Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2009, 19:13   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Multicul?

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF19122009_017

De multiculpest in al zijn glorie!
Voor sommigen een "fait divers" dat niet hoeft vermeld te worden, alsof het normaal en vanzelfsprekend is wat dat gespuis zich daar allemaal permiteert.
Voor andere mensen, de zoveelste druppel van die multiculpest die overloopt.
En uiteraard, laat men dat geboefte lopen...
Voor de multiculfanaten die hun handen vol hebben en hun dagen vullen met dat te banaliseren en op de boodschapper te schieten ipv het vermelde gespuis...doe geen moeite.
Ook niet met voor de zoveelste keer met Dutroux of Van Themse enz te komen aandraven. Die werden al genoeg opgevoerd, terwijl het hier telkens over nieuwe dagverse feiten gaat!
Voor mijn part gooit men elk dergelijk feit in de media, de mensen mogen weten wat er zoal te regelmatig gebeurt ipv van zand in de ogen gestrooid te worden en wijsgemaakt dat het allemaal aan het beteren is, en uitgemaakt te worden voor VBers en racisten...
Tot ze hun verstand gebruiken bij de volgende verkiezingen, want het is aan onze politiekers dat we al die voortdurende rotzooi te danken hebben.
Een "algemene regularisatie" om de paar jaar, dat is niet de oplossing, neen.
Gooi dat gespuis over de grens aub.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 19:22   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

En allemaal omdat er een sneeuwbal op de wagen vliegt...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 19:33   #3
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Anderzijds, moesten mijn ouders in den tijd mij betrapt hebben op het gooien van sneeuwballen naar rijdende voertuigen ze zouden mij zelf een pak slaag gegeven hebben.

Je moet wel uizonderlijk tuig van de richel zijn om samen met je zoon een ambulancier af te troeven.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 19:36   #4
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de komedie is weer begonnen???
Neen dus, niet vanwege de sneeuwbal maar vanwege hun gedrag erna! In de plaats van dat soort gespuis bij een ongeval op te pikken zouden de ambulances ze beter overhoop rijden!
Hoeveel keer hebben die grootse "verrijkers" brandweerwagens en ambulances en politiewagens enz gehinderd, de doortocht belemmert enz als ze ergens naar toe moesten... Maar moest er één van hen het loodje laten door een laatijdige tussenkomst van de hulpdiensten zou het kot weer te klein zijn en kan Tom Barman weer een concert inrichten zeker?
Oud 19 december 2009, 21:35   #5
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Als die ambulancier op weg was naar een interventie had hij wel gewoon mogen doorrijden vind ik, en niet efkes stoppen om ruzie te maken...
Maar dat praat het gedrag van de drie verdachten niet goed natuurlijk, zulk geweld valt niet goed te praten...

Niemand opgevallen dat er nergens in dat artikel vermeld staat dat dit een multiculturele affaire is...enkel het stukje dat het Vlaams Belang deze zaak ter sprake zal brengen op de gemeenteraad geeft een vermoeden dat dit zo was...
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 09:24   #6
brandnetel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
Als die ambulancier op weg was naar een interventie had hij wel gewoon mogen doorrijden vind ik, en niet efkes stoppen om ruzie te maken...
Maar dat praat het gedrag van de drie verdachten niet goed natuurlijk, zulk geweld valt niet goed te praten...

