![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...gen-meer.dhtml
Rekenhof ontvangt al vijf jaar geen Waalse rekeningen meer Het Rekenhof heeft al sinds 2004 geen algemene rekeningen meer ontvangen van het Waals Gewest, wat het Hof verhindert om op een adequate manier een controle van de rekeningen uit te voeren. ... Door het ontbreken van de rekeningen, richt het Rekenhof zich in de jaarlijkse observaties voornamelijk op de wettelijkheid en gelijkheid van publieke aanbestedingen en subsidies. Zo formuleert het "een heel aantal opmerkingen" over het gebrek aan nauwkeurigheid bij de uitkering van subsidies. Die worden soms al doorgestort nog voor een formele toezegging werd gedaan. Ook klaagt het Rekenhof over de "ecologische schuld" door het dichtslibben van de Waalse waterwegen. (belga/sps) 14/12/09 13u58 Tja, wat moet een mens daar nu allemaal van denken? Vertel het mij maar, en houdt u vooral niet in.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij interesseert het ook te weten te komen HOE 'men' met zo iets wegkomt.
Eén jaar achterstand? OK, is best mogelijk, gezien 'de crisis'. Twéé jaar achterstand? Boh, moet kunnen, het zijn 'moeilijke tijden' voor iederéén, hé. Drié jaar achterstand? Hm, is dat niet een beetje te veel van het goede? Moet daar geen 'alarmbelletje' gaan rinkelen, hoe voorzichtig en timide ook? Viér jaar achterstand? Helaba, wordt er dan niemand w�*kker ginder? VIJF jaar achterstand? Met wie z'n kl***n wordt hier eigenlijk gerammeld, zeg?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() is er leven op pluto
kun je dansen op de maan is der een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan is er leven op pluto kun je dansen op de maan is der een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan k heb getwijfeld over belgie omdat iedereen daar lacht k heb getwijfeld over belgie want dat taaltje is zo zacht ik stond zelfs in dubio maar ik nam geen enkel risico k heb getwijfeld over belgie het stond zelfs in dubio maar ik nam geen enkel risico k heb getwijfeld over belgie belgieeeee belgieeeee belgieeeee B-E-L-G-I-EEEEE |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Merci, Everytime, merci beaucoup.
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, zich verantwoorden is voor de knecht, de baas hoeft dat niet te doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() en ik die dacht..... het Rekenhof.....
moeten die niet REKENEN ????????????? en zorgen dat de rekening klopt.... en als je niet kan rekenen wegens geen cijfers..... dan kunt ge toch ook geen centen geven.... hoevéél en aan wie........... wat doen die dan eigenlijk ??????????? met ons geld ???? zoiets kan alléén in ABSURDISTAN.... ![]()
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Was het niet Michel Dardenne , pappie voor de fans, minister voor begroting en brouwerijen in het Waalse Gewest de laatste jaren ?
Nu is hij bij Pensioenen federaal. Binnen vijf jaar weten wij hoe diep de put zal zijn. Ik toon enig begrip. Met een Korsacoff wordt het moeilijk je de cijfers te herinneren na die hele tijd. Wat niet weet, wat niet deert.
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
nu ja, en Brussel...tja, die kunnen hun eigen poep niet eens ophouden.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() voor de toelichting: ik houd zeer veel van onze zuiderburen. Maar jongejonge, dit kan je toch allemaal niet meer serieus nemen...
kijk eens van onze positie...
![]() |
#12 | |
Burger
|
![]() Citaat:
gewoon schandalig dat zoiets kan stoppen die geldkraan, ze zullen snel met hun rekeningen komen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel u gewoon voor dat een bakker of beenhouwer, een keer vergeet zijn BTW aangifte in te vulen....
Stel u voor dat een BVBA een keer vergeet zijn jaarrekening op tijd binnen te brengen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet alle regeringen zijn 5 jaar te laat hoor....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 15 december 2009 om 08:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Ik blijf erbij dat dit alles voor een groot gedeelte de schuld van de Vlamingen is.
Als de Vlamingen federaal de moed én plichtsbesef zouden hebben om de rekeningen die vooral door hun eigen volk worden betaald na te gaan en hierop nuchter en kurkdroog te reageren dan zou dit alles niet mogelijk zijn. Een voorbeeld: neem dat Nederland alle rekeningen en wanbeleid van Vlaanderen zou betalen dan zouden jaren geleden ook onze begroting en andere budgetaire controles als belachelijk zijn weggelachen in ons parlement, dan zou ook hier een gesubsidieerd en miljardenslurpend middenveld zijn gegroeid die het ganse politieke, economische en creatieve leven zou verlammen.
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
maar alleen controleren of er geen onregelmatigheden gebeuren bij het uitgeven... Maar inderdaad, geen rekeningen, geen controle... Maar bon, alsof er anders wel opgetreden wordt als het rekenhof wel zijn job kan doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, tiens, gisteren werkte die nochtans perfect.
Voor het gemak heb ik trouwens de belangrijkste elementen uit de tekst gekopieerd. Misschien kunt u het anders hier: http://knack.rnews.be/nieuws/belgie/...icle43785.html eens proberen. Relevante uittreksels: Waals gewest heeft grote achterstand bij Rekenhof 14/12/2009 16:58 Het Rekenhof krijgt al sinds 2004 geen algemene rekeningen meer van het Waals gewest. Voorzitter Philippe Roland klaagt aan dat het Rekenhof daardoor niet in staat is om haar controletaak op een afdoende manier uit te voeren. Het Waals gewest en de Franse gemeenschap zijn de enige overheden in België die zich daar aan bezondigen. ... Wallonië werkte tot 2006 goed aan het wegwerken van haar achterstand, maar sinds dat jaar (toen de rekeningen over 2004 werden binnengebracht) heeft het Rekenhof niets meer ontvangen. ... Bij ontstentenis van rekeningen richt het Rekenhof zich op de controle van de wettelijkheid en regelmatigheid van openbare aanbestedingen. Het hof heeft daarbij heel wat opmerkingen over het gebrek aan nauwkeurigheid bij de toekenning van subsidies, die soms al worden gestort voor ze officieel zijn toegekend.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 15 december 2009 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. het rekenhof beheert geen geld dus geeft ook geen geld aan de regio's of het land; 3. Het rekenhof maakt jaarlijks een verslag waarin de onvolkomenheden m.b.t. de uitgaven in vermeld worden,.... maar met deze opmerkingen houden onze politici al sinds jaren geen enkele rekening, straffer nog ze lachen er eens mee en daarmee is de kous af. Ik stel me al jaren de vraag of in deze context het instand houden van het rekenhof wel enig nut heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |