![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Big Bucks Big Pharma
Film over de farmaindustrie. Engelstalig en zonder ondertiteling. Mogelijk is hij al aan bod gekomen, maar de search functie werkt op dit moment niet en het blijft relevant volgens mij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo'n filmkes kun je van elke sector maken hoor.
Laten we zeggen dat de grote revoluties aspirine, antibiotica, diabetes, en cholesterolbehandeling zijn. Persoonlijk vind ik bvb bloeddrukbehandeling een nogal 'symptomatische behandeling' als een hoest behandeling. En de PPI's zelfs als generiek een peperdure behandeling van een comfortprobleem. Maar wie is bereid om zoveel geld en zoweinig remgeld op te leggen: de grootste schuld van de meeste subsidies ligt weldegelijk bij de overheid. Moest de overheid zich meer bezighouden met een remgeld arato van de efficientie en prijs/kwaliteit zouden een pak geneesmiddelen veranderen van terugbetaling. Ons systeem is feitelijk na 30 jaar wel eens rijp voor een tuning, maar ik heb nog geen enkele politieker daar zinnige dingen weten aan veranderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het ontwikkelen van geneesmiddelen, zeker degenen waar ze nu moeite in aant steken zijn, is duur en ja, weinig rendabel. Het kost makkellijk een miljard dollar om een geneesmiddel op de markt te krijgen dezer dagen.
Hou daar rekening mee als je nog eens diep in de buidel moet tasten voor een doosje pillen. |
![]() |
![]() |