Niemand opgevallen dat er nergens in dat artikel vermeld staat dat dit een multiculturele affaire is...enkel het stukje dat het Vlaams Belang deze zaak ter sprake zal brengen op de gemeenteraad geeft een vermoeden dat dit zo was...
Er zou eens een krant moeten komen die elke dag enkel de " faits divers " waarin allochtonen de hoofdrol spelen dik in de verf zetten, om de doorsnee burger eindelijk eens voorgoed de ogen te openen, wakker te schudden, en tot beweging aan te zetten. Géén misleidende propaganda dus, wel échte berichtgeving. Er mag trouwens een hoofdstuk bijkomen waarin gunstige voorvallen vermeld worden. Dan zien we eens welk deel van die krant het dikst zal zijn, de goede of de slechte gevallen.
brandnetel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 11:06   #7
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brandnetel Bekijk bericht
Er zou eens een krant moeten komen die elke dag enkel de " faits divers " waarin allochtonen de hoofdrol spelen dik in de verf zetten, om de doorsnee burger eindelijk eens voorgoed de ogen te openen, wakker te schudden, en tot beweging aan te zetten. Géén misleidende propaganda dus, wel échte berichtgeving. Er mag trouwens een hoofdstuk bijkomen waarin gunstige voorvallen vermeld worden. Dan zien we eens welk deel van die krant het dikst zal zijn, de goede of de slechte gevallen.
Een krant dus die
-niet bericht over de stopzetting van het Brusselse waterzuiveringsstation
-niet bericht het torpederen va het klimaatakkoord door de VS
-niet bericht over de massa-ontslagen bij Opel, DHL etc
-niet bericht over deduizenden "collateral damage" in Irak en Afghanistan

etc etc ad nauseam.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 12:54   #8
grimbergen
Banneling

Standaard

Zo is het nu eenmaal alles wat de verrijkers uitspoken is in de doofpot.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 13:35   #9
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

"De drie verdachten werden opgepakt. Het gaat om een 44-jarige man, zijn 18-jarige zoon uit Deurne en een 20-jarige man uit Wommelgem. Zij ontkennen dat ze lichamelijk geweld gebruikt hebben. De drie mannen hebben de nacht in de cel doorgebracht en moesten zaterdag bij de onderzoeksrechter verschijnen, die besloot hen hun vrijheid terug te geven. "
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...antwerpen.aspx

Nergens is er spraken van dat die daders 'verrijkers' zijn nog dat het iets te maken heeft met multicul, wij hebben allemaal in onze jeugd met sneeuwballen gegooid. Dit gaat eerder over normvervaging en het niet respecteren van autoriteiten, een fenomeen die men ook ziet bij onze eigen jeugd.
Oud 20 december 2009, 16:49   #10
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet alleen vanwege de reactie van het VB maar de rest van het verhaal is ook op het lijf geschreven van onze "allochtone" jongeren! Ze lappen hetzelfde in andere landen! Hoeveel keer is zoiets al voorgevallen en waren het geen allochtonen? Alleen vermelden "jongeren" helpt niet meer om te verdoezelen over wie het gaat, nietwaar?
En dat "irrelevant" noemen gaat ook niet meer op. Je kunt een probleem niet bestrijden als je zogezegd niet weet (of niet wil weten)wie of wat ervoor in bijna alle gevallen verantwoordelijk is!

Laatst gewijzigd door andev : 20 december 2009 om 16:54.
Oud 20 december 2009, 16:54   #11
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Anderzijds, moesten mijn ouders in den tijd mij betrapt hebben op het gooien van sneeuwballen naar rijdende voertuigen ze zouden mij zelf een pak slaag gegeven hebben.

Je moet wel uizonderlijk tuig van de richel zijn om samen met je zoon een ambulancier af te troeven.
In dat milieu is dat de normaalste zaak van de wereld.
Geweld wordt met de paplepel ingegeven.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 17:09   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht

Wat is het verschil dan tussen je kind aftroeven en een ambulancier aftroeven?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 17:40   #13
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet echt volharden in de boosheid hé!
Herlees posting 4 aub...

Laatst gewijzigd door andev : 21 december 2009 om 17:41.
Oud 21 december 2009, 17:43   #14
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nu weer dat beproefd spelletje: je vergeet Van Themse en Dutroux en Hitler!
Dank zij hen en nog een paar figuren heeft het ingevoerd vreemd krapuul het "recht" om te doen wat ze doen zeker? Samen met al hun andere "rechten"...

