Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2010, 17:57   #1
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard Nog meer geld voor voetbal

Als je niet meer weet waar je geld aan kan opsmossen...geef het aan de voetbal, zij krijgen het wel op.

http://www.gva.be/antwerpen/15-000-e...beerschot.aspx

Ik heb het al dikwijls gezegt hier, men heeft hier geen ministers voor sport maar ministers voor voetbal.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 18:07   #2
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als je niet meer weet waar je geld aan kan opsmossen...geef het aan de voetbal, zij krijgen het wel op.

Ik heb het al dikwijls gezegt hier, men heeft hier geen ministers voor sport maar ministers voor voetbal.

Ik vraag me af of Turtelboom dat wettelijk wel mag daar sport geen federale materie meer is.

Laatst gewijzigd door daiwa : 18 januari 2010 om 18:08.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 18:18   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ge moet al wat doen om gratis abonnementen te krijgen. Voor madam de minister en de kabinetsleden, voor de partijgenoten-parlementairen in de vip-ruimte met lekker eten en drinken; voor de gewonere partijleden op de gewone tribunes ....

Daarbij, kwam dat niet uit dat fonds waarvan nog gezegd was dat men daartegen een belangenkonflikt kon indienen, want sosiale projekten zijn een verantwoordelijkheid van de Gemeenschappen ?

Als de (k)open VLD het meent dat het begrotingstekort vlugger moet teruggedrongen worden, dan ... zijn ze hiermee verkeerd bezig.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 19:18   #4
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

Ge moet dat anders bezien hé mannen....

madam Truttelboom heeft ingezien dat de beste manier om u van nen hoop kansarmen te ontdoen via de voetbal is.....

ge leert ze de vuil trukskes van de sjotterkes en dan schoppen ze mekaar mss wel dood....

en voil�* ge zijt er vanaf voor een klein prijske in plaats van telkens geld te moeten pompen in sociale projecten die niet marsjeeren....
Oud 18 januari 2010, 20:52   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik vraag me af of Turtelboom dat wettelijk wel mag daar sport geen federale materie meer is.
't Gaat dan ook niet over sport als dusdanig. Wel over sociale projecten. In feite krijgt Beerschot dat geld niet van Turtelboom. Turtelboom geeft dat geld aan de vzw Open Stadion, die het verdeelt over de clubs die lid zijn van die vzw.

De bestuurders van de vzw zijn de federale overheidsdienst Maatschappelijke Integratie, de Nationale Loterij, Start People, Coca-Cola, de Voetbalbond en de Belgische Liga Betaald Voetbal.

Eén van de medewerkers was in 2007-2008 ene Guido Poppelier. Nu nog misschien. Voor de ex-VU'ers onder u, moet die naam bekend in de oren klinken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 22:40   #6
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk erger ik me meer aan de geldstromen die naar clubjes uit de provinciale afdelingen gaan. Gemeenten geven vele (tien)duizenden euros voor veldonderhoud, lokalen etc... Maar anderzijds zie je dat die kleine clubjes vele duizenden euros aan hun spelers betalen (in 't zwart uiteraard). Zo weet ik uit eerste bron van een clubje uit derde provinciale (op één na laagste afdeling) waar verschillende spelers 250 euro per match per speler krijgen!

En intussen maar gemeentesubsidies krijgen, en eetfestijnen organiseren voor de jeugdwerking
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 22:45   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Persoonlijk erger ik me meer aan de geldstromen die naar clubjes uit de provinciale afdelingen gaan. Gemeenten geven vele (tien)duizenden euros voor veldonderhoud, lokalen etc... Maar anderzijds zie je dat die kleine clubjes vele duizenden euros aan hun spelers betalen (in 't zwart uiteraard). Zo weet ik uit eerste bron van een clubje uit derde provinciale (op één na laagste afdeling) waar verschillende spelers 250 euro per match per speler krijgen!

