![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag, als het even mag, neem ik een besluit over noord en zuid
Vandaag hijs ik snel de vlag want de trein ontspoort tussen zuid en noord Wij hebben een mooi verleden, ook al spreken we een andere taal Wij delen het mooiste land en in ons hart klinkt er één verhaal On est tous les mêmes want we zijn allemaal Belgen Oui, je vous aime, ons geheim zijn Vlamingen en Walen in hetzelfde land In dit kleine land, ons Belgenland, staan Vlamingen en Walen aan dezelfde kant Dat mag toch niet verdwijnen want ik hou van België Vandaag staan we zij aan zij et les differences nemen wij erbij Vandaag is de eendracht groot, zijn we eensgezind, da’s niet idioot Wij delen dezelfde passie, wij leven dezelfde droom Ik denk dat de Vlaamse leeuw en de Waalse haan samen sterker staan On est tous les mêmes want we zijn allemaal Belgen Oui, je vous aime, ons geheim zijn Vlamingen en Walen in hetzelfde land In dit kleine land, ons Belgenland, staan Vlamingen en Walen aan dezelfde kant Dat mag toch nooit verdwijnen want ik hou van België Leve België! Oh, vive la Belgique! Ja, leve België! Oh, oh, owowowo On est tous les mêmes want we zijn allemaal Belgen Oui, je vous aime, ons geheim zijn Vlamingen en Walen in hetzelfde land In dit kleine land, ons Belgenland, staan Vlamingen en Walen aan dezelfde kant Dat mag toch nooit verdwijnen want Ik hou zo van ons kleine landje Geef mij dus maar ons kleine landje: België! Kloesoo Wat zal ik met deze CD doen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() beluisteren tot je er iets van gelooft !
bijhouden als relikwie... bijhouden als bewijs voor bijltjesdag... negeren vanwege te flauw spelen wanneer de Woutersen in de adelstand zullen verheven worden mogelijkheden te over... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opeten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is het land waar m'n leven begon
Door grijze wolken zag ik de zon Ons huis stond langs de brede rivier Ik wilde nooit weg van hier Waar ik ook ter wereld ben Frankrijk blijft het mooiste wat ik ken Ik loop graag verloren hier in m'n Franse land Waar ik ben geboren en waar ik altijd strand En als ik weg ben, ver weg van jou Dan weet ik heel zeker dat ik van Frankrijk hou Dit is het land van stenen en groen Een leven dat drijft op ieder seizoen Met lief en leed maar met een wand Zo is m'n Franse land Waar ik ook ter wereld ben Frankrijk blijft het mooiste wat ik ken Ik loop graag verloren hier in m'n Franse land Waar ik ben geboren en waar ik altijd strand En als ik weg ben, ver weg van jou Dan weet ik heel zeker dat ik van Frankrijk hou Ik loop graag verloren hier in m'n Franse land Waar ik ben geboren en waar ik altijd strand Ik loop graag verloren hier in m'n Franse land Waar ik ben geboren en waar ik altijd strand En als ik weg ben, ver weg van jou Dan weet ik heel zeker dat ik van Frankrijk hou Dan weet ik heel zeker dat ik van Frankrijk hou ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Frisbeeën?
Mixen met Kane en aan een rotweiler laten horen? Discobal van maken?
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij gaat voorlopig een la in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Een muts op mijn hoofd
Mijn kraag staat omhoog Het is hier ijskoud Maar gelukkig wel droog De dagen zijn kort hier De nacht begint vroeg De mensen zijn stug En er is maar een kroeg Als ik naar mijn hotel loop Na een donkere dag Dan voel ik mijn huissleutel Diep in mijn zak Ik loop hier alleen In een te stille stad Ik heb eigenlijk nooit last Van heimwee gehad Maar de mensen ze slapen De wereld gaat dicht En dan denk ik aan Brabant Waar Brabant nog ligt Ik mis hier de warmte Van een dorpscafé De aanspraak van mensen Met een zachte G Ik mis zelfs het zeiken Op alles om niets Was men maar op Brabant Zo trots als een Fries In het zuiden vol zon Woon ik samen met jou Het is daarom dat ik zo Van Brabanders hou Ik loop hier alleen In een te stille stad Ik heb eigenlijk nooit last Van heimwee gehad Maar de mensen ze slapen De wereld gaat dicht En dan denk ik aan Brabant Waar Brabant nog ligt De Peel en de Kempen En de Meierij Maar het mooiste aan Brabant Ben jij, dat ben jij Ik zit hier alleen In een te stille kroeg Ik ben eigenlijk nog Niet bezopen genoeg Maar de tappers gaan sluiten Men gaat op één oor Dus dan fiets ik naar Brabant En daar feest ik door la x een hoop En dan denk ik aan Brabant Want daar brandt nog licht
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 12 januari 2010 om 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() posten in de draad 'items voor het politieke museum'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is toch wat teveel eer voor de schijfje.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Gebruiken als campagnemateriaal voor "Meer Vlaanderen"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit de tijd geworpen, vergeten paradijs
Van duizend kleine dorpen, onder wolken, grauw en grijs Met donkergroene heuvels, vervagend in de lucht Soms wondermooi beschilderd, met een witte duivenvlucht En nergens valt de regen zo mals en ruisend neer En nergens gaat de wind zo liefdevol, zo zacht tekeer Hij krijgt de vrije ruimte, want als een open hand Zacht golvend als water, is Vlaanderen, m'n land Luisterend naar de regen, die langzaam neder zijgt Luisterend naar de nacht, die in 't duister hijgt Word ik een kuil vol dromen, verglijdend langs de tijd Ik hoor rivieren stromen en zingen van tederheid Want, golvend als het water ligt mijn land aan de zee Zij neemt papieren bootjes, al dansend, met zich mee Die ik, als knaap, liet varen, beladen met een droom Maar die nooit weder kwamen, zij bleven enkel droom Misschien dat zij vernamen, m'n kinderlijk verdriet Want alle winden zingen een wild en lachend lied Zij schuurden langs de velden, en langs 't wassend graan En laten de papavers, vol rode vensters slaan Soms breekt de hemel open, vol gouden zonnelicht De wijde vlakten worden een heerlijk vergezicht Begrensd met groene bomen, waarop de hemel rust Vol donkerblauwe dromen, vol tijdeloze rust Uit de tijd geworpen, vergeten paradijs Van duizend kleine dorpen, onder wolken, grauw en grijs Met donkergroene heuvels, vervagend in de lucht Soms wondermooi beschilderd, met een witte duivenvlucht En nergens valt de regen zo mals en ruisend neer En nergens gaat de wind zo liefdevol, zo zacht tekeer Hij krijgt de vrije ruimte, want als een open hand Zacht golvend als water, is Vlaanderen, m'n land |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Is Koen nu al baron?
![]() |
#17 |
|
![]() Is dat liedje nu een poging tot verzoenening of gewoon olie op het vuur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Propaganda
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ze hebben trouwens best aardige muziek hoor. Dit is dan zeker niet hun beste nummer, en het is überhaubt allemaal niet helemaal mijn stijl, maar ze komen in ieder geval niet uit Volendam.
![]() |