Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2009, 19:37   #1
Guust
Partijlid

Standaard DHKP-C geen terroristische organisatie

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20091223_014

Ik ben benieuwd of de rechtbank ook zo mild zal zijn voor de BBEt verdachten binnenkort, die hebben zelfs nog minder uitgespookt.
Guust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 19:58   #2
Busse87
Burgemeester

Standaard

BBEt . Die zullen wel een paar jaar den bak in mogen ( effectief ) .

Niks nieuws onder de zon voor het belgisch gerecht . En die hervorming zal ook op nietveel trekken .
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 20:08   #3
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Gelieve de politie naar Sint Joost af te sturen aub (je weet maar nooit)
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 20:12   #4
Guust
Partijlid

Standaard

Tja, als je ziet dat Michael Regener in Duitsland drie jaar effectief heeft moeten zitten voor een paar cd's te maken.
Oud 23 december 2009, 20:15   #5
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Waw... Dan was de CCC waarschijnlijk ook geen terroristische organizatie, en is Al-Qaeda waarschijnlijk een fout begrepen kantklosclub.
Oud 23 december 2009, 20:24   #6
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Waw... Dan was de CCC waarschijnlijk ook geen terroristische organizatie, en is Al-Qaeda waarschijnlijk een fout begrepen kantklosclub.
Al-Qantqlos. Dat verklaart ook meteen hun voorliefde voor kunstig geqantqloste gaasjes in hun burka's.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 20:28   #7
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Niet alles op een hoop gooien. DHKPC en de CCC bestaan of bestonden in het echt tenminste - iets wat niet gezegd kan worden van dat klantenbestand oftewel "database" oftewel "Al Qaeda"
.

Laatst gewijzigd door Bertie : 23 december 2009 om 20:31.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 20:31   #8
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

na vijf ( ! ) geldverslindende processen en 27 agenten van de Staatsveiligheid die niet konden verhinderen dat Erdal ging lopen, kan het me eerlijkgezegd niet meer schelen of ze terroristen zijn of niet. Gewoon stop deze klucht (geen nieuw Cassatieberoep) en gooi dat zootje het land uit.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 23 december 2009 om 20:32.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 20:47   #9
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
na vijf ( ! ) geldverslindende processen en 27 agenten van de Staatsveiligheid die niet konden verhinderen dat Erdal ging lopen, kan het me eerlijkgezegd niet meer schelen of ze terroristen zijn of niet. Gewoon stop deze klucht (geen nieuw Cassatieberoep) en gooi dat zootje het land uit.
Eerst eis je van migranten en allochtonen dat ze zich integreren en respect hebben voor 'onze' wetgeving en rechtstaat, en daarna gooi je diezelfde rechtstaat gewoon overboord wanneer de uitslag van een proces je niet bevalt. Met andere woorden: je wilde een schijnproces of zelfs helemaal geen proces. Toevallig geen aanhanger van een autoritair of racistisch gedachtegoed?

Laatst gewijzigd door Andy : 23 december 2009 om 20:52.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 20:51   #10
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guust Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20091223_014

Ik ben benieuwd of de rechtbank ook zo mild zal zijn voor de BBEt verdachten binnenkort, die hebben zelfs nog minder uitgespookt.
Je wordt in ons land niet enkel beoordeeld op wat je doet maar ook op je intenties. Maar dat wist u allicht wel.

Laatst gewijzigd door Andy : 23 december 2009 om 20:52.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 21:34   #11
Guust
Partijlid

Standaard

Ik weet niet veel van BBET af, enkel wat de media schrijven.
As we die mogen geloven zou volgens een informant van de staatsveiligheid er in het BBET clubje ooit gepraat zijn geweest over aanslagen plegen zonder echter concrete plannen te maken.
Dat lijkt me toch minder erg dan de verantwoordelijkheid opeisen voor een bomaanslag die hun collega's in Turkije gepleegd hadden.
Ik wil hiermee BBET niet verdedigen,ik denk wel dat het een stel naieve kletskoppen waren, dit in tegenstelling tot de DHKP-C die wel een professionele terreurorganisatie is die al wel mensen vermoord heeft. Ze staan trouwens wel op de EU lijst van terroristische organisaties.
Dus ik ben benieuw of ons Belgisch gerecht BBET gevaarlijker gaat vinden dan de DHKPC.

Laatst gewijzigd door Guust : 23 december 2009 om 21:36.
Oud 23 december 2009, 22:05   #12
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guust Bekijk bericht
Ik weet niet veel van BBET af, enkel wat de media schrijven.
As we die mogen geloven zou volgens een informant van de staatsveiligheid er in het BBET clubje ooit gepraat zijn geweest over aanslagen plegen zonder echter concrete plannen te maken.
Dat lijkt me toch minder erg dan de verantwoordelijkheid opeisen voor een bomaanslag die hun collega's in Turkije gepleegd hadden.
Ik wil hiermee BBET niet verdedigen,ik denk wel dat het een stel naieve kletskoppen waren, dit in tegenstelling tot de DHKP-C die wel een professionele terreurorganisatie is die al wel mensen vermoord heeft. Ze staan trouwens wel op de EU lijst van terroristische organisaties.
Dus ik ben benieuw of ons Belgisch gerecht BBET gevaarlijker gaat vinden dan de DHKPC.
Ik ben absoluut géén fan van DHKP-C... Maar juridisch gezien is er wel een verschil tussen de zaak DHKP-C en BBET. Kimyungur had die aanslag trouwens helemaal niet opgeëist, hij had ze enkel 'verdedigt' in een Persmededeling. Dat je daarvoor veroordeeld kan worden zou wel heel verregaand zijn... Zou je ook veroordeeld worden wanneer je de daden van het verzet tijdens WOII verdedigt? Of wanneer je de acties van het IRA toevallig gerechtvaardigd vind? Dat gaat immers ook om terreuraanslagen uit het verleden.