Laatst gewijzigd door andev : 21 december 2009 om 17:46.
Oud 21 december 2009, 17:48   #15
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
De een krijgt een klap omdat hij iets levensgevaarlijk doet, de ander wordt het ziekenhuis in geslagen omdat hij klaagt dat een ander iest levensbedreigend doet, lijkt me toch een sterk verschil.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2009, 08:51   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is heel simpel dat te weten, als er namen bijstaan gaat het om vlamingen, staan er geen bij, dan gaat het om, juist ja...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2009, 08:53   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Een krant dus die
-niet bericht over de stopzetting van het Brusselse waterzuiveringsstation
-niet bericht het torpederen va het klimaatakkoord door de VS
-niet bericht over de massa-ontslagen bij Opel, DHL etc
-niet bericht over deduizenden "collateral damage" in Irak en Afghanistan

etc etc ad nauseam.
Driewerf, belze kranten zijn zo al selectief genoeg in hun berichtgeving... de zaken die je nu noemt hebben ze wel gebracht, maar er zijn nog duizend en een dingen waar ze over zwijgen...

het intereseert mij niet wat er in Australie, gebeurt, maar HLN gebruikt dat wel om hunne website mee te vullen voor diegene die s morgens vroeg al wakker zijn... zo staat er zogezegd altijd iets nieuws...

het is echt ziellig tegenwoordig.
Oud 22 december 2009, 08:57   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
"De drie verdachten werden opgepakt. Het gaat om een 44-jarige man, zijn 18-jarige zoon uit Deurne en een 20-jarige man uit Wommelgem. Zij ontkennen dat ze lichamelijk geweld gebruikt hebben. De drie mannen hebben de nacht in de cel doorgebracht en moesten zaterdag bij de onderzoeksrechter verschijnen, die besloot hen hun vrijheid terug te geven. "
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...antwerpen.aspx

Nergens is er spraken van dat die daders 'verrijkers' zijn nog dat het iets te maken heeft met multicul, wij hebben allemaal in onze jeugd met sneeuwballen gegooid. Dit gaat eerder over normvervaging en het niet respecteren van autoriteiten, een fenomeen die men ook ziet bij onze eigen jeugd.
Wij gooiden sneeuwballen naar mekaar, en dan alleen , sneeuwballen...

niet naar auto`s en zeker niet naar prioritaire voertuigen, ... in zwitserland is er gistern bijna iemand verongelukt door zo een grapjas.

gebruik in godsnaam uw verstand, als ge met wat maten aan het spelen zijt tot daar aan toe, maar betrek daar geen andere mensen en zeker geen voertuigen in. den eersten die nen bal ijs naar mijn venster smijt zal hard moeten lopen want ik ga daar ook achter, dan mag m de putten in de carrosserie op zijn kosten laten repareren, wilt m dat ik van zijn carrosserie afblijf.
Oud 22 december 2009, 09:01   #19
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wij gooiden sneeuwballen naar mekaar, en dan alleen , sneeuwballen...

niet naar auto`s en zeker niet naar prioritaire voertuigen, ... in zwitserland is er gistern bijna iemand verongelukt door zo een grapjas.

gebruik in godsnaam uw verstand, als ge met wat maten aan het spelen zijt tot daar aan toe, maar betrek daar geen andere mensen en zeker geen voertuigen in. den eersten die nen bal ijs naar mijn venster smijt zal hard moeten lopen want ik ga daar ook achter, dan mag m de putten in de carrosserie op zijn kosten laten repareren, wilt m dat ik van zijn carrosserie afblijf.
Bent u Marokkaan of Turk?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2009, 09:06   #20
abou Anis
Minister-President

Standaard

Helaas pindakaas:
Citaat:
Volgens de gemolesteerde ambulancier ging het om blanken.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G8A2JVOKO
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be