![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Jarenlang dopte ik, sinds 1994, om precies te zijn, aan 21.500 BF per maand.
Dat was tweeduizend boven het leefloon. Welke opties staan er open als je als oudere werkloze niet meer aan de bak komt? In de bak komen? Verhongeren, langzaam? De familie aan de voet vallen? Beroep doen op vrienden? Zwartwerken? Depressie? Zelfmoord? Dakloos worden? "Verstand, werk nu zo goed je kan". Het goede nieuws was, dat ik maar de helft tekort kwam als dopper dan als minimumloner. In 2003 kwam het Reddende Gebaar van Verhofstad. Deze liberaal gaf de laagste uitkeringsgroepen drieduizend frank per maand meer. Sindsdien leef ik in Dopper's Paradise, een kunstmatig Paradijs, ontworpen voor asceten - maar niet door asceten. De schulden, die ik opgestapeld heb om te overleven ondertussen, nadat mijn spaargeld op was, zal ik wel terug betalen als ik mijn intrek neem in de sociale woning, waarvoor ik al jarenlang op de wachtlijsten sta. Eno2 Geplaatst: Do Jul 08, 2004 17:48 @ Onderwerp: minimimloner's Wonderland -------------------------------------------------------------------------------- Mijn jonge vriend Alain was twee jaar lang mijn ploegmaat, we wisselden elkaar af in dezelfde taxi: car fifty-two. Met zijn minimum-wedde van vierendertig duizend frank bruto (in 1992), kwam hij niet rond, ik ook niet. Zes jaar lang kwam ik zo'n achtduizend frank per maand tekort, bij de taxi's, voornamelijk door belastingen op het einde van het jaar. Ik overleefde alleen door mijn spaargeld op te maken van vroeger. En het hielp dat ik een asceet ben. Zijn ouders sprongen bij, maar na een paar jaar gooiden ze hem eruit. Een relatie vond hij niet. Hij raakte langzamerhand financieel en psychisch in de put. En raakte er niet meer uit. Op zijn 25-ste pleegde hij zelfmoord. Moraal: Wie wil werken, kan werken, maar als je onderaan de ladder staat, zal het dikwijls ongezond, vuil of gevaarlijk werk zijn, , en vooral uitkijken dat het niet onderbetaald is, zodat je nog wat sneller verhongert dan op de dop of met een leefloon. Eno2 ___________ Geplaatst: Wo Jul 07, 2004 15:40 @ Onderwerp: Leefloners Dreamland -------------------------------------------------------------------------------- De regering zorgde al voor de mogelijkheid van 'een goede dood' ofte euthanasie. Nu nog zorgen voor de mogelijkheid van een goed leven. Het leefloon is zo ruim, dat de gelukkige genieters ervan doodgeschoten raken in de moestuintjes van hun buren. Eerlijkheid zou gebieden de benaming 'leefloon' (afkomstig van Vandelanotte?) te veranderen in het meer waarachtige 'krepeerloon', een naamsverandering die ook afschrikwekkend zou werken op de trosjes profiteurs(sic), die er volgens xxx-vlamingen begerig op afkomen. Je kan de OCMW's nog meer van zulke profiteurs(sic) ontlasten door ze gratis euthanasie aan te bieden, zodat de jachtgeweren van de buur aan de muur kunnen blijven hangen. Laatst aangepast door eno2 op Do Jul 08, 2004 17:04 @, in totaal 2 keer bewerkt _________________ estoy aqui por estar y la nieve sigue cayendo : -------------------------------------------------------------------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() je ziet hoe belangrijk een goede sociale zekerheid is.
sociale voorzieningen= goede graadmeter voor het beschavingspeil van een land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Mag ik eno2 enkele voorbeelden uit de praktijk geven:
1.Marokkaanse alleenstaande vrouw met 17 (zeventien) kinderen. Leefloon + kindergeld. Oudste dochter gaat zgz alleen wonen: door OCMW sociaal tewerkgesteld = na tijdje: dop Van dan af gaat het zo: 2de dochter 18 jaar: schrijft zich in bij oom met huurkontrakt voor kamer = leefloon 3de dochter 1 jaar later: idem En zo verder: inkomen van gezin: meer dan 5000 euro per maand! 2.Belgische man en vrouw scheiden. Er wordt een groot onderhoudsgeld afgesproken. Beide trekken leefloon. Man betaalt uitteraard geen onderhoudsgeld, dus voorschotten OCMW. In feite zijn ze nooit uit mekaar gegaan maar hebben nu een inkomen van +2000 euro per maand. En zo zijn er honderden. Zowel allochtonen als Belgen, maar spijtig genoeg ligt die verhouding zowat op 80/20! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() eno2,
Niemand verplicht je om je te schikken naar 'hun' rechtssysteem. Als je vind dat je je tekort geschoten voelt, neem dan op een verstandige wijze het recht in eigen handen. Doe wat 99 % van het schapenvolk niet kan: nadenken en handelen zonder dogma's en paradigma's ! En je financiële problemen zijn opgelost ![]() Persoonlijk vind ik de toestand in ons land zeer pervers. Amper 60 % van de aktieve bevolking werkt, terwijl die overige 40 % GEDWONGEN wordt om niet te werken, GEDWONGEN wordt zich niet te ontwikkelen, enz ... Tuurlijk is er zwartwerk, maar toch ... de onderliggende lijn is zeer pervers. Burgerlijk ingenieur of arbeider, vanaf je 48 ste mag je je al voorbereiden op een gedwongen uitstap uit de arbeidsmarkt. Nog zo iets pervers. Moraal van mijn verhaal: stop te dansen naar hun broekspijpen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien heb je startkapitaal nodig, wat tegenwoordig zeer lastig vast te krijgen is. En bijkomend probleem in ons landje is de vergrijzing die stilaan zal uitmonden in een zero groei systeem: een verouderde bevolking heeft immers geen nood aan veel dynamisme. Ik heb er mij aan gewaagd en het lukt vrij aardig, maar heb hiervoor wel een aantal jaartjes gespaard. Ik had toen dus WERK. Bovendien is mijn bedrijfje niet in België ingeschreven, wat een enorm voordeel is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tomb men moet toch een bebaald kapitaal hebben om een zaak op terichten.
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Tijdje de straat doen en kapitaal is vlug binnen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() doet u dat B G?
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En je kan enkel in bijberoep iets beginnen als je werkzaam bent, niet als dopper. Jammer genoeg is het zo simpel niet. Los van... welke activiteit? Als je nu jarenlang als arbeider hebt gewerkt aan een band, of zoals ik lees bij Eno, taxi-chauffeur bent geweest. Welke activiteit kan je dan uitvoeren dat zo geskilled is dat mensen je ervoor willen betalen? Ik ben het met je eens klagen niet constructief is, maar zo eenvoudig is het toch niet, voor een oudere werkloze dan hee, specifiek in zijn geval, jonge mensen hebben meer mogelijkheden vermoed ik.
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||