En intussen maar gemeentesubsidies krijgen, en eetfestijnen organiseren voor de jeugdwerking
Jep, dat was in onze club destijds ook al zo. Alles voor de eerste ploeg, ze kregen zelfs sterallures. Sommigen toch. En wij, wij moesten schooien.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 18 januari 2010, 22:56   #8
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Jep, dat was in onze club destijds ook al zo. Alles voor de eerste ploeg, ze kregen zelfs sterallures. Sommigen toch. En wij, wij moesten schooien.
blij dat je dat ook vindt. Als je er es op nadenkt kan je zeggen dat in feite de gemeenschap onrechtstreeks amateurvoetballers betaalt. En die gedachte wringt ergens.
Oud 18 januari 2010, 23:21   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blij dat je dat ook vindt. Als je er es op nadenkt kan je zeggen dat in feite de gemeenschap onrechtstreeks amateurvoetballers betaalt. En die gedachte wringt ergens.
Dat wringt serieus. Gewoon 'sjotten' voor het plezier is vaak ver zoek.
Oud 19 januari 2010, 00:30   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
Ge moet dat anders bezien hé mannen....

madam Truttelboom heeft ingezien dat de beste manier om u van nen hoop kansarmen te ontdoen via de voetbal is.....

ge leert ze de vuil trukskes van de sjotterkes en dan schoppen ze mekaar mss wel dood....

en voil�* ge zijt er vanaf voor een klein prijske in plaats van telkens geld te moeten pompen in sociale projecten die niet marsjeeren....
dat is gewoon een coverup ge ziet dat toch van 300 km ver
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 01:09   #11
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht

Jou opmerking is deels wel wat kort door de bocht.
Idd. voetbal krijgt in vergelijking met andere sportdisciplines en cultuur belachelijk veel overheidsgeld.
Maar hier hebben we te maken met een sociaalproject voor sociaal achtergestelde buurtbewoners. Als dat geld effectief gebruikt wordt voor integratieprojecten waar voetbalclubs aan meewerken, kun je daar toch niet tegen zijn?
Grootste probleem van "probleemjongeren" is dat ze zich steendood vervelen. Wat doen ze dan in de plaats: allerlei vetzakkerij die niet deugt. Als je die gastjes met allerlei sportieve projecten kunt activeren, hebben ze niet alleen iets te doen, maar kun je een ander zelfbeeld creëren bij jongeren, waardoor zo ook op andere manieren actief worden- Werk, school, Thuis enz....

Voetbalclubs inschakelen is ideaal want vaak kijken ide mannekes daar naar op.

Laatst gewijzigd door giserke : 19 januari 2010 om 01:10.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 11:28   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Er wordt in de pers ook handig verzwegen hoeveel er naar de Waalse klubs gaat.

Voor de rest wordt ook door niemand betwist: sosiale projekten zijn een bevoegdheid van de gemeenschappen. De federale overheid moet haar geld besteden aan dinges waarvoor zijzelf bevoegd zijn, enerzijds omdat dit een vorm van goed bestuur is, anderzijds omdat ze voor haar eigen kerntaken al senten tekort heeft.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 11:37   #13
Anna List
Banneling

Standaard

en op het kiel ist carnaval !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 20:44   #14
Den Ardennees

Standaard

En dit clubje krijgt dus gemeentelijke subsidie hé. Het lijkt me evident dat die direct worden ingetrokken. Als ze voor zoiets geld kunnen vinden, betekent dat dat ze zeker geen subsidie nodig hebben!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Belang van Limburg
Voetbalclub Kanne VV is gisteren een opmerkelijke reclamecampagne gestart. De zwakste ploeg van Limburg - Kanne speelt in vierde provinciale en heeft na zestien speeldagen nog altijd nul punten.

Daarom lanceerde de club via een tv-spot op enkele commerciële zenders een oproep om meer supporters naar haar wedstrijden te lokken.

De spot wordt in primetime uitgezonden. “De campagne loopt nog drie weken, de spotjes zijn zowel te zien op vtm, 2BE als JIM-tv”,
zegt voorzitter Ludie van Glabbeeck.

Wie de van enkele tienduizenden euro’s betaalt, wil men bij Kanne niet gezegd hebben. “Een wilde weldoener, die Kanne op een ludieke manier op de kaart wil zetten”, klinkt...
http://www.riemst.be/files/CMS/01050...s%20300409.doc

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 19 januari 2010 om 20:45.
Oud 20 januari 2010, 18:01   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voetbal heeft ook een grote ekonomische waarde: kijk naar Kaapstad waar ze nu volop het wegennet verbeteren: dat zal achteraf ook veel nut hebben. Simpel maar goed. Een deel v.d. investeringen komt te goed aan de ganse bevolking.
Meer moet dat niet zijn.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 02:22   #16
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
En dit clubje krijgt dus gemeentelijke subsidie hé. Het lijkt me evident dat die direct worden ingetrokken. Als ze voor zoiets geld kunnen vinden, betekent dat dat ze zeker geen subsidie nodig hebben!!

http://www.riemst.be/files/CMS/01050...s%20300409.doc
Heu, deze subsidie heeft niks te maken met de club zelf dacht ik.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be