vergeten? Hoe ze een paar zwartjes boven een vuur hielden en hoe ze over een paar dode lichamen waterden??? Dus in jou logica zou dat alle belgische en zelfs VN militairen schurken maken die met beestachtige praktijken werken.

Als er een paar corrupte militairen rondlopen in ons belgisch leger, ga je dan het hele BL afdoen als corrupt?????

Bovendien worden die barbaarse zaken door de amerikanen onmiddellijk zelf aangekaart, door hun eigen pers en tuchtcommissie. Ik zie dit niet zo snel gebeuren in de cultuur van de tegenstander aldaar...............of wel soms?????
Oud 30 april 2004, 09:58   #12
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
(vooral de glimlach op de gezichten van die GI's is afschuwelijk).

Ook dit moet genuanceerd worden, sorry parcifal... Heb jij ook gezegd dat het afschuwelijk is wanneer er door sommige bevolkingsgroepen feest gevierd en op de straten gedanst werd wanneer de twin towers in mekaar totterden met 5000 burgers in???

Moeten die GI's wenen misschien? Die hebben hun methodiek om te overleven in zulke stress. Een paar misbruiken van die GI's maakt niet het hele leger corrupt. Ik verwijs nogmaals naar wat onze belgische para's een paar jaar geleden in Somalië deden met de lokale bevolking.... In combat en met dagelijkse dreiging opgeblazen of opgehangen te worden reageert geen mens nog normaal.... daar heeft hij mentale verdedigingsmiddelen voor....
Oud 30 april 2004, 10:13   #13
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dit toch maar een bizarre discussie. Sommigen geven mij de indruk folteringen of misdaden van één groep goed te praten of op zijn minst onder de mat te schuiven door te verwijzen naar folteringen en misdaden van tegenstanders van die groep.
Maakt een eventuele indoctrinatie van Palestijnse kinderen (een heel genuanceerde site trouwens, dagallemaal ) het als levend schuld gebruiken van zelfs maar één kind door dfe Israëli's dan minder erg?
Wat 'onze' para's in Somalië betreft, die beelden kan volgens mij niemand vergeten. Als zo'n brutaliteit inderdaad te wijten is aan stress door combat situations waartegen sommigen onvoldoende mentaal verweer hebben - had het in Somalië trouwens ook niet veel met verveling te maken? - dan zijn dat mensen die niet in het leger thuishoren. Gelukkig is dat een minderheid (alleen extremisten zullen dit wellicht veralgemenen), maar wel een minderheid die nooit een uniform had mogen aantrekken.
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 10:30   #14
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Wat 'onze' para's in Somalië betreft, die beelden kan volgens mij niemand vergeten. Als zo'n brutaliteit inderdaad te wijten is aan stress door combat situations waartegen sommigen onvoldoende mentaal verweer hebben - had het in Somalië trouwens ook niet veel met verveling te maken? - dan zijn dat mensen die niet in het leger thuishoren. Gelukkig is dat een minderheid (alleen extremisten zullen dit wellicht veralgemenen), maar wel een minderheid die nooit een uniform had mogen aantrekken.
Al wat ik wilde zeggen is dat zulke wantoestanden zich altijd zullen voordoen (dus ook door en bij ons, beschaafde Belgen, bv Somalië). Wat "wij" echter wel doen, is het aanklagen en bestraffen ipv het aan te moedigen.
Oud 30 april 2004, 10:51   #15
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Maakt een eventuele indoctrinatie van Palestijnse kinderen (een heel genuanceerde site trouwens, dagallemaal ) het als levend schuld gebruiken van zelfs maar één kind door dfe Israëli's dan minder erg?
Ik heb persoonlijk en uitvoerig met Itamar Marcus gesproken en getracht te doordringen of hij wat aan het verzinnen was. Wat sommige "believers" ook mogen denken neem ik alles eerst zeer kritisch onder de loepe en ik was reeds zeer sceptish over zijn site. Ik kan zeggen dat hij in geen enkele van mijn vallen, en ik weet hoe ze te plaatsen, getrapt is en in trek nu zijn geloofwaardigheid niet meer in twijfel. Zijn informatie en zijn methoden zijn onaanvechtbaar, dus daarom is zijn site het ook wel.

Nog even een opmerking over dat vermeende "schild" gebruikt door Israelische soldaten: wie heeft bewezen dat het kind echt als schild gebruikt werd? Het zou mij alleszins niet verwonderen dat ze die kleine een autostop gegeven hebben om hem terug te voeren dichter naar huis; moesten zij dan aangevallen worden door een paar sluipschutters en de kleine werd doodgeschoten... zie je al wat de internationale pers en de propalestijnse propagandisten zouden geschreewd hebben. De wereld was weer te klein geweest, Guderian op kop

dronyon, vergeet ook niet andere persbeelden die na onderzoek volledig fout bleken te zijn:
- die gewonde student tussen israëlische soldaten waarbij men de indruk wou geven dat hij door hen gewond as. Uiteindelijk kwam uit dat het een amerikaanse student was door oproermakers gewond en beschermd door die soldaat.