Daarnaast bestond de anti-terreur wet nog niet op het moment van de DHKP-C-zaak, wel op moment van BBET.
Oud 23 december 2009, 22:09   #13
Guust
Partijlid

Standaard

Ik vind dat we op een gevaarlijk hellend vlak zitten met al die nieuwe speciale wetten. Eerst hadden we de anti-terrorismewet, nu de wet op de bijzondere opsporingstechnieken. Wat zal de volgende stap zijn?
Oud 23 december 2009, 22:18   #14
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Eerst eis je van migranten en allochtonen dat ze zich integreren en respect hebben voor 'onze' wetgeving en rechtstaat, en daarna gooi je diezelfde rechtstaat gewoon overboord wanneer de uitslag van een proces je niet bevalt. Met andere woorden: je wilde een schijnproces of zelfs helemaal geen proces. Toevallig geen aanhanger van een autoritair of racistisch gedachtegoed?
Hola, nuancering alsjeblieft.

Ze zijn niet veroordeeld voor terrorisme, maar WEL voor bendevorming. Dit is volledig in lijn met de realistische eis dat veroordeelde criminele vreemdelingen worden uitgewezen. (vergelijk: wie te gast is in je huis en zich misdraagt, zal door jou ook de deur worden gewezen)
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 00:55   #15
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Hola, nuancering alsjeblieft.

Ze zijn niet veroordeeld voor terrorisme, maar WEL voor bendevorming. Dit is volledig in lijn met de realistische eis dat veroordeelde criminele vreemdelingen worden uitgewezen. (vergelijk: wie te gast is in je huis en zich misdraagt, zal door jou ook de deur worden gewezen)
Bahar Kimyongür is in België geboren en heeft de Belgische nationaliteit. U eist dus de uitlevering van een landgenoot aan een regime waarvan geweten is dat foltering schering en inslag is, louter voor het vertalen van een persbericht omdat zijn ideologie niet strookt met de jouwe.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 00:59   #16
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Wie bewijzen heeft voor betrokkenheid van de beklaagden bij terrorisme-activiteiten mag ze gerust doorspelen aan de betreffende autoriteiten.

Het zou wel eens wat anders zijn, na tien jaar processen, effectief met bewijzen op de proppen te komen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 01:04   #17
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Aha! Daar moet ik op toasten! Op de gezondheid van Erdal en haar kameraden! Schol!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 01:13   #18
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Bahar Kimyongür is in België geboren en heeft de Belgische nationaliteit. U eist dus de uitlevering van een landgenoot aan een regime waarvan geweten is dat foltering schering en inslag is, louter voor het vertalen van een persbericht omdat zijn ideologie niet strookt met de jouwe.
U heeft hier natuurlijk een punt dat het vertalen van een persbericht geen reden tot uitzetting/uitlevering kan en mag zijn. Dat ben ik met u eens. Maar ik heb wel mijn twijfels over wat u als 'landgenoot' bestempelt, aangezien hier toch wel blijkt dat die Bahar Kimyongür kennelijk meer binding heeft met Turkije, het land van zijn (groot-?)ouders, dan met het land waar hij ter wereld kwam en opgroeide. Zo iemand kan ik geen landgenoot noemen, ook al heeft hij op papier dezelfde nationaliteit als ik. Bovendien heeft hij zeer waarschijnlijk ook nog een Turks paspoort, hetgeen uitlevering een stuk makkelijker maakt - indien daar een gegronde reden voor is uiteraard, hetgeen mij hier niet het geval lijkt te zijn.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 01:19   #19
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
U heeft hier natuurlijk een punt dat het vertalen van een persbericht geen reden tot uitzetting/uitlevering kan en mag zijn. Dat ben ik met u eens. Maar ik heb wel mijn twijfels over wat u als 'landgenoot' bestempelt, aangezien hier toch wel blijkt dat die Bahar Kimyongür kennelijk meer binding heeft met Turkije, het land van zijn (groot-?)ouders, dan met het land waar hij ter wereld kwam en opgroeide. Zo iemand kan ik geen landgenoot noemen, ook al heeft hij op papier dezelfde nationaliteit als ik. Bovendien heeft hij zeer waarschijnlijk ook nog een Turks paspoort, hetgeen uitlevering een stuk makkelijker maakt - indien daar een gegronde reden voor is uiteraard, hetgeen mij hier niet het geval lijkt te zijn.
En als ik nu meer binding heb met Baskenland, ben ik dan evenmin een landgenoot?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 01:35   #20
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En als ik nu meer binding heb met Baskenland, ben ik dan evenmin een landgenoot?
Alleen al je linkse ideeën zijn voor sommigen genoeg om je als "volksvreemd" te bestempelen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be