- die kleine palestijn tussen drie soldaten die hem een pak slaag gegeven hadden. De vorige foto's waar hij stenen aan het werpen was werd niet getoond maar die zijn er ook;

- het gerucht dat een vrouwelijke soldaat striptease deed op haar tank om de Arabieren dichterbij te hebben en ze dan doodschoot

- het moedwillig neerschieten van Mohammed Al Dura in Gaza, waarbij later bewezen werd dat het onmogelijk door Israelische soldaten kon zijn, en ik zelf nu de beelden heb gezien dat het "staged" was (de kleine was tussen de opnamen aan het spelen!!! en zoiets kun je niet vervalsen)

Dit betekent niet dat sommige Israëlische soldaten de perken te buiten gegaan zijn. Maar zoals de "antizionisten" willen laten doorschemeren dat alle Israëliers zo zijn is racisme!

Omgekeerd is er wel bij de palestijnen een gestructureerd plan om buiten de perken te gaan. Dat geeft die site aan:
http://www.pmw.org.il/new/
Zelfs het lynchen van de twee Israelische soldaten in ? Ramallah (ben niet zeker van de plaats) was niet het feit van een paar enkelingen maar van een ganse menigte die het politielokaal bestormde.

Dus ik ben akkoord met de opmerkingen hier van de meerderheid dat men noch het ganse amerikaanse leger, het belgische leger, enz mag beschuldigen van de wandaden van enkelen en onze democratische systemen veroordelen dit met acties, zo ook in Israël. De lynchers in de palestijnse gebieden liepen vrij rond... totdat ze hetzelfde lot ondervonden hebben van Yassin en Rantissi en de maagden daar weer tot overuren verplicht hebben.
Oud 30 april 2004, 10:54   #16
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Al wat ik wilde zeggen is dat zulke wantoestanden zich altijd zullen voordoen (dus ook door en bij ons, beschaafde Belgen, bv Somalië). Wat "wij" echter wel doen, is het aanklagen en bestraffen ipv het aan te moedigen.
Txs straddle,
Was mijn reactie nog aan het intijpen met een paar telefonische onderbrekingen, zodat ik dat niet gezien had en zeg dus juist hetzelfde met wat voorbeelden erbij.
Men zegt in het frans "les grands esprits se rencontrent"
Oud 30 april 2004, 11:02   #17
dronyon
Lokaal Raadslid

Standaard

Mijn punt betrof niet zozeer het waarheidsgehalte van de verschillende geruchten en/of beelden, dan wel de manier van argumenteren van sommigen. Overal (de enige uitzondering zou wel eens de strijd van het ANC tegen het Apartheidsregime kunnen zijn) komen helaas misbruiken voor, en die zijn nergens goed te praten.

Een antizionist ben ik trouwens zeker niet, maar ik geloof ook niet in het demoniseren van de tegenstanders van de staat Israël. Voor hun strijd om een eigen staat heb ik verregaande sympathie, voor (zelfmoord)aanslagen niet - al probeer ik wel te begrijpen waar die vandaan komen zonder het meteen op 'de islam' te schuiven.
Maar ik dwaal af; de rest spaar ik (als groentje op dit forum) op voor een eventueel ander topic.
Oud 30 april 2004, 11:24   #18
dronyon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wat "wij" echter wel doen, is het aanklagen en bestraffen ipv het aan te moedigen.
Ik meen mij toch te herinneren dat bij verschillende uitbarstingen van moslimgeweld niet enkele aanmoedigingen bij sommigen maar ook protest te horen waren uit de moslimgemeenschap. Trouwens, omdat je er in de media niets over hoort, wil niet zeggen dat er niets �*s.
Met die "wij" veronderstel ik dat je het Westen bedoelt. Mag ik je herinneren aan de jarenlange steun van de VS aan Zuid-Amerikaanse dictators, of ook nu nog aan bijvoorbeeld de geschifte dictator in Turkmenistan? (dit natuurlijk niet om één fout met een andere goed te praten, wel om aan te geven dat je bewering van aanklagen en bestraffen toch iets te weinig genuanceerd is)
Oud 30 april 2004, 11:24   #19
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Txs straddle,
Was mijn reactie nog aan het intijpen met een paar telefonische onderbrekingen, zodat ik dat niet gezien had en zeg dus juist hetzelfde met wat voorbeelden erbij.
Men zegt in het frans "les grands esprits se rencontrent"
Pleasure dagallemaal! 't komt er in feite op neer dat we ten allen tijde alle info goed moeten analyseren en bestuderen en vanuit zoveel mogelijk gezichtsvelden benaderen om een weloverwogen oordeel te vormen. Ben ook eens gaan kijken naar de PMW site die je aangeeft.... graaf...maar... hoe "objectief" is dat allemaal?
Oud 30 april 2004, 11:33   #20
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Pleasure dagallemaal! 't komt er in feite op neer dat we ten allen tijde alle info goed moeten analyseren en bestuderen en vanuit zoveel mogelijk gezichtsvelden benaderen om een weloverwogen oordeel te vormen. Ben ook eens gaan kijken naar de PMW site die je aangeeft.... graaf...maar... hoe "objectief" is dat allemaal?
Wat is definitie van objectief? Ik kan alleen maar bevestigen dat het factueel is, na een diepgaand gesprek met de man. Als objectief betekent dat hij ook de andere kant moet bekijken, dan niet. Maar dat is ook zijn doel niet. Hij kaart aan wat er niet gezegd of getoond wordt in de media om die objectiever te maken.
Ik beschrijf ook maar alleen de feiten zonder iets te verdraaien! Objectiviteit betekent alle feiten te bekijken, analyzeren en dan je eigen "subjectieve" objectiveiteit opstellen. Zelfs ons gerecht slaagt er niet in laat staan jan of fonske met de pet